”Fast Order” – aplicația creată de un tânăr din Alba Iulia, cu care comanzi de pe telefon atunci când ieși în oraș. Funcționează în peste 60 de localuri din țară
Lucian Cramba, un tânăr din Alba Iulia, fost patron de local, a creat o aplicație telefonică cu care și-a propus să revoluționeze industria ospitalieră din România și nu numai. Este vorba despre Fast Order, prin care a reușit să eficientizeze sistemul de servire în localuri. Cu doar câteva atingeri pe smarphone, se poate comanda, cere și plăti nota.
Aplicația funcționează deja în mai multe localuri din Cluj Napoca, Bucureşti şi Alba Iulia, şi are aproape 10.000 de useri.
Ideea acestei aplicații s-a născut în urmă cu 6 ani, pe timpul când avea o cafenea în Alba Iulia, care mergea foarte prost. La momentul respectiv, s-a gândit cum poate să reducă timpul pe care îl pierzi în restaurante până să comanzi sau până să ți se aducă nota.
”Am pornit în 2010. Aveam o cafenea în Alba Iulia care mergea foarte prost. Și m-am tot gândit la soluții electronice ca să eficientizez sistemul de comenzi. Clienții pierdeau foarte mult timp cu așteptatul, iar eu pierdeam bani. În 2012 mi-a venit ideea unei platforme virtuale care să cuprindă meniul barului, să poată omul să-și comande direct de pe telefon. Însă era prea devreme. Nu erau atât de răspândite smartphone-urile și internetul mobil, așa c-am lăsat-o baltă la momentul respectiv”, povestește Lucian, citat de start-up, despre momentul la care s-a gândit să facă aplicația. În următorii ani, telefoanele au evoluat, internetul s-a extins în aproape toate localurile, iar ideea tânărului a putut fi pusă în practică.
Lucian i-a cooptat în proiect pe doi dintre prietenii săi: Alexandru Coman şi Andrei Sicoe, primul de profesie programator, iar al doilea director de vânzări.
”Am lansat varianta beta în august 2015, pentru testarea pieţei. Aveam doar trei butoane în toată aplicaţia, era foarte simplă. De comandă, de debarasare a mesei şi de cerere a notei. Nu ne-am gândit niciodată că vom avea un impact aşa mare”, spune tânărul din Alba Iulia, care între timp s-a stabilit în Cluj-Napoca.
Succesul aplicaţiei a determinat extinderea echipei cu reprezentanţi de vânzări şi, mai ales, programatori. Pe lângă comenzile clasice, Fast Order are şi o caracteristică de socializare, orice utilizator având pozibilitatea să interacţioneze cu alte persoane din localul în care se află.
”Am implementat în aplicație și un timeline pe care poți interacționa și socializa cu ceilalți utilizatori care se află în local. Poate e o fată la cinci mese de tine și nu știi cum să te bagi în seamă, aplicația e foarte folositoare în acest sens, chiar funcționează, am testat eu (râde). Totodată și barul poate interacționa cu clienții, prezentându-le ofertele noi din meniu. Ne-am concentrat pe interactivitate. La bar, comenzile vin în mod ordonat, pe o tabletă sau pe calculator”, spune Lucian.
Aplicaţia poate fi implementată pe baza unui abonament de 50 de euro pe lună, iar lansarea a presupus şi o investiţie de 50.000 de euro. Planurile echipei Fast Order vizează extinderea aplicaţiei în 3.000 de localuri din România până la sfârşitul anului 2017. Dezvoltarea aplicaţiei a devenit posibilă şi cu ajutorul companiei Pitech+Plus din Cluj-Napoca, al cărei proprietar (Bogdan Herea) a decis să o finanţeze, noteaza adevarul.ro.
Cum funcționează aplicația
Aplicaţia este gratuită şi disponibilă pe Google Play şi App Store. Fast Order detectează automat localul în care te afli, şi se conectează la reţea. Cu ajutorul unui QR Code unic pe fiecare masă, chelnerul ştie exact ce trebuie să aducă şi unde. În momentul în care te aşezi pe scaun, aplicaţia ştie în ce local te afli şi la ce masă eşti. Ai la dispoziţie preţurile şi poţi să faci comanda simplu şi rapid. Ai posibilitatea să alegi şi cum vrei să faci plata, cash sau prin card bancar. Chelnerul vede comanda şi o va onora în cel mai scurt timp. La fel se procedează şi atunci când se solicită nota de plată. Aplicaţia creează şi un profil al utilizatorului în funcţie de comenzile realizate.
Fast Order s-a dovedit a fi un real succes, iar dezvoltatorii lucrează la îmbunătățirea ei.
”Aplicația e gândită să se traducă automat în toate limbile disponibile de pe smartphone-ul tău. O să tot venim cu îmbunătățiri în aplicație, să introducem poze, clipuri video. Nu am fost până acum în vreun local și să fim refuzați, peste tot am avut succes”, mai spune Lucian.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
FOTO | „Lăsatul Secului” de Postul Crăciunului, la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia: Preparate culinare specifice bucătăriei românești, preparate de elevii claselor a V-a
FOTO | „Lăsatul Secului” de Postul Crăciunului, la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia: Preparate culinare specifice bucătăriei românești, preparate de elevii claselor a V-a Elevii claselor a V-a, de la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Alba Iulia au marcat „Lăsatul Secului” de Postul Crăciunului printr-o expoziție culinară ce a devenit tradiție în această instituție condusă […]
Secțiune Articole Similare
-
Sport2 zile ago
Metalurgistul Cugir – ACSM Codlea 3-0 la „masa verde”
-
Actualitate5 zile ago
Când începe Postul Crăciunului 2024: Ce zile de post mai sunt până la sfârșitul anului
-
Opinii - Comentariio oră ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
12 noiembrie – triplă sărbătoare a Armatei Române: Ziua Cercetaşilor, Geodezilor militari și SMG
-
Opinii - Comentarii2 zile ago
13 noiembrie, Sfântul Ioan Gura de Aur, mare şi vestit luminator dascăl al lumii
-
Actualitate18 ore ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”