Rămâi conectat

Actualitate

CALENDAR BACALAUREAT 2017. Probele scrise încep din 26 iunie, iar rezultatele vor fi afișate în 5 iulie

Publicat

în

CALENDAR BACALAUREAT 2017. Ministerul Educației a afișat calendarul examenului de Bacalaureat 2017 și ordinul privind organizarea examenului. Probele scrise încep din 26 iunie, iar primele rezultate vor fi afișate în 5 iulie.

CALENDARUL examenului de bacalaureat naţional – 2017, sesiunea iunie-iulie

  • 22 – 26 mai 2017 Înscrierea candidaţilor la prima sesiune de examen
  • 26 mai 2017 Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/ a XIII-a
  • 6 – 7 iunie 2017 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
  • 8 – 9 iunie 2017 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
  • 9, 12 – 13 iunie 2017 Evaluarea competenţelor digitale – proba D
  • 14 – 16 iunie 2017 Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C
  • 26 iunie 2017 Limba şi literatura română – proba Ea) – probă scrisă
  • 27 iunie 2017  Limba şi literatura maternă – proba Eb) – probă scrisă
  • 28 iunie 2017 Proba obligatorie a profilului – proba Ec) – probă scrisă
  • 30 iunie 2017 Proba la alegere a profilului şi specializării – proba Ed) – probă scrisă
  • 5 iulie 2017 Afişarea rezultatelor (până la ora 16:00) şi depunerea contestaţiilor (orele 16:00 – 20:00)
  • 6 – 9 iulie 2017 Rezolvarea contestaţiilor
  • 10 iulie 2017 Afişarea rezultatelor finale

Sesiunea august-septembrie 2017

Elit - Gustul Desăvârșit
  • 11 – 14 iulie 2017 Înscrierea candidaţilor la a doua sesiune de examen
  • 27 iulie 2017 Înscrierea candidaţilor care au promovat examenele de corigenţe
  • 21 august 2017 Limba şi literatura română – proba Ea) – probă scrisă
  • 22 august 2017 Limba şi literatura maternă – proba Eb) – probă scrisă
  • 23 august 2017 Proba obligatorie a profilului – proba Ec) – probă scrisă
  • 24 august 2017 Proba la alegere a profilului şi specializării – proba Ed) – probă scrisă
  • 25, 28 august 2017 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
  • 28 august 2017 Evaluarea competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
  • 29-30 august 2017 Evaluarea competenţelor digitale – proba D
  • 30-31 august 2017 Evaluarea competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională – proba C
  • 1 septembrie 2017 Afişarea rezultatelor (până la ora 16,00) şi depunerea contestaţiilor (orele 16:00 – 20:00)
  • 2 – 5 septembrie 2017 Rezolvarea contestaţiilor
  • 6 septembrie 2017 Afişarea rezultatelor finale

Bacalaureat 201602La solicitarea comisiilor de bacalaureat judeţene/a municipiului Bucureşti sau din proprie iniţiativă, Comisia Naţională de Bacalaureat poate aproba în situaţii excepţionale prelungirea perioadelor de susţinere a probelor de evaluare a competenţelor digitale sau lingvistice, de evaluare a lucrările scrise ori de afişare a rezultatelor, precum și reducerea perioadei de afişare a rezultatelor.

Recunoasterea si echivalarea rezultatelor obtinute la examene cu recunoastere internationala pentru certificarea competentelor lingvistice în limbi straine si la examene cu recunoastere europeana pentru certificarea competentelor digitale se fac în conformitate cu metodologiile de recunoastere si echivalare si cu lista examenelor aprobate prin Ordinul ministrului educatiei, cercetarii, tineretului si sportului nr. 5.219/2010 privind recunoasterea si echivalarea rezultatelor obtinute la examene cu recunoastere internationala pentru certificarea competentelor lingvistice în limbi straine si la examene cu recunoastere europeana pentru certificarea competentelor digitale cu probele de evaluare a competentelor lingvistice într-o limba de circulatie internationala studiate pe parcursul învatamântului liceal, respectiv de evaluare a competentelor digitale, din cadrul examenului de bacalaureat, cu modificarile ulterioare.

Probele specifice sustinute de elevii claselor a XII-a din sectiile speciale din România, finalizate cu Diploma de acces general în învatamântul superior german si Diploma de bacalaureat, sectii care functioneaza în baza Acordului dintre Guvernul României si Guvernul R.F. Germania, cu privire la colaborarea în domeniul scolar, se desfasoara în conformitate cu Regulamentul de desfasurare a examenului în vederea obtinerii Diplomei de acces general în învatamântul superior german si a Diplomei de bacalaureat de catre absolventii sectiilor/scolilor speciale germane din România, aprobat prin Ordinul ministrului educati, cercetarii si inovarii nr. 5.262/2009 privind sectiile/scolile speciale germane din România, finalizate cu Diploma de acces general în învatamântul superior german si Diploma de bacalaureat.

Comisiile de bacalaureat judetene/a municipiului Bucuresti asigura dotarea cu camere de supraveghere video si audio functionale a salilor în care se desfasoara probele examenului de bacalaureat national, a salilor în care se descarca si se multiplica subiectele, precum si a salilor în care se preiau, se evalueaza si se depoziteaza lucrarile scrise.

Pâna la începerea probelor de examen, comisiile de bacalaureat judetene/comisia municipiului Bucuresti iau toate masurile, în colaborare cu autoritatile administratiei publice locale, pentru asigurarea dotarii tuturor salilor de examen cu camere
functionale de supraveghere video si audio.

În vederea asigurarii desfasurarii corecte a examenului de bacalaureat, în conformitate cu prevederile reglementarilor în vigoare, comisiile de bacalaureat din centrele de examen si comisiile de bacalaureat judetene/a municipiului Bucuresti verifica, prin sondaj, înregistrarile audio-video din salile de examen, dupa încheierea probei scrise. În cazul în care, la verificarea prin sondaj, se constata nereguli, fraude sau tentative de frauda ori în cazul în care exista sesizari privitoare la nereguli, fraude sau tentative de fraude, verificarea se face pentru înregistrarile din toate salile de examen din centrul respectiv.

Daca, în urma verificarilor mentionate mai sus, se constata existenta unor nereguli, fraude sau tentative de frauda, respectiv nerespectarea reglementarilor privitoare la organizarea si desfasurarea examenului de bacalaureat, comisia de bacalaureat din centrul de examen ia masurile ce se impun, care pot merge pâna la eliminarea candidatilor din examen. Comisia de bacalaureat din centrul de examen anunta comisia de bacalaureat judeteana/a municipiului Bucuresti, care propune eventualele masuri de sanctionare si anunta, dupa caz, Comisia Nationala de Bacalaureat.

Cadrele didactice care fac parte din comisiile din centrele de examen si de evaluare, inclusiv persoanele de contact/informaticienii, sunt selectate din alte unitati scolare decât cele din care provin candidatii arondati centrelor, în conformitate cu prevederile alin. (2).

Cadrele didactice nominalizate ca evaluatori sunt selectate cu precadere din rândul cadrelor didactice abilitate în domeniul evaluarii, prin cursuri de formare recunoscute de Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice.

Nu vor fi nominalizate în comisiile de bacalaureat persoane care, în sesiunile anterioare ale examenelor nationale, nu si-au îndeplinit corespunzator atributiile, care au savârsit abateri, respectiv au fost sanctionate. Art.9.

În procesul de evaluare initiala a lucrarilor scrise si de rezolvare a contestatiilor, în cazul în care diferenta dintre notele celor doi evaluatori este de cel mult 0,50 puncte, notele obtinute se trec, pe fiecare lucrare în parte, cu cerneala rosie, de catre profesorii evaluatori, dupa ce este verificata concordanta cu borderourile individuale, si se semneaza de acestia. Nota finala se trece pe lucrare, în prezenta profesorilor evaluatori, de catre presedintele comisiei. Presedintele comisiei calculeaza nota finala, ca medie aritmetica cu doua zecimale a notelor acordate de evaluatori, fara rotunjire si semneaza.

În cazul în care diferenta între notele acordate de cei doi evaluatori este mai mare de 0,50 puncte lucrarea va fi recorectata de alti doi profesori evaluatori numiti de presedintele comisiei. Nota rezultata în urma reevaluarii este nota care se trece pe lucrare si reprezinta nota finala. Sub nota semneaza cei patru evaluatori si presedintele comisiei. Numarul pachetului si numarul de ordine al lucrarilor care necesita a treia evaluare sunt consemnate într-un proces-verbal, semnat de cei amintiti anterior.

Dupa încheierea evaluarii si deschiderea lucrarilor, presedintele comisiei de contestatii analizeaza notele acordate dupa reevaluare, în comparatie cu cele acordate initial.

În situatia în care se constata diferente de notare mai mari de 1 punct, în plus sau în minus, între notele de la evaluarea initiala si cele de la contestatii, presedintele comisiei de contestatii numeste o a treia comisie formata din alti doi profesori cu experienta, altii decât cei care au evaluat initial lucrarile în centrul de contestatii.

Reevaluarea se va face dupa o noua secretizare a lucrarilor, respectând cu strictete baremul de evaluare si toate procedurile de evaluare. Nota acordata de a treia comisie este nota finala a comisiei de contestatii.

Nota definitiva, acordata în conformitate cu procedura mentionata la alin. (1), (2) si (3) nu mai poate fi modificata si reprezinta nota obtinuta de candidat la proba respectiva.

Candidatii care depun contestatii completeaza si semneaza o cerere tipizata în care se mentioneaza faptul ca nota initiala se poate modifica, dupa caz, prin crestere sau descrestere, prin nota acordata la contestatii.

Se interzice candidatilor la examenul de bacalaureat sa introduca în salile de examen ghiozdane, rucsacuri, sacose, posete si altele asemenea, candidatii având obligatia de a lasa obiectele mentionate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilita de comisia de bacalaureat în acest scop.

Candidatii care refuza depozitarea obiectelor mentionate la alin. (1) în sala stabilita de comisia de bacalaureat în acest scop nu vor fi primiti în examen.

Se interzice candidatilor la examenul de bacalaureat sa aiba, în salile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbracaminte sau încaltaminte, în penare si altele asemenea sau în bancile în care sunt asezati în salile de examen, orice fel de lucrari: manuale, carti, dictionare, culegeri, formulare, memoratoare, notite, însemnari, rezumate, ciorne sau lucrari ale altor candidati etc., care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor.

Se interzice candidatilor sa aiba, în salile de examen, asupra lor, în obiectele de îmbracaminte sau încaltaminte, în penare si altele asemenea, sau în bancile în care sunt asezati în salile de examen, telefoane mobile, casti audio, precum si orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare/care permite conectarea la internet/la retele de socializare, ce ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru efectuarea calculelor, pentru comunicare între candidati ori cu exteriorul.

Se interzice candidatilor la examenul de bacalaureat sa comunice între ei sau cu exteriorul, sa transmita ori sa schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notite sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidati sau cu exteriorul.

Candidatii care încalca regulile mentionate mai sus vor fi eliminati din examen, indiferent daca materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent daca au fost introduse de acestia ori de alti candidati, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane si indiferent daca ei au primit ori au transmis materialele interzise.

Încalcarea regulilor mentionate mai sus va fi considerata tentativa de frauda, iar candidatii respectivi nu mai pot participa la probele urmatoare si sunt declarati „eliminati din examen”, fara posibilitatea recunoasterii, în sesiunile urmatoare, a notelor la probele promovate anterior eliminarii, inclusiv a probelor de evaluare a competentelor lingvistice si digitale. Acesti candidati nu mai au dreptul de a participa la urmatoarele doua sesiuni ale examenului de bacalaureat. Calculul celor doua sesiuni la care candidatii „eliminati din examen” nu mai au dreptul de a participa se face fara luarea în considerare a sesiunii speciale a examenului de bacalaureat.

Înainte de începerea probelor, asistentii prezinta candidatilor prevederile metodologice legate de organizarea si desfasurarea corecta a examenului de bacalaureat si prevederile alin. (1)-(7) si le solicita sa predea toate eventualele materiale si obiecte care, potrivit reglementarilor în vigoare pentru examenul de bacalaureat, sunt interzise în sala de examen.

Pentru candidatii care au sustinut examenul de bacalaureat în alt judet, completarea diplomei se face de catre secretarul unitatii de învatamânt la care candidatul a sustinut si promovat examenul de bacalaureat.

Diploma va fi semnata de secretarul unitatii de învatamânt la care candidatul a sustinut si promovat examenul de bacalaureat si de catre presedintele din centrul de examen la care candidatul a sustinut probele. Exceptie fac absolventii de liceu care au promovat examenul de bacalaureat, sesiune speciala, pentru care diploma de bacalaureat este eliberata de unitatea de învatamânt pe care au absolvit-o.

Directia Generala Învatamânt Preuniversitar, Directia Minoritati, Directia Generala Învatamânt Superior, Centrul National de Evaluare si Examinare, inspectoratele scolare judetene/al municipiului Bucuresti si unitatile de învatamânt duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

De ce îndeamnă Rafila „pe toată lumea” să își ridice pastilele de iod de la farmacie

Publicat

în

De ce îndeamnă Rafila „pe toată lumea” să își ridice pastilele de iod de la farmacie

​Alexandru Rafila a îndemnat luni pe „toată lumea” să meargă cât mai repede la medicul de familie pentru prescripția medicală pentru pastilele de iodură de potasiu, pe care să le ridice apoi de la cea mai apropiată farmacie.

Milioane de pastile de iod așteaptă să fie ridicate gratuit de românii cu vârsta sub 40 de ani din aproximativ 2.500 de farmacii din toată țara, spune ministrul Sănătății, care admite însă că „lumea nu a fost foarte interesată”.

”Distribuţia pastilelor de iodură de potasiu este perfect funcţională, îndemn pe toată lumea, toate persoanele cu vârsta de până la 40 de ani să se prezinte cât mai repede la medicul de familie de la care trebuie să primească prescripţia, şi avem 2.500 de farmacii în toată ţara de unde îşi pot ridica în mod gratuit aceste pastile. Deci este un sistem perfect funcţional, este important ca oamenii să apeleze la sistemul pe care noi am reuşit să-l punem la punct”, a declarat luni ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, într-o conferință de presă la sediul ministerului, răspunzând întrebării unui jurnalist.

Elit - Gustul Desăvârșit

Întrebat de jurnaliști și care este procentul de pastile distribuite până în acest moment din total, Rafila a răspuns că „nu am cifrele, dar nu cred că sunt multe procente”.

30 de milioane de pastile de iodură de potasiu a cumpărat în această primăvară Autoritatea Națională a Rezervelor de Stat, o achiziție de 6 milioane de euro. Pastilele de iodură de potasiu au fost produse de Antibiotice Iași.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Alexandru Rafila, despre şcolile postliceale sanitare: „Cred că ar trebui ca absolvenţii să aibă Bacalaureatul”

Publicat

în

Alexandru Rafila, despre şcolile postliceale sanitare: „Cred că ar trebui ca absolvenţii să aibă Bacalaureatul”

Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a declarat că există o problemă la şcolile postliceale sanitare, iar acest lucru ar trebui legiferat, în Parlament. „Cred că ar trebui ca absolvenţii să aibă Bacalaureatul. Dacă nu îl au când intră la şcoală, ar putea măcar să obţină diploma de Bacalaureat până termină o astfel de şcoală”, a afirmat el, potrivit news.ro.

Alexandru Rafila a precizat, la Digi 24, vineri seară, că se caută soluţii pentru şcolile postliceale sanitare.

„Avem o problemă, eu am ridicat-o deja şi sper să găsim o soluţie, profesiunea de asistent medical în momentul de faţă se învaţă şi în universităţi şi ăsta este un lucru bun, creşte foarte mult calitatea profesională a asistenţilor medicali, lucrăm foarte bine atât cu Ordinul Asistenţilor Medicali, cât şi cu Sindicatul Sanitas şi cu Solidaritatea Sanitară care reprezintă partea sindicală pentru majoritatea asistenţilor medicali, ei sprijină dezvoltarea calificării profesionale. Acum avem o situaţie moştenită, e adevărat, dar trebuie să vedem cum o clarificăm, în care accesul la şcolile postliceale de asistenţi medicali, pentru că sunt astfel de şcoli numeroase, produc zeci de mii de absolvenţi în fiecare an, se face fără diplomă de Bacalaureat şi lucrul ăsta ar trebui să înceteze, să găsim o soluţie, încât să putem, într-adevăr, să creştem nivelul lor profesional”, a declarat Rafila.

Elit - Gustul Desăvârșit

Ministrul Sănătăţii a explicat că soluţiile sunt de natură legislativă.

„Soluţiile sunt de natură legislativă, Parlamentul trebuie să legifereze în acest sens. Presupune modificări legislative, chiar din toamnă. Eu cred că e ceva foarte serios, mai ales că acum avem câteva elemente: tehnologiile medicale cu care lucrează şi asistenţii medicali”, a subliniat Rafila.

Întrebat dacă asistenţii medicali se califică la locul de muncă, Rafila a precizat că acest lucru se întâmplă.

„Din păcate, acest lucru se întâmplă pentru că dacă eu am o şcoală de pregătit asistenţii medicali, care dacă este într-o localitate care, să spunem, are un spital cel mai aproape la 50-60 de kilometri, e clar că e foarte greu de crezut că ei îşi fac o practică reală şi se pregătesc pentru această meserie. Trebuie să găsim, împreună cu ministerul Educaţiei, pârghiile care să crească calificarea profesională pentru asistenţii medicali. Sunt unii foarte buni, excepţionali”, a spus Rafila.

Întrebat, de asemenea, dacă aceste şcoli postliceale de asistenţi se vor desfiinţa, ministrul Sănătăţii a declarat că nu se pune problema închiderii, dar că ele trebuie adaptate realităţilor actuale.

„Nu se pune problema închiderii, eu cred că ele trebuie adaptate realităţilor şi putem să găsim soluţii legislative. Cred că ar trebui ca absolvenţii să aibă Bacalaureatul. Dacă nu îl au când intră la şcoală, ar putea măcar să obţină diploma de Bacalaureat până termină o astfel de şcoală. Cred că se poate găsi o soluţie. Şcolile postliceale, în general, pregătesc oamenii care nu reuşesc să ia diploma de Bacalaureat. Bacalaureatul este un examen important, care arată cunoştinţe solide care pot fi ulterior valorificate”, a mai declarat Alexandru Rafila.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

TRAGEDIE în vacanță: Un viceprimar PSD a murit în timpul concediului în Grecia

Publicat

în

TRAGEDIE în vacanță: Un viceprimar PSD a murit în timpul concediului în Grecia

Daniel Sorin Calu, viceprimar PSD al comunei Grecești, din Dolj, a murit în timp ce se afla într-o vacanță în Grecia.

Bărbatul de 44 de ani a suferit un accident vascular, chiar în timp ce era cu șoția și cu cei doi copii, conform Gazeta de Sud.

Deocamdată, trupul românului este tot în Grecia și urmează să fie adus în țară.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Dumnezeu să-l odihnească! Nu realizez, nu-mi vine a crede că Sorin al nostru, prietenul nostru nu mai este cu noi. Odihnă veşnică, vei rămâne în sufletele noatre mereu, prietenul nostru şi omul nostru drag. Te vom iubi şi ne vom aduce mereu aminte de chipul tău drag. Rămas bun, prietene!“, a transmis un apropiat familiei.

Daniel Sorin Calu era viceprimarul localității, dar a preluat atribuțiile primarului după ce acesta din urmă a fost declarat incompatibil de Agenţia Naţională de Integritate.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare