Dacă se mută în alt judeţ sau în altă ţară, vârstnicii îşi pot transfera pensia
Modalitatea prin care pensionarii îşi pot transfera pensia
Persoanele care îşi schimbă domiciliul au posibilitatea de a cere autorităţilor să le fie transferată pensia. Acest lucru se poate face atât în situaţia în care pensionarul se mută în alt judeţ al ţării, cât şi atunci când el pleacă în altă ţară. Pentru ambele proceduri, solicitanţii au nevoie de câteva acte: o cerere de transfer a drepturilor de pensie în alt judeţ; o copie a actului de identitate al pensionarului din care să reiasă noua adresă; un talon de pensie. Cererea, împreună cu copia actului de identitate şi talonul, se înregistrează la casa teritorială de pensii în evidenţa căreia se afla solicitantul în prezent. Spre exemplu, dacă pensionarul a locuit în judeţul Alba, el se adresează Casei Judeţene de Pensii Alba.
Citește și: Valoarea punctului de pensie: Vezi cum se calculează pensia
Documentele pot fi depuse atât personal, cât şi prin mandatar (cu procură specială). Apoi, dosarul solicitantului este transferat către casa de pensii a judeţului în care acesta are noul domiciliu, iar instituţia va lua dosarul în evidenţă prin emiterea unei noi decizii de pensie. În cazul transferului dosarului de pensie, conform procedurilor de comunicare la plată, casa teritorială care înregistrează acest dosar în evidenţele sale are obligaţia să verifice dosarul administrativ venit prin transfer, să valideze punctajul mediu anual şi să comunice la plată, pentru a se achita drepturile de pensie pensionarului în cauză. Verificarea este necesară pentru a nu se introduce, eventual, în baza de date informatizată a casei teritoriale de pensii informaţii eronate, care ar putea să afecteze, pe termen lung, drepturile de pensie ale celui venit prin transfer. După finalizarea procedurii de transfer, pensia va fi plătită în continuare de casa expeditoare, pentru încă trei luni calendaristice, prin mandate poştale cu dungă albastră, la noua adresă. Mai amintim că taloanele de pensie sunt transmise prin poştă, indiferent cum se face plata acesteia.
Taloanele sunt înmânate doar titularului/mandatarului, în caz contrar acestea fiind trimise înapoi casei teritoriale. Cei care au nevoie de talon şi nu l-au primit pot cere casei de pensii eliberarea unei adeverinţe din care să reiasă calitatea de pensionar. lCum se poate trasfera pensia în străinătate Cetăţenii români care se mută în altă ţară au posibilitatea de a cere transferul drepturilor la pensie. Înainte de a cere transferul pensiei în străinătate, solicitantul trebuie să-şi deschidă un cont la orice bancă din statul de domiciliu. Se optează pentru deschiderea unui cont la o bancă pentru că astfel se vor plăti taxe de transfer bancar mai reduse. Apoi, solicitantul poate să depună la casa teritorială de pensii din România, în a cărei evidență se află, o declaraţie de transfer în străinătate a drepturilor cuvenite în cadrul sistemului public de pensii. Aceasta trebuie să fie însoţită de un document care să confirme detaliile bancare şi de o copie a actului de identitate al solicitantului, care să ateste domiciliul actual. Detaliile bancare includ adresa completă a beneficiarului, denumirea şi adresa băncii beneficiarului, codul SWIFT/BIC al băncii beneficiarului, unde este cazul, dar şi numărul de cont internaţional bancar. Documentele pot fi depuse personal sau prin mandatar (cu procură specială). Totodată, pensionarii mai au şi varianta expedierii prin poştă sau cea a expedierii prin e-mail (a documentelor scanate) la adresa electronică oficială a casei de pensii.
La noi în ţară, în afară de posibilitatea de a primi banii prin intermediul Poştei Române, pensionarii pot alege să încaseze aceste sumele direct într-un cont bancar. În acest sens, pensionarii trebuie să se adreseze direct unei bănci, pentru a cere deschiderea unui cont, precizează CNPP. Contul se deschide pe numele clientului beneficiar de drepturi băneşti sau al reprezentantului său legal, la solicitarea acestuia sau la cererea mandatarului desemnat de acesta prin procura specială, emisă conform legii. După ce contul este deschis, solicitantul trebuie să depună la casa teritorială de pensii în a cărei evidență se află o cerere şi o copie a extrasului de cont. Actele pot fi trimise, de asemenea, prin poştă, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Schimbarea legislației penale care vizează evazioniștii, avizată în CSAT: Autoritățile pregătesc intensificarea controalelor
Schimbarea legislației penale care vizează evazioniștii, avizată în CSAT: Autoritățile pregătesc intensificarea controalelor Membrii Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT) au stabilit, luni, 30 iunie 2025 că evaziunea fiscală rămâne o vulnerabilitate majoră și au convenit că sunt imperative câteva direcții imediate, respectiv intensificarea controalelor, digitalizarea accelerată a sistemului fiscal și utilizarea tuturor instrumentelor […]
Bacalaureat 2025, sesiunea de toamnă: S-a stabilit data începerii celei de-a doua sesiuni de bacalaureat. Prima probă are loc pe 4 august
Bacalaureat 2025, sesiunea de toamnă: S-a stabilit data începerii celei de-a doua sesiuni de bacalaureat. Prima probă are loc pe 4 august Începând cu 14 iulie 2025, elevii care nu au promovat prima sesiune a examenului de Bacalaureat 2025 se pot înscrie la cea de-a doua, care are loc în lunile august-septembrie. Rezultatele finale la […]
Monitorul Oficial: A fost publicat Ghidul farmacistului pentru acordarea dozelor de antibiotic pentru 48 de ore, fără prescripție medicală
Monitorul Oficial: A fost publicat Ghidul farmacistului pentru acordarea dozelor de antibiotic pentru 48 de ore, fără prescripție medicală Ghidul farmacistului pentru consiliere și eliberarea fără rețetă a dozei de antibiotic pentru 48 de ore a fost publicat luni, 23 iunie, în Monitorul Oficial. Ministerul Sănătății a aprobat Ghidul farmacistului pentru consiliere și eliberare în […]