// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Claudiu Răcuci (PNL Alba): Voi propune modificarea Legii educației naționale, pentru a favoriza criteriile calitative, în detrimentul celor cantitative și pentru a lua sarcinile birocratice din sarcina cadrelor didactice

Deputatul PNL Claudiu Răcuci anunță că la începutul primei sesiuni parlamentare din anul 2019 va supune dezbaterii publice, se va consulta cu sindicatele din educație, după care va înainta Parlamentului un proiect amplu de modificare a Legii educației naționale, astfel încât performanțele cadrelor didactice și ale elevilor să fie nu mai cuantificate prin criterii cantitative, ci calitative, iar dascălilor să nu li se mai impună sarcini birocratice excesive, în detrimentul activităților didactice:

„Legea educației naționale și metodologiile specifice de evaluare întocmite de Ministerul Educației au declanșat niște anomalii de nepermis pentru un sistem de învățământ de calitate. Astfel, perfomanțele cadrelor didactice au ajuns să fie evaluate, mai ales atunci când au loc reduceri de activitate, închideri de școli sau transferuri de posturi, într-o pondere impresionantă prin intermediul diplomelor de participare la tot felul de manifestări, cursuri sau conferințe dubioase! Astfel, este mai apreciat acel profesor care are teancul mai mare de hârtii fără valoare, cumpărate pe Internet și nu cel care a făcut performanță la catedră.

S-au construit chiar fabrici de diplome și de atestate, care vând pe bani buni tot felul de hârtii banale, care ar astesta, chipurile, o formare profesională continuă a dascălilor și o îmbunătățire a învățământului. Fals! Se strâng doar mormane de maculatură, fără niciun rost, iar calitatea actului de educație are de suferit! S-a ajuns la situația nedorită în care, din cauza acestor prevederi legale, dascălii să se dușmănească între ei.

Voi propune renunțarea la această modalitate de evaluare a performanțelor și voi propune, după consultări cu sindicarele din învățământ, criterii calitative de evaluare a cadrelor didactice. Cunoștințele dobândite de elevi, eșecul școlar al unui elev, abandonul școlar din cauza neatractivității școlii, metodele învechite de predare și neadecvarea învățării la noile exigențe ale societății aproape că nici nu apar în criteriile calitative ale sistemului românesc de învățământ.

O altă dimensiune a modificării Legii educației naționale va viza eliminarea sarcinilor birocratice puse de Guvern, prin Ministerul Educației Naționale, pe spatele cadrelor didactice. Astfel, s-a ajuns la anomalia ca 60% din timpul de lucru al unui dascăl să fie ocupat de hârtii, raportări și muncă în folosul administrativ al școlii, iar numai 40% din timp este afectat dezvoltării și învățării elevilor. Din cauza subfinanțării învățământului și numărului mic de personal auxiliar, Guvernul a transformat dascălii în secretare, asistenți sociali, consilieri școlari, medici de ocazie, contabili, personal de curățenie și chiar paznici permanenți ai unităților de învățământ, făcând cu rândul ca să apere școala de evenimente nedorite.

Așadar, voi propune ca toate cadrele didactice să se ocupe exclusiv de educația elevilor, iar celelalte sarcini specifice funcționării unei unități de învățământ să fie îndeplinite de personalul auxiliar, pentru care Ministerul Educației Naționale trebuie să asigure banii necesari.”

Claudiu-Vasile RĂCUCI, deputat PNL

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419