Rămâi conectat

Curier Județean

Facilități pentru absolvenții promoției 2018. Ce documente trebuie să depună la AJOFM pentru obținerea indemnizației de șomaj

Publicat

în

O parte dintre absolvenții de anul acesta nu vor reuși să-și găsească un loc de muncă, sau să urmeze cursurile unei facultăți. În acest caz, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba informează absolvenţii promoţia 2018 că pot beneficia de toate serviciile, în scopul integrării pe piața forței de muncă, dacă se înregistrează în termen de 60 de zile de la absolvire, în evidențele agenției sau la alți furnizori de servicii de ocupare.

Înregistrarea se poate face la agenţiile locale din Alba Iulia și Câmpeni, sau la punctele de lucru din Aiud, Blaj, Sebeș, Cugir, ori la alţi furnizori de servicii specializate pentru stimularea ocupării forţei de muncă.

Astfel, absolvenţii instituţiilor de învăţământ care se înregistrează în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă, beneficiază de servicii de informare şi consiliere profesională, medierea muncii, servicii de formare profesională, precum şi de facilităţi financiare.

Electrica Furnizare Discount

În cazul absolvenţilor de liceu, indiferent dacă a fost sau nu promovat examenul de bacalaureat, termenul de 60 de zile începe pe 26 mai 2018, potrivit prevederilor Ordinului nr. 3.382/24 februarie 2017 al Ministrului Educaţiei Naţionale conform căruia „cursurile claselor terminale din învăţământul liceal se încheie în data de 25 mai 2018”.

Elevii care nu au situaţia şcolară încheiată la toate materiile se pot înregistra în evidenţele agenţiei în termen de 60 de zile de la data promovării examenului de corigenţă, data înscrisă în adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ.

Informarea și consilierea profesională, constituie un ansamblu de servicii care au ca scop dezvoltarea abilităților în vederea luării deciziilor privind propria carieră, iar medierea muncii constă în punerea în legătură a absolvenților cu angajatorii.

Pentru a se înregistra în evidențele serviciului public de ocupare, absolvenţii vor depune următoarele documente:

*Actul de identitate în original şi copie;

*Adeverinţă medicală cu menţiunea „apt de muncă” sau eventualele restricţii medicale;

*Actele de studii/calificare sau adeverinţa din care să rezulte absolvirea formei de învăţământ în original şi copie;

*Acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care să rezulte că persoana nu realizează venituri sau că realizează, din activităţi autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă al asigurărilor pentru şomaj şi stimulării ocupării forţei de muncă în vigoare.

Stimulentele financiare de care pot beneficia absolvenții, dacă respectă condițiile de acordare, sunt:

-primă de inserţie, în valoare de 1.500 de lei;

-primă de încadrare, în valoare de 0,5 lei/km, dar nu mai mult de 55 lei/zi;

-primă de instalare, în valoare de 12.500 lei;

-primă de relocare, în valoare de 75% din cheltuielile de locuire, dar nu mai mult de 900 lei/lună.

Informații privind condițiile de acordare a acestor prime se obțin de la toate agențiile locale și punctele de lucru ale AJOFM Alba.

În situația în care în intervalul celor 60 de zile de la absolvire nu se găsește un loc de muncă corespunzător pregătirii profesionale a absolventului, acesta poate solicita indemnizația de șomaj. Indemnizaţia de şomaj pentru absolvenţi reprezintă o sumă fixă lunară, acordată pe o perioadă de 6 luni, în cuantum de 250 lei. Nu pot beneficia de indemnizaţia de şomaj absolvenţii care la momentul solicitării acestui drept au fost admişi sau urmează cursurile unei forme de învăţământ.

Publicitate

Curier Județean

Avansări în grad la Jandarmeria Alba: 45 de jandarmi și-au câștigat o nouă tresă pe epoleții uniformei

Publicat

în

Avansări în grad la Jandarmeria Alba: 45 de jandarmi și-au câștigat o nouă tresă pe epoleții uniformei

Astăzi, 2 august, 45 de cadre militare, 4 ofițeri și 41 de subofițeri din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean „Avram Iancu” Alba, care au îndeplinit stagiul minim în grad și condițiile prevăzute de Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare cu modificările și completările ulterioare, au fost avansate în gradul următor.

Activitatea s-a desfășurat începând cu ora 09.30, în prezența domnului Nicolae Albu, Prefect al județului Alba, domnului Ion Dumitrel, Președinte al Consiliului Județean Alba, domnului Pleșa Gabriel, Primar al municipiului Alba Iulia, domnului comisar șef de poliție Dogaru Florin, Inspector șef al Inspectoratului de Poliție Județean Alba și a domnului maior Fogarași Tristan, Împuternicit Prim Adjunct al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Alba.

Electrica Furnizare Discount

Cei avansați au fost felicitați de către conducerea unității și persoanele invitate, care le-au înmânat noile grade și le-au transmis tuturor cele mai frumoase gânduri și îndemnul de a sluji în continuare, cu devotament, patria.

Citește mai mult

Curier Județean

ELECTRICA: Localitățile din Alba în care sunt programate întreruperi ale furnizării energiei electrice, în perioada 2 – 6 august 2021

Publicat

în

Localitățile din Alba în care sunt programate întreruperi ale furnizării energiei electrice, în perioada 2 – 6 august 2021

Sucursala de Distribuţie a Energiei Electrice Alba anunţă întreruperile programate pentru perioada 2.08.2021  – 6.08.2021. Motivul acestor întreruperi îl constituie lucrările de întreţinere, revizii, reparaţii efectuate în instalaţiile electrice din zonele respective.

Întreruperile programate sunt afişate şi pe site-ul  www.distributie-energie.ro; Call-Center: 0-800-500-929 (telverde), 0258-929 (taxabil)

 Luni, 02 August 2021

Electrica Furnizare Discount

 Marţi, 03 August 2021

 Miercuri, 04 August 2021

Localitatea: Gârboviţa, str. Principalǎ, între orele 8.00-15.00

Joi, 05 August 2021

Vineri, 06 August 2021

Localitatea: Cicǎu, str. Principalǎ, între orele 8.00-15.00

Vă mulţumim pentru înţelegere.

Citește mai mult

Curier Județean

Au intrat în vigoare noile condiții de călătorie în Germania. Cum se face accesul începând cu 1 august

Publicat

în

Au intrat în vigoare noile condiții de călătorie în Germania. Cum se face accesul începând cu 1 august

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a anunţat că, începând de duminică, au fost modificate condiţiile de călătorie în Germania, astfel că toate persoanele cu vârsta peste 12 ani trebuie să prezinte la intrarea în ţară fie dovada vaccinării împotriva COVID-19, fie dovada trecerii prin boală sau rezultatul negativ al unui test COVID-19.

MAE a transmis că, potrivit informaţiilor publicate de autorităţile germane, începând din 1 august, toate persoanele cu vârsta de cel puţin 12 ani trebuie să prezinte, la intrarea pe teritoriul Republicii Federale Germania, fie dovada vaccinării împotriva COVID-19, fie dovada trecerii prin boală sau rezultatul negativ al unui test COVID-19.

Documentele pot fi prezentate pe hârtie sau în format electronic şi trebuie redactate într-una dintre limbile germană, engleză, franceză, italiană sau spaniolă.

Electrica Furnizare Discount

Astfel, dovada vaccinării este acceptată numai dacă schema de vaccinare cu un vaccin omologat la nivelul Uniunii Europene este completă şi au trecut cel puţin 14 zile de la administrarea ultimei doze de vaccin.

Dovada infectării anterioare cu virusul SARS-CoV-2 şi, implicit, a vindecării se face în baza unui test de laborator făcut cu cel puţin 28 de zile, dar nu cu mai mult de 6 luni înainte de intrarea pe teritoriul german.

Dovada testării pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 se face prin prezentarea rezultatului negativ al unui test tip PCR efectuat cu cel mult 72 de ore înainte de intrarea pe teritoriul german sau al unui test antigen efectuat cu cel mult 48 de ore înainte.

Regulile se aplică indiferent de modalitatea de acces pe teritoriul german (aeriană, terestră, navală).

Ministerul Afacerilor Externe reaminteşte că cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Berlin: +49 30 21239555, +49 30 21239514 şi +49 30 21239516, Consulatului General al României la Bonn: +49 228 6838135; +49 2286838211; +49 228 6838244; +49 228 6838254, Consulatului General al României la München: +49 89 553307; +49 89 98106143, Consulatului General al României la Stuttgart +49 711 664 86 11, +49 711 664 86 12, +49 711 664 86 13, +49 711 664 86 14 şi +49 711 664 86 15, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanenţă.

De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă au la dispoziţie şi telefonul de urgenţă al misiunii diplomatice a României la Berlin +49 160 157 9938, oficiului consular al României la Bonn +49 173 5757 585, oficiului consular al României la München +49 160 208 7789 şi oficiului consular al României la Stuttgart +49 171 681 3450.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2021 Ziarul Unirea