Cristian Păun, după boicotul supermarketurilor: Profitul Dedeman, companie cu capital românesc, mult peste concurenții direcți cu capital străin
Cristian Păun, după boicotul supermarketurilor: Profitul Dedeman, companie cu capital românesc, mult peste concurenții direcți cu capital străin
Boicotul supermarket-urilor de luni, 10 februarie 2025, a adus în discuție profiturile realizate de marii retaileri și care arată că aceste companii înregistrează profituri de sute de milioane de euro și oferă locuri de muncă pentru zeci de mii de angajați.
Călin Georgescu a lansat recent acuzații dure împotriva marilor lanțuri de magazine, susținând că acestea raportează profituri zero și transferă câștigurile în afara țării. El a îndemnat românii să boicoteze aceste companii, acuzându-le și de reducerea numărului de angajați prin introducerea caselor de marcat automate.
Citește și: Cristian Păun, pledoarie pentru supermarketuri: ”Boicotarea supermerket-urilor nu este clar o soluție. Este o idee foarte proastă”
Totuși, datele oficiale publicate de Ministerul Finanțelor contrazic aceste afirmații, arătând că marile rețele comerciale raportează profituri de sute de milioane de lei și oferă locuri de muncă pentru zeci de mii de români.
La o zi după ”boicot”, profesorul ASE Cristian Păun a postat pe contul său de Facebook și o analiză în ceea ce privește profitul Dedeman, în comparație cu concurenții direcți cu capital străin – Leroy Merlin sau Arabesque.
”Haideți să punem și datele legate de supermarketurile de construcții din România (sursa datelor – Statista, datele sunt din 2023).
Marja de profit net (profit net / cifra de afaceri) a supermarketului cu capital românesc Dedeman este aproape triplă prin comparație cu media supermarketurilor specializate pe mâncare & băutură (cele pe care le numim noi supermarketuri clasice). 13,3% în 2023. Mult peste concurenții direcți cu capital străin (Leroy Merlin sau Arabesque, de exemplu). Este și cazul Temad și Sipex, și ele tot cu capital românesc.
Marja de profit net este măsura directă a adaosului comercial din supermarket. Prețurile la Dedeman au crescut exponențial în ultimii ani. Peste tot au crescut, mai ales la materiale de construcții. Datele arată însă că, la Dedeman, Temad sau Sipex (toate cu capital românesc), adaosurile sunt mult mai mari. Evident, fiind dacice, ele nu contează în economia discuției. Sau în discuția economică.
Concluziile sunt clare și similare și cu sectorul supermaketurilor clasice:
– În construcții avem profitabilitate mai mare la supermarketurile locale;
– În construcții, prețurile de supermaket au crescut mai mult la supermarketurile locale.
De ce excludem din boicot supermarketurile de materiale de construcții?”, a scris Păun pe Facebook.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Decizie crucială pe piața de internet: Digi, obligată să deschidă rețeaua pentru concurenți
Decizie crucială pe piața de internet: Digi, obligată să deschidă rețeaua pentru concurenți Grupul Digi, liderul pieței de internet fix din România cu o cotă de piață de aproximativ 70%, va fi obligat să permită accesul rivalilor la infrastructura sa într-un număr de aproximativ 6.500 de localități, majoritatea situate în mediul rural. Decizia vine ca […]