Rămâi conectat

Opinii - Comentarii

Cofeina crește probabilitatea de a face achiziții impulsive, avertizează un studiu (P)

Andreea Ștefan

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

O echipă de cercetători americani a descoperit că persoanele care beau cafea înainte de cumpărături cheltuiesc cu 50% mai mulți bani și cumpără cu aproape 30% mai multe produse.

Fie că ne place sau nu, trăim într-o societate orientată spre consum. Această realitate dă naștere unui profil comportamental foarte specific pe care îl întâlnim din ce în ce mai des: cumpărătorul compulsiv. Aceste persoane care își compensează neajunsurile, care își alină grijile, temerile sau anxietățile prin cumpărarea de produse, ar trebui să evite să bea cafea înainte de a se aventura pe această cale riscantă, deoarece cofeina pare să crească probabilitatea de a face achiziții impulsive, sugerează un nou studiu publicat în Journal of Marketing.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care au băut o ceașcă de cafea cu cofeină înainte de cumpărături au cheltuit cu 50% mai mulți bani și au cumpărat cu aproape 30% mai multe produse decât cele care au băut cafea decofeinizată sau apă. Studiul a presupus instalarea unui aparat de espresso la intrarea în două unități: un magazin de design interior din Franța și un supermarket din Spania. La intrare, peste 300 de cumpărători au primit câte o ceașcă gratuită, aproximativ jumătate din cafea conținând aproximativ 100 mg de cofeină, iar restul cafea decofeinizată sau apă. Aceștia au împărțit apoi chitanțele cu cercetătorii la ieșirea din magazine.

„Cofeina, ca stimulent puternic, eliberează dopamină în creier, care excită mintea și corpul. Acest lucru duce la o stare de energie mai mare, care, la rândul său, crește impulsivitatea și scade autocontrolul. Ca urmare, consumul de cofeină duce la cumpărături impulsive în ceea ce privește cantitatea mai mare de articole achiziționate și cheltuieli mai mari”, a explicat autorul principal al studiului, profesorul Dipayan Biswas de la University of South Florida.

În cadrul experimentului, la intrarea în magazine, peste 300 de cumpărători au primit o ceașcă gratuită, jumătate din cafea conținând aproximativ 100 mg de cofeină, iar restul cafea decofeinizată sau apă. Aceștia au împărțit apoi chitanțele cu cercetătorii la ieșirea din magazine. Studiul a arătat că cei care au consumat cofeină au cumpărat un număr „semnificativ mai mare” de articole și au cheltuit mai mulți bani în comparație cu cei care au consumat cafea decofeinizată sau apă.

Cercetătorii au descoperit că cofeina a afectat și tipul de articole cumpărate. Cei care au avut-o au cumpărat mai multe articole neesențiale, cum ar fi lumânări parfumate și parfumuri, decât ceilalți cumpărători. Cu toate acestea, a existat o diferență minimă între cele două grupuri atunci când a fost vorba de achiziții „utilitare”, cum ar fi ustensilele de bucătărie și coșurile de depozitare.

Idei expresor cafea Philips

Cercetătorii au organizat apoi un al patrulea experiment în laborator și au obținut rezultate similare, de data aceasta în ceea ce privește cumpărăturile online. Aceștia au împărțit grupul de studiu format din 200 de studenți de la o școală de afaceri în consumatori de cafea cu cofeină și consumatori de cafea decofeinizată și i-au rugat să aleagă ce produse ar cumpăra dintr-o listă preselectată de 66 de opțiuni.

Cei care au consumat cofeină au ales mai multe articole considerate achiziții impulsive, cum ar fi un aparat de masaj, în timp ce ceilalți au ales articole mai practice, cum ar fi un carnet de notițe. „În timp ce un consum moderat de cofeină poate avea beneficii pozitive pentru sănătate, pot exista consecințe neintenționate ale consumului de cofeină în timpul cumpărăturilor. Adică, consumatorii care încearcă să controleze cheltuielile impulsive ar trebui să evite consumul de băuturi cu cofeină înainte de cumpărături”, a concluzionat Biswas.

Așadar, acum știți. Dacă vreți să faceți economii la cumpărături, păstrați cafeaua pentru momentele de după și nu o consumați înainte de a intra în supermarket sau înainte de a deschide site-urile de cumpărături online.

sursa foto: emag.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii

Opinii - Comentarii

Un tânăr din Alba participă la SERP Conf 2024, cel mai mare eveniment de SEO din Europa Centrala si de Est

Unirea Ziarul

Publicat

în

Un tânăr din Alba participă la SERP Conf 2024, cel mai mare eveniment de SEO din Europa Centrala si de Est. Ce discută profesioniștii în optimizarea pentru motoarele de căutare Iulian Ghișoiu, un tânăr din Sebeș, pasionat de SEO, fondator și general manager al TargetWeb, una dintre cele mai puternice agenții de Search Engine Optimization […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea