CNAIR: Începutul lunii august, un nou termen pentru inaugurarea lotului 3 al autostrăzii Sebeș-Turda
După ce au apărut imagini care arată că constructorul italian şi-a însuşit deficienţele constatate şi s-a apucat să frezeze porţiuni din asflat ce prezentau potenţial de alunecare în anumite condiţii meteo, reprezentanţii CNAIR oferă noi informaţii despre termenul posibil de inaugurare al lotului 3 din Autostrada Sebeş – Turda.
Astfel, este posibil ca cei circa 30 de kilometri de pe loturile 3 şi 4 ai autostrăzii A10 Sebeş – Turda să fie deschişi traficului până la finalul lunii iulie sau la începutul lunii august. Constructorul Tirrena Scavi a demarat în aceste zile o operaţiune de frezare a asfaltului şi de reasfaltare pe câţiva kilometri, după ce şi cel de-al treilea set de măsurători de planeitate şi rugozitate încheiate recent au indicat probleme cu planeitatea şi compoziţia asfatului.
„În momentul în care termină constructorul şi ne cheamă, noi vom putea face recepţia. Sperăm ca până la finalul lunii să facem recepţia, dar nu depinde de noi”, a precizat Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR. Odată inauguraţi, cei 30 de km dintre Aiud şi Turda vor fi primii terminaţi sub guvernarea PSD după mai bine de un an şi jumătate de mandat. De câteva zile constructorul italian Tirrena Scavi s-a apucat să frezeze asfaltul pe mai bine de doi kilometri de pe Lotul 3 al autostrăzii A10 Sebeş – Turda, urmând a reasfalta bucăţile în zilele ce urmează.
Lucrările de reperaţie vin după ce timp de jumătate de an constructorul s-a contrat cu CNAIR care susţinea că sunt probleme cu planeitatea şi rugozitatea asfaltului. Constructorul susţinea că nu există probleme şi că autostrada era gata de recepţie încă din ianuarie, în timp ce autorităţile de la drumuri susţineau că sunt deficienţe de execuţie care împiedică recepţia lucrării.
”În noiembrie anul trecut am sesizat cosntructorul că sunt unele probleme de planeitate şi de rugozitate a asfaltului. În ianuarie ne-au notificat că au terminat lucrările, la faţa locului am constatat că s-au menţinut problemele semnalate. Constructorul a contestat problemele semnalate. A fost CESTRIN care a măsurat şi a descoperit aceleaşi probleme. Au frezat apoi un kilometru, dar nu a fost de-ajuns. Acum mai recent s-au făcut din nou verificări, DRDP Iaşi a coordonat acest control la care au participat şi reprezentanţi ai constructorului. Acum suntem în faza de remediere a acestor probleme de planeitate şi rugozitate”, a mai precizat Şerbănescu. Reprezentantul CNAIR a precizat că se doreşte deschiderea loturilor 3 şi 4 împreună, să se poată cirucula continuu pe circa 30 de km de la Aiud la Turda.
Sursa: adevarul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
VIDEO | Trafic ÎNGREUNAT pe Transalpina – DN 67 C: Copaci căzuți pe carosabil între Tău Bistra și Barajul Oașa
Trafic ÎNGREUNAT pe Transalpina – DN 67 C: Copaci căzuți pe carosabil între Tău Bistra și Barajul Oașa Traficul rutier este îngreunat vineri dimineața pe Transalpina – DN 67 C, din cauza copacilor căzuți pe carosabil. Citește și: 21-22 noiembrie 2024 | COD ROȘU de ninsori și viscol în zona montană din Alba și alte […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Ovidenia, prima sărbătoare de la începutul Postului Crăciunului
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Ştirea zileiacum 4 zile
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
-
Opinii - Comentariiacum o zi
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Ştirea zileiacum o zi
21 noiembrie: Zece ani de la tragedia aviatică de la Mălâncrav. Ziua când Alba Iulia a pierdut un tânăr pilot căpitan