Bucerdea Grânoasă și Cricău, deschizătoare de drumuri pentru salvatorii de vieți! – Interviu cu Lorand FARCAS, manager de vânzări zonal al Visoro Global, lider pe țară în realizarea Registrului Electronic Naţional al Nomenclaturilor Stradale

TECHNOVA - Înlocuiește-ți centrala
În temeiul HGR nr. 777/2016 privind structura, organizarea și funcționarea Registrului Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale (RENNS), primăriile au obligația să actualizeze elementele specifice nomenclaturii stradale și să le introducă în RENNS, conform dispozițiilor Legii cadastrului și publicității imobiliare.

Pentru a afla în detaliu despre importanța nomenclaturii stradale și pentru a înțelege necesitatea realizării RENNS, am discutat cu Lorand FARCAS, manager de vânzări zonal al Visoro Global Cluj-Napoca.

-Stimate domnule Lorand Farcas, pentru început aș dori să ne oferiți mai multe amănunte despre compania pe care o reprezentați.

ELIT

– Visoro Global este o companie administrată de Robert Szabó-Ledényi, firmă care oferă clienților săi servicii de consultanţă în achiziții publice și fonduri europene, realizarea Registrului Electronic Naţional al Nomenclaturilor Stradale, dar și în multe alte domenii. Ne desfășurăm activitatea în interiorul arcului carpatic, iar în decursul anilor am colaborat în total cu peste 500 de primării de municipii, orașe și comune din Transilvania, inclusiv cu Primăria Alba Iulia. Pe fonduri europene, suntem renumiţi pentru că realizăm cele mai grele proiecte, provocări pe care de obicei nu le acceptă altcineva din cauza gradului ridicat de dificultate. În domeniul RENNS, fără falsă modestie, suntem cei mai buni pe țară. O demonstrează faptul că avem cele mai multe contracte semnate și cele mai multe proiecte finalizate și predate beneficiarilor. De exemplu, noi întocmim RENNS la Florești, județul Cluj, despre care toată lumea știe că e cel mai dificil proiect, după București. Politica firmei noastre este că noi facem de la zero până la 100% toată munca, degrevând astfel primăriile de orice muncă, adică dacă administrația locală tot vrea să externalizeze ceva, atunci acel ceva să fie făcut integral de cineva din afara instituției publice, nu doar pe jumătate.

– Ce reprezintă nomenclatura stradală și de ce este aceasta atât de importantă?

– Potrivit legislației în vigoare, nomenclatura stradală se aprobă prin hotărâre a consiliului local, se organizează pe fiecare localitate și reprezintă evidența primară unitară care servește la atribuirea denumirii străzii și a numărului administrativ. Registrul Electronic Național al Nomenclaturilor Stradale reprezintă sistemul unic de referință la nivel național în care sunt înscrise nomenclaturile stradale de la nivelul comunelor, orașelor și al municipiilor. Registrul este obligatoriu de utilizat de instituțiile și autoritățile administrației publice centrale și locale în activitatea specifică. ANCPI asigură instituțiilor și autorităților publice, precum și notarilor publici accesul liber și gratuit la registru. Autoritățile administrației publice locale au obligația de a furniza și actualiza datele cu privire la nomenclatura stradală proprie din Registrul Electronic Naţional al Nomenclaturilor Stradale. Autoritățile administrației publice locale au obligația ca, ulterior aprobării nomenclaturii stradale, precum și ori de câte ori intervin modificări ale adresei administrative, să actualizeze elementele specifice nomenclaturii stradale și să le introducă în RENNS, pentru ținerea la zi a acestui registru, în condițiile art. 5 alin. (3) din Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările și completările ulterioare. M-ați întrebat la ce folosește nomenclatura stradală. Importanța nomenclaturii stradale și implicit a RENNS are repercusiuni vis-a-vis de apelarea numărului telefonic unic de urgență 112. Prin folosirea acestei aplicații, ambulanța, pompierii și poliția au informațiile corecte și exacte pentru a ajunge direct la adresele cetățeniilor care apelează la aceste servicii de urgență, fără să fie nevoiti să colinde aiurea străzile și să întrebe trecătorii despre adresa exactă a solicitantului. Fiecare adresă administrativă primește o coordonată GPS pe hartă, prin care ea este foarte ușor identificabilă. Toate instituțiile publice (poșta, ANAF, inclusiv băncile) sunt obligate de anul acesta să folosească RENNS. Primele două primării din judeţul Alba care au realizat RENNS sunt comunele Cricău şi Bucerdea Grânoasă. Felicitări acestor doi primari, pentru că le pasă ca ambulanţa să ajungă la timp şi exact la persoana care are nevoie de ajutor.

– Concret, ce realizează Visoro Global pentru implementarea RENNS?

– În cadrul serviciilor prestate ne obligăm să realizăm următoarele etape: A. Realizarea nomenclaturii stradale a localității: 1. parcurgerea tuturor documentelor care există în format fizic sau electronic la sediul primăriei; 2. realizarea raportului despre toate documentele găsite și folosibile; 3. identificarea în teren prin parcurgerea tuturor străzilor, ulițelor, arterelor etc. a localității, a numerelor administrative; 4. confruntarea acestora cu datele găsite în primărie (în cazul în care există); 5. verificarea și rezolvarea anomaliilor; 6. realizarea raportului de specialitate referitor la aprobarea formei finale de către UAT; 7. desenarea și realizarea GIS în format electronic cu toate străzile și numerele administrative (harta electronică elaborată va rămâne ulterior în proprietatea primăriei); 8. Oferirea de model de hotărâre de consiliu local pentru adoptare; 9. realizarea anexelor complexe pentru HCL care să fie adoptate (pentru ca să nu se piardă informațiile pe drum și în timp); B. Realizarea RENNS: 1. reverificarea tuturor datelor din posesia primăriei; 2. adaptarea datelor la cerințele ANCPI; 3. introducerea manuală a tuturor străzilor și numerelor administrative care au fost aprobate în GIS; 4. reverificarea tuturor datelor; 5. predarea raportului de realizare a RENNS; 6. informarea Direcției Publice Comunitare de Evidență a Persoanelor cu privire la toate modificările.

– Dacă în încheierea dialogului nostru mai aveți ceva de adăugat…

– Da, ar mai fi câteva aspecte foarte importante de subliniat. În primul rând, dorim accentuăm că avem o relație foarte strânsă cu ANCPI, care ne ajută să lucrăm împreună cu specialiștii instituției și să utilizăm platforma lor, în timp ce alte firme nu au posibilitatea aceasta sau nu sunt interesate, nu știm care este motivul. În al doilea rând, așa cum am spus, oferim o hartă GIS GRATIS, pentru ca toate informațiile încărcate în RENNS să existe și la primărie, pentru a putea accesa oricând aceste date. În al treilea rând, vă rugăm să fiți atenți în momentul în care doriți să încheiați un contract pentru realizarea RENNS. Vă sfătuim să verificați istoricul firmei cu care vreți „să bateți palma”, deoarece, din păcate, foarte multe societăți profită de dorința primarului de a fi în legalitate, semnează contractul, dar produsul final, în cel mai bun caz, este doar un fel de hartă GIS, lăsând impresia că a făcut ce trebuie, dar în realitate nu este așa, iar primăria rămâne în pagubă. Totodată, sunt firme care au realizat achiziția pentru realizarea RENNS, dar elaborarea acestuia nici măcar n-a început, deși a trecut mai bine de un an și jumătate de la semnarea contractului. În general, aceste firme lucrează la 50% din prețul pieței pentru jumătate dintre serviciile pe care le oferă firma noastră și, spre deosebire de noi, chiar și pe acelea nu sunt capabile să le realizeze la timp, lucruri ușor verificabile. Vă rugăm acordați atenție maximă nomenclaturii stradale, pentru că poate salva vieți, cum la fel vă rugăm nu vă lăsați păcăliți de un preț mai mic, crezând că scădeți o cheltuială, dar de fapt ea în timp va fi mult mai mare.

– În final aș mai vrea să spun că atunci când am întrebat mai mulţi primari cum ne-ar caracteriza în 3 cuvinte, majoritatea ne-au dat acest răspuns: profesionişti, pragmatici, de cuvânt! Și ţinem cu toţi dinţii să rămânem aşa!

Robert GHERGU

Tel. 0729.399.891
e-mail: publicitate@unirea-pres.ro