Rămâi conectat

Opinii - Comentarii

BAC 2012: Vezi baremul de corectare pentru examenul de limba și literatura română

Sfarlea Ioana Raluca

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024

1. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în diferite situaţii de comunicare:

– Utilizarea adecvata a tehnicilor de redactare si a formelor exprimarii scrise compatibile cu situatia de comunicare in elaborarea unor texte diverse;
– Identificarea particularitatilor si a functiilor stilistice ale limbii in receptarea diferitelor tipuri de mesaje/texte;
– Receptarea adecvata a sensului/sensurilor unui mesaj transmis prin diferite tipuri de mesaje orale sau scrise;
–  Utilizarea adecvata a achizitiilor lingvistice in producerea si in receptarea diverselor texte orale si scrise, cu explicarea rolului acestora in construirea mesajului.

. Utilizarea adecvată a strategiilor de comprehensiune şi de interpretare, a modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea textelor literare şi nonliterare:
– Identificarea temei si a modului de reflectare a acesteia in textele studiate sau in texte la prima vedere;
– Identificarea si analiza principalelor componente de structura, de compozitie si de limbaj specifice textului narativ;
– Identificarea si analiza principalelor componente de structura si de limbaj specifice textului dramatic;
– Identificarea si analiza elementelor de compozitie si de limbaj in textul poetic;
– Compararea unor viziuni despre lume, despre conditia umana sau despre arta reflectate in texte literare, nonliterare sau in alte arte.
– Interpretarea textelor studiate sau la prima vedere prin prisma propriilor valori si a propriei experiente de lectura.

3. Punerea în context a textelor studiate prin raportare la epoca sau la curente culturale/literare:
– Identificarea si explicarea relatiilor dintre opere literare si contextul cultural in care au aparut acestea;
– Construirea unei viziuni de ansamblu asupra fenomenului cultural romanesc, prin integrarea si relationarea cunostintelor asimilate.
4. Argumentarea în scris şi oral a unor opinii in diverse situaţii de comunicare
– Identificarea structurilor argumentative in texte literare si nonliterare studiate sau la prima vedere;
– Argumentarea unui punct de vedere privind textele literare si nonliterare studiate sau la prima vedere;
– Compararea si evaluarea unor argumente diferite, pentru formularea unor judecati proprii.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Opinii - Comentarii

Opinii - Comentarii

Nu contează cine votează, contează cine numără voturile

Unirea Ziarul

Publicat

în

Nu contează cine votează, contează cine numără voturile Mare e grădina… alegerilor. Dacă nu luăm în seamă acei lăudătorilor plătiți, ar trebui să lăsăm pentru o dată ulterioară enumerarea efectelor negative sau pozitive ale unei alianțe, mai ales în perioada pre-electorală. Oricum, efectele unor astfel de alianțe pot fi și puțin benefice, de natură să […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea