De ce nu e bine să circuli cu rezervorul de combustibil aproape gol și să riști să rămâi în „pana prostului”
De ce nu e bine să circuli cu rezervorul de combustibil aproape gol și să riști să rămâi în „pana prostului”
Mulți șoferi preferă să alimenteze mașina cu câțiva litri de carburant, chiar dacă fac acest lucru mai des. Practica, foarte răspândită în România, este deosebit de păguboasă. Iată de ce nu e bine să circuli cu rezervorul de combustibil gol.
Românii sunt adepți ai economisirii la tărâțe și a risipei la mălai, cu toate că la final de zi cu toții sunt mulțumiți că „s-au descurcat” mai bine decât ceilalți. În afară de faptul că preferă să cumpere lucruri ieftine pe care le schimbă des din cauza calității slabe, românii nu reușesc încă să pună preț pe timpul lor. În plus, economiile pe care cred că le fac se dovedesc a fi de fapt alegeri foarte păguboase.
Acest lucru este valabil în mod deosebit în cazul celor care preferă să alimenteze la benzinărie cu cel mult 50 de lei, în ideea că 8 litri și ceva le va ajunge să circule întreaga săptămână. Ca și când dacă ai avea rezervorul plin ai fi tentat să-l consumi pe drumuri inutile, așa cum faci cu o sticlă de whisky pe care o ai pe masă. În afară de faptul că nu este indicat să circuli cu rezervorul gol, alimentările dese înseamnă mult timp pierdut la pompă. În final, nu vei consuma mai puțin combustibil și, deci, nu vei cheltui mai puțin, ci doar vei pierde mai mult timp.
De ce nu e bine să circuli cu rezervorul de combustibil gol. Pagubele pot fi catastrofale
În urmă cu exact o lună, videoclipul cu un Rolls-Royce rămas fără combustibil într-o intersecție din Mamaia a făcut înconjurul rețelelor sociale. Timp de câteva zeci de minute, mașina a blocat o bandă de mers. În tot acest timp, proprietarul și-a sunat un prieten care i-a adus două bidoane cu carburant, pentru a putea ajunge la benzinărie. Ca și alți șoferi, și cel din Rolls-Royce s-a gândit că va avea suficientă benzină după aprinderea martorului de bord pentru a ajunge la benzinărie.
Într-adevăr, din momentul aprinderii martorului de bord și până la consumarea ultimei picături de carburant pot trece zeci de kilometri, dar la fel de bine poți să stai pe loc într-un ambuteiaj. Consumul de combustibil poate depinde de mulți factori, așa că mulți se trezesc în „pana prostului”. În afară de inconvenientul de a aduce benzină cu bidonul și de glumele internauților, șoferul din Rolls nu a avut alte probleme.
Problema poate fi însă mult mai mare și mai costisitoare, în cazul în care pompa de combustibil se arde. Asta deoarece răcirea și lubrifierea acesteia se face cu combustibilul pe care-l pompează. Pentru a funcționa corect, pompa trebuie să fie acoperită în întregime de combustibil. Atunci când circuli frecvent cu martorul de bord al combustibilului aprins, acest lucru nu se întâmplă și riști să suprasoliciți pompa de combustibil.
În plus, pe fundul rezervorului se acumulează în timp depuneri. În cazul în care acestea sunt aspirate odată cu combustibilul, vor contribui și mai mult la uzura pompei de carburant. Este motivul pentru care un șofer profesionist nu va circula niciodată cu rezervorul la limita minimă – riscurile sunt mari, iar beneficiile, inexistente. Ca și în cazul bateriilor de telefon, specialiștii recomandă să nu golești rezervorul mai jos de sfert.
sursa: promotor.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Radu Georgescu, despre pachetul 2 măsuri ale Guvernului Bolojan: ”Se presupune că este un guvern liberal, dar probabil a dat cele mai multe legi împotriva ideii de liberalism din ultimii 35 de ani”
Radu Georgescu, despre pachetul 2 măsuri ale Guvernului Bolojan: ”Se presupune că este un guvern liberal, dar probabil a dat cele mai multe legi împotriva ideii de liberalism din ultimii 35 de ani” Radu Georgescu spune că actualul Guvern, deși este unul liberal, a dat probabil cele mai multe legi împotriva ideii de liberalism din ultimii […]
17-18 august 2025 | COD PORTOCALIU și GALBEN de FURTUNI în Alba și alte zone din țară: Averse importante cantitativ, descărcări electrice, vânt puternic și grindină
17-18 august 2025 | COD PORTOCALIU și GALBEN de FURTUNI în Alba și alte zone din țară: Averse importante cantitativ, descărcări electrice, vânt puternic și grindină Meteorologii ANM au emis duminică dimineața mai multe avertizări cod galben și cod portocaliu de furtuni, valabile în Alba și alte zone din țară, în intervalul 17-18 august 2025. […]
Radu Georgescu, despre decizia Fitch de a menţine ratingul suveran al României la „BBB minus”, cu perspectivă negativă: ”România, trebuie să începi să înveți dacă nu vrei să rămâi corigentă”
Radu Georgescu, despre decizia Fitch de a menţine ratingul suveran al României la „BBB minus”, cu perspectivă negativă: ”România, trebuie să începi să înveți dacă nu vrei să rămâi corigentă” Radu Georgescu a explicat într-o postare pe Facebook reconfirmarea calificativul de țară „BBB minus” pentru România al Agenției internaționale de rating Fitch, menținând însă perspectiva […]