FOTO: 46 de probleme semnalate de albaiulieni, în cadrul acțiunii ”Alba Iulia, fă o cerere!”. Amenajarea unui parc special pentru câini, locuri de agrement pe malurile Mureșului și Ampoiului sau plantarea de copaci în diverse zone, printre doleanțele cetățenilor
Acțiunea „Alba Iulia, fă o cerere!”, prin care s-a dorit raportarea a cel puțin 30 de probleme cu care albaiulienii se confruntă zilnic în cartierele sau comunitățile din care fac parte, a atins punctul culminant. Așa cum a promis, miercuri, 5 aprilie 2017, Marius Rusu, inițiatorul acțiunii, a depus și înregistrat la Registratura Primăriei cererile adunate de la cetățenii din Alba Iulia. 46 de probleme cu care se confruntă locuitorii municipiului au fost raportate în cadrul acestei acțiuni.
”Subiectele acestor cereri sunt diverse – probleme legate de parcări, asfaltarea și reabilitarea străzilor (gropi sau canale neridicate la nivelul asfaltului), salubritate (coșuri de gunoi amplasate stradal și colectarea selectivă a deșeurilor), transport în comun, iluminat public, ecarisaj, trafic auto (marcaje rutiere, sensuri giratorii și semaforizări) și pietonal, piste pentru biciclete, probleme grave cu care se confruntă zilnic persoanele cu dizabilități, turism și promovare, nereguli la Bazinul Olimpic, siguranța cetățenilor, degradarea unor obiective din interiorul cetății, lucrări publice executate deficitar sau nesemnalizate corespunzător.
Albaiulienii mai cer și amenajarea unui parc special destinat câinilor, plantarea de copaci în diverse zone din oraș, suplimentarea locurilor în creșele de stat, amenajarea unor treceri de pietoni, demararea lucrărilor pentru amenajarea unui spațiu de co-working/accelerator de start-upuri, electrificarea locuințelor de pe străzi noi ale municipiului, parcuri sau locuri de agrement pe malurile Mureșului și ale Ampoiului”, spune Marius.
Problemele raportate vin din diverse zone ale orașului, însă cele mai multe par a fi în zonele adiacente bulevardului Revoluției și a străzii Calea Moților.
Cererile depuse au fost înregistrate în cadrul Registraturii Primăriei Alba Iulia, iar pe baza numerelor de înregistrare primite se va face o monitorizare ulterioară a stadiului de soluționare a problemelor semnalate. Conform legislației în vigoare, urmează o perioadă de 30 de zile lucrătoare în care personalul responsabil din cadrul Primăriei Alba Iulia va analiza cererile depuse și va transmite petenților un răspuns pentru fiecare cerere, indiferent de modul de soluționare a acesteia.
”Următorul pas este monitorizarea stadiului de soluționare a acestor cereri, iar în funcție de rezultate, va fi analizată oportunitatea repetării aceste acțiuni la un interval de 6 luni – 1 an”, a precizat tânărul albaiulian, Marius Rusu.
[nggallery id=3730]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
FOTO | Cum a avut loc accidentul de pe DN 74, de la Șard: O minoră de 12 ani, din Ighiu, acroșată de o mașină în timp ce traversa șoseaua prin loc nepermis
Cum a avut loc accidentul de pe DN 74, de la Șard: O minoră de 12 ani, din Ighiu, acroșată de o mașină Vineri, 8 august 2025, polițiștii rutieri din municipiul Alba Iulia au fost sesizați, prin SNUAU 112, cu privire la faptul că, pe DN 74, pe raza localității Șard, a avut loc un […]
FOTO | Cum s-a produs accidentul rutier de la Vințu de Jos: Trei persoane rănite în urma impactului dintre 2 autoturisme
Cum s-a produs accidentul rutier de la Vințu de Jos: Trei persoane rănite Vineri, 8 august 2025, polițiștii rutieri din cadrul Poliției Municipiului Alba Iulia au fost sesizați, prin SNUAU 112, cu privire la faptul că, pe DJ 107 C, pe raza localității Vințu de Jos, a avut loc un eveniment rutier. Citește și: UPDATE […]
VIDEO | La Blaj continuă în ritm alert lucrările la Centrul de Zi de Asistență și Recuperare, cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu, pentru persoane vârstnice: „Crește ca Făt-Frumos din poveste!”
La Blaj continuă lucrările la Centrul de Zi de Asistență și Recuperare, cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu, pentru persoane vârstnice La Blaj continuă în ritm alert lucrările la Centrul de Zi de Asistență și Recuperare, cu echipă mobilă de îngrijire la domiciliu, pentru persoane vârstnice. „Crește ca Făt-Frumos din poveste!”, a decretat, vineri, […]