Ziarul Unirea

Femeia – şablon

PNL - Alegeri Locale Partiale - 27 iunie

Am dat întâmplător zilele trecute peste un text din 1927, atribuit lui Wilhelm Stekel, medic şi psihanalist austriac, atât de interesant prin actualitatea lui încât nu am rezistat să reproduc un fragment: „Remarcăm deci pe toată linia o intensificare a tensiunii polare între bărbat şi femeie, care la femeie devine revolta împotriva feminităţii, după concepţia masculină. Femeile îşi caută libertatea pe un drum greşit. Viitorul lor nu stă în aşa-numita <<emancipare>>, în dezvoltarea către masculinitate. Nu! Tocmai în desăvârşirea femininului stă completa egalitate în drepturi cu bărbatul. Femeia viitorului nu este << femeia-bărbat>>, ci femeia <<complet femeie>>”.
Din păcate, diagnosticul autorului şi-a păstrat valabilitatea, căci astăzi feminitatea e cel mai adesea percepută ca desuetă, ca slăbiciune, care, dacă mai există ca germene, trebuie distrusă sau cel puţin disimulată.
În virtutea profesiei, întâlnesc frecvent femeia-business. Femeia puternică, de carieră, cum ar fi cu siguranţă numită în revistele de profil. Se remarcă prin trăsături bine conturate. Atitudine – pitt-bull. Glacială, tăioasă sau cel mult distant-amabilă, preţioasă, adesea copleşită de importanţa ei, femeia-business îşi supraveghează atent fiecare mişcare. Foloseşte termeni business indiferent de conversaţie, în scopul evident al intimidării interlocutorului. Un limbaj simplu îi pare, dacă nu banal, în niciun caz pe măsura importanţei şi a ocupaţiei sale. Vestimentar, respectă cu mândrie dress-codul. Modelul femeii business este, în realitate, bărbatul. De fapt, ca tendinţă generală, se dezvoltă identic femei în serie, pe liniile diverselor „şcoli de gândire”. Avem femeia Cosmopolitan, femeia Tango, femeia Oprah, Business Woman…
Aparent lucrurile sunt simple. Ca femeie nu mai ai nicio problemă. Ai cărţi, articole, proceduri pentru orice. Ţi se spune tot, ţi se dezleagă misterele, ţi se oferă reţete universale pentru succes, în carieră şi acasă. Nu trebuie decât să îţi iei două-trei reviste, câteva cărţi de autoeducare, un latte şi poate o zi liberă pentru studiu. Dar merită, căci la sfârşit vei şti exact cum să devii peste noapte o „femeie încrezătoare”, „puternică”, „de succes”, cum să îţi subjugi şeful şi să îţi seduci iubitul sau, mai bine zis, să îl anihilezi. Desigur, trebuie să ai determinarea de a urma reţeta. Orice abatere poate duce la eşec. Dar oricum reţeta te scuteşte de orice efort de imaginaţie, de orice sondare interioară, de teama dispneizantă de originalitate. Toate formele de manifestare exterioară a personalităţii sunt anulate. Atitudinea e predeterminată, ideile preformulate, discursul fix, vestimentaţia cu linii trasate mai degrabă de dress-coduri corporatiste, decât inspirate de Dior, Versace sau Levintza.
Marketingul reţetelor le face să pară infailibile şi de neînlocuit. A nu le adopta apare drept un mare risc, o dovadă de iresponsabilitate faţă de sine. În realitate însă, urmărirea fidelă, permanentă a şablonului, oricât de comodă ar putea să pară, este mutilantă prin suprimarea originalităţii. O femeie care devine prizoniera tiparelor, fie ele de aspect fizic, de limbaj, de comportament îşi pierde libertatea şi se pierde pe sine. Şi e mai departe ca niciodată de a fi „complet femeie”.
Ioana Romana LAURENŢIU

ELIT

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

Studiu sociologic. România și criza migrației: Cum a evoluat această problemă de-a lungul timpului

Problema migrației a fost, dintotdeauna, una dintre efectele negative ale complexului proces de globalizare. Astfel, una dintre cele mai teribile… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Se ofilește crinul liberalului Crin

Venă groasă și isterică la gâtul crinului galben al liberalismului rămânesc. Icterul mecanic provocat de „Inițiativa România Liberală” a provocat… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

La TV totul e bine… la mine nu!

Nu cred că cineva din România, bineânțeles în afară de cei din Guvern, va îndrăzni să contrazică statisticile și sondajele… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Temperaturi sub zero grade Celsius înregistrate în județul Alba

Miercuri dimineață, 28 octombrie 2015, la Sebeş a fost măsurată o temperatură minimă de minus 0,4 grade Celsius, potrivit Serviciului… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Român ca bradul…

Una dintre comparaţiile cele mai dragi sufletului nostru  este aceea că românul e „ca bradul”. Adică drept, neîncovoiat, falnic şi… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

FOTO: CFR Cluj a sărbătorit al 4-lea titlu consecutiv! Sărbătoarea campionilor, în „Gruia”

„Campioana Fotbalului Românesc”, CFR Cluj a sărbătorit în stil de mare echipă al 4-lea titlu consecutiv de campioană a României… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

70 de milioane de lei sprijin de la stat pentru promovarea firmelor la export

Prin Programul de promovare a exporturilor, gestionat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț şi Antreprenoriat aprobat de Guvern,  firmele private… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

7 Comentarii

hantulescu 9 iunie 2011 at 10:20

Excelent editorial, dar oarecum nepotrivit in contextul vremurilor pe care le traim, cand majoritatea romanilor are preocupari mai pamantesti, mai putin abstracte decat psihanaliza. Mergea perfect pe pagina „Univers feminin”, dar pentru pozitia de editorial de prima pagina mai avea nevoie de ceva: trebuia „tras la tema”. Adica daca se faceau niste referiri si la cateva specimene feminine precum Elena Udrea, Roberta Anastase s.a., materialul ar fi fost mai mult decat excelent. Oricum, felicitari!

monica 9 iunie 2011 at 20:45

Da,excelent editorial si foarte bine plasat.Consider(nu sunt o aparatoare fanatica a feminismului) ca era cazul ca un editorial cu aceasta tema sa ocupe locul respectiv.
In sfarsit,se mai ocupa oamenii si de aspectele sobre ale problemei caci prea suntem obisnuti sa auzim doar de „pitipoancele de Dorobanit”Posturile tv (de o calitate indoielnica)pe unii mai slabi de inger ii determina sa creada ca respectivele pitipoance se pot constitui in modele.Ne-am saturat !!!!!!!!!!
La polul opus,tot atat de respingatoare devin si cele despre care se vorbeste in editorial si nu pot sa nu amintesc de o Grapinni ce se vrea cu ardoare model sablon(bine ca nu ii urmam exemplul)iar la pitipoance as introduce-o pe Daciana Sarbu,sau…….. de Dumneaei nu e VOIE sa ne atingem?
Doar Corina Dragotescu a avut curajul ,intr-o emisiune la vesnica realitate, sa ii spuna ca sta la Bruxelles pe o caruta de bani(se referea la asa zisele inteligente vorbe dacianistopesedistosarbistopontisca,caci la asa nume asa adjectiv.Halal !
Si atunci de ce sa nu stea acest articol foarte bun,in fruntea ziarului?
Unirea este o apritie jurnalistica foarte buna pe piata Romaniei,ce surprize placute avem cand gasim articlolele Romanei in acest ziar
Multumiri

eba 10 iunie 2011 at 8:15

te pup moni!

esti tare fato!
ce bine spui,tuuu!

bleaga aiia care nu stie sa parcheze si sa umble pe tocuri,sta pe o caruta,zici?

ha ha ha!

eu stau pe un rover,fato!
range rover !!!

te pup pe botoxul tau mic si scump!
pa, pa, tuuu!

monica 10 iunie 2011 at 9:00

nu eu am spus ca Daciana sta pe o caruta de bani ci Corina Dragotescu,eu nu sunt asa de desteapta,incat sa-mi pot permite aprecieri de analist politic,eu nu am facut decat sa redau ceea ce am auzit la Tv.
Nu fi rea,din pacate nu mai am varsta de botox !!!!!!!!!

Dorin 10 iunie 2011 at 7:40

Mai nea hantulescu – MISOGINUL ,dar de Aura Vasile si Norica Nicolai ce parere ai ? Mergeau `trase la tema` , cum elegant te exprimi ? Ma mir ca ai trecut de `admin`

Paus 10 iunie 2011 at 12:23

Sunt socat! Sunteti unul dintre jurnalistii pe care ii admir, dar sa sustineti ca Elena Udrea sau Roberta Anastase ar creste calitatatea a orice, cu atat mai mult a acestui material, mi se pare grav si chiar trist, dar poate semnificativ pentru starea in care se afla tara asta. Felicitari autoarei!

Ciprian 9 iunie 2011 at 11:00

Multumim. E placut sa citesti ceva fara iz politic.

Comentariile sunt oprite