Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Economie

Eliberarea certificatului de atestare fiscală se va face după o nouă procedură

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Ministerul Finanţelor Publice a elaborat o nouă procedură de eliberare a certificatului de atestare fiscală pentru persoane juridice şi fizice, noile prevederi fiind incluse într-un proiect de ordin lansat recent în dezbatere publică.
Ce aduce nou actul normativ propus de MFP
l o singură procedură de eliberare a certificatului de atestare fiscal şi un singur model al acestuia, indiferent de statutul juridic al contribuabililor; l situaţiile în care organul fiscal eliberează certificatul de atestare fiscală; l organul fiscal competent pentru primirea cererilor/adresă de eliberare a certificatului de atestare fiscală; l stabilirea acţiunilor pe care organul fiscal trebuie să le întreprindă în cazul verificării situaţiei fiscale a contribuabilului, existentă la momentul depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscală; l informaţiile ce vor fi înscrise în certificatul de atestare fiscală; l momentul exigibilităţii obligaţiilor fiscale înscrise în certificatul de atestare fiscală; l posibilitatea contribuabilului de a solicita mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscală; l procedura de eliberare a certificatului de atestare pentru contribuabilii mari şi mijlocii atunci când aceştia depun cererea de eliberare la un alt organ fiscal decât cel competent; l modelul şi conţinutul unor formulare.
Când se eliberează certificatul de atestare fiscală
Organul fiscal competent pentru administrarea creanţelor fiscale datorate de contribuabili are obligaţia de a elibera certificatul care atestă modul de îndeplinire a obligaţiilor de plată a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri, în următoarele situaţii: a) la solicitarea contribuabililor; b) la solicitarea altor autorităţi publice; c) din oficiu, în situaţia în care se schimbă competenţa de administrare a creanţelor fiscale, ca urmare a schimbării domiciliului fiscal sau altor situaţii prevăzute de lege. În primele două cazuri, solicitanţii depun o cerere la organul fiscal competent. Aceasta se depune la registratura organului fiscal competent sau se transmite prin poştă, cu confirmare de primire. De asemenea, poate fi transmisă şi prin mijloace de transmitere la distanţă. În cazul persoanelor fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, cererea se depune la organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal. În cerere, contribuabilul menţionează şi sediul activităţii sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală, după caz. În scopul eliberării certificatului de atestare fiscală, organele fiscale competente colaborează în vederea stabilirii situaţiei fiscale reale. Pentru aceasta, organele fiscale în a căror rază teritorială se află sediul activităţii/locul de desfăşurare a activităţii principale, comunică organului fiscal competent pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală informaţiile solicitate cel mai târziu în ziua următoare primirii solicitării. Eliberarea certificatului de atestare fiscală este supusă taxelor extrajudiciare de timbru, cu excepţia cazului în care certificatul se eliberează la solicitarea autorităţilor publice sau din oficiu, de organul fiscal.
Ce verifică Fiscul?
În vederea eliberării certificatului de atestare fiscală, organul fiscal competent verifică: a) dosarul fiscal al contribuabilului; b) fişa pentru evidenţa analitică pe plătitori a contribuabilului; c) existenţa sumelor de restituit/rambursat pentru care nu au fost emise decizii de restituire/rambursare până la data depunerii cererii de eliberare a certificatului de atestare fiscală; d) existenţa deciziilor de rambursare emise de organul fiscal pentru care nu au fost emise şi înregistrate în evidenţa fiscală note de compensare. Dacă organul fiscal constată că nu au fost depuse de către contribuabil declaraţiile fiscale, acesta înştiinţează contribuabilul privind depăşirea termenului legal de depunere a declaraţiei fiscale. În acest caz, termenul de eliberare a certificatului de atestare fiscală se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data transmiterii înştiinţării şi data depunerii declaraţiilor fiscale sau data comunicării deciziei de impunere din oficiu. Certificatul de atestare fiscală se întocmeşte în două exemplare originale, din care: un exemplar se comunică solicitantului sau, după caz, noului organ fiscal competent; un exemplar se păstrează la organul fiscal emitent şi se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului. (A.D.T.)


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI

Gabriel Pleșa vă urează Paște Fericit!


Publicitate

Știri recente din categoria Economie

Economie

De ce devine egld alegerea criptoentuziaștilor: avantaje și tendințe (P)

Andreea Ștefan

Publicat

în

Lumea criptomonedelor este una extrem de complexă și nu mulți o înțeleg. Aceia care i-au descoperit, însă, tainele devin tot mai interesați de EGLD și rețeaua Elrond. Din ce în ce mai atractivă pentru investitori și pentru aceia pasionați de tehnologie, această monedă digitală a devenit cunoscută pentru inovația și pentru performanțele solide pe care […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea