Ce se întâmplă dacă spargi din greșeală un produs într-un magazin? Cine plătește daunele
Ce se întâmplă dacă spargi din greșeală un produs într-un magazin? Cine plătește daunele
Ai avut vreodată ghinionul de a sparge accidental ceva într-un magazin sau de a fi martor la o astfel de situație?
Ei bine, în cazul în care neintenționat un client cauzează deteriorarea unui produs, nu trebuie să se simtă presat să-l plătească imediat. Asta pentru că nu mereu clientul este vinovat.
Oricui i se poate întâmpla să spargă accidental o sticlă de vin sau să răstoarne un alt produs într-un supermarket atunci când acestea sunt amplasate incorect. În astfel de cazuri întreaga vină nu poate fi atribuită exclusiv clientului. Prin urmare, nu este necesar să te grăbești să plătești daunele, scrie Realitatea.net.
Când nu trebuie să plătești produsul spart
Dacă ai atins accidental o sticlă și aceasta s-a spart, verifică în primul rând dacă există o bară de protecție. Din punct de vedere legal, este absolut necesar ca raionul cu băuturi să fie echipat cu astfel de bare pentru a menține produsele stabilizate. Absența acestor bare poate duce la accidente, cum ar fi spargerea sticlelor. În acest caz, responsabilitatea revine lucrătorului comercial, nu clientului.
Potrivit legii referitoare la amplasarea mărfurilor, există anumite standarde care trebuie respectate în ceea ce privește distanța dintre rafturi. Astfel, cu cât suprafața magazinului este mai mare, cu atât crește și distanța dintre rafturi, după cum urmează:
1,4 m pentru suprafețe de până la 100 m²
1,6 m pentru suprafețe de 100-150 m²
2 m pentru suprafețe de 150-400 m²
2,5 m pentru suprafețe mai mari de 400 m²
Ce trebuie să faci dacă ți se cere totuși să plătești produsul
Dacă ți se solicită totuși să plătești daune pentru produsele sparte, solicită cartea de reclamații. Detaliază înregistrarea acolo și relatează despre modul în care s-a produs incidentul. În cazul în care nu se ajunge la o soluție satisfăcătoare, poți contacta telefonic în orice moment Agenția pentru Protecția Consumatorilor pentru a clarifica situația.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Cum va fi VREMEA până în 15 septembrie 2025: Final de august răcoros, început de toamnă cu temperaturi peste medie. Prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni
Cum va fi VREMEA până în 15 septembrie 2025: Final de vară răcoros, început de toamnă cu temperaturi peste medie. Prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni Ultimele două săptămâni din august 2025 vor fi caracterizate de temperaturi uşor sub cele obişnuite în această perioadă, în cea mai mare parte a ţării. În prima jumătate a […]
Avocații, critici la adresa Guvernului: Se vrea transformarea CASS într-o ‘taxă pe independență’. Măsura afectează grav stabilitatea fiscală
Avocații din România critică Guvernul și spun că se vrea transformarea CASS într-o ‘taxă pe independență’. Măsura afectează grav stabilitatea fiscală Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) solicită Guvernului Bolojan renunțarea la proiectul de majorare a plafonului anual de calcul al contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS) pentru persoanele care obțin venituri din […]
Economistul Radu Georgescu: „Guvernul nu vrea să schimbe nicio impozitare pentru multinaționale. Acestea vor avea liber la externalizarea profitului”
Radu Georgescu: „Guvernul nu vrea să schimbe nicio impozitare pentru multinaționale. Acestea vor avea liber la externalizarea profitului” „Guvernul nu vrea să schimbe nicio impozitare pentru multinaționale. Acestea vor avea liber la externalizarea profitului”, afirmă economistul Radu Georgescu în contextul în care în spațiul public intențiile Executivului au stârnit confuzii. Citește și: Radu Georgescu, despre […]