Rămâi conectat

Actualitate

Cât vor trebui să plătească românii pentru masa de Paște: Mâncarea, băutura și cadourile vor acapara cea mai mare parte din bani

Bogdan Ilea

Publicat

în

Cât vor trebui să plătească românii pentru masa de Paște: Mâncarea, băutura și cadourile vor acapara cea mai mare parte din bani

Peste 2200 de oameni au răspun, într-un studiu realizat de Veranda Mall, despre bugetul alocat pentru sărbătorile pascale din acest an și ce priorități au în ceea ce privește cheltuielile.

Puși în fața prețurilor crescute, peste 40% dintre participanți alocă același buget ca și anul trecut. În același timp, 3 din 10 români își propun să aibă parte de un Paște mai generos, planificând să aloce mai mult pentru a aduce bucurie celor dragi.

3 din 10 români alocă un buget mai mare, pe măsura scumpirilor

În contextul valurilor de scumpiri, cei mai mulți dintre români sunt prudenți cu bugetul pentru masa de Paște, ajustând cheltuielile în funcție de contextul economic și de schimbările din viața personală.

40% dintre participanții la studiu aleg să aloce același buget ca și anul trecut, iar 27% plănuiesc chiar să mai taie din cheltuieli. Pe de altă parte, nu sunt puțini nici cei ce sunt dispuși să scoată mai mulți bani din buzunar pentru a se simți bine cu ocazia sărbătorilor Pascale – 32.5% au declarat că vor cheltui mai mult anul acesta comparativ cu 2023.

Citește și: PROGRAM magazine de Paște 2024, în Alba: Când sunt deschise Kaufland, LIDL, Carrefour și Penny de sărbători

60% dintre români plănuiesc să cheltuie până în 600 lei
Conform studiului, majoritatea respondenților intenționează să pună deoparte, pentru masa de Paște, până în 600 de RON. Doar 40% vor cheltui mai mult, un sfert dintre aceștia chiar peste 1.000 lei. Cei mai mulți deschiși să aloce un buget mai generos sunt cei mai în vârstă, de peste 60 de ani (13.68%).

Dar indiferent de bugetul alocat sau vârstă, românii au aceleași priorități pe lista cumpărăturilor pentru sărbătorile pascale. Marea parte a cheltuielilor se va îndrepta către mâncare și băutură (63.7%), urmată de cadouri (20.8%) și îmbrăcăminte (6.6%). Doar 5% dintre participanți au declarat că vor aloca bani pentru o vacanță, cu un interes deosebit în rândul generației Z și al celor de vârsta a treia.

Când vine vorba de mâncarea pusă pe masă, aproape toți românii aleg să-și cumpere ingredientele necesare pentru a găti ei preparatele. Doar 6.8% aleg să cumpere mâncare gata făcută.

Citește și: PROGRAMUL de circulație al autobuzelor STP în perioada Paștelui ortodox 2024, în Alba Iulia și localitățile apropiate

Ce cadouri de Paște sunt pe lista românilor?

În topul preferințelor în materie de idei de cadouri se află dulciurile și coșurile cu produse gourmet (37.98%), articolele de îmbrăcăminte sau încălțăminte (37.02%), jucăriile (25.44%), decorațiunile (18.51%), produsele de îngrijire (17.59%) și cărțile (12.41%). Dar sunt și români care nu se alătură acestui obicei – 2 din 10 dintre participanții la studiu au declarat că nu vor oferi daruri, cei mai mulți fiind tinerii de 18-24 de ani (7.13%).

Deși alimentele s-au scumpit semnificativ față de anul trecut, puțini sunt cei care se gândesc să taie din lista de cumpărături (12.4%), majoritatea românilor apelând la strategii inteligente pentru a face față cheltuielilor mai mari. Aproape 36.5% încep cumpărăturile devreme, 28% caută oferte speciale de Paște, și 23.2% compară prețurile la diferite magazine (online, offline) pentru a-l alege pe cel mai avantajos.

Unde vor petrece românii Paștele în 2024

Întrebați cum vor petrece Paștele în 2024, 8 din 10 români merg pe varianta tradițională și vor sărbători acasă alături de cei dragi, în timp ce 10% se pregătesc să sărbătorească vizitând rude sau prieteni. Vacanțele sunt și ele parte din repertoriul sărbătorilor pascale – peste 5% dintre participanți se vor aventura într-un city break în țară sau în străinătate.

Citește și: Paștele ORTODOX 2024: Programul slujbelor religioase la Catedrala Încoronării din Alba Iulia, în Săptămâna Mare, 28 aprilie – 5 mai 2024

„Indiferent de generație, de la Gen Z la Millennials, de la tineri la seniori, toți cei care trec pragul Veranda Mall și au participat la studiu pun accent pe păstrarea tradițiilor care ne aduc bucurie. Spiritul acesta de unitate ne inspiră să facem din fiecare Paște o ocazie de sărbătoare și să transformăm un simplu spațiu pentru cumpărături, într-unul dedicat experiențelor care să ne aducă mai des împreună.” a declarat Andreea Manole, Marketing Specialist Veranda Mall.

Sunt și câțiva români (1.5%) care vor profita de zilele libere ca să meargă la mall să profite de ofertele de Paște ale magazinelor, dar și pentru a se întâlni cu prietenii la masă sau la cafea, ori să meargă la film sau în spațiile destinate distracției pentru copii.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Facebook, Instagram, Threads și WhatsApp au picat miercuri seara în România. Probleme tehnice, raportate la nivel mondial

Ziarul Unirea

Publicat

în

Facebook, Instagram, Threads și WhatsApp au picat miercuri seara în România. Probleme tehnice, raportate la nivel mondial Facebook, Instagram și WhatsApp au picat în România, miercuri seara, în jurul orei 19.00, fiind raportate probleme la nivel mondial. Utilizatorii pot cu greu să posteze și să trimită mesaje.  Miercuri seara, utilizatorii din România au raportat probleme […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea