Rămâi conectat

Curier Județean

DOCUMENT| Noi MĂSURI anti-COVID, luate în Câmpeni, Ighiu, Sântimbru și Vințu de Jos. Hotărârea CJSU

Publicat

în

Noi măsuri anti-COVID urmează să fie luate pe raza orașului Câmpeni și a comunelor Ighiu, Sântimbru și Vințu de Jos, în contextul epidemiologic al fiecărei localități.

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 4724/20.04.2021, pentru data de 20.04.2021;

În temeiul:

Elit - Gustul Desăvârșit

-Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situații de risc epidemiologic și biologic;

-Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, cu modificările și completările ulterioare;

-H.G. nr. 432/08.04.2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 13 aprilie 2021;

Având în vedere prevederile O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare;
Ținând cont de prevederile art. 10 din Regulamentul-cadru privind structura organizatorică, atribuțiile, funcționarea și dotarea comitetelor și centrelor operative pentru situații de urgență aprobat prin H.G. nr. 1491/2004;

În conformitate cu prevederile art. 23 alin. (1) din Regulamentul de Organizare și Funcționare a C.J.S.U. Alba, aprobat prin Ordinul Prefectului județului Alba nr. 336/25.07.2017, cu modificările și completările ulterioare;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 20.04.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1.Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 20.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2.(1) La nivelul orașului Câmpeni unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 21.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a)Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 2200-0500, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 2000-0500, cu următoarele excepţii:

1.deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;

2.deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;

3.deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

4.deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

b)Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 0500- 2000.

c)În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 2000-0500;

d)Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

e)Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

f)Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

g)Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

h)Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

i)Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

j)Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

k)Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

l)Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

m)Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

n)Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

o)Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

p)Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

q)Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3.(1) La nivelul comunelor Ighiu și Vințu de Jos unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 21.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a)Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

b)Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c)Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d)Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e)Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f)Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

1.deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

2.deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

3.deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

4.deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

g)Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

h)Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

m) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4.(1) La nivelul comunei Sântimbru unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 21.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

1.deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

2.deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;

3.deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

4.deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 5.Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 6.Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Art. 7. Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Cinematograf de vară, debarcader, pavilion subacvatic în zona lacului Chereteu din Blaj: Licitația pentru proiectul tehnic de execuție, lansată în SEAP

Publicat

în

Cinematograf de vară, debarcader, pavilion subacvatic în zona lacului Chereteu din Blaj: Licitația pentru proiectul tehnic de execuție, lansată în SEAP

Primăria municipiului Blaj a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru servicii de verificare DTAC-POE și PT – Proiect Tehnic de Execuție PT + DDE pentru obiectivul de investiție „Reconversia funcțională a zonei Lacului Chereteu”.

Valoarea totală estimată a licitației este de lei 67.282, fără TVA.

Zona studiată se află în zona de nord a Municipiului Blaj, aflată în intravilan și în apropierea unor monumente culturale precum teiul lui Eminescu și în apropiere de centrul orașului. În jurul Lacului Chereteu s-au realizat proiecte de parcelare precum și de extindere a infrastructurii rutiere și a rețelelor edilitare. Zona cunoaște un potențial de dezvoltare și merită să fie pusă în valoare.

Elit - Gustul Desăvârșit

Obiectivele specifice ale proiectului

1.Amenajare complex multifuncțional care să includă un cinematograf de vara în aer liber, de tip amfiteatru, având o capacitate de 300 locuri. Acesta este poziționat în partea de sud a zonei și se va amenaja pe pantă naturală a terenului care coboară dinspre șosea către lac.

2. Debarcader bărci, hidrobiciclete și cabina bilete. Ansamblul este poziționat în partea de sud a amenjarii. Suprafață amenajării aferente debarcaderului este de 117mp. Cabina este realizată pe uscat iar pontoanele se vor extinde în apă. Pontoanele vor fi realizate din material lemnos sau PVC. Pontonul va avea o capacitate de 5 bărci + 10 hidrobicilete. Debarcaderul va fi realizat din elemente plutitoare modulare. Platforma debarcaderului se va fixă prin intermediul unor inele mobile de stâlpii ancorați de fundul lacului (acest aspect va rezolva problema creșterii/scăderii nivelului lacului). Racordarea platformei cu uscatul se va realiza printr-un element ancorat de mal și mobil față de ponton.Cabina de bilete va avea o suprafață de maxim 30 mp și un regim de înălțime de P (parter). Acesta va avea o structura de B.A. și închideri de cărămidă cu acoperiș din șarpantă sau terasă.

3. Pavilion subacvatic multifuncțional, cu rol educativ și cultural. Acesta va avea acvariile în interiorul construcției. Pavilionul este poziționat în partea de nord , nord vest a amenajaraii. Acesta are o suprafață construită de 295 mp respectiv 920 mp desfășurați. Regimul de inlatime al pavilionului este de S+P+1E cu o înălțime medie de nivel de 4m. Acoperișul construcției va fi de tip terasă circulabilă. La nivelul subsolului se vor amenaja expoziții de acvarii pentru viață subacvatică. De asemenea, la nivelul subsolul va fi amenajat un perete cu 3 fererastre panoramice (dimensiune maxime ale sticlei vor fi 2m*2.5m alinieate în axul fațadei). Ferestrele vor fi îndreptate către lac. Pentru a spori vizibilitatea către lac se vor amplasa reflectoare subacvatice.

4. Spațiu de alimentație publică. Acesta este amplasat în partea de vest, nord vest a parcului. Spațiu de alimentație plublica are o suprafață construită de 365mp respectiv 730mp desfășurați și un regim de înălțime de P+1E. Înălțime medie de nivel este de 4.00m. De asemenea, acesta va avea în componentă și o terasă de aproximativ 320mp. Construcția va fi realiata din B.A și va avea acoperișul de tip terasă circulabilă. La nivelul etajului 1 construcția propusă se va lega printr-o pasarela de pavilinoul multifuncțional. Imobilul propus va beneficia de o fațada vitrată orientată către lac atât la nivelul parterului cât și la nivelul etajului 1. Terasă va fi placată cu piatră naturală în concordanță cu restul materialelor folosite la amenajarea parcului.

5. Amenajare zona plante acvatice (nuferi, trestie decorativă, etc). Se propune amenajarea unei suprafețe de circa 3850mp cu plante acvatice (nuferi). Amenajarea se va amplasa în partea de sud, sud vest a lacului.

6. Se vor amenaja 3 insule plutitoare circulare decorate cu plante. Acestea se vor realiza din materială plutitoare legate între ele cu material textil rezistent la apă și vor avea o suprafață însumată de 1150 mp fiecare. Aceste platforme vor ancorate de elemente de B.A. amplasate pe fundul lacului. Platfome vor fi plantate cu vegetație rezistență la apă (se vor face amenajări mixte cu stuf și alte plante decorative)

7. Fântână arteziană (1 ansamblu). Fântână arteziană va reprezenta un ansamblu copozitional realizat din mai multe jocuri de apă. Fântână va fi alimentată din zona pavilionului multifuncțional și va avea ieșirea în mijlocul lacului (vezi plan propunere). Acest aspect va avea avantajul de a crea un curent de apă cu rol de curățire/limpezire/ și oxigenare a apei.
Fântână va avea rol de îmbunătățire a microclimatului cu efecte asupra biodiversității zonei.

8. Stație bike sharing. Se propune realizarea unui spațiu destinat stationarii și închirierii bicicletelor. Acesta va fi poziționat în partea de nord, nord vest a parcului. Amenajarea va fi desfasuarata pe o suprafață de 50mp, va putea găzdui 31 de bicilete și va fi asfaltată. Închirierea bicicletelor se va realiza în sistem online, tip sms sau cash. De asemenea, se propune conectarea acestei stații de tip bike sharing cu alte stații asemănătoare din oraș.

9. Amenajare pietonală perimetral lac. Se vor amenaja alei în jurulu lacului de apoximativ 3m lățime. Suprafață desfasuarata a aleilor este de 4420 mp. Acestea vor fi realizate din lespezi de piatră naturală. Atât circulațiile pietonale cât și circulațiile carosabile vor fi dotate cu marcaje (signalistica). De asemenea, circulațiile carosabile vor fi prevăzute cu limitatoare de viteză. Se vor amplasa 3 puncte de belvedere desupra lacului. Punctele de belvedere vor fi realizate din lemn și vor fi prevăzute cu balustrade. Cota platformelor va fi la nivelul pietonalului.

10. Ponton plutitor. Acesta va face legătura între debarcader și ansamblul multifuncțional. Pontonul va avea o lungime de circa 175m și o lățime de minim 1.5m. Acesta va fi realizat din elemente plutitoare modulare și se vor ancora punctual (din 20/20m) pentru a nu fi deplasate de vânt. De-a lungul traselui vor fi construite 2 foișoare metalice cu o suprafață de 36 mp fiecare. Platformele foisoarelor vor fi de asemenea, plutitoare și se vor fi fixă prin intermediul unor inele mobile de stâlpii ancorați de fundul lacului a foisoarelor (acest aspect va rezolva problema creșterii/scăderii nivelului lacului)

11. Loc de joacă (3 ansambluri). Vor fi amenajate 3 locuri de joacă cu supafata totală de 1455 mp. Locurile de joacă vor fi diferențiate pe grupe de vârstă. Locurile de joacă vor fi împrejmuite cu garduri prevăzute cu loc unic de acces (poartă). Se vor amplasa 14 echipamenete de joacă (cu diferte tematici) + 1 tiroliana, amplasată în zona alungită a spațiilor propuse. De asemenea se propune amplasarea a 5 ansambluri dedicate finessului. Locurile de joacă vor fi amenajate cu vegetație înalta și medie, bănci/coșuri de gunoi și stâlpi de iluminat.

12. Realizare piațeta pentru întâlniri și evenimente culturale. Piațeta va fi amplasată în zona de intrare a parcului și va avea o suprafață de 675mp. Piațeta va fi realizată cu diferite pavaje și va fi bordată de vegetație înalta, medie și joasă studiată peisager. De asemenea, piațeta va fi dotată cu mobilier urban (bănci/coșuri de gunoi). Funcțiunea piatetei va fi de întruniri/evenimente publice. Amplasarea piatetei propuse se poate suprapune cu traseul conductelor de gaze. În această ipoteza se va încorpora un cămin pentru gaze. Capacul căminului va fi poziționat la aceeași cota cu nivelul piatetei. În cazul în care vor mai apărea condiționări suplimentare la fazele D.T.A.C. / P.T. formă și dimensiunile piatetei se pot modifică

13. Dragare și curățare lac Cherereu și achiziționare linie de dragare. Este necesară dragarea și curatea lacului. Suprafață propusă spre dragare este de 26670mp. Se va îndepărta vegetația crescută spontan și se vor realiza plantări cu specii autohtone de plante acvatice, amplasate pentru a formă amenjari peisagere.

14. Realizare grupuri sanitare. Se propune realizare unei toalete publice. Această este poziționată în imediată apropiere a parcării propuse din zona amfiteatrului. Această va avea o suprafață construită și desfășurată de aproximativ 66mp cu regim de înălțime parter. Construcția va avea acoperișul de tip șarpantă/terasă. Toaletă va fi împărțită pe sexe și va avea și un spațiu destinat persoanelor cu dizabilități.

15. Amenajare parcări. La drumurile existente se propun două parcări compacte care vor însuma un număr de 125 locuri de parcare. Trecerile de pietoni și semnele de circulație vor fi poziționate corespunzător. Obiecticul propus va genera un număr maxim de 500 de vizitatori simultan. Dintre aceștia 40% vor ajunge în zona pietonal (din locuințele învecinate), 10 % cu bicicletă, 10 % cu transport de persoane (taxi, Uber, etc.) 40% cu automobilul personal. Cele 125 locuri de parcare au fost împărțite în două zone având o suprafață totală de 1620mp. Locurile de parcare vor fi realizate din dale înierbate. Prima zona va deservi complexul de amfiteatru și debarcader iar ce-a de-a două zona va deservi complexul multifunctinal și spațiu de alimentație publică. Parcările vor fi amenajate din dale înierbate. Accesul la parcări se va face prin asfaltarea cailor de acces. Suprafață propusă spre asfaltare este de 1425mp.
Parcările vor fi înconjurate cu gard viu. De asemenea se propune amplasarea a 2 stații pentru încărcarea autovehiculelor electrice. În interiorul parcărilor au fost indicate zone unde se vor plantă arbori pentru a reduce temperaturile înregistrate vara și astfel pentru a îmbunătății microclimatul zonei.

16. Amenajare spații verzi. Din punct de vedere al vegetație se propune defrișarea vegetației mici și medii, crescute spontan. Se propune tăierea arborilor și arbuștilor cu circumeferinta trunchiului mai mică de 10cm, acolo unde situația o impune. Defrișarea vegetației se va afectua sub atentă supraveghere a unui horticulotor. Se vor plantă specii noi de arbori decorativi, arbuști decorativi, plante ornamentale, plante cu flori, gardurii vii și plante cățărătoare. Se va plantă gazon sau trifoi pitic decorativ pe zonele verzi și pentru raționamente economice, implementarea unui sistem mixt de udare, alcătuit din aspersoare pentru unele zone și din hidranți pentru restul zonelor (vezi planșă I2 – sistem de irigații)

17. Instalarea unei rețele de wi-fi în 7 puncte.

Se vă studia și propune un acces în zona lacului din drumul județean DJ107. Accesul vă fi atât auto cât și pietonal. În zona accesului (Est, Sud-Est) se vă studia amplasarea unei parcări care să deservească vizitatorii zonei lacului. De asemenea în aceasta zona se vor amplasa construcțiile propuse (centrul multifuncțional). La propunerile de circulații și accese se vă tine seama de zonele limitrofe: străzile cartierului Chereteu și conectare pe viitor a pistei de bicicilete cu trama stradala din NordVest.

Puntea pietonala propusa pentru legătură intre malurile lacului vă trebui să fie apropiata de nivelul apei dar să aibă și zone care să permită traversarea pe sub a bărcilor/hidrobicicletelor. Pentru aceasta punte se dorește un design modern și inovativ care să apropie utilizatorii de apa lacului Chereteu în jurul căreia gravitează întreagă amenajare. Se vă studia și posibilitatea interpunerii zonei de alimentație piublica pe traseul punții sub forma de insula. Puntea vă accesibiliza zona malurilor din Vest la Sud unde se vor amplasa anumite obiective pe lac.

Deoarece amenajerile propuse sunt strâns legate de luciul și de nivelul apei (zona imersata a pavilionului subacvatic, debarcaderul, fântână arteziana) pe lângă dragarea periodica a lacului se vor studia soluții pentru menținerea cât mai constanta a nivelului apei.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

21 – 22 mai: Serbarea Narciselor de la Negrileasa 2022. PROGRAMUL evenimentelor

Publicat

în

21 – 22 mai: Serbarea Narciselor de la Negrileasa 2022. PROGRAMUL evenimentelor

În 21 – 22 mai, Primăria Bucium va organiza la Poiana Narciselor de la Negrileasa, după o pauză de doi ani cauzată de pandemia de COVID-19, o nouă ediție a tradiționalei „Serbări a Narciselor”, pregătirile fiind abia la început, ne-a declarat primarul comunei Bucium, Cornel Napău.

Programul evenimentelor:

Sambata 21 mai 2022 – de la ora 17:00 – 22:00

Elit - Gustul Desăvârșit

• Soliştii Ionela Răspop şi Aurel Lupu împreună cu foemaţia EFECT MUSIC ne vor cânta şi încânta cu suite din Ardeal şi tot restul ţării.
• Shondy este extrem de cunoscută în mediul online datorită talentului ei musical, o tânără talentată în industria muzicală care a studiat intens pentru a reuși să aibă un succes
• DISCOTECA

Duminică 22 mai 2022- de la ora 10

Pe scena vor intra rand pe rand interpreti si grupuri de dansuri locale din Strem, Teius, Mogos, Bucium si alte zone.
Ansamblul Tarina Curprumin, Formati Flora cu interpreta din Mogos Adriana Bucur Bogdan, Formatia Efect Music cu interpretii Ionela Raspop si Aurel Lupu vor fi intra pe scena cu surprize muzicale dedicate publicului prezent.

In jurul pranzului pe scena va fi indragita interpreta de muzica populara Veta Biris cu orchestra. Negrileasa a fost dintotdeauna un cuib al regasirii poporului roman in momente grele iar acum dupa pandemie si cu ape tulburi la granite e musai sa avem un astfel de moment care cel mai bine e expus prin cantec, iar cantecele doamnei Veta Biris, asa cum le stim vor face sa se clinteasca si muntii din loc decum oamenii.

Parintele Pomohaci va fi si el prezent la Negrileasa pe 22 Mai. Cantecele lui ne-au fascinat de-a lungul timpului reprezentand adevarate lectii de viata, fraze ramase celebre si locuri uimitoare promovare prin cantec.

Lavinia Goste, Marius Zorila si taraful vor incheia Serbarea narciselor din acest an cu un concert asa cum doar la televizor am mai vazut.

„După doi ani de pauză, din cauza pandemiei de coronavirus, ne vom întâlni din nou de data aceasta chiar în ziua Sfinţilor Împăraţi Constantin si Elena în varf de munte într-un colt de rai, la Negrileasa. Inainte de toate organizatorii vor sa transmita un mesaj de RESPECT pentru natura, de aceea ii rugam pe toti cei prezenti la evenimente sa nu uite ca in primul rand Narcisa este un simbol, este elementul care a creat aceasta serbare si fară de ea nimic nu mai are farmec. Bucuraţi-vă de aerul curat, peisaj şi de mireasma florilor. Limitati-va în a culege narcise şi respectati mediul înconjurator, pentru ca tradiţia să mearga mai departe şi sa aibe farmec.

În data de 21-22 mai 2022 vă invităm să traiti două zile de conectare la natură, gustări autentice, muzică şi distracţie alături de oamenii dragi. Noutatea din acest an de la Serbarea Narciselor o va reprezenta concursul gastronomic TRADIŢII ŞI GASTRONOMIE ÎN POIANA NARCISELOR care va aduna în jurul ceaunelor oameni din orase şi sate se vor întălni pentru a sărbători înflrirea narciselor. Concursul gastronomic organizat de Primăria Comunei Bucium, susţinut de Consiliul Local Bucium, cu scopul de a promova, valorifica şi păstra gastronomia tradiţională locală. Într-o atmosferă de sărbătoare, iubitorii de preparate la CEAUN, gurmanzii şi iubitorii de experienţe culinare sunt invitaţi la degustări!

La concurs vor participa membrii ai comunităţilor locale din Judeţul Alba cu preparate tradiţionale făcute la CEAUN.
Perioada 22 mai 2022

Premii:

Locul 1-1800 lei
Locul II-1500 lei
Locul III-1200lei
Menţiune-900lei

Criterii de jurizare:

-aspectul general al preparatului la ceaun, care trebuie să fie cât mai apetisant
-ceaun recomandat minim 50 l
-culoarea şi aromele
-originalitatea
-pregătirea corectă

Este o competiţie în care oamenii locului arată ce au mai de preţ, zestrea păstrată din străbuni şi împărtăşesc tuturor aceste obiceiuri şi tradiţii. Etapa I va avea loc la Poiana Narciselor de la Negrileasa, duminică 22 mai 2022

Să sperăm că vremea frumoasă, locaţia, mirosul florilor, locaţia de vis, spectacolul artistic şi preparatele culinare vor fi reţeta perfectă pentru o zi de primăvară reuşită în mijlocul naturii”, au transmis reprezentanții primăriei Bucium.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Ionuț Zincă, sportivul CS Unirea Alba Iulia, pe primul loc la o importantă competiție de orientare. Sportivul reintră în lupta pentru medalii

Publicat

în

Ionuț Zincă, sportivul CS Unirea Alba Iulia, pe primul loc la o importantă competiție de orientare. Sportivul reintră în lupta pentru medalii

Ionuț Zincă, sportivul CS Unirea Alba Iulia, s-a clasat pe primul loc la Săcele O Meeting, competiție de orientare care a contat și pentru cea de-a doua etapă a Campionatului Național de Sprint Urban, desfășurată duminică, 15 mai, la Brașov și în împrejurimile acestui municipiu.

În urmă cu o lună, în prima etapă a Campionatului Național de Sprint Urban, Ionuţ Zincă a ratat un post de control fiind descalificat şi astfel nu a reuşit să acumuleze nici un punct în clasamentul acestei competiţii care se desfăşoară pe parcursul a 4 etape.

De această dată, respectiv în a doua etapă a Campionatului Național de Sprint Urban, sportivul unirist şi-a luat revanşa în faţa celorlalți concurenți şi a reuşit să câștige. Astfel, și-a trecut în cont cele 25 de puncte acordate pentru victorie. Cu aceste puncte Ionuţ reintră în lupta pentru medaliile care se vor decerna la sfârșitul celor 4 etape ale Campionatului Național de Sprint Urban. În ierarhia de la finalul clasamentului vor mai conta încă două competiții (ultimele două etape ale campionatului) care se vor desfăşura pe 5 iunie, la Baia Sprie şi pe 9 octombrie la Arad.

Elit - Gustul Desăvârșit

Podiumul etapei a doua a Campionatului Național de Sprint Urban, respectiv al competiției Săcele O Meeting, a fost următorul:

1. Ionuţ Zincă – CS Unirea Alba Iulia – 14.38

2. Alexandru Blejdea – CS Universitatea Craiova – 15.28

3. Mihai Ţînţar – CS Universitatea Craiova – 15.39

La Săcele O Meeting a mai participat un sportiv de la CS Unirea Alba Iulia – Radu Milea. Acesta a terminat pe un foarte bun loc 6, cu timpii 17.10.

Ionuţ Zincă este campionul naţional de anul trecut al Campionatului Național de Sprint Urban. Responsabilul secției de orientare de la CS Unirea Alba Iulia este Marius Anghel.
Cu această ocazie, CS Unirea Alba Iulia (director Daniela Moșneag) transmite felicitări lui Ionuț Zinca, nu doar pentru succesul obținut la Brașov, ci și pentru că sâmbătă, 14 mai, la Câmpulung Moldovenesc, a câștigat cu echipa României campionatul balcanic la alergare montană și titlul de vicecampion balcanic la individual. La această competiție, Ionuț Zincă a participat în calitate de component al clubului Steaua București, el fiind legitimat și la clubul din Capitală.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare