Rămâi conectat

Actualitate

Ce trebuie să știe elevii la fiecare materie până la finalul clasei pregătitoare. Metodologia de întocmire, completare și valorificare a raportului de evaluare

Publicat

în

clasa pregatitoareMinisterul Educației a publicat Metodologia de întocmire, completare și valorificare a raportului de evaluare a elevilor la finalul clasei pregătitoare, precum și modelul tip de raport de evaluare pentru fiecare materie. Fiecare învățătoare trebuie să completeze raportul electronic, în luna mai, pentru fiecare elev din clasă, în colaborare cu psihologul școlar, profesorul logoped sau medicul școlar, dacă e cazul.

Învățătoarea trebuie să le dea o copie a raportului părinților, iar rezultatele individuale obținute de copii nu pot fi făcute publice.

În Monitorul Oficial a fost publicat miercuri, 15 aprilie 2015, Ordinul nr. 3678 din 8 aprilie 2015 al ministrului educatiei si cercetarii stiintifice privind aprobarea Metodologiei de intocmire, completare si valorificare a raportului de evaluare la finalul clasei pregatitoare.

Electrica Furnizare Discount

Potrivit rapoartelor de evaluare tip, la Comunicare in limba romana invatatorii vor consemna, de exemplu, daca elevul din clasa pregatitoare poate sa recunoasca cuvinte uzuale scrise cu litere mari si mici de tipar sau daca stie sa scrie mesaje simple.

La Limba straina, invatatorii vor completa, printre altele, daca elevii reactioneaza la salut si raspund la o intrebare scurta, simpla si clara, daca stiu numele unor obiecte, daca pot invata scurte poezii sau cantece, cu sprijinul profesorului, daca pot sa spuna in limba respectiva cum se numesc, ce varsta au, daca participa la jocuri de comunicare in care creeaza rime sau mesaje scurte.

La Matematica si explorarea mediului, invatatorii vor scrie in raportul de evaluare daca elevul stie numerele de la 0 la 31, daca poate sa compare aceste numere, sa le ordoneze, sa faca adunari si scaderi cu pana la 5 elemente dintr-o multime data. De asemenea, profesorul va verifica daca elevul identifica patratul, triunghiul, dreptunghiul, cercul, cubul, sfera, daca poate identifica relatii de tipul „daca… atunci” intre doua evenimente succesive, precum si alte informatii.

La Religie, Raportul tip de evaluare la Clasa pregatitoare verifica urmatoarele:

Recunoasterea unor elemente de baza ale credintei religioase
Observarea caracteristicilor comportamentale ale unui crestin, pe baza valorificarii unor situatii din viata de zi cu zi
Aplicarea unor reguli de comportament moral-crestin in contexte de viata familiare
Asumarea unor responsabilitati in cadrul grupurilor din care face parte, la propunerea adultului
Identificarea unor elemente comune si de diferentiere intre oameni
Explicarea semnificatiei unor evenimente religioase cunoscute
Identificarea unor sarbatori si evenimente cu semnificatii religioase, cu incidenta asupra vietii familiei

La Arte Vizuale si Abilitati Practice, Raportul tip de evaluare la Clasa pregatitoare verifica, printre altele, urmatoarele:

Sesizarea semnificatiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictura/modelaj/ colaj/ film/ desen animat, care reflecta un context familiar
Identificarea liniei, a punctului, a culorii si a formei in ipostaze familiare, in spatiul inconjurator
Manifestarea curiozitatii fata de explorarea de mesaje artistice simple, exprimate vizual
Observarea unor caracteristici simple ale materialelor intalnite in mediul familiar
Exprimarea ideilor si trairilor personale, in aplicatii simple, specifice artelor vizuale
Transformarea unui material prin tehnici simple
Participarea la activitati integrate adaptate nivelului de varsta, in care se asociaza elemente de exprimare vizuala, muzicala, verbala, kinestezica

La Muzica si miscare:

Receptarea unor sunete din mediul inconjurator
Diferentierea sunetelor vorbite sau cantate
Receptarea sunetelor emise de jucariile muzicale si percutia corporala
Cantarea in colectiv, asociind miscarea sugerata de text
Improvizarea a unei combinatii ritmice asemanatoare celor din folclorul copiilor si asocierea acesteia cu miscari adecvate

La Educatie fizica:

Recunoasterea influentei soarelui si a temperaturii asupra sanatatii
Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale corecte
Respectarea regulilor de igiena personala
Aplicarea deprinderilor motrice in conditii de joc
Redarea prin limbaj corporal a unor actiuni/trairi personale
Sesizarea regulilor necesare desfasurarii jocurilor
Manifestarea atitudinii de cooperare, intrajutorare si fair-play in timpul jocurilor

La Dezvoltare personala:

Identificarea unor trasaturi personale elementare
Identificarea unor obiecte si activitati simple de igiena personala
Recunoasterea emotiilor de baza in in situatii simple, familiare
Identificarea regulilor de comunicare in activitatea scolara
Explorarea caracteristicilor fiintelor si obiectelor preferate si a interactiunii simple cu acestea
Identificarea unor rutine in activitatea scolara
Aplicarea unor tehnici simple care sprijina invatarea si succesul scolar
Identificarea hobby-urilor, jocurilor si activitatilor preferate

Metodologia de intocmire, completare si valorificare a raportului de evaluare la finalul clasei pregatitoare prevede ca Raportul de evaluare se completeaza pentru toti elevii din clasele pregatitoare.

Fiecare invatatoare va completa acest Raport de evaluare in luna mai, pentru clasa la care preda, „in urma observarii si evaluarii elevilor, desfasurate de catre fiecare cadru didactic pe tot parcursul anului scolar”. Raportul este un document-tip, in care invatatorii scriu care este nivelul realizarii competentelor asociate fiecarei materii.

Metodologia spune ca invatatorul completeaza raportul, „in urma consultarii si in colaborare, dupa caz, cu profesorul psihopedagog, profesorul psiholog scolar, profesorul logoped, consilierul scolar, medicul scolar, alti profesori ai clasei, parintii/reprezentantii legali”.

Invatatoarea completeaza raportul in format electronic, folosind aplicatia de pe clasapregatitoare.rocnee.eu, a stabilit Ministerul Educatiei. In metodologie se arata ca un exemplar al raportului este tiparit, semnat de invatatoare si predat directorului scolii, care asigura pastrarea acestor rapoarte in arhiva scolii pe toata perioada de scolarizare a elevului. Acest raport poate fi consultat de conducerea scolii, de profesorii care predau la clasa, precum si de reprezentanti ai inspectoratului scolar si ai Ministerului Educatiei, „in vederea monitorizarii si analizei nivelului de atingere a competentelor in conformitate cu programele scolare”.

Continutul raportului de evaluare are caracter confidential, iar rezultatele individuale obtinute de elevi nu pot fi facute publice, mai prevede metodologia.

Invatatoarea trebuie sa le prezinte parintilor, „in mod individual, continutul raportului de evaluare, pana la incheierea anului scolar, cu scopul de a-i implica pe acestia in activitatea educativa, prin prezentarea rezultatelor pozitive ale activitatii elevilor, respectiv a rezultatelor care urmeaza sa fie ameliorate”.

De asemenea, invatatoarea trebuie sa inmaneze o copie a raportului de evaluare catre parintii/reprezentantii legali ai copilului.

In metodologie se arata ca raportul de evaluare face parte din portofoliul educational al elevului, portofoliu care nici pana astazi nu a fost clarificat de Ministerul Educatiei.

Raportul de evaluare la finalul clasei pregatitoare este structurat pe urmatoarele sectiuni:

a) date de identificare ale elevului
b) disciplina: Comunicare in limba romana, Comunicare in limba moderna 1, Matematica si explorarea mediului, Religie, Arte vizuale si abilitati practice, Muzica si miscare, Educatie fizica, respectiv Dezvoltare personala
c) competentele generale, precum si competentele specifice asociate fiecarei discipline, prevazute in programele scolare in vigoare pentru clasa pregatitoare, in dreptul carora cadrul didactic responsabil consemneaza, in baza documentelor-suport, nivelul achizitiei: ,,realizata” sau ,,in curs de realizare”, dupa caz
d) aprecieri si recomandari

Legea Educatiei Nationale (nr. 1/2011) prevede la articolul 74, aliniatul 1: „La finalul clasei pregatitoare, cadrul didactic responsabil intocmeste, in baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, un raport de evaluare a dezvoltarii fizice, socioemotionale, cognitive, a limbajului si a comunicarii, precum si a dezvoltarii capacitatilor si atitudinilor de invatare”.

sursa: hotnews

Publicitate

Actualitate

Un tânăr a fost declarat ADMIS la Şcoala Militară de Subofiţeri Jandarmi, chiar dacă a URINAT într-o sticlă, în sala de examen. Ce spune IJJ Botoșani

Publicat

în

Un tânăr a fost declarat ADMIS la Şcoala Militară de Subofiţeri Jandarmi, chiar dacă a URINAT într-o sticlă, în sala de examen. Ce spune IJJ Botoșani

Inspectoratul Județean de Jandarmi (IJJ) Botoșani a demarat o anchetă internă după cazul tânărului care a urinat într-o sticlă, în sala de examen. Instituția spune că s-a urmărit interesul candidatului, dar ca să nu se mai repete astfel de situații, va schimba regulamentul.

Dacă i s-ar fi permis să părăsească sala pentru a merge la toaletă, candidatul la examenul pentru școala de subofițeri avea obligația să predea lucrarea și nu mai avea dreptul să intre în sala de examen. Așa că, precizează Jandarmeria Botoșani într-un comunicat transmis astăzi, faptul că nu a fost lăsat să meargă la toaletă și a fost pus să-și facă nevoile într-o sticlă a reprezentat „o soluție de compromis”, în interesul candidatului. Totuși, pentru ca „astfel de situații” să nu se mai repete, instituția spune că va schimba regulamentul.

„Soluția (cu acordul celorlalţi candidaţi şi posibilă prin absenţa candidaţilor de sex feminin din sală) pentru rezolvarea situației apărute a fost una de compromis, prin care s-a urmărit, în primul rând, interesul candidatului pentru finalizarea testului, dar şi respectarea metodologiei”, a arătat Inspectoratul Județean de Jandarmi (IJJ) Botoșani într-un comunicat. Instituția a demarat o anchetă internă.

Electrica Furnizare Discount

Regulamentul în vigoare prevede că, înainte de examen, candidaților li se oferă 15 minute pentru a merge la toaletă. Apoi, oricine iese din sală este obligat să predea lucrarea.

„Din momentul deschiderii plicului cu teste, niciun candidat nu mai poate intra sau ieși din sală decât dacă predă foaia de răspuns și semnează de predarea acesteia. Candidații au luat cunoștință despre această obligație, iar cu 15 minute înainte de începerea probei au fost asigurate condiţiile pentru satisfacerea nevoilor fiziologice, pentru a evita apariția unor astfel de situații neprevăzute în metodologia specifică”, a precizat IJJ Botoșani.

Pentru că astfel de situații au apărut chiar și cu cele 15 minute acordate înainte de examen, Jandarmeria are de gând să schimbe metodologia de concurs.

Candidatul s-a clasat între primii din cei peste 800 de candidați, fiind declarat admis, a spus Dan Izotov, purtător de cuvânt în cadrul IJJ Botoșani, potrivit monitorulbt.ro.

Știrea inițială

Inspectoratul de Jandarmi Judeţean (IJJ) Botoşani a dispus verificarea condiţiilor de desfăşurare a probei de evaluare a cunoştinţelor candidaţilor înscrişi la concursul de admitere la Şcoala Militară de Subofiţeri Jandarmi ‘Petru Rareş’ Fălticeni, după ce unul dintre candidaţi a urinat în sala de examen, ca urmare a faptului că nu i s-a permis să meargă la toaletă în timpul examenului.

Verificările au fost dispuse după ce în mass-media locală au apărut informaţii cu privire la faptul că unul dintre tinerii participanţi la proba scrisă a examenului pentru Şcoala Militară de Subofiţeri Jandarmi, care s-a desfăşurat, sâmbătă, la Colegiul Naţional ‘AT Laurian’, a fost determinat să urineze într-o sticlă, din cauză că supraveghetorii nu i-au permis să meargă la grupul sanitar, invocând regulamentul de desfăşurare a acestei probe.

‘La nivelul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Botoşani vor fi verificate aspectele semnalate pe timpul desfăşurării probei de evaluare a cunoştinţelor candidaţilor în cadrul concursului de admitere la Şcoala Militară de Subofiţeri Jandarmi ‘Petru Rareş’ Fălticeni, sesiunea septembrie – octombrie 2021. Vom reveni cu precizările necesare în cel mai scurt timp posibil, conducerea inspectoratului fiind prima interesată de lămurirea aspectelor semnalate, conform prevederilor legale’, a precizat purtătorul de cuvânt al IJJ Botoşani, Dan Izotov, potrivit Agerpres.

Sursa: dcnews.ro

Citește mai mult

Actualitate

ANCHETĂ într-un centru de vaccinare din România, după ce trei oameni au fost imunizați cu vaccinul GREȘIT

Publicat

în

ANCHETĂ într-un centru de vaccinare din România, după ce trei oameni au fost imunizați cu vaccinul GREȘIT

Este anchetă la un centru de vaccinare din Neamț, după ce trei persoane au fost vaccinate cu serul AstraZeneca la doza a treia, deși booster-ul se face în țara noastră doar cu un vaccin pe bază de ARN mesager. Un alt caz identic a fost descoperit și în Brașov, transmite Realitatea Plus. Se pare că cele trei persoane ar fi cerut să li se injecteze serul AstraZeneca, iar cadrele medicale i-au imunizat fără să le spună că momentan în țara noastră pentru doza a treia este folosit serul de la Pfizer sau cel de la Moderna. Persoanele în cauză s-au vaccinat în cursul silei de vineri, 21 octombrie.

Peste 110.000 de persoane au fost vaccinate

110.539 de persoane au fost vaccinate în 24 octombrie. În total 6.417.484 de persoane au fost imunizate de la începutul campaniei cu o doză, iar 5.920.032 dintre acestea au schema completă de vaccinare. De asemenea, 706.622 de persoane au făcut și doza a treia.

Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind Vaccinarea împotriva COVID-19 anunță că, potrivit datelor furnizate de Institutul Național de Sănătate Publică, prin aplicația Registrul Electronic Național al Vaccinărilor, duminică, la ora 17.00, numărul total de doze administrate de vaccin împotriva COVID-19 (începând cu data de 27 decembrie 2020) a ajuns la 11.850.881.

Electrica Furnizare Discount

Au fost utilizate 9.013.480 de doze Pfizer BioNTech, 792.384 de doze Moderna, 851.758 de doze AstraZeneca și 1.193.259 de doze Johnson&Johnson.

În ultimele 24 de ore au fost 49 de reacții adverse în urma vaccinării. În ceea ce privește numărul total de reacții adverse înregistrate la nivelul centrelor de vaccinare, începând din 27 decembrie 2020, sunt 18.071 de reacții comune și minore.

EMA: Vaccinarea anti-COVID cu alt ser la doza a treia, mai eficientă

Vaccinarea cu alt ser față de cel folosit pentru primele două doze poate fi mult mai eficientă, susține Agenția Europeană a Medicamentului.

Un studiu publicat în Statele Unite săptămâna trecută arăta că persoanele care fac vaccinuri ce folosesc tehnologia clasică par să fie mai bine protejate dacă fac doza booster cu un vaccin care utilizează tehnologia ARN mesager, adică Pfizer sau Moderna. EMA a anunțat că va studia datele venite de la Agenţia americană pentru Alimente şi Medicamente (FDA), care a decis că o persoană poate primi un alt ser pentru doza a treia.

”Constatăm că există câteva rezultate promiţătoare în studii care confirmă că această abordare provoacă, prin anumite combinaţii de vaccinuri, un răspuns imunitar mai puternic decât atunci când se foloseşte acelaşi tip de vaccin, la o vaccinare suplimentară”, a declarat într-o conferinţă de presă Marco Cavaleri, însărcinat cu strategia vaccinării la EMA.

Sursa: stirileprotv.ro

Citește mai mult

Actualitate

Radioul Arhiepiscopiei Tomisului, amendat cu 10.000 de lei pentru emisiuni cu subiecte despre pandemie şi vaccinare

Publicat

în

Radioul Arhiepiscopiei Tomisului, amendat cu 10.000 de lei pentru emisiuni cu subiecte despre pandemie şi vaccinare

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a dat, în perioada iunie-octombrie 2021, 26 de sancţiuni dintre care 15 amenzi şi 11 somaţii, mai multor radiodifuzori pentru emisiuni cu subiecte despre pandemia de Covid-19 şi vaccinare.

Posturile Antena 3 (75.000 de lei), România TV (40.000 de lei), Naşul TV (160.000 de lei), Realitatea Plus (10.000 de lei), Kapital TV (10.000 de lei), Radio Dobrogea (10.000 de lei) au primit de la CNA decizii de sancţiune cu amendă pentru că au încălcat prevederi din Legea audiovizualului referitoare la informarea corectă, protejarea demnităţii umane şi xenofobie, potrivit unui comunicat CNA, citat de News.ro.

Amenzile au fost date pentru încălcarea unor prevederi din legislaţia audiovizualului referitoare la “informare corectă”, “demnitate umană”, “xenofobie”.

Electrica Furnizare Discount

În şedinţa publică din data de 20.10.2021, având în vedere că rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate pentru posturile centrale referitoare la emisiuni de ştiri şi dezbatere difuzate în lunile iunie-octombrie 2021 având ca subiect pandemia de Covid-19 urmau să fie analizate cu prioritate, Consiliul a discutat detalii ce ţin de transmiterea mesajelor în spaţiul audiovizual şi impactul lor în societate cu doamna prof. univ. dr. Alina Bârgăoanu, decan al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, şi cu dr. Octavian Jurma, epidemiolog.

CNA susţine că membrii Consiliului au luat „măsuri punctuale pe parcursul întregii perioade şi, începând cu data de 16 martie 2020, au transmis instrucţiuni şi recomandări, prima dintre acestea fiind cea referitoare la asigurarea respectării de către furnizorii de servicii media audiovizuale a măsurilor dispuse pe durata instituirii stării de urgenţă”.

De asemenea, ca urmare a solicitării Grupului de Comunicare Strategică referitoare la organizarea cu responsabilitate a emisiunilor de dezbatere care abordează subiecte legate de pandemia de Covid-19, Consiliul Naţional al Audiovizualului a transmis radiodifuzorilor Instrucţiunea nr. 4 din 25.06.2020 privind asigurarea informării corecte în subiectul noului coronavirus.

Totodată, CNA a solicitat radiodifuzorilor să difuzeze, în regim de mesaje de interes public, spoturile audio-video aferente campaniei de informare şi comunicare referitoare la vaccinarea împotriva Covid-19, care au fost elaborate şi solicitate de autorităţile publice implicate în strategie – Instrucţiunea nr. 5 din 22 decembrie 2020 referitoare la desfăşurarea în audiovizual a campaniei de informare şi comunicare privind vaccinarea împotriva Covid-19 în România.

Sursa: dcnews.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare