Din anul şcolar 2014 -2015, elevii din clasele a III-a şi a IV-a vor învăţa despre arhitectură, iar cei de la liceele de muzică, despre istoria jazz-ului
Din anul şcolar 2014 – 2015, elevii din clasele a III-a şi a IV-a vor putea învăţa mai multe despre arhitectură şi mediul construit, iar elevii liceelor de muzică vor putea studia istoria jazzului.
Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, a aprobat prin ordin de ministru programa școlară pentru disciplina opțională ‘De-a arhitectura. Educație pentru arhitectură și mediu construit’ pentru clasele a III-a și a IV-a. Timp de o oră pe săptămână, elevii acestor clase vor afla informații despre modul în care se construiește mediul, dar și elemente minimale de arhitectură”, informează un comunicat de presă al MEN remis vineri.
Programa propune și activități în aer liber, centrate pe identificarea în realitate a conceptelor învățate în clasă. Anterior adoptării, a existat un proiect de programă școlară, pilotat în cinci școli din București, pe parcursul anului școlar 2012 — 2013. Proiectul a fost elaborat în colaborare cu specialiștii din Ordinul Arhitecților din România, Asociația Arhitectura și specialiștii Departamentului de Științe ale Educației din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității București.
Au fost aprobate, de asemenea, și programele școlare pentru învățământul liceal, curriculum diferențiat, filiera vocațională, profilul artistic, specializarea Muzică, destinate disciplinelor opționale ‘Muzică vocală de jazz — muzică ușoară’ și ‘Istoria Jazzului’. Prima disciplină îi vizează pe elevii din ciclul liceal, clasele IX-XII, iar cea de-a doua, pe elevii din clasele a XI-a și a XII-a.
În cadrul disciplinei ‘Muzică vocală de jazz — muzică ușoară’, elevii vor aprofunda genurile și formele muzicale specifice: Ragtime, Blues, Boogie—Woogie, Bebop, jazz afro-brazilian etc.
Elevii își pot dezvolta competențe specifice precum interpretarea vocală creativ-expresivă și vor realiza acompaniamente vocal-instrumentale solo sau în grup. “Disciplina ‘Istoria Jazzului’ este axată pe prezentarea originilor și contextului istoric al apariției jazzului iar liceenii cărora li se adresează vor învăța să opereze cu concepte și termeni specifici, dar și să identifice forme de expresie artistică în muzică, literatură și dans”, precizează MEN.
Sursa: Agerpres
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
FacturileFacturile la gaze naturale cresc din 2026 cu până la 35%: Furnizorii, obligați să-și informeze clienții că piața se va liberaliza la 1 aprilie
Facturile la gaze naturale cresc din 2026 cu până la 35%: Furnizorii, obligați să-și informeze clienții că piața se va liberaliza la 1 aprilie Furnizorii de gaze vor avea obligația de a-și informa clienții că, începând cu data de 1 aprilie 2026, piața de gaze naturale se va liberaliza complet, iar prețul plătit nu va […]
Care este temperatura ideală pentru ca bradul de Crăciun să reziste mai multe. De ce alte aspecte trebuie ținut cont
Care este temperatura ideală pentru ca bradul de Crăciun să reziste mai multe. De ce alte aspecte trebuie ținut cont Când vine vorba de bradul de Crăciun, trebuie ținut cont de mai multe aspecte pentru ca bradul sau molidul să arate perfect pentru sărbătorile de iarnă. Multă lume păstrează pomul de Crăciun la interior până […]
Referendumul lui Nicușor Dan, respins de Secția pentru judecători a CSM: „Nu va tolera nicio formă de ingerință în activitatea autorității judecătorești”
Referendumul lui Nicușor Dan, respins de Secția pentru judecători a CSM: „Nu va tolera nicio formă de ingerință în activitatea autorității judecătorești” Secția pentru judecători a Consiliul Superior al Magistraturii a reacționat oficial duminică, 21 decembrie 2025, la declarațiile făcute de președintele Nicușor Dan privind organizarea unui „referendum” în rândul magistraților, subliniind că exercitarea atribuțiilor […]