Rămâi conectat

Actualitate

Ce se întâmplă dacă spargi din greșeală un produs într-un magazin? Cine plătește daunele

Ioana Oprean

Publicat

în

Ce se întâmplă dacă spargi din greșeală un produs într-un magazin? Cine plătește daunele

Ai avut vreodată ghinionul de a sparge accidental ceva într-un magazin sau de a fi martor la o astfel de situație?

Ei bine, în cazul în care neintenționat un client cauzează deteriorarea unui produs, nu trebuie să se simtă presat să-l plătească imediat. Asta pentru că nu mereu clientul este vinovat.

Oricui i se poate întâmpla să spargă accidental o sticlă de vin sau să răstoarne un alt produs într-un supermarket atunci când acestea sunt amplasate incorect. În astfel de cazuri întreaga vină nu poate fi atribuită exclusiv clientului. Prin urmare, nu este necesar să te grăbești să plătești daunele, scrie Realitatea.net.

Când nu trebuie să plătești produsul spart

Dacă ai atins accidental o sticlă și aceasta s-a spart, verifică în primul rând dacă există o bară de protecție. Din punct de vedere legal, este absolut necesar ca raionul cu băuturi să fie echipat cu astfel de bare pentru a menține produsele stabilizate. Absența acestor bare poate duce la accidente, cum ar fi spargerea sticlelor. În acest caz, responsabilitatea revine lucrătorului comercial, nu clientului.

Potrivit legii referitoare la amplasarea mărfurilor, există anumite standarde care trebuie respectate în ceea ce privește distanța dintre rafturi. Astfel, cu cât suprafața magazinului este mai mare, cu atât crește și distanța dintre rafturi, după cum urmează:

1,4 m pentru suprafețe de până la 100 m²

1,6 m pentru suprafețe de 100-150 m²

2 m pentru suprafețe de 150-400 m²

2,5 m pentru suprafețe mai mari de 400 m²

Ce trebuie să faci dacă ți se cere totuși să plătești produsul

Dacă ți se solicită totuși să plătești daune pentru produsele sparte, solicită cartea de reclamații. Detaliază înregistrarea acolo și relatează despre modul în care s-a produs incidentul. În cazul în care nu se ajunge la o soluție satisfăcătoare, poți contacta telefonic în orice moment Agenția pentru Protecția Consumatorilor pentru a clarifica situația.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Persoanele care se luptă cu kilogramele în plus ar putea primi medicamente decontate din 2026. Patru din zece români au o problemă cu greutatea

Ioana Oprean

Publicat

în

Persoanele care se luptă cu kilogramele în plus ar putea primi medicamente decontate din 2026. Patru din zece români au o problemă cu greutatea Medicamentele folosite pentru obezitate la nivel mondial ar putea fi decontate din 2026 şi în ţara noastră pentru cei care se luptă cu kilogramele în plus. În acest moment, e compensat […]

Citește mai mult

Actualitate

TICHETE DE ENERGIE 2025-2026 | Ce se întâmplă cu tichetele de energie care nu sunt folosite. Când expiră drepturile de plată

Ioana Oprean

Publicat

în

TICHETE DE ENERGIE 2025-2026 | Ce se întâmplă cu tichetele de energie care nu sunt folosite. Când expiră drepturile de plată Pensionarii din România cu venituri mici beneficiază în 2025-2026 de vouchere pentru plata facturilor la energie electrică, însă mulți se întreabă ce se întâmplă cu tichetele nefolosite, dar și până când pot fi utilizate. […]

Citește mai mult

Actualitate

Cum va fi VREMEA în România până în 28 decembrie 2025: Răcire și precipitații spre finalul lunii. Unde sunt așteptate ninsori de Crăciun

Ioana Oprean

Publicat

în

Cum va fi VREMEA în România până în 28 decembrie 2025: Răcire și precipitații spre finalul lunii. Unde sunt așteptate ninsori de Crăciun Meteorologii ANM au emis prognoza meteo pentru următoarele două săptămâni, în intervalul 15 -28 decembrie 2025. Potrivit specialiştilor, vremea se răceşte spre sfârşitul anului şi sunt aşteptate ninsori. „Valorile termice vor fi […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea