Rămâi conectat
S&D Europarlamentare 2024

Actualitate

Ce se întâmplă dacă spargi din greșeală un produs într-un magazin? Cine plătește daunele

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

Ce se întâmplă dacă spargi din greșeală un produs într-un magazin? Cine plătește daunele

Ai avut vreodată ghinionul de a sparge accidental ceva într-un magazin sau de a fi martor la o astfel de situație?

Ei bine, în cazul în care neintenționat un client cauzează deteriorarea unui produs, nu trebuie să se simtă presat să-l plătească imediat. Asta pentru că nu mereu clientul este vinovat.

Oricui i se poate întâmpla să spargă accidental o sticlă de vin sau să răstoarne un alt produs într-un supermarket atunci când acestea sunt amplasate incorect. În astfel de cazuri întreaga vină nu poate fi atribuită exclusiv clientului. Prin urmare, nu este necesar să te grăbești să plătești daunele, scrie Realitatea.net.

Când nu trebuie să plătești produsul spart

Dacă ai atins accidental o sticlă și aceasta s-a spart, verifică în primul rând dacă există o bară de protecție. Din punct de vedere legal, este absolut necesar ca raionul cu băuturi să fie echipat cu astfel de bare pentru a menține produsele stabilizate. Absența acestor bare poate duce la accidente, cum ar fi spargerea sticlelor. În acest caz, responsabilitatea revine lucrătorului comercial, nu clientului.

Potrivit legii referitoare la amplasarea mărfurilor, există anumite standarde care trebuie respectate în ceea ce privește distanța dintre rafturi. Astfel, cu cât suprafața magazinului este mai mare, cu atât crește și distanța dintre rafturi, după cum urmează:

1,4 m pentru suprafețe de până la 100 m²

1,6 m pentru suprafețe de 100-150 m²

2 m pentru suprafețe de 150-400 m²

2,5 m pentru suprafețe mai mari de 400 m²

Ce trebuie să faci dacă ți se cere totuși să plătești produsul

Dacă ți se solicită totuși să plătești daune pentru produsele sparte, solicită cartea de reclamații. Detaliază înregistrarea acolo și relatează despre modul în care s-a produs incidentul. În cazul în care nu se ajunge la o soluție satisfăcătoare, poți contacta telefonic în orice moment Agenția pentru Protecția Consumatorilor pentru a clarifica situația.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Instagram își ajustează algoritmul pentru a promova conținutul original: Modificări majore la funcția Reels

Bogdan Ilea

Publicat

în

Instagram își ajustează algoritmul pentru a promova conținutul original: Modificări majore la funcția Reels Conținutul original de pe aplicația de social media Instagram urmează să fie prioritizat, iar conținutul „furat” urmează să fie penalizat, în urma schimbărilor modului în care funcționează algoritmul.  O nouă schimbare a modului în care funcţionează algoritmul de recomandări al Instagram […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea