Firmele nu se pot înregistra la ONRC între 30 ianuarie şi 3 februarie
Firmele nu vor putea depune cereri de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) în perioada 30 ianuarie – 3 februarie, iar soluţionarea dosarelor depuse între 20 şi 25 ianuarie va fi amânată cu cel mult două zile, deoarece instituţia implementează un nou sistem informatic.
„Începând cu data de 6 februarie, activitatea de înregistrare în registrul comerţului se va desfăşura pe noul sistem informatic integrat (…) finanţat din fonduri structurale”, se arată într-un comunicat al ONRC.
În acest sens, în perioada 20-25 ianuarie activitatea de primire şi înregistrare a cererilor de înregistrare în registrul comerţului se desfăşoară normal, însă soluţionarea cererilor depuse în acest interval, dar şi pentru cererile depuse anterior datei de 20 ianuarie şi care au un prim termen de soluţionare după această dată se acordă un singur termen de amânare, de cel mult două zile.
Data de 26 ianuarie este ultima zi de soluţionare a cererilor de înregistrare amânate depuse la oficiul registrului comerţului până pe 25 ianuarie. Prin excepţie, 26 ianuarie este şi ultima zi de soluţionare a cererilor de înregistrare primite între 20 şi 25 ianuarie, pentru care se pot stabili şi alte termene de soluţionare sau eliberare. În acelaşi timp, în perioada 26 ianuarie şi 3 februarie se suspendă activitatea de lucru cu publicul, respectiv activitatea de primire la ghişeu şi prin SFEI (Sistem Formulare Electronice Inteligente) a cererilor de înregistrare în registrul comerţului (înmatriculări, menţiuni, radieri, depuneri şi/sau menţionări acte etc.), mai puţin verificare disponibilitate şi/sau rezervare denumire firmă, emblemă, verificare unicitate sediu social, asociat unic care se suspendă în perioada 30 ianuarie – 3 februarie.
În această perioadă nu se soluţionează nicio cerere de înregistrare în registrul comerţului.
Cererile de înregistrare în registrul comerţului se vor primi în regim de corespondenţă (ex.:prin poştă), în registratura generală, urmând să fie înregistrate în registrul comerţului începând cu data 6 februarie, pe noul sistem informatic, eşalonat, în funcţie de data primirii în registratura generală, dar nu mai târziu de data de 10 februarie.
Toate cererile de înregistrare în registrul comerţului primite prin corespondenţă în perioada 26 ianurie – 3 februarie vor fi prelucrate după 6 februarie, pe noul sistem informatic.
În perioada 20 ianuarie – 3 februarie, activitatea de furnizare informaţii din registrul comerţului (informaţii punctuale, informaţii statistice, certificate constatatoare) şi de eliberare copii certificate se va derula normal. (A.C.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Comunicat finalizare proiect „Modernizare drum județean DJ 107 I : Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Rîmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bîrlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrlești – Mogoș- Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu), Etapa II”, Cod SMIS: 327592 (7.07.2025))
Comunicat finalizare proiect „Modernizare drum județean DJ 107 I : Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Rîmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bîrlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu), Etapa II”, […]
România se apropie de mijlocul clasamentului la capitolul taxării companiilor România urcă în topiul impozitării firmelor, depășind astfel multe dintre țările din regiunela capitolul taxării companiilor.Creșterea impozitului pe dividende va face ca România să se apropie astfel de mijlocul clasamentului. România urcă poziții importante în topul UE și în privința impozitării consumului, relevă analiza Profit.ro. […]
Anunț începere implementare proiect: “Implementarea Sistemului Informatic Integrat pentru digitalizarea activității Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud”
Comunicat de presă Beneficiar: Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud anunţă începerea activităţilor proiectului “Implementarea Sistemului Informatic Integrat pentru digitalizarea activității Spitalului Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud”, finanţat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Pilonul V: Sănătate și reziliență instituțională, Componenta C7 – Transformare digitală I3. Realizarea sistemului […]