Rămâi conectat

Actualitate

Brandul turistic al municipiului Alba Iulia, alături de brandul comercial al Companiei AGRA’S

Publicat

în

În municipiul Alba Iulia, la Oarda, a luat fiinţă cu mai bine de 10 ani în urmă Compania AGRA’S. Cei ce au pornit atunci la drum aveau un singur gând, să învingă, ne-a spus Dan Sărmăşan, preşedintele Consiliului de Administraţie al SC AGRA’S SA Alba Iulia, societate ce a ajuns să fie recunoscută după sloganul „Mezeluri domneşti”. AGRA’S este acum un nume important pe piaţa preparatelor din carne, având o cifră de afaceri estimată pentru 2010 la 10 milioane de euro. Compania are o reţea de distribuţie dezvoltată în întreaga Transilvanie şi la Bucureşti. În municipiul Alba Iulia, AGRA’S are 5 magazine pentru comercializarea celor peste 80 de produse ale companiei. Societatea câştigă teren şi în afara graniţelor ţării, astfel că până acum Mezelurile Domneşti au ajuns la consumatori din Spania şi Italia, unde se află pe mesele străinilor, dar şi pe cele ale românilor stabiliţi acolo. Pentru a afla mai multe noutăţi despre activitatea Companiei AGRA’S, l-am avut ca interlocutor pe domnul Dan Sărmăşan, care a avut amabilitatea de a ne răspunde la câteva întrebări.
– Ce înseamnă pentru dumneavoastră AGRA’S?
– AGRA’S înseamnă o afacere de succes. Pentru producerea mezelurilor domneşti a fost nevoie de multă muncă, alături de care am îmbinat ambiţia cu entuziasmul şi cu un management performant şi, nu în ultimul rând, a fost nevoie de mult curaj. Ne-am dorit mereu ca oamenii care ne trec pragul să revină mulţumiţi de produsele noastre, de gustul Mezelurilor Domneşti. Treptat, am reuşit să câştigăm încrederea albaiulienilor, şi nu doar a lor, şi ne dorim ca prin calitatea produselor noastre să reuşim să-i păstrăm alături de noi cât mai mult timp.
– Aţi participat la lansarea brandului turistic al municipiului Alba Iulia cu gândul la o viitoare colaborare.
– Trebuie să recunosc că a fost binevenită lansarea brandului turistic al municipiului nostru şi suntem mândri, mai mult, considerăm un privilegiu că Primăria municipiului Alba Iulia a acceptat o colaborare între brandul turistic al Alba Iuliei şi brandul comercial al Companiei AGRA’S. Acest logo – „Cealaltă capitală” – reprezintă o provocare extraordinară pentru viitorul municipiului nostru. Aşa cum ştim cu toţii, dezvoltarea economică este cea care trebuie să ajute la dezvoltarea Alba Iuliei.

– Ştiu că aveţi şi o serie de proiecte în acest sens. Despre ce este vorba?
– Am fost şi voi fi mereu un optimist şi de aceea sper că se vor face paşi importanţi în dezvoltarea municipiului. Tocmai în spiritul acestei idei am venit cu o serie de propuneri în discuţiile pe care le-am avut cu primarul Mircea Hava. Este vorba despre proiecte care vor revigora urbea, vor aduce emulaţia care există acum la Sighişoara, unde are loc un festival medieval, sau la Sibiu, unde sunt organizate 10 astfel de evenimente pe durata unui an. Nu reprezintă un secret pentru nimeni că ne dorim şi noi în Alba Iulia astfel de manifestări, care însă trebuie să-i aducă oraşului o identitate proprie. Alba Iulia are o cetate cum nu mai există alta în ţară şi ea trebuie să fie făcută cunoscută românilor şi deopotrivă străinilor. Suntem mândri că trăim în „cealaltă capitală” şi trebuie să învăţăm să atragem turiştii pentru a ne descoperi cetatea. E nevoie de evenimente bine organizate, care necesită şi eforturi financiare ce trebuie să vină mai ales din sectorul privat. Mediul privat trebuie să-şi dea mâna cu organizatorii manifestărilor pentru ca Alba Iulia să-şi creeze o identitate proprie. Aşa cum putem observa la alte oraşe din ţările europene, dezvoltarea turismului reprezintă o mare şansă pentru dezvoltarea economică şi ar fi păcat dacă acest potenţial nu ar fi valorificat. Alba Iulia trebuie să devină un important punct de atracţie din România, după Bucureşti, şi pentru promovarea municipiului desigur că e nevoie de timp, răbdare, consecvenţă şi, nu în ultimul rând, de investiţii. Cu toţii ne dorim să trăim într-un oraş european, dar peste asta trebuie ca fiecare dintre noi să punem umărul ca visul nostru să devină cât mai curând realitate.
A consemnat Adriana DURIGĂ


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

20 mai. Primăria Alba Iulia: Lucrări de mentenanță și verificare a funcționării sistemului de alarmare publică. Zonele vizate

Publicat

în

20 mai. Primăria Alba Iulia: Lucrări de mentenanță și verificare a funcționării sistemului de alarmare publică. Zonele vizate

„Atenționăm cetățenii că în data de 20.05.2022 vor avea loc lucrări de mentenanță și verificare a funcționării sistemului de alarmare publică. Probele se vor efectua în zona centru, Partoș, Oarda de Jos și zona industrială a municipiului Alba Iulia.

Un astfel de exercițiu are drept scop antrenarea autorităților administrației publice locale, pregătirea populației prin cunoașterea semnificației semnalelor de alarmare, precum și verificarea funcționării sirenelor de alarmare publică.

Elit - Gustul Desăvârșit

Recomandăm cetățenilor să își păstreze calmul și să înștiințeze membri familiei despre aceste exerciții.”, au transmis reprezentanții instituției.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Produsele Fabricii de Arme de la Cugir, prezente la o expoziție internațională de apărare. Mesajul secretarului de stat Horațiu Clepan

Publicat

în

Produsele Fabricii de Arme de la Cugir, prezente la o expoziție internațională de apărare. Mesajul secretarului de stat Horațiu Clepan

Black Sea Defence and Aerospace, expoziție ajunsă la ediția cu numărul VIII, a debutat în cursul zilei de ieri, 18 mai, unde a fost prezentă și compania ROMARM.

În acest sens, Horațiu Clepan, secretar de stat la Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, a scris un mesaj în mediul online, în urma evenimentului la care a luat la rândul său parte.

„Am participat, astăzi, la deschiderea celei de a VIII-a ediții a Black Sea Defence and Aerospace (BSDA) – expoziție internațională dedicată industriei de apărare, aeronautice și securității.

Elit - Gustul Desăvârșit

Evenimentul se desfășoară până în 20 mai, la Băneasa și reunește companii de prestigiu din țară și din circa 30 de țări, între care SUA, Germania, Israel, Franța sau Italia.

Printre expozanți se numără inclusiv compania producătoare de armament ROMARM, în subordinea căreia se află filialele de la Cugir.”, a scris secretarul de stat, Horațiu Clepan.

Romarm este principalul furnizor românesc de tehnică de apărare.

Producția companiei include produse pentru sistemul de apărare, precum muniție, armament, explozive, elemente de protecție (cască, baston, vestă anti-glonț, spray lacrimogen) și asamblează vehicule blindate.

La BSDA 2022 vor participa în calitate de expozanţi aproximativ 380 de firme româneşti şi străine, iar programul evenimentului va include exerciţii demonstrative, prezentări şi conferinţe.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Modernizarea Transalpinei de Apuseni: Contract de 15 milioane de euro, reziliat de CJ Alba

Publicat

în

Modernizarea Transalpinei de Apuseni: Contract de 15 milioane de euro, reziliat de CJ Alba

Consiliul Judeţean Alba a reziliat contractul pentru modernizarea lotului 1 a drumului cunoscut ca ”Transalpina de Apuseni”. Motivul principal este reprezentat de faptul că antreprenorul principal nu a putut oferi o altă garanţie a contractului după falimentul City Insurance.

În anul 2019, Societatea de Construcţii Napoca din Cluj-Napoca a câştigat procedura de atribuire pentru execuţia lucrărilor la ambele loturi din şoseaua ce va lega Munţii Apuseni de autostradă, în asociere cu două societăţi din Italia: Operes SRL şi Cosedil SPA.

Valoarea contractului pentru Lotul 1, cei 40 de km de drum ce pleacă din municipiul Aiud, partener în proiect, a fost de 74.184.474 lei. Termenul de finalizare este primăvara anului 2023. Valoarea totală a proiectului depăşeşte 188 de milioane de lei, banii provenind din fonduri europene. Napoca Construcţii este lider de asociere pe lotul 1, în timp ce pe lotul 2 liderul este Operes SRL.

Elit - Gustul Desăvârșit

În decembrie 2021, antreprenorul principal a intrat sub protecţia legii insolvenţei, fapt care, implicit, a atras după sine complicaţii şi încetinirea ritmului în derularea lucrărilor. La acel moment, modernizarea DJ 107 I era unul dintre puţinele, dar şi printre cele mai importante contracte rămase în patrimoniul firmei. Suplimentar acestei situaţii, odată cu falimentul City Insurance, compania nu a mai reuşit să ofere o garanţie de bună execuţie, aferentă şi esenţială contractului, în cuantum de 10% din valoare.

Nu a fost posibilă nicio altă variantă de garantare, nefiind o opţiune pentru asiguratori în cazul contractelor ce depăşesc şase luni în executare. De asemenea, nu a putut fi pusă în practică reţinerea succesivă din valoarea facturilor parţiale. În acest moment, stadiul lucrărilor pe acest lot este de 30%, cu valoare decontată de 24.000.000 de lei. Practic, vorbim de terasamente, consolidări, podeţe, ziduri de sprijin, şanturi betonate şi rigole, 13 km strat de legătură şi alte elemente puse în operă.

”Ce vede oricine se uită, în această speţă, la Consiliul Judeţean, este doar bunăvoinţă şi dorinţa de a nu compromite un obiectiv atât de important. Toate facturile parţiale emise de constructor au fost plătite în maximum 5 zile. Noi am înţeles să nu generăm dificultăţi în planul de reorganizare, iar banii nu au fost niciodată o problemă la fiecare etapă raportată. Am plătit la timp!

Singura instituţie care poate înţelege şi accepta orice neajuns e biserica, dar nu un finanţator şi un beneficiar care ajunge să se roage de constructor să intre în cerinţele legilor. Am fost lângă dânşii, ne-am întâlnit ori de câte ori a fost cazul, dar fără un rezultat. E cazul să recuperăm, pentru că toate localităţile partenere întâmpină condiţii de şantier nejustificate. În privinţa celuilalt lot, evaluăm permanent lucrările şi anticipăm orice scenariu spre care ne putem îndrepta”, spune Marius Haţegan, vicepreşedinte CJ Alba.

Obstacolul principal şi motivul care a impus rezilierea contractului pe acest lot au fost tocmai faptul că, fără garanţie de bună execuţie, finanţatorul nu acceptă cererile de rambursare. Termenul de 90 de zile ce se aplică şi în acest caz, de la declararea falimentul asiguratorului, a fost atins la data de 19 aprilie 2022, iar Societatea Construcţii Napoca nu a oferit niciun instrument de garantare, motiv pentru care contractul a fost reziliat.

Reprezentantul CJ Alba a mai precizat că se va parcurge cât mai rapid etapa de expertiză, pentru a determina valorile actualizate şi ce mai este de executat, urmând să declanşeze o procedură accelerată pentru ca, în maximum trei luni, un nou constructor să preia acest lot.

Drumul judeţean are o lungime de circa 70 de kilometri şi străbate culmi de peste 1.000 de metri şi trece prin zone de o frumuseţe rară, cu păduri, chei şi poieniţe specifice Munţilor Trăscău. Finalizarea investiţiei va permite dezvoltarea turismului în această zonă defavorizată a Apusenilor. Pe lângă modernizarea drumului, proiectul prevede construirea a aproape şapte kilometri de pistă de biciclete în zona municipiului Aiud, amenajarea a 21 de staţii de autobuz, construirea a 14 poduri şi a circa 200 de podeţe.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare