Când se va putea circula din Alba în Europa pe autostrada A1, coridorul IV Paneuropean?
Ceea ce până acum câțiva ani părea un vis îndepărtat, respectiv construirea unei autostrăzi care să lege județul Alba de Europa Occidentală, începe să se contureaze tot mai clar în noul an. Locuitorii județului Alba vor putea circula pe o autostradă continuă până la Nădlac, la graniţa de vest a ţării cu Ungaria, cu o lungime de circa 360 de kilometri, la jumătatea anului 2016, potrivit estimărilor oficiale.
Astfel, dacă estimările și termenele de finalizare pentru tronsoanele aflate în lucru vor fi respectate, în maxim doi ani Alba va fi conectată la infrastructura rutieră europeană. Tot în 2016 are termen de finalizare viitoarea autostradă Sebeș – Turda, care va lega Alba Iulia de Cluj-Napoca. În aceste condiții, județul nostru ar putea deveni un pol de dezvoltare economică în zonă.
În momentul de faţă, aproximativ 240 de kilometri din viitoarea autostradă Nădlac-Sibiu sunt deschişi circulaţiei.
Mai lipsesc câteva tronsoane, pe care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estimează că vor fi finalizate în 2016. Spre exemplu, lotul al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj, între localităţile Sanoviţa şi Izvin, ar urma să fie deschis circulaţiei în iulie 2016, în timp ce loturile 2, 3 şi 4 ale tronsonului Lugoj-Deva, vor fi inaugurate în mai 2016, arată datele de la CNADNR.
Autostrada dintre Nădlac şi Sibiu include şi câteva variante de ocolire la standard de autostradă, aşa cum sunt cea a Aradului sau a Sibiului, care sunt deja funcţionale.
Tronsonul din A1, ce va lega Sibiu şi Piteşti, urmează să fie construit ca o autostradă fazată, adică mai întâi în formula de drum expres şi abia după să fie extinsă la autostradă. Până se va putea circula pe această şosea vor mai trece ani buni, în condițiile în care proiectul va demara în acest an. Mnistrul transporturilor Ioan Rus a declarat recent că proiectantul care va realiza studiul de fezabilitate pentru această şosea va fi ales în ianuarie, iar lucrările de construcţie ar putea începe abia peste un an şi jumătate sau doi.
Autostrada A1 este parte a Coridorului IV pan-european de transport, aflată în construcție, din care sunt funcționale cinci segmente: unul de 109,6 km care leagă Bucureștiul de Pitești; un alt segment de 123 km care ocolește orașul Sibiu pe la nord și ajunge până la Deva, ocolind orașele Sebeș și Orăștie; o mică porțiune de 17 km în zona orașului Lugoj; și tronsonul Timișoara (Izvin)–Arad, de 54 km; și por’iunea cea mai recent deschisă circulației rutiere între Nădlac şi Pecica.
La finalul lucrărilor, autostrada urmează să lege Sibiu, Sebeș, Deva, Lugoj, Timișoara, Arad și Nădlac, făcând legătura cu autostrada M43 din Ungaria, spre Seghedin. În 2014, erau în lucru segmentele Nădlac–Arad, Timișoara–Lugo și Lugoj–Deva.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Ilie Bolojan, validat președinte interimar al PNL: Pe cine va susține în turul II al alegerilor prezidențiale 2024
Ilie Bolojan, validat președinte interimar al PNL: Pe cine va susține în turul II al alegerilor prezidențiale 2024 Liderul interimar al PNL a fost validat în persoana lui Ilie Bolojan, după ce Nicolae Ciucă a demisionat de la șefia partidului în urma rezultatelor de la alegerile prezidențiale 2024, turul I. Citește și: Nicolae Ciucă, președintele […]
Secțiune Articole Similare
-
Sportacum 4 zile
Sâmbătă, CIL Blaj – Metalurgistul Cugir, ultimul derby „de Alba” al anului | Vineri, pe „Cetate”, CSM Unirea – meci în nocturnă, CSU Alba Iulia, deplasare la Dej
-
Sportacum 2 zile
CIL Blaj – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0) | Ultimul derby „de Alba” al anului, nedecis
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
21 noiembrie, Ziua Mondială a Salutului. Cel mai popular cuvânt de salut este „Hello”
-
Opinii - Comentariiacum 5 zile
21 Noiembrie: Intrarea Maicii Domnului în Biserică. Tradiţii şi superstiţii de Sărbătoarea Luminii
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
23 noiembrie 1940: România a semnat aderarea la Pactul Tripartit, alături de Germania, Italia și Japonia. Ce se urmărea prin acest act
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
23 noiembrie – Zborul Marii Uniri: Povestea aviatorului mort în anonimat, care a zburat la -40 de grade cu documentele Marii Uniri de la 1 decembrie 1918