Rămâi conectat
Alba Music and Film Festival 2022

Economie

Elis Pavaje – un business solid, pornit de la un vis și pavat cu investiții sănătoase

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Membrii familiei Goța nu au fost doar primii români care au produs pavele pe piața de la noi, dar, an de an, pun piatră lângă piatră în businessul Elis Pavaje, reușind să-și consolideze poziția de lider. Povestea Elis Pavaje începe în 1991 ca o mică afacere de familie, cu o producție de doar 6 mp/zi, realizată pe un utilaj artizanal. Astăzi, Elis Pavaje reprezintă o echipă formată din 380 de angajați ale căror eforturi asigură o producție de peste 10.000 mp/zi în două unități de producție și o cifră de afaceri anuală de 161 milioane lei în 2016.

Totul a pornit de la un vis. Pentru a se adeveri, a fost nevoie de muncă, perseverenţă şi speranţă. Drumul de la vis la realitate nu a fost deloc uşor, mai ales la început când totul părea că se ruinează. Asta se întâmpla în primii ani de după Revoluţie, atunci când Elisiu Goţa a venit cu această idee. „Tata făcea role pentru fântâni şi monumente funerare. În 1990, a plecat la nişte prieteni în Germania, de unde s-a întors cu două pietre. A văzut acolo ce se poate face cu ele şi aşa a început“, povesteşte Emil Goţa, cel care conduce businessul Elis Pavaje.

De profesie lăcătuş-mecanic, seniorul a început să fabrice o matriţă pentru a produce pavele. Cu o presă de vulcanizare modificată a început să producă primele „pietre“ în grădina casei din Alba. „Am tot făcut piatră după piatră, dar nu venea nimeni să le cumpere. Vecinii şi oamenii de acolo ne spuneau «sunteţi nebuni, faceţi pietre»“, adaugă Emil Goţa. Se aflau la un mic pas să renunţe, vâzând că produse pe care le făceau nu le doreşte nimeni. Salvarea a venit tot din partea saşilor, care cunoşteau moda din Germania. „Am avut noroc cu ei. Primele pavaje lor le-am livrat pentru a-şi pava curţile caselor pe care le aveau în România“, spune Emil Goţa. Primul contract a venit abia în 1993, atunci când au amenajat parcarea unei sucursale BCR din Deva. „A fost o comandă de 3.000 de metri pătraţi. Am lucrat la ea toată vara, cu trei matriţe făcute de tata“, îşi aminteşte directorul general al Elis Pavaje.

Elit - Gustul Desăvârșit

Pas cu pas

Dacă la început produceau 6 mp/zi, în 1995 familia Goţa a achiziţionat din Italia o maşină semiautomată de producţie pavele din beton, mărindu-şi capacitatea de producţie la 50 mp/zi. „Făceam 9 bucăţi la o presare, era mult mai uşor“, spune Emil Goţa, care a muncit în acest business „de la cizme de cauciuc“ până a ajuns să o conducă. „Fiind un business de familie am fost implicat încă de la început. Tata ne consulta pe mine şi pe fratele meu cu privire la orice dezvoltare“, precizează omul de afaceri, care de mai bine de două decenii conduce acest business. Prima hală de producţie, de la Petreşti, judeţul Alba, a fost construită în 1999, iar doi ani mai târziu firma a achiziţionat prima instalaţie automată de fabricat pavele prin vibropresare, cu care producea 250mp/schimb.

Cea mai bună perioadă pentru Elis Pavaje a fost înainte de criză, spune directorul general al companiei. Iar acest lucru se poate observa şi din raportările financiare: în 2005 cifra de afaceri a companiei a fost de 12,6 milioane de lei şi a avut o evoluţie fulminantă până în 2008, an în care compania a raportat afaceri de cinci ori mai mari (63,7 milioane de lei). „A fost o perioadă bună înainte de criză, cu un ritm foarte bun al sectorului de construcţii“, explică Emil Goţa.Boom-ul construcţiilor a fost anticipat de familia Goţa, care în 2005 a deschis o nouă hală de producţie la Petreşti şi a achi­zi­ţi­o­nat o linie de producţie automatizată pentru pavele şi borduri.

La nivel naţional

Următorul pas făcut de familia Goţa a constat în construcţia unei noi fabrici în partea de sud a ţării, la Stoeneşti judeţul Prahova. „Cererea era tot mai mare, astfel că am luat decizia să deschidem o nouă unitate de producţie. În 2009 totul a căzut“, spune omul de afaceri. Deşi criza a afectat Elis Pavaje, compania raportând doi ani la rând afaceri în scădere, businessul a continuat să se dezvolte. „Am fost nevoiţi atunci să luăm unele măsuri, am renunţat la o mică parte din echipele de montaj, dar am continuat să investim“, spune directorul general al companiei. Când alte firme îşi restrângeau activitatea şi renunţau la angajaţi, Elis Pavaje a continuat să investească, iar acest pariu a fost unul câştigător. În perioada 2010-2012, au realizat noi investiţii în creşterea capacităţii de producţie atât la Petreşti, cât şi la Stoeneşti. Au urmat noi şi noi investiţii în diversificarea şi mărirea capacităţii de producţie, utilaje şi parc auto.

Dezvoltarea businessului nu s-a oprit aici. În primăvara acestui an, liderul pieţei de pavaj a început construcţia celei de-a treia fabrici. De data aceasta a fost aleasă zona de est a ţării, mai exact localitatea Secuienii Noi, judeţul Neamţ. „Urmărind dinamica pieţei, am ajuns la concluzia că deschiderea unei noi unităţi de producţie este un pas necesar în dezvoltarea companiei. Am crescut vânzarile an de an, prin optimizarea proceselor de producţie şi prin investiţii în liniile de producţie existente, însă există o limită pe care nu o mai poţi depăşi, fără să asiguri capacitate suplimentară“, spunea Emil Goţa, în aprilie anul curent, la momentul anunţării noii investiţii.

Din surse proprii şi un credit contractat de la BCR, Elis Pavaje a ridicat deja noua fabrică de la Secuieni, o investiţie care se ridică la 10 milioane de euro. „Am vrut să începem producţia în iulie, însă am întâpinat unele probleme“, ne-a spus Emil Goţa, cu menţiunea că fabrica a început producţia abia în această lună. Astfel, Elis Pavaje a ajuns, în cele trei fabrici, la o capacitate de producţie de 15.000 mp de pavele/zi. „Sectorul bancar este foarte important pentru economie. Dacă vrei să te dezvolţi ai nevoie de bănci“, susţine Goţa, care se aşteaptă să amortizeze investiţia în aproximativ 10 ani.

Pentru acest an, compania a estimat creşterea vânzărilor cu aproximativ 14%, mizând pe intrarea în producţie a noii fabrici în luna iulie. Acum, Goţa susţine că depune toate eforturile pentru a-şi atinge acest obiectiv, chiar dacă începutul de an a fost unul nu tocmai fericit. „2017 e un an atipic. Am avut un start mai lent, cu două luni de iarnă grea. Am reuşit să recuperăm pe parcurs şi sperăm să fim pe plus la finele anului“, adaugă directorul general al Elis Pavaje.

„Nu avem de gând să vindem“

Prin noua investiţie, Elis Pavaje a creat 40 de noi locuri de muncă, ajungând la 570 de salariaţi pe tot grupul, care include şi balastiera şi echipele de montaj. „Am format deja echipa de la Secuieni, dar vă spun că în ultimii ani simţim o ameliorare a forţei de muncă“, spune antreprenorul. În prezent, salariul mediu la Elis Pavaje este de 2.900 de lei. „În ultimii ani am pierdut salariaţi care au decis să lucreze în străinătate. O parte s-au întors şi i-am reangajat“, spune managerul. Întrebat dacă intenţionează să vândă businessul aşa cum au făcut alţi antreprenori din judeţul Alba în ultimii doi ani (Albalact, Alpin Lux, Supremia), Emil Goţa răspunde clar: „nu avem de gând să vindem“. În ultimii ani, Elis Pavaje a fost curtată de unele companii străine, însă familia Goţa nu a dat curs ofertelor.

Când vine vorba despre modificările aprobate recent de Guvern, Emil Goţa crede că acestea vor complica viaţa antreprenorilor. „Prin plata defalcată a TVA vom fi obligaţi să facem două ordine de plată în loc de unu, iar creşterea accizei la carburanţi ne afectează întrucât noi avem şi maşini cu care transportăm pavelele“, spune Goţa, precizând că Elis are circa 40 de camioane proprii. Nu are aşteptări de la autorităţi, dar şi-ar dori ca proiectele de infrastructură rutieră să fie duse la capăt şi îmbunătăţirea procesului de acordare a autorizaţilor şi avizelor de către autorităţi.

În puţinul timp liber pe care îl are la dispoziţie, Emil Goţa joacă golf şi de câţiva ani a început să facă trasee cu bicicleta. Obiectivul este acum parcurgerea întregului traseu al Dunării, de la locul unde izvorăşte (Munţii Pădurea Neagră – Germania) şi până la vărsarea în Marea Neagră.

Sursa: capital.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Economie

COMUNICAT DE PRESĂ FINALIZARE PROIECT „Îmbunătățirea infrastructurii TIC în domeniul e-educație, în unitățile de învățământ din Comuna Noșlac”

Andreea Ștefan

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Comunicat de presă

Comuna Noșlac, județul Alba, anunță finalizarea proiectuluiÎmbunătățirea infrastructurii TIC în domeniul e-educație, în unitățile de învățământ din Comuna Noșlac, cod MySMIS 144600, realizat în baza contractului de finanțare nr.215/233t/19.07.2021, încheiat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României în calitate de Organism Intermediar pentru Promovarea Societății informaționale.

Elit - Gustul Desăvârșit

Proiectul a fost finanțatprin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020,Axa prioritară 4, Acțiunea 4.2.1 Sprijin pentru procesul educațional on-line.

Valoarea totală a proiectului: 217.408,65 lei.

Valoarea finanțării nerambursabile: 188.720,23 lei.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă asigurarea accesului elevilor la procesul de învățare în mediul on-line, prin dotarea unității de învățământ de pe raza comuneiNoșlac, cu echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației de tipul tabletelor școlare, precum și a altor echipamente/dispozitiveelectronice.

Rezultatele prevăzute prin proiect sunt următoarele:

– 114 elevi și 15 de cadre didactice sprijinite cu echipamente mobile din domeniul tehnologiei informației, necesare desfășurării activităților didactice în mediul on-line.

– 1 unitate de învățământ de pe raza Comunei Noșlac dotată cu echipamente de tip IT, astfel încât să se asigure în bune condițiidesfășurarea activităților didactice în anul școlar 2020-2021.

Perioada de implementare:19.07.2021–19.10.2022.

Proiect cofinanțat din FondulEuropean de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020.

Competitivi împreună !

 

Date de contact beneficiar:         

                                                                                                                       Comuna Noșlac,

str. Principală, nr. 78,  județul Alba, România

tel.0258889101, fax.0258889101


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

Amendament la documentul de Ofertă Publică de Cumpărare a PREBET S.A. Aiud aprobat prin decizia A.S.F nr. 1039 din data de 03.08.2022

rlucian

Publicat

în

De

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

APROBAREA AMENDAMENTULUI NU ARE VALOARE DE GARANŢIE ŞI NICI NU REPREZINTĂ O ALTĂ FORMĂ DE APRECIERE A A.S.F. CU PRIVIRE LA OPORTUNITATEA, AVANTAJELE SAU DEZAVANTAJELE, PROFITUL ORI RISCURILE PE CARE LE-AR PUTEA PREZENTA TRANZACŢIILE DE ÎNCHEIAT PRIN ACCEPTAREA OFERTEI PUBLICE OBIECT AL DECIZIEI DE APROBARE. DECIZIA DE APROBARE CERTIFICĂ NUMAI REGULARITATEA DOCUMENTULUI DE OFERTĂ ÎN PRIVINŢA EXIGENŢELOR LEGII ŞI ALE NORMELOR ADOPTATE ÎN APLICAREA ACESTEIA.

Preambul

Principalul scop al acestui document este să furnizeze date actualizate în legătură cu unele informații prezentate în Documentul de Ofertă și trebuie citit doar împreună cu Documentul de Ofertă și în contextul Ofertei descrise în Documentul de Ofertă. Ofertanții și/sau intermediarul nu au actualizat nicio altă informație  decât cea prezentată în cuprinsul acestui amendament, celelalte informații prezentate în documentul de ofertă fiind corecte și complete la data Documentului de ofertă. Astfel, nici ofertanții și nici Intermediarul nu își asumă nicio responsabilitate privind acuratețea și caracterul complet al informațiilor prezentate în documentul de Ofertă, cu excepția datelor prezentate în acest amendament, la o dată ulterioară datei Documentului de ofertă.

Elit - Gustul Desăvârșit

Publicarea Amendamentului

Prezentul Amendament este pus la dispoziția investitorilor după aprobarea sa de către A.S.F. prin publicarea unui anunț conform aceleiași proceduri utilizate pentru publicarea Documentului de Ofertă.

Amendamentul la Ofertă va fi disponibil în același mod în care este și Documentul de Ofertă astfel:

1. în format electronic de pe website-ul Intermediarului GOLDRING SA (goldring.ro), al Ofertantului PREBET Aiud S.A. (www.prebet.ro) și al Bursei de Valori București (www.bvb.ro).

2. pe suport de hârtie, disponibil investitorilor la sediul Intermediarului (Tg. Mureș, str. Tudor Vladimirescu nr. 56A, jud. Mureș) și la agențiile sale (Agenția din Cluj-Napoca str. Samuil Micu nr. 1A, ap.2, Cluj, Agenția din Sibiu str. Nicolaus Olahus nr. 5, corp B, et. 2, Sibiu), precum și la sediul Ofertantului din Aiud, str. Arenei nr. 10, jud. Alba.

Ofertanții au convenit la modificarea Documentului de ofertă după cum urmează:

Se modifică prețul oferit în cadrul ofertei publice de la 1,84 lei/acțiune la 1,85 lei/acțiune și implicit valoarea ofertei de la 6.705.407,12 lei la 6.741.849,55 lei peste tot acolo unde aceste valori sunt menționate în Documentul de ofertă.

Paragraful de la punctul 4: „Ofertantul nu deține acțiuni proprii iar împreună cu persoanele cu care acționează în mod concertat deține 385.657 acțiuni reprezentând 0,8467% din capitalul Emitentului.

 Persoanele cu care Ofertantul acționează în mod concertat și care dețin acțiuni sunt următoarele:

Acționar Dețineri Procent%
Moruțan Iulian Alin 43.399 0,0953%
Moruțan Mihaela 42.731 0,0938%
Mitruș Marius 30.000 0,0659%
Kerekes Ioan Csaba 269.527 0,5917%

 se modifică astfel:

Ofertantul nu deține acțiuni proprii iar împreună cu persoanele cu care acționează în mod concertat deține 465.785 acțiuni reprezentând 1,0225% din capitalul Emitentului.

 Persoanele cu care Ofertantul acționează în mod concertat și care dețin acțiuni sunt următoarele:

Acționar Dețineri Procent%
Moruțan Iulian Alin 43.399 0,0953%
Moruțan Mihaela 42.731 0,0938%
Mitruș Marius 30.000 0,0659%
Kerekes Ioan Csaba 349.655 0,7676%

Potrivit prevederilor art. 28 (3) din Legea nr. 24/2017, ale art. 54 (4) din Regulamentul 5/2018 și ale Documentului de Ofertă,  investitorii care au acceptat să subscrie în oferta publică de cumpărare înaintea publicării amendamentului pot să îşi retragă acceptul în termen de două zile lucrătoare de la publicarea amendamentului.

Celelalte prevederi ale Anunțului și ale Documentului de Ofertă rămân neschimbate.

Prezentul amendament  este întocmit în conformitate cu Legea nr. 24/2017 și Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață, cu modificările si completările ulterioare

OFERTANT INTERMEDIAR
Prebet Aiud S.A. Goldring SA
Kerekes Csaba Zahan Virgil Adrian
Director general adjunct Director general adjunct

 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Economie

Anunț – Asociația FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Mureş) anunță public prelungirea celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte

Andreea Ștefan

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Comunicat de presă

Asociația FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Mureş) anunță public prelungirea în aceleași condiții a celei de-a șaptea sesiuni de depunere proiecte din cadrul STRATEGIEI DE DEZVOLTARE LOCALĂ A TERITORIULUI FLAG DIN BAZINUL MUREŞULUI, SECAŞELOR ŞI A AFLUENŢILOR ACESTORA, finanțată prin PROGRAMUL OPERAȚIONAL PENTRU PESCUIT ȘI AFACERI MARITIME 2014-2020, care este în desfășurare având ca termen limită de depunere data de 03.08.2022, ora 15:00, până la data de 17.08.2022, ora 15:00. PRIORITATEA UNIUNII NR. 4 – Creşterea gradului de ocupare a forţei de muncă şi sporirea coeziunii teritoriale

Elit - Gustul Desăvârșit

MĂSURA 2 – Consolidarea și Diversificarea activitaţilor în zona de pescuit şi acvacultură

APEL DE SELECŢIE NR. 7/2022, COD SMIS: 1032/4/1/Articolul 63

Alocarea financiară totală: 2 352 248,36 lei, echivalentul a 475 557,15  EURO

Valoarea maximă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil): 1 978 520 lei / 400 000 euro.

Valoarea minimă eligibilă aferentă unui proiect (ajutorul public nerambursabil):  32 699,98 lei / 6611 euro.

Termenul  limită pentru depunerea  proiectelor este: 17.08.2022, ora 15:00.

Valoarea totală eligibilă a unui proiect nu poate depăși 400.000 euro.

Cursul de schimb RON-EURO utilizat pentru conversia în EURO este de 1 euro=4,9463 lei, conform Deciziei DGP AMPOPAM nr. 14/22.03.2022.

În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar în intervalul mai sus menţionat.

În cadrul prezentului apel de selecţie, cererile de finanţare si documentele anexate vor fi depuse on-line pe platforma informatica Smis/MySmis2014 în format electronic, doar până la data mai sus menţionată.

Ghidul solicitantului precum şi procedura de evaluare şi selecţie sunt afişate pe site-ul www.flagbazinulmuresului.ro și sunt disponibile la cerere la sediul FLAG Bazinul Mureşului, comuna Ciugud, localitatea Ciugud, str. Simion Bran, nr. 50, județul Alba.

Informaţii suplimentare se pot solicita de la sediul Asociaţiei FLAG din Bazinul Mureşului, Secaşelor şi a Afluenţilor Acestora (FLAG Bazinul Mureşului), comuna Ciugud, localitatea Ciugud str. Simion Bran, nr. 50, județul Alba, tel. 0770501093, e-mail [email protected], www.flagbazinulmuresului.ro.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare