Dacă se mută în alt judeţ sau în altă ţară, vârstnicii îşi pot transfera pensia
Modalitatea prin care pensionarii îşi pot transfera pensia
Persoanele care îşi schimbă domiciliul au posibilitatea de a cere autorităţilor să le fie transferată pensia. Acest lucru se poate face atât în situaţia în care pensionarul se mută în alt judeţ al ţării, cât şi atunci când el pleacă în altă ţară. Pentru ambele proceduri, solicitanţii au nevoie de câteva acte: o cerere de transfer a drepturilor de pensie în alt judeţ; o copie a actului de identitate al pensionarului din care să reiasă noua adresă; un talon de pensie. Cererea, împreună cu copia actului de identitate şi talonul, se înregistrează la casa teritorială de pensii în evidenţa căreia se afla solicitantul în prezent. Spre exemplu, dacă pensionarul a locuit în judeţul Alba, el se adresează Casei Judeţene de Pensii Alba.
Citește și: Valoarea punctului de pensie: Vezi cum se calculează pensia
Documentele pot fi depuse atât personal, cât şi prin mandatar (cu procură specială). Apoi, dosarul solicitantului este transferat către casa de pensii a judeţului în care acesta are noul domiciliu, iar instituţia va lua dosarul în evidenţă prin emiterea unei noi decizii de pensie. În cazul transferului dosarului de pensie, conform procedurilor de comunicare la plată, casa teritorială care înregistrează acest dosar în evidenţele sale are obligaţia să verifice dosarul administrativ venit prin transfer, să valideze punctajul mediu anual şi să comunice la plată, pentru a se achita drepturile de pensie pensionarului în cauză. Verificarea este necesară pentru a nu se introduce, eventual, în baza de date informatizată a casei teritoriale de pensii informaţii eronate, care ar putea să afecteze, pe termen lung, drepturile de pensie ale celui venit prin transfer. După finalizarea procedurii de transfer, pensia va fi plătită în continuare de casa expeditoare, pentru încă trei luni calendaristice, prin mandate poştale cu dungă albastră, la noua adresă. Mai amintim că taloanele de pensie sunt transmise prin poştă, indiferent cum se face plata acesteia.
Taloanele sunt înmânate doar titularului/mandatarului, în caz contrar acestea fiind trimise înapoi casei teritoriale. Cei care au nevoie de talon şi nu l-au primit pot cere casei de pensii eliberarea unei adeverinţe din care să reiasă calitatea de pensionar. lCum se poate trasfera pensia în străinătate Cetăţenii români care se mută în altă ţară au posibilitatea de a cere transferul drepturilor la pensie. Înainte de a cere transferul pensiei în străinătate, solicitantul trebuie să-şi deschidă un cont la orice bancă din statul de domiciliu. Se optează pentru deschiderea unui cont la o bancă pentru că astfel se vor plăti taxe de transfer bancar mai reduse. Apoi, solicitantul poate să depună la casa teritorială de pensii din România, în a cărei evidență se află, o declaraţie de transfer în străinătate a drepturilor cuvenite în cadrul sistemului public de pensii. Aceasta trebuie să fie însoţită de un document care să confirme detaliile bancare şi de o copie a actului de identitate al solicitantului, care să ateste domiciliul actual. Detaliile bancare includ adresa completă a beneficiarului, denumirea şi adresa băncii beneficiarului, codul SWIFT/BIC al băncii beneficiarului, unde este cazul, dar şi numărul de cont internaţional bancar. Documentele pot fi depuse personal sau prin mandatar (cu procură specială). Totodată, pensionarii mai au şi varianta expedierii prin poştă sau cea a expedierii prin e-mail (a documentelor scanate) la adresa electronică oficială a casei de pensii.
La noi în ţară, în afară de posibilitatea de a primi banii prin intermediul Poştei Române, pensionarii pot alege să încaseze aceste sumele direct într-un cont bancar. În acest sens, pensionarii trebuie să se adreseze direct unei bănci, pentru a cere deschiderea unui cont, precizează CNPP. Contul se deschide pe numele clientului beneficiar de drepturi băneşti sau al reprezentantului său legal, la solicitarea acestuia sau la cererea mandatarului desemnat de acesta prin procura specială, emisă conform legii. După ce contul este deschis, solicitantul trebuie să depună la casa teritorială de pensii în a cărei evidență se află o cerere şi o copie a extrasului de cont. Actele pot fi trimise, de asemenea, prin poştă, prin scrisoare recomandată, cu confirmare de primire.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Recalcularea pensiei anticipate parţiale pentru persoanelor care au locuit în zonele poluate, ANULATĂ de instanță: Decizie a Înaltei Curți de Casaţie şi Justiţie
Recalcularea pensiei anticipate parţiale pentru persoanelor care au locuit în zonele poluate, ANULATĂ de instanță: Decizie a Înaltei Curți de Casaţie şi Justiţie Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a stabilit că recalcularea pensiei anticipate parţiale în cazul persoanelor care au locuit în zonele poluate nu este posibilă. Decizia a fost luată în urma admiterii […]
Secțiune Articole Similare
-
Sport5 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate5 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii5 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentariio zi ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
17 noiembrie: Ziua Internațională a Studenților. Cum a apărut această sărbătoare și când a fost fost celebrată pentru prima dată