Din anul şcolar 2014 -2015, elevii din clasele a III-a şi a IV-a vor învăţa despre arhitectură, iar cei de la liceele de muzică, despre istoria jazz-ului
Din anul şcolar 2014 – 2015, elevii din clasele a III-a şi a IV-a vor putea învăţa mai multe despre arhitectură şi mediul construit, iar elevii liceelor de muzică vor putea studia istoria jazzului.
Ministrul Educației Naționale, Remus Pricopie, a aprobat prin ordin de ministru programa școlară pentru disciplina opțională ‘De-a arhitectura. Educație pentru arhitectură și mediu construit’ pentru clasele a III-a și a IV-a. Timp de o oră pe săptămână, elevii acestor clase vor afla informații despre modul în care se construiește mediul, dar și elemente minimale de arhitectură”, informează un comunicat de presă al MEN remis vineri.
Programa propune și activități în aer liber, centrate pe identificarea în realitate a conceptelor învățate în clasă. Anterior adoptării, a existat un proiect de programă școlară, pilotat în cinci școli din București, pe parcursul anului școlar 2012 — 2013. Proiectul a fost elaborat în colaborare cu specialiștii din Ordinul Arhitecților din România, Asociația Arhitectura și specialiștii Departamentului de Științe ale Educației din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității București.
Au fost aprobate, de asemenea, și programele școlare pentru învățământul liceal, curriculum diferențiat, filiera vocațională, profilul artistic, specializarea Muzică, destinate disciplinelor opționale ‘Muzică vocală de jazz — muzică ușoară’ și ‘Istoria Jazzului’. Prima disciplină îi vizează pe elevii din ciclul liceal, clasele IX-XII, iar cea de-a doua, pe elevii din clasele a XI-a și a XII-a.
În cadrul disciplinei ‘Muzică vocală de jazz — muzică ușoară’, elevii vor aprofunda genurile și formele muzicale specifice: Ragtime, Blues, Boogie—Woogie, Bebop, jazz afro-brazilian etc.
Elevii își pot dezvolta competențe specifice precum interpretarea vocală creativ-expresivă și vor realiza acompaniamente vocal-instrumentale solo sau în grup. “Disciplina ‘Istoria Jazzului’ este axată pe prezentarea originilor și contextului istoric al apariției jazzului iar liceenii cărora li se adresează vor învăța să opereze cu concepte și termeni specifici, dar și să identifice forme de expresie artistică în muzică, literatură și dans”, precizează MEN.
Sursa: Agerpres
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Fenomenele El Nino și La Nina fac prăpăd în România și în Europa: vreme extremă cum NU s-a mai văzut de multă timp primăvara
Fenomenele El Nino și La Nina fac prăpăd în România și în Europa: vreme extremă cum NU s-a mai văzut de multă timp primăvara Variațiile termice și climatice devin din ce în ce mai extreme, iar în mai multe regiuni europene pătrund valuri de căldură și valuri de frig polar. Încălzirea globală și efectele meteorologice […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum o zi
18 aprilie 1848: Are loc la Blaj prima adunare politică a românilor din Transilvania, pe Câmpia Libertăţii
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
15 aprilie: Ziua Mondială a Artei. Celebrarea recunoștinței față de contribuția artiștilor la îmbogățirea culturii și spiritualității universale
-
Ştirea zileiacum 3 zile
TRAGEDIE la Vințu de Jos: Primarul Petru Ioan Barbu a fost găsit spânzurat
-
Curier Județeanacum 5 zile
Coman Aurel Mihai este noul șef interimar al Poliției orașului Cugir
-
Ştirea zileiacum 4 zile
Colonelul Tudor Pașca a promovat concursul pentru ocuparea funcției de inspector-șef la Jandarmeria Alba
-
Actualitateacum 4 zile
Programe de finanțare pentru dezvoltarea companiilor din Regiunea Centru. Consultanța în accesarea fondurilor nerambursabile, un pas important în drumul spre succes