Rămâi conectat

Actualitate

Ce se întâmplă dacă spargi din greșeală un produs într-un magazin? Cine plătește daunele

Ioana Oprean

Publicat

în

Ce se întâmplă dacă spargi din greșeală un produs într-un magazin? Cine plătește daunele

Ai avut vreodată ghinionul de a sparge accidental ceva într-un magazin sau de a fi martor la o astfel de situație?

Ei bine, în cazul în care neintenționat un client cauzează deteriorarea unui produs, nu trebuie să se simtă presat să-l plătească imediat. Asta pentru că nu mereu clientul este vinovat.

Oricui i se poate întâmpla să spargă accidental o sticlă de vin sau să răstoarne un alt produs într-un supermarket atunci când acestea sunt amplasate incorect. În astfel de cazuri întreaga vină nu poate fi atribuită exclusiv clientului. Prin urmare, nu este necesar să te grăbești să plătești daunele, scrie Realitatea.net.

Când nu trebuie să plătești produsul spart

Dacă ai atins accidental o sticlă și aceasta s-a spart, verifică în primul rând dacă există o bară de protecție. Din punct de vedere legal, este absolut necesar ca raionul cu băuturi să fie echipat cu astfel de bare pentru a menține produsele stabilizate. Absența acestor bare poate duce la accidente, cum ar fi spargerea sticlelor. În acest caz, responsabilitatea revine lucrătorului comercial, nu clientului.

Potrivit legii referitoare la amplasarea mărfurilor, există anumite standarde care trebuie respectate în ceea ce privește distanța dintre rafturi. Astfel, cu cât suprafața magazinului este mai mare, cu atât crește și distanța dintre rafturi, după cum urmează:

1,4 m pentru suprafețe de până la 100 m²

1,6 m pentru suprafețe de 100-150 m²

2 m pentru suprafețe de 150-400 m²

2,5 m pentru suprafețe mai mari de 400 m²

Ce trebuie să faci dacă ți se cere totuși să plătești produsul

Dacă ți se solicită totuși să plătești daune pentru produsele sparte, solicită cartea de reclamații. Detaliază înregistrarea acolo și relatează despre modul în care s-a produs incidentul. În cazul în care nu se ajunge la o soluție satisfăcătoare, poți contacta telefonic în orice moment Agenția pentru Protecția Consumatorilor pentru a clarifica situația.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Ministrul Educației, după protestele profesorilor din 8 septembrie: „Ar trebui să intru în istorie ca un ministru curajos”

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

Ministrul Educației, Daniel David, după protestele profesorilor din 8 septembrie: „Ar trebui să intru în istorie ca un ministru curajos” Ministrul Educației, Daniel David, este pus sub presiune după protestul masiv al profesorilor de luni, 8 septembrie, când aproape 20.000 de cadre didactice din toată țara au mărșăluit prin București cerându-i demisia și abrogarea legii […]

Citește mai mult

Actualitate

Copiii obezi depășesc numărul celor subponderali: Raportul UNICEF atrage atenția asupra unei tendințe globale alarmante

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

Mai mulți copii și adolescenți sunt obezi decât subponderali: UNICEF trage un semnal de alarmă la nivel global Obezitatea a depășit subponderalitatea în rândul copiilor și adolescenților la nivel global, arată un raport recent al UNICEF. Agenția ONU pentru copii explică că această schimbare vine pe fondul unui mediu alimentar din ce în ce mai […]

Citește mai mult

Actualitate

OFICIAL | Bursele sociale 2025-2026: CINE le poate primi și CUM se depun dosarele până pe 2 octombrie

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

OFICIAL | Bursele sociale 2025-2026 pentru elevi: Cine are dreptul, ce acte sunt necesare și cum se depun dosarele până pe 2 octombrie În anul școlar 2025-2026, bursele sociale pentru elevi sunt în cuantum minim de 300 de lei pe lună și se acordă integral elevilor din învățământul primar, gimnazial și liceal. Bursele sociale medicale, […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea