Construcţia centurii ocolitoare a municipiului Sebeş începe în primăvara anului viitor

Pentru prima dată de când se discută despre rezolvarea problemei traficului din Sebeş, Ministerul Transporturilor dă mai mult decât speranţe că acest coşmar ar putea lua sfârşit în viitorul apropiat. Recent, ministrul Anca Boagiu a anunţat că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) va plăti despăgubiri de 200 milioane de lei pentru expropierea a 4.431 de imobile, cu o suprafaţă totală de 730 de hectare, necesare construcţiei tronsonului de autostradă Orăştie-Sibiu din care face parte şi subtronsonul Sebeş. Finanţarea este asigurată de la bugetul de stat, 170 milioane de lei din fonduri de coeziune alocate pentru anul 2011 şi 30 milioane lei din aceleaşi fonduri, dar din bugetul pe 2010. Senatorul PD-L de Alba Nicolae Dobra, cel care a anunţat primul că s-a renunţat la varianta ocolitoarei în favoarea construirii centurii la Autostradă în vederea descongestionării traficului din Sebeş, a precizat în cadrul celei mai recente conferinţe a democrat-liberalilor că în total este vorba despre cinci subtronsoane, şi nu doar trei cum se stabilise la început, respectiv Orăştie, Pianu, Sebeş, Miercurea, Apold-Săcele, Cristian-Sibiu. Tot el a anunţat că licitaţia pentru tronsonul Orăştie-Sibiu va avea loc la sfârşitul acestei luni, iar cel mai probabil în primăvara anului 2011 vor începe lucrările. „Eu cred că până în anul 2012, în calitate de senator, voi circula pe by-pass-ul Sebeş”, a spus încrezător senatorul. Amplasamentul lucrării străbate trei judeţe, respectiv Hunedoara, Alba şi Sibiu, şi include varianta ocolitoare Sebeş (7 kilometri) şi drumul de legătură la standard de autostradă pentru centura Sibiu, în lungime de aproximativ 5 kilometri. Autostrada Orăştie-Sibiu va avea o lungime de 82 de kilometri, nouă noduri rutiere şi necesită o investiţie totală de peste două miliarde de lei.
lPace între parlamentarii PD-L din Colegiul Sebeş
Odată cu anunţul făcut de ministrul Transporturilor şi semnaraea actelor pentru acordarea banilor necesari despăguburilor de pe traseul Autostrăzii Orăştie-Sibiu a răsuflat uşurat şi deputatul PD-L ales în Colegiul Sebeş-Blaj, Clement Negruţ, care iniţial a fost circumspect în legătură cu această variantă, el fiind mai ataşat de ideea construirii unei centuri ocolitoare, separat de centură. În conferinţa PD-L de vineri Negruţ a spus însă că lucrurile s-au schimbat odată ce a văzut actele semnate de ministrul Transporturilor. Tonul deputatului s-a mai îndulcit şi la adresa colegului său de partid senatorul Nicolae Dobra cu care era până nu demult în dezacord în ceea ce priveşte oportunitatea construirii şi a unei variante ocolitoare înaintea realizării centurii. „Rezolvarea problemei traficului din Sebeş este o promisiune de onoare pe care nu doar eu ci întreg Partidul Democrat-Liberal a făcut-o cetăţenilor şi dacă nu am fi găsit o soluţie nu cred că puteam sta cu capul sus în faţa lor la alegerile din 2012”, a spus Clement Negruţ. Ioana PITICARIU

ELIT

Mihail David - 2020

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

1 comentariu

alexandru 15 noiembrie 2010 at 8:58

deci sa facem precizari: la ora actuala nici macar expropieriile nu sunt facute, licitatia inca nu este lansata, deci nici vorba ca in anul 2011 sa inceapa lucrariile.eu cred ca in 2012 domnul senator va circula cu pixuri si breloace prin sate pe la votanti cu eternele promisiuni.sa fim seriosi: licitatia cu contestatii cu tot dureaza cel putin un an, expropieriile tot atat( varianta optimista, constructia cel putin 3 ani, asa ca ne vedem la bypass sebes prin 2015, asta daca SE ASIGURA SI FINANTAREA.si cum am mai spus ideea unei centuri a sebesului a fost o petarda lansata de pdl in asteptarea autostrazii orastie-sibiu.n-au avut nici un moment o intentie clara sa o construiasca.asta ne sunt conducatorii, noi i-am ales.sebesul ar trebui sa le deie un vot de blam la urmatoarele alegeri.

Comentariile sunt oprite

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...