Camere de supraveghere complexe pentru depistarea vitezomanilor, montate pe autostrăzile din România. Cum vor primi șoferii amenzile rutiere
Camere de supraveghere complexe pentru depistarea vitezomanilor, montate pe autostrăzile din România. Cum vor primi șoferii amenzile rutiere
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat recent implementarea unui sistem în valoare de 220 de milioane de lei fără TVA, care presupune supravegherea autostrăzilor din România prin intermediul buclelor inductive, un sistem asemănător celui folosit în alte state europene, precum Austria sau Germania. Acest sistem complex, analizează distanţa între 2 puncte, dar şi viteza, fiind mai uşor pentru autorităţi să depisteze şoferii care apasă pedala de accelerație mai tare.
Citește și: Sistem complex de camere de supraveghere, senzori și stații meteo, instalat pe autostrăzile din România: Camerele vor înregistra inclusiv viteza șoferilor
Sistemul face parte dintr-un proiect amplu care prevede mai multe metode de monitorizare a traficului. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat cum vor fi sancţionaţi şoferii.
360 de kilometri de autostradă şi drum naţional vor fi monitorizaţi în timp real. Şoferii care încalcă limita de viteză vor fi depistaţi prin două tipuri de camere: cele radar, dar şi prin sistemul buclelor inductive, care permite analiza distanţei şi vitezei dintre două puncte. În cazul încălcării legii, şoferii vor primi amenda acasă, scrie antena3.ro.
Sistemul de monitorizare a traficului va instalat, în total, pe trei autostrăzi: A1, A2 și A3, dar și pe Drumul Național unu (DN1)
Pe aceleaşi drumuri vor fi instalate şi camere pentru verificarea rovinietei, dar şi cele care pot depista incidentele. Practic, orice accident, de la cele minore la cele grave, va genera alerte în sistem.
„Camerele sunt în jur de 250 pe acest contract expres, din care șase camere radar, iar restul sunt pentru depistarea incidentelor și pentru protejarea spațiilor de servicii.”, a spus Sorin Grindeanu.
Datele în timp real vor fi gestionate de CNAIR şi Poliţia Rutieră.
„Este tot în Ungaria, în Austria, peste tot există acest sistem și știți foarte bine. Eu am pățit. Îți vine acasă amenda dacă treci de 130”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Implementarea sistemului ar trebui să dureze maximum 2 ani şi presupune mai multe contracte, valoarea investiţiei fiind de 220 de milioane de lei fără TVA.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Județul Alba pe primul loc în România în ceea ce privește confiscarea de material lemnos: Care este valoarea lemnului confiscat în primele 5 luni din 2025
Județul Alba pe primul loc în România în ceea ce privește confiscarea de material lemnos: Care este valoarea lemnului confiscat în primele 5 luni din 2025 Garda Forestieră Alba a confiscat, în primele 5 luni ale anului 2025, peste 2.600 metri cubi de material lemnos, cu o valoare de aproximativ două milioane de lei, ceea […]
Bogdan Glăvan: „Supra-supra-taxa pe bănci va avea efect aproape zero asupra băncilor. Deci, cine plătește? Ați ghicit, cetățenii”
Bogdan Glăvan: „Supra-supra-taxa pe bănci va avea efect aproape zero asupra băncilor. Deci, cine plătește? Ați ghicit, cetățenii” Supra-supra-taxa pe bănci va avea efect aproape zero asupra băncilor, așa cum a avut și supra-taxa pe bănci, adică supra-taxa introdusă deja și va fi plătită tot de cetățeni, spune profesorul de economie Bogdan Glăvan. ”Supra-supra-taxa pe […]
Admitere liceu 2025: Cum se calculează media de admitere la liceele militare, tehnologice și vocaționale
Admitere liceu 2025: Cum se calculează media de admitere la liceele militare, tehnologice și vocaționale Admiterea la liceu în 2025 se face pe baza rezultatelor obținute la Evaluarea Națională, iar media de admitere este, în majoritatea cazurilor, echivalentă cu media de la examenele naționale. Primele rezultate la Evaluarea Națională 2025 se afișează pe 3 iulie, […]