Camere de supraveghere complexe pentru depistarea vitezomanilor, montate pe autostrăzile din România. Cum vor primi șoferii amenzile rutiere
Camere de supraveghere complexe pentru depistarea vitezomanilor, montate pe autostrăzile din România. Cum vor primi șoferii amenzile rutiere
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat recent implementarea unui sistem în valoare de 220 de milioane de lei fără TVA, care presupune supravegherea autostrăzilor din România prin intermediul buclelor inductive, un sistem asemănător celui folosit în alte state europene, precum Austria sau Germania. Acest sistem complex, analizează distanţa între 2 puncte, dar şi viteza, fiind mai uşor pentru autorităţi să depisteze şoferii care apasă pedala de accelerație mai tare.
Citește și: Sistem complex de camere de supraveghere, senzori și stații meteo, instalat pe autostrăzile din România: Camerele vor înregistra inclusiv viteza șoferilor
Sistemul face parte dintr-un proiect amplu care prevede mai multe metode de monitorizare a traficului. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a explicat cum vor fi sancţionaţi şoferii.
360 de kilometri de autostradă şi drum naţional vor fi monitorizaţi în timp real. Şoferii care încalcă limita de viteză vor fi depistaţi prin două tipuri de camere: cele radar, dar şi prin sistemul buclelor inductive, care permite analiza distanţei şi vitezei dintre două puncte. În cazul încălcării legii, şoferii vor primi amenda acasă, scrie antena3.ro.
Sistemul de monitorizare a traficului va instalat, în total, pe trei autostrăzi: A1, A2 și A3, dar și pe Drumul Național unu (DN1)
Pe aceleaşi drumuri vor fi instalate şi camere pentru verificarea rovinietei, dar şi cele care pot depista incidentele. Practic, orice accident, de la cele minore la cele grave, va genera alerte în sistem.
„Camerele sunt în jur de 250 pe acest contract expres, din care șase camere radar, iar restul sunt pentru depistarea incidentelor și pentru protejarea spațiilor de servicii.”, a spus Sorin Grindeanu.
Datele în timp real vor fi gestionate de CNAIR şi Poliţia Rutieră.
„Este tot în Ungaria, în Austria, peste tot există acest sistem și știți foarte bine. Eu am pățit. Îți vine acasă amenda dacă treci de 130”, a mai spus ministrul Transporturilor.
Implementarea sistemului ar trebui să dureze maximum 2 ani şi presupune mai multe contracte, valoarea investiţiei fiind de 220 de milioane de lei fără TVA.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Trei luni, fără produse importate: Ministrul Agriculturii vrea să vadă dacă supermarketurile pot funcționa doar cu alimente românești
Provocare lansată de ministru: Vrea să vadă dacă supermarketurile pot funcționa doar cu alimente românești Ministrul Agriculturii, Florin Barbu, a lansat o provocare națională fără precedent, propunând eliminarea temporară a produselor agroalimentare de import din supermarketurile din România pentru o perioadă de trei luni. Această măsură ar avea rolul de a testa capacitatea producătorilor și […]
Fermierii ar putea scăpa de taxe și birocrație. Tractoarele și mașinile agricole nu ar mai trebui înmatriculate
Vehiculele agricole ar putea fi folosite fără înmatriculare: Legea propusă vizează tractoarele și autoutilitarele Fermierii români ar putea beneficia de o măsură legislativă destinată să le reducă povara birocratică și financiară: un proiect de lege aflat în prezent în dezbatere la Senat prevede scutirea de la înmatriculare a vehiculelor utilizate exclusiv în scopuri agricole sau […]
Salariații din asistența socială amenință cu proteste: „Sistemul este în colaps financiar”
Salariații din asistența socială amenință cu proteste: „Sistemul este în colaps financiar. Nu mai avem bani nici de salarii!” Angajații din asistența socială și protecția copilului se pregătesc de un nou protest. Miercuri, 22 octombrie, sindicaliștii vor ieși timp de două ore în fața Ministerului Muncii din București, acuzând „lipsa de responsabilitate și profesionalism” cu […]