Cota de impozitare pentru anumite venituri crește la 70%. La ce trebuie să fie vigilenți contribuabilii
Cota de impozitare pentru anumite venituri crește la 70%. La ce trebuie să fie vigilenți contribuabilii
A fost adoptată o schimbare importantă în impozitarea veniturilor a căror proveniență nu poate fi dovedită. Conform legii nr. 296/2023, privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare în România pe terment lung, cota de impozitare va fi majorată la 70%.
Conform noilor prevederi, cota de impozitare pentru aceste venituri va fi majorată la 70%, începând cu data de 1 iulie 2024.
Această modificare vine în contextul eforturilor de combatere a evaziunii fiscale și asigurării unei impozitări echitabile pentru toți contribuabilii. Trecerea de la cota actuală de impozitare de 16% la cea de 70% se va aplica deciziilor de impunere emise de organele fiscale începând cu aceeași dată.

Citește și: Taxe și impozite 2024: Cât o să plătești la stat dacă închiriezi un apartament sau o casă
Orice venituri constatate de organele fiscale, a căror sursă nu poate fi identificată conform Codului de procedură fiscală, vor fi impuse cu o cotă de 70% aplicată asupra bazei impozabile ajustate. Decizia de impunere emisă de autorități va stabili cuantumul impozitului și al accesoriilor.
Actuala cotă de impozit pentru veniturile cu sursa necunoscută este de 16%, care este considerată insuficientă în raport cu riscul și gravitatea activităților neinregistrate fiscal. Prin majorarea cotei de impozitare la 70%, se urmărește creșterea eficienței în combaterea evaziunii fiscale și asigurarea unei impozitări corecte și echitabile pentru toți contribuabilii.
Actuala cotă de impozit pentru veniturile cu sursa necunoscută este de 16%, care este considerată insuficientă în raport cu riscul și gravitatea activităților neinregistrate fiscal. Prin majorarea cotei de impozitare la 70%, se urmărește creșterea eficienței în combaterea evaziunii fiscale și asigurarea unei impozitări corecte și echitabile pentru toți contribuabilii.
Până la intrarea în vigoare a noilor prevederi legale la 1 iulie 2024, contribuabilii sunt îndemnați să își declare veniturile și să își plătească obligațiile fiscale corespunzătoare, evitând astfel impunerea cu o cotă majorată de impozit și obligațiile fiscale accesorii asociate categoriei de risc fiscal.
Secțiune Știri sub articolul principal
Știri recente din categoria Actualitate
Vreme de vară în România, în luna octombrie 2026: Temperaturile maxime ajung până la 29 de grade. Cât va dura episodul neobișnuit de cald
Vreme de vară în România, în luna octombrie 2026: Temperaturile maxime ajung până la 29 de grade. Cât va dura episodul neobișnuit de cald Până la jumătatea lunii octombrie 2026, temperaturile vor fi mult mai ridicate decât cele normale pentru această perioadă. Potrivit prognozei meteorologice, în primele zile vremea va fi frumoasă și caldă în […]
Doar 17% dintre români spun că au economii suficiente pentru a acoperi costurile unui dezastru care le-ar afecta locuința
Doar 17% dintre români spun că au economii suficiente pentru a acoperi costurile unui dezastru care le-ar afecta locuința Doar 17% dintre români declară că dispun de economii suficiente pentru a acoperi consecințele financiare ale unui dezastru natural sau ale unui incident major care le-ar afecta locuința, potrivit unui studiu realizat de IRES la solicitarea […]
Legea care dublează cota de urşi ce pot fi împuşcaţi, promulgată: Intervenţie rapidă în localităţile atacate
Legea care dublează cota de urşi ce pot fi împuşcaţi, promulgată: Intervenţie rapidă în localităţile atacate Preşedintele Nicuşor Dan a promulgat luni, 5 octombrie 2026, legea care modifică regulile privind intervenţia în cazul atacurilor urşilor şi dublează, pentru anii 2026 şi 2027, cotele de recoltare stabilite pentru prevenirea şi combaterea incidentelor cu ursul brun. Potrivit […]
