Din anul şcolar 2014 -2015, elevii din clasele a III-a şi a IV-a vor învăţa despre arhitectură, iar cei de la liceele de muzică, despre istoria jazz-ului
Din anul şcolar 2014 – 2015, elevii din clasele a III-a şi a IV-a vor putea învăţa mai multe despre arhitectură şi mediul construit, iar elevii liceelor de muzică vor putea studia istoria jazzului.
Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, a aprobat prin ordin de ministru programa școlară pentru disciplina opțională ‘De-a arhitectura. Educație pentru arhitectură și mediu construit’ pentru clasele a III-a și a IV-a. Timp de o oră pe săptămână, elevii acestor clase vor afla informații despre modul în care se construiește mediul, dar și elemente minimale de arhitectură”, informează un comunicat de presă al MEN remis vineri.
Programa propune și activități în aer liber, centrate pe identificarea în realitate a conceptelor învățate în clasă. Anterior adoptării, a existat un proiect de programă școlară, pilotat în cinci școli din București, pe parcursul anului școlar 2012 — 2013. Proiectul a fost elaborat în colaborare cu specialiștii din Ordinul Arhitecților din România, Asociația Arhitectura și specialiștii Departamentului de Științe ale Educației din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității București.
Au fost aprobate, de asemenea, și programele școlare pentru învățământul liceal, curriculum diferențiat, filiera vocațională, profilul artistic, specializarea Muzică, destinate disciplinelor opționale ‘Muzică vocală de jazz — muzică ușoară’ și ‘Istoria Jazzului’. Prima disciplină îi vizează pe elevii din ciclul liceal, clasele IX-XII, iar cea de-a doua, pe elevii din clasele a XI-a și a XII-a.
În cadrul disciplinei ‘Muzică vocală de jazz — muzică ușoară’, elevii vor aprofunda genurile și formele muzicale specifice: Ragtime, Blues, Boogie—Woogie, Bebop, jazz afro-brazilian etc.
Elevii își pot dezvolta competențe specifice precum interpretarea vocală creativ-expresivă și vor realiza acompaniamente vocal-instrumentale solo sau în grup. “Disciplina ‘Istoria Jazzului’ este axată pe prezentarea originilor și contextului istoric al apariției jazzului iar liceenii cărora li se adresează vor învăța să opereze cu concepte și termeni specifici, dar și să identifice forme de expresie artistică în muzică, literatură și dans”, precizează MEN.
Sursa: Agerpres
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
TURISM 2025 | România pe ultimul loc în Europa la numărul de turiști străini. Piața turistică internațională din țara noastră pe cale de dispariție
TURISM 2025 | România pe ultimul loc în Europa la numărul de turiști străini. Piața turistică internațională din țara noastră pe cale de dispariție România a fost surclasată pe piața turistică internațională de toate țările europene, inclusiv Albania și Bulgaria, privind numărul de turiști străini care ne-au vizitat. Există riscul ca cei care încă mai […]
Dezechilibru financiar în Sistemul Național de Sănătate. Bani mulți pentru salarii, aproape nimic pentru servicii medicale către asigurați
Dezechilibru financiar în Sistemul Național de Sănătate. Bani mulți pentru salarii, aproape nimic pentru servicii medicale către asigurați Potrivit unui studiu făcut de Academia de Studii Economie din Bucureşti şi Reţeaua de Sănătate Regina Maria legat de performanța economică și operaționale în sistemul de sănătate se arată că banii din sănătate merg pe salarii indiferent […]
Tichetul de masă, un beneficiu extrasalarial vital pentru mulți salariați din România. Ne aliniem la standardele vestice sau mai avem de recuperat?
Tichetul de masă, un beneficiu extrasalarial vital pentru mulți salariați din România. Ne aliniem la standardele vestice sau mai avem de recuperat? Beneficiul extrasalarial sub formă de tichete de masă este tot mai utilizat în Europa. În România, într-o perioadă marcată de inflaţie, presiuni pe piaţa muncii şi nevoia de a motiva angajaţii fără a […]