Rămâi conectat

Ştirea zilei

Când se va putea circula din Alba în Europa pe autostrada A1, coridorul IV Paneuropean?

Ziarul Unirea

Publicat

în

Ceea ce până acum câțiva ani părea un vis îndepărtat, respectiv construirea unei autostrăzi care să lege județul Alba de Europa Occidentală,  începe să se contureaze tot mai clar în noul an. Locuitorii județului Alba vor putea circula pe o autostradă continuă până la Nădlac, la graniţa de vest a ţării cu Ungaria, cu o lungime de circa 360 de kilometri, la jumătatea anului 2016, potrivit estimărilor oficiale.

Romania_autostrada_A1Astfel, dacă estimările și termenele de finalizare pentru tronsoanele aflate în lucru vor fi respectate, în maxim doi ani Alba va fi conectată la infrastructura rutieră europeană. Tot în 2016 are termen de finalizare viitoarea autostradă Sebeș – Turda, care va lega Alba Iulia de Cluj-Napoca. În aceste condiții, județul nostru ar putea deveni un pol de dezvoltare economică în zonă.

În momentul de faţă, aproximativ 240 de kilometri din viitoarea autostradă Nădlac-Sibiu sunt deschişi circulaţiei.

Mai lipsesc câteva tronsoane, pe care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimează că vor fi finalizate în 2016. Spre exemplu, lotul al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj, între localităţile Sanoviţa şi Izvin, ar urma să fie deschis circulaţiei în iulie 2016, în timp ce loturile 2, 3 şi 4 ale tronsonului Lugoj-Deva, vor fi inaugurate în mai 2016, arată datele de la CNADNR.

Autostrada dintre Nădlac şi Sibiu include şi câteva variante de ocolire la standard de autostradă, aşa cum sunt cea a Aradului sau a Sibiului, care sunt deja funcţionale.

Tronsonul din A1, ce va lega Sibiu şi Piteşti, urmează să fie construit ca o autostradă fazată, adică mai întâi în formula de drum expres şi abia după să fie extinsă la autostradă. Până se va putea circula pe această şosea vor mai trece ani buni, în condițiile în care proiectul va demara în acest an. Mnistrul transporturilor Ioan Rus a declarat recent că proiectantul care va realiza studiul de fezabilitate pentru această şosea va fi ales în ianuarie, iar lucrările de construcţie ar putea începe abia peste un an şi jumătate sau doi.

Autostrada A1 este parte a Coridorului IV pan-european de transport, aflată în construcție, din care sunt funcționale cinci segmente: unul de 109,6 km care leagă Bucureștiul de Pitești; un alt segment de 123 km care ocolește orașul Sibiu pe la nord  și ajunge până la Deva, ocolind orașele Sebeș și Orăștie; o mică porțiune de 17 km în zona orașului Lugoj; și tronsonul Timișoara (Izvin)–Arad, de 54 km; și por’iunea cea mai recent deschisă circulației rutiere între Nădlac şi Pecica.

La finalul lucrărilor, autostrada urmează să lege Sibiu, Sebeș, Deva, Lugoj, Timișoara, Arad și Nădlac, făcând legătura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Seghedin. În 2014, erau în lucru segmentele Nădlac–Arad, Timișoara–Lugo și Lugoj–Deva.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

FOTO | Încă un telescaun la Șureanu: „Pătru III” va fi cea mai lungă instalație din zonă, de peste 2.300 de metri și a fost cumpărată second-hand din Austria

Ziarul Unirea

Publicat

în

Încă un telescaun la Șureanu: „Pătru III” va fi cea mai lungă instalație din zonă, de peste 2.300 de metri și a fost cumpărată second-hand din Austria Un nou telescaun urmează să fie instalat la Șureanu, iar pentru amplasarea instalației a fost solicitată emiterea acordului de mediu din partea APM Alba. Instalație de transport pe […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea