Rămâi conectat

Curier Județean

Cartea de identitate cu CIP ar putea întârzia: deși noul act ar trebui emis în mai puțin de o săptămână, Imprimeria abia face o primă licitație 

Publicat

în

Cartea de identitate cu CIP ar putea întârzia: deși noul act ar trebui emis în mai puțin de o săptămână, Imprimeria abia face o primă licitație

România este obligată să emită cartea electronică de identitate începând cu 2 august 2021, conform reglementărilor UE, dar la mai puțin de o săptămână până atunci Imprimeria Națională, instituția care ar trebui să producă noile documente, abia a lansat o primă licitație pentru materialele necesare. Instituția vrea să cumpere acum opt milioane de elemente de securitate pentru cardurile de identitate și mai pregătește o altă licitație pentru asigurarea dotării la nivel național a infrastructurii de preluare a datelor pentru noua carte de identitate.

Noua carte electronică de identitate va conține în format electronic datele din formatul tipărit, cu excepția semnăturii olografe a titularului, prenumele părinților titularului, un certificat pentru semnătură electronică şi, după caz, certificate calificate pentru semnătură electronică, precum și datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete.

Direcția pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD), din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) a precizat, în luna aprilie din acest an, pentru HotNews.ro, că România este obligată de Regulamentul (UE) 2019/1157 să emită cartea electronică de identitate începând cu data de 2 august 2021.

Electrica Furnizare Discount

Imprimeria, instituția care produce cărțile electronice de identitate, abia a lansat o primă licitație

Tot atunci, MAI explica faptul că „instituţia abilitată de lege cu producerea cărților electronice de identitate, achiziționarea echipamentelor şi produselor software necesare pentru punerea în circulaţie şi personalizarea cărţilor electronice de identitate, asigurarea comunicaţiilor şi serviciilor necesare funcţionării neîntrerupte a echipamentelor şi produselor software este Compania Naţională Imprimeria Naţională. (..) Personalizarea documentelor se va realizeaza, centralizat, în Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice din subordinea Ministerului Afacerilor Interne.”

Problema este că Imprimeria a lansat o licitație în acest sens abia săptămâna trecută.

Datele din Sistemul Electronic de Achiziții publice, consultate de HotNews.ro, arată că Imprimeria a lansat o licitație cu o valoare estimată la peste 8,6 milioane lei (1,7 milioane euro) pentru achiziția de elemente de tip DOVID ce vor fi utilizate pentru securizarea de carduri din policarbonat (documente de identitate).

Imprimeria vrea să încheie un acord cadru pe o perioadă de 4 ani, perioadă în care se vor încheia 5 contracte subsecvente, primul dintre acestea în perioada 30 august – 31 decembrie 2021.

Ce spune Imprimeria Națională despre primele achiziții necesare cărții electronice de identitate

La solicitarea HotNews.ro de a preciza când vor fi puse în circulație noile cărți electronice de identitate, Imprimeria Națională a comunicat marți, 27 iulie, că „pe măsura definitivării specificațiilor tehnice pentru elementele ce intră în componența sistemului pentru emiterea și producerea noii cărți de identitate, Compania Națională Imprimeria Națională va demara procedurile de achiziție”.

„Astfel, până la această data au fost demarcate procedurile pentru achiziția: Elementelor de tip DOVID si servicii aplicare DOVID, cu o valoare estimată de 8.672.224,00 lei fără TVA, pentru o cantitate de 8.000.000 elemente de Securitate tip DOVID, ce include și serviciile de aplicare;
În fază finală pentru publicare în SEAP se află documentația pentru achiziția sistemului de preluare date (complete), ce includ componentele necesare preluării datelor pentru noua carte de identitate (Stație de lucru portabilă, Multifuncțională laser A4, Monitor extern, Cameră web + trepied, Licențe prelucrare imagini, Cititor amprente + cititor smart card, Pad de semnătură, Cititor documente). Cantitatea necesară pentru asigurarea dotării la nivel național a infrastructurii de preluare a datelor pentru noua carte de identitate este de 1.000 complete. Valoarea estimată a infrastructurii de preluare a datelor este de circa 26 milioane lei.
De asemenea după finalizarea specificațiilor tehnice ale infrastructurii centrale și parcurgerea etapelor de avizare aprobare (inclusive aviz CTE) va fi publicată în SEAP procedura documentația pentru procedura de achiziție.”, se arată în răspunsul transmis HotNews.ro de Imprimeria Națională.

Nici prețul noilor cărți de identitate nu este încă stabilit

Întrebați cât va costa noua carte de identitate, Imprimeria a spus că prețul nu a fost stabilit încă.

„Referitor la prețul cărții de identitate precizăm următoarele:
Conform legislației în vigoare prin care se introduce în circulație noua carte de identitate, sunt prevăzute următoarele documente principale: Carte de identitate electronică și Carte de identitate simplă
Prețul pentru cele două documente este în curs de finalizare, urmând a fi supus avizării, astfel cum este prevăzut în legislația specifică, direcției de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor.
După obținerea avizului prețului pentru cele două documente, acesta va fi comunicat și publicat pe site-ul www.cnin.ro/, la UAT-urile cu atribuții în eliberarea documentelor de identitate precum și la Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date.”, se menționează în răspunsurile Imprimeriei Naționale.

Oficialii Imprimeriei nu au răspuns dacă estimează întârzieri în producerea cărții electronice de identitate, menționând doar că pentru completarea răspunsurilor care nu țin de competența companiei au redirecționat solicitarea HotNews.ro către Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

HotNews.ro a adresat oricum întrebări și către MAI și DEPABD încă de acum 8 zile și vom reveni cu răspunsuri imediat ce le vom primi.

Ce opțiuni au romanii care nu-și doresc cărți electronice de identitate și ce limitări au aceștia dacă nu vor carțile electronice de identitate?

Referitor la această întrebare, oficialii MAI au precizat în luna aprilie 2021 pentru HotNews.ro că, „potrivit art.16 alin.(3) O.U.G. nr. 97/2005 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cetăţenii români pot opta pentru eliberarea:

a) unei cărţi electronice de identitate în una dintre următoarele variante: cu toate datele prevăzute în formatul electronic; sau cu toate datele prevăzute în formatul electronic, cu excepţia imaginii impresiunilor papilare.
b) unei cărţi de identitate simple.

În ceea ce privește ,,limitările cetățenilor care nu optează pentru obținerea cărții electronice de identitate, facem cunoscut că noul document de identificare – electronic – este în măsură să asigure, cetățenilor care optează pentru acesta, garanții suplimentare de securitate, iar instituţiilor de drept public sau privat, certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe respectivul document.

Citește și: Cărți de identitate cu CIP, începând cu 3 august, pentru toți românii, inclusiv copii sub 14 ani

De asemenea, cartea electronică de identitate va permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne, în sisteme informatice terţe ale administraţiei publice, precum şi în alte sisteme informatice, stabilite prin hotărâre a Guvernului, şi utilizarea semnăturii electronice. De asemenea, CEI va contribui la dezvoltarea conceptului de „administrație electronică”, având drept consecință corelarea și simplificarea procedurilor administrative.

Titularul unui document electronic se va putea autentifica on-line, pentru a beneficia de diverse servicii electronice (bancare, fiscale, sociale, financiare, educaţie etc.), ceea ce va conduce la simplificarea interacțiunii cu autoritățile publice, prin creşterea calităţii şi accesibilităţii serviciilor publice.

De asemenea, cartea electronică de identitate constituie document de călătorie. În sensul prevederilor Regulamentului (UE) 2019/1157, cărţile electronice de identitate sunt obligatorii numai pentru exercitarea liberei circulații în Statele membre ale UE (documente de călătorie), și nu pentru toţi cetățenii români.

În acest sens, Regulamentul acceptă folosirea alternativă a pașaportului în scopul călătoriei în spaţiul Uniunii Europene pentru persoanele care doresc eliberarea unei cărţi de identitate simple, adică se creează premisele ca documentul vizat de actul normativ european să fie eliberat numai cetățenilor români interesați de această opțiune.

Cartea electronică de identitate înlocuiește cardul naţional de asigurări sociale de sănătate; acest aspect conduce la realizarea unor economii determinate de faptul că „funcţionalitatea” de card de sănătate va fi asigurată de certificatul digital emis de MAI, înscris într-un cip şi, pe cale de consecinţă, cetățeanul va deține un singur document în locul cardului de sănătate și actul de identitate actual”, au precizat oficialii Direcției pentru Evidența populației din cadrul MAI.

sursa: hotnews.ro

Publicitate

Curier Județean

27 septembrie| Ziua Mondială a Turismului sărbătorită de Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba

Publicat

în

27 septembrie| Ziua Mondială a Turismului sărbătorită de Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba

Ziua Mondială a Turismului este marcată în fiecare an la 27 septembrie, de către 159 de ţări, printre care se află și România. Promovarea turismului autohton a făcut pași importanți și în județul Alba, unde, Consiliul Județean Alba, prin instituțiile subordonate, a implementat o serie de proiecte menite să facă zona cât mai cunoscută în țară și în lume.

Printre ele se numără: Festivalul Cetăților Dacice, Târgul de Fete de pe Muntele Găina, Târgul de Turism Rural etc. Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba se alătură acestor eforturi cu un proiect specific, proiectul 4.7 Zile speciale – Ziua Mondială a Turismului.

Electrica Furnizare Discount

Cartea de călătorie. Acesta intenționează să facă cunoscute colecțiile de memorii, jurnale, cărți de călătorie, monografii, cărți de geografie etc. ce se află în colecțiile instituției și care pot fi consultate fie în vederea informării și documentării, fie pentru a călători în mod imaginar pe țări și continente mai greu accesibile.

În acest an și în contextul generat de pandemia Covid-19, activitatea 4.7 Zile speciale – Ziua Mondială a Turismului. Cartea de călătorie, organizată de Consiliul Județean Alba și Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba, se va desfășura online, printr-o serie de evenimente specifice activității biblioteconomice.

Dintre acestea amintim: expoziții de carte, recomandări de cărți și reviste de călătorie și turism, fotografii inedite, informații despre unul dintre cele mai cunoscute instrumente muzicale autohtone, tulnicul din Munții Apuseni, prezentări de carte etc. Toate aceste activități vor putea fi vizionate pe pagina de Facebook a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba (www.facebook.com/BibliotecaJudeteanaLucianBlagaAlba), în data de 27 septembrie 2021, în intervalul orar 8:00 – 19:00.

Proiectul 4.7 Zile speciale – Ziua Mondială a Turismului. Cartea de călătorie face parte din Programul 4 IDENTITATE ȘI VALORI CULTURALE, program ce face parte din Programul managerial pentru perioada 2021-2024.

Ziua Mondială a Turismului a fost sărbătorită pentru prima oară în întreaga lume în anul 1980 prin organizarea unor evenimente care să atragă atenţia opiniei publice asupra importanţei de ordin social, cultural, politic şi economic a turismului având în vedere că pentru multe comunităţi din întreaga lume, turismul este un furnizor important de locuri de muncă.

Citește mai mult

Curier Județean

FOTO| Sistem inteligent de iluminat public la Alba Iulia: A fost semnat contractul în valoare de peste 6.3 milioane de lei

Publicat

în

FOTO| Sistem inteligent de iluminat public la Alba Iulia: A fost semnat contractul în valoare de peste 6.3 milioane de lei

În cursul zilei de luni, 27 septembrie, la sediul primăriei municipiului Alba Iulia a fost semnat contractul pentru lotul 3 de iluminat public, în cadrul proiectului de Reabilitare, Modernizare și Extindere a Sistemului de Iluminat Public din municipiul Alba Iulia.

„Am semnat, astăzi, alături de domnul Dan Vatajelu, CEO al Flash Lighting Services, compania care a câștigat licitația pentru execuția lucrărilor, contractul pentru lotul 3 de iluminat public, în cadrul proiectului de Reabilitare, Modernizare și Extindere a Sistemului de Iluminat Public din municipiul Alba Iulia. Valoarea contractului este de 6.365.236,45 lei fără TVA și presupune reabilitarea, modernizarea și extinderea sistemului de iluminat public al Municipiului Alba Iulia – Cartierul Orizont și localitățile componente, Oarda de Sus, Oarda de Jos, Pâclișa, Micești și Bărăbanț.

Este o nouă investiție prin care ne dorim să continuăm să schimbăm în bine fața orașului nostru, iar iluminatul public modern este o parte esențială a acestui demers. Practic, pe toate străzile publice din cartierul Orizont se va introduce rețeaua electrică în subteran, se vor monta stâlpi de iluminat public, lămpi cu tehnologie de tip LED și telegestiune. Pe de altă parte, în localitățile componente Oarda de Sus, Oarda de Jos, Pâclișa, Micești și Bărăbanț se vor schimba lămpile cu unele LED și vor fi integrate în programul de telegestiune.

Electrica Furnizare Discount

Telegestiunea ne va da posibilitatea de a verifica și controla de la distanță, în timp real, fiecare lampă, vom vedea dacă nu funcționează și, când este nevoie, vom putea reduce intensitatea luminoasă. Vom îmbunătăți, astfel, atât calitatea iluminatului public și vom putea reduce și cheltuielile aferente iluminatului public.
Termenul de execuție al lucrărilor este de 18 luni de la ordinul de începere a lucrărilor, dar firma care a câștigat contractul ne-a asigurat că va finaliza lucrările mult mai rapid.

De asemenea, țin să reamintesc și stadiul pentru celelalte loturi de iluminat public, după cum urmează: pentru Lotul 1- iluminat public: Crearea sistemului de iluminat public al Municipiului Alba Iulia, zona Centrală, Cartierele Ampoi 1, Ampoi 2, Ampoi 3 și Partoș, este autorizat și este dat ordin de începere pentru realizarea documentației de proiect tehnic. Proiectul tehnic trebuie trimis spre avizare ADR și, după avizare ADR, se scoate la licitație execuția lucrărilor. Pentru Lotul 2: Crearea sistemului de iluminat public al Municipiului Alba Iulia, Cartier Cetate, în perioada următoare se va depune documentația pentru autorizare, apoi se va da comanda pentru realizare a proiectului tehnic.

În total vorbim despre un proiect de aproximativ 13 milioane de euro, care va rezolva, în cea mai mare măsură, problema iluminatului public din Alba Iulia. Vom rezolva, rând pe rând, toate problemele orașului nostru”, a transmis primarul Gabriel Pleșa.

Citește mai mult

Curier Județean

Proiectul Biblioterapia continuă și în luna septembrie, la Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba. Tema propusă: „Despre motivație și success. Cum să îți stabilești obiectivele în viață”

Publicat

în

Proiectul Biblioterapia continuă și în luna septembrie, la Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba. Tema propusă: „Despre motivație și success. Cum să îți stabilești obiectivele în viață”

Consiliul Județean Alba și Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba organizează și în această lună o nouă activitate ce face parte din proiectul 3.30 Biblioterapia. Pe lângă comunicarea publică a colecției de carte de specialitate, proiectul are în vedere furnizarea de informații de interes din domeniul psihologiei și al psihoterapiei aplicate. În acest scop, psihoterapeutul Cosmin Bara coordonează implementarea lunară a proiectului, prin dezbaterea online a unor teme de interes general.

Activitatea din luna septembrie va avea loc în data de 28 septembrie 2021, la ora 17:00 și se va desfășura sub forma unui atelier transmis live, pe pagina de Facebook a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba. Tema propusă de psihoterapeutul Cosmin Bara pentru luna septembrie este „Despre motivație și success. Cum să îți stabilești obiectivele în viață”. Evenimentul va mai găzdui și prezentarea câtorva cărți de specialitate care să susțină din punct de vedere teoretic tema prezentată în cadrul atelierului. Acestea sunt: Abraham Maslow H., Motivaţie şi personalitate, Bucureşti, Trei, 2007; Nigel Cumberland,100 de paşi pentru o viaţă de succes, București, Editura Niculescu, 2017; Napoleon Hill, W. Clement Stone, Cheia succesului: gândirea pozitivă.. Bucureşti, Curtea Veche, 2012; Peg Dawson, Richard Guare, Cum să creşti un copil inteligent şi de succes, București, Litera, 2016; Daniel Goleman, Inteligenţa emoţională, cheia succesului în viaţă, Bucureşti, Allfa, 2004. Cărțile fac parte din colecția de carte de psihologie a Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba și pot fi împrumutate pentru studiu de către abonații bibliotecii.

Proiectul 3.30 Biblioterapia face parte din programul 3 ANIMAȚIE CULTURALĂ al Bibliotecii Județene „Lucian Blaga” Alba iar pe perioada stării de alertă generată de pandemia Covid-19, proiectul se va desfășura online, urmând ca după stoparea pandemiei aceste întâlniri să se desfășoare cu public. Organizatorii proiectului 3.30 Biblioterapia sunt Consiliul Județean Alba și Biblioteca Județeană „Lucian Blaga” Alba.

Electrica Furnizare Discount
Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare