Cota de impozitare pentru anumite venituri crește la 70%. La ce trebuie să fie vigilenți contribuabilii
Cota de impozitare pentru anumite venituri crește la 70%. La ce trebuie să fie vigilenți contribuabilii
A fost adoptată o schimbare importantă în impozitarea veniturilor a căror proveniență nu poate fi dovedită. Conform legii nr. 296/2023, privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare în România pe terment lung, cota de impozitare va fi majorată la 70%.
Conform noilor prevederi, cota de impozitare pentru aceste venituri va fi majorată la 70%, începând cu data de 1 iulie 2024.
Această modificare vine în contextul eforturilor de combatere a evaziunii fiscale și asigurării unei impozitări echitabile pentru toți contribuabilii. Trecerea de la cota actuală de impozitare de 16% la cea de 70% se va aplica deciziilor de impunere emise de organele fiscale începând cu aceeași dată.

Citește și: Taxe și impozite 2024: Cât o să plătești la stat dacă închiriezi un apartament sau o casă
Orice venituri constatate de organele fiscale, a căror sursă nu poate fi identificată conform Codului de procedură fiscală, vor fi impuse cu o cotă de 70% aplicată asupra bazei impozabile ajustate. Decizia de impunere emisă de autorități va stabili cuantumul impozitului și al accesoriilor.
Actuala cotă de impozit pentru veniturile cu sursa necunoscută este de 16%, care este considerată insuficientă în raport cu riscul și gravitatea activităților neinregistrate fiscal. Prin majorarea cotei de impozitare la 70%, se urmărește creșterea eficienței în combaterea evaziunii fiscale și asigurarea unei impozitări corecte și echitabile pentru toți contribuabilii.
Actuala cotă de impozit pentru veniturile cu sursa necunoscută este de 16%, care este considerată insuficientă în raport cu riscul și gravitatea activităților neinregistrate fiscal. Prin majorarea cotei de impozitare la 70%, se urmărește creșterea eficienței în combaterea evaziunii fiscale și asigurarea unei impozitări corecte și echitabile pentru toți contribuabilii.
Până la intrarea în vigoare a noilor prevederi legale la 1 iulie 2024, contribuabilii sunt îndemnați să își declare veniturile și să își plătească obligațiile fiscale corespunzătoare, evitând astfel impunerea cu o cotă majorată de impozit și obligațiile fiscale accesorii asociate categoriei de risc fiscal.
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Tații pot intra în sala de nașteri! Legea care le garantează dreptul de a fi alături de mame a fost promulgată
Tații pot intra în sala de nașteri! Legea care le garantează dreptul de a fi alături de mame a fost promulgată Viitorii părinți primesc o nouă garanție legală în maternitățile din România. Femeile însărcinate vor putea avea alături persoana aleasă de ele pe tot parcursul travaliului și al nașterii, iar spitalele nu vor mai putea […]
E jale! Inflația scapă din nou de sub control în România: Prețurile chiriilor au crescut cu aproape 40%, iar ale carburanților cu peste 30%
E jale! Inflația scapă din nou de sub control în România: Prețurile chiriilor au crescut cu aproape 40%, iar ale carburanților cu peste 30% Inflația anuală a urcat la 6,94% în octombrie 2026, continuând trendul ascendent pentru a doua lună consecutivă. Cele mai mari scumpiri s-au înregistrat în sectorul serviciilor, unde prețurile au crescut, în […]
Pensii de 2.300 sau 4.500 de lei după 40 de ani de muncă? Ce arată calculele pentru românii plătiți cu salariul minim și cel mediu
Pensii de 2.300 sau 4.500 de lei după 40 de ani de muncă? Ce arată calculele pentru românii plătiți cu salariul minim și cel mediu Cât vor încasa la pensie românii care au muncit o viață întreagă pe salariul minim sau pe cel mediu? Diferențele pot ajunge la peste 2.000 de lei lunar, potrivit estimărilor […]
