Ce se întâmplă dacă spargi din greșeală un produs într-un magazin? Cine plătește daunele
Ce se întâmplă dacă spargi din greșeală un produs într-un magazin? Cine plătește daunele
Ai avut vreodată ghinionul de a sparge accidental ceva într-un magazin sau de a fi martor la o astfel de situație?
Ei bine, în cazul în care neintenționat un client cauzează deteriorarea unui produs, nu trebuie să se simtă presat să-l plătească imediat. Asta pentru că nu mereu clientul este vinovat.
Oricui i se poate întâmpla să spargă accidental o sticlă de vin sau să răstoarne un alt produs într-un supermarket atunci când acestea sunt amplasate incorect. În astfel de cazuri întreaga vină nu poate fi atribuită exclusiv clientului. Prin urmare, nu este necesar să te grăbești să plătești daunele, scrie Realitatea.net.
Când nu trebuie să plătești produsul spart
Dacă ai atins accidental o sticlă și aceasta s-a spart, verifică în primul rând dacă există o bară de protecție. Din punct de vedere legal, este absolut necesar ca raionul cu băuturi să fie echipat cu astfel de bare pentru a menține produsele stabilizate. Absența acestor bare poate duce la accidente, cum ar fi spargerea sticlelor. În acest caz, responsabilitatea revine lucrătorului comercial, nu clientului.
Potrivit legii referitoare la amplasarea mărfurilor, există anumite standarde care trebuie respectate în ceea ce privește distanța dintre rafturi. Astfel, cu cât suprafața magazinului este mai mare, cu atât crește și distanța dintre rafturi, după cum urmează:
1,4 m pentru suprafețe de până la 100 m²
1,6 m pentru suprafețe de 100-150 m²
2 m pentru suprafețe de 150-400 m²
2,5 m pentru suprafețe mai mari de 400 m²
Ce trebuie să faci dacă ți se cere totuși să plătești produsul
Dacă ți se solicită totuși să plătești daune pentru produsele sparte, solicită cartea de reclamații. Detaliază înregistrarea acolo și relatează despre modul în care s-a produs incidentul. În cazul în care nu se ajunge la o soluție satisfăcătoare, poți contacta telefonic în orice moment Agenția pentru Protecția Consumatorilor pentru a clarifica situația.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Lăsata secului pentru postul Sfintei Marii: Creştinii ortodocşi intră vineri, 1 august 2025, în postul Sfintei Marii sau al Sântămăriei
Lăsata secului pentru postul Sfintei Marii: Creştinii ortodocşi intră vineri, 1 august 2025, în postul Sfintei Marii sau al Sântămăriei Postul Sfintei Marii în 2025 începe de la data de 1 august. În 2025, lăsata secului pentru postul Sfintei Marii este joi, 31 iulie. De obicei, dacă această zi pică în calendar miercurea sau vinerea, […]
CSM blochează modificarea pensiilor speciale. Magistraţii spun că Bolojan nu are dreptul la asemenea inițiative
CSM refuză să dea avizul proiectului de lege pentru pensiile speciale. Magistraţii spun că Bolojan nu are dreptul la asemenea inițiative Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a transmis, miercuri, 30 iulie 2025, că nu recunoaște valabilitatea consultării inițiate de premierul Bolojan privind modificarea pensiilor magistraților, susţinând că demersul este în afara cadrului legal și nu […]
Bem microplastic în loc de apă: Amenzi de milioane de lei pentru nereguli la comercializarea apei minerale și de izvor
Bem microplastic în loc de apă: Amenzi de aproape 2 milioane de lei, pentru nereguli la comercializarea apei minerale și de izvor Amenzi de aproape 2 milioane de lei a dat ANPC după ce a descoperit că au fost puse la vânzare, sticle și bidoane cu apă minerală și de izvor cu ambalaje deteriorate, depozitate […]