Autostrada Sibiu – Piteşti: Lucrările „îngheţate” până la emiterea Acordului de Mediu, de teama unor noi „tuneluri pentru urşi”
Conform celor mai recente estimări, acordul de Mediu pentru Autostrada Sibiu-Piteşti ar putea fi emis abia la finele anului. Până atunci, chiar dacă vor fi desemnaţi câştigători pentru construcţia secţiunilor 1 şi 5, contractele nu vor putea fi semnate, iar secţiunile 2, 3 şi 4 nu vor putea fi scoase la licitaţie.
Pentru că graba strică treaba, CNAIR aşteaptă până va fi emis Acordul de Mediu pentru a continua proiectul Autostrăzii Sibiu – Piteşti.
Oficiali de la Mediu estimau anterior pentru Economica.net că Acordul de Mediu pentru Autostrada Sibiu-Piteşti ar putea fi emis vara aceasta. Termenul va fi însă depăşit, având în vedere că oficialii de la Transporturi au anunţat recent că documentul esenţial pentru construcţia autostrăzii ar putea fi emis „până la sfârşitul acestui an”.
Contactat de către Economica.net, Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a spus că procedurile pentru obţinerea Acordului de Mediu sunt în derulare.
„Suntem în faza de completare a studiului de evaluare adecvată cu informaţii şi date solicitate de Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului şi Consiliul Judeţean Alba. Urmează faza de depunere raport de impact asupra mediului, realizat de către un consultant după îndrumările ANPM. După ce parcurgem toate aceste etape, trimitem la Mediu”, a explicat Şerbănescu.
El a adăugat că CNAIR a mai obţinut şi acordul de principiu al tuturor ONG-urilor de mediu implicate în proiect.
„Măsurăm de şapte ori şi tăiem o dată. Deşi dorinţa CNAIR este de a urgenta anumite proiecte, în cazul în care arzi etape, adică nu urmezi toate procedurile, rişti să blochezi proiectul. E mai bine să meargă mai greu decât să se blocheze definitiv”, a mai spus reprezentantul CNAIR.
El a făcut referire la proiectul Autostrăzii Lugoj-Deva, unde din dorinţa de a-l urgenta, CNAIR a semnat contractul cu italienii de la Salini pentru lotul 2, înainte să fie gata Acordul de Mediu revizuit. Noul document de mediu a impus însă construcţia faimoaselor tuneluri pentru urşi care creşte de 2,4 ori preţul lucrărilor. În aceste condiţii, anul trecut CNAIR a reziliat parţial contractul cu Salini, pentru a scoate separat la licitaţie secţiunea E din lotul 2, ce include tunelurile. Încă se aşteaptă lansarea acestei licitaţii.
Opinia că graba strică treaba este împărtăşită şi de către reprezentanţii EPC Consutanţă, firmă selectată anul trecut de către CNAIR pentru asistenţă în obţinerea Acordului de Mediu.
„S-a depus studiul de evaluare adecvată. Urmează să se trimită completări, după care trebuie finalizată procedura pentru emiterea avizului de gospodărire a apelor. Dacă de acolo apar anumite concluzii, anumite măsuri, trebuie să le prindem şi noi în studiul de impact. Când sunt îndeplinite toate aceste condiţii, putem finaliza studiul de impact şi CNAIR să îl depună la Mediu”, a detaliat Marius Costin Nistorescu, director general al EPC Consultanţă de Mediu.
Potrivit lui, este bine să fie întocmită cât mai complet documentaţia de Mediu, pentru a evita surprize ulterioare. „Nu este bine să te grăbeşti la Acordul de Mediu, pentru că apoi devine doar o bucată de hârtie şi trebuie revizuit. Încercăm să parcurgem toate procedurile aşa cum trebuie şi să identificăm acum toate problemele şi să le găsim soluţii, tocmai pentru a nu mai apărea pe viitor”, a mai spus Nistorescu.
EPC Consultanţă de Mediu a câştigat anul trecut licitaţia organizată de CNAIR pentru „servicii privind evaluarea impactului asupra mediului, realizarea evaluarii adecvate şi obţinerea acordului de mediu pentru proiectul Autostrada Sibiu-Piteşti”, cu suma de 132.500 lei.
Acordul de Mediu este necesar pentru emiterea Autorizaţiei de Construire. Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Sibiu-Piteşti va fi de 3,34 miliarde de euro (15 miliarde de lei), potrivit unui document postat pe site-ul Ministerului Transporturilor.
În iulie 2017, CNAIR a scos la licitaţie secţiunile 1 şi 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti, pentru execuţia cărora a primit în octombrie nouă oferte (secţiunea Sibiu – Boiţa), respectiv opt oferte (secţiunea Curtea de Argeş – Piteşti).
Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către Dacia – Renault, cel mai mare exportator al României.
Sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Pensii 2024 | Aproximativ 4 milioane de vârstnici nu își vor primi pensiile până de paște. Care este motivul
Pensii 2024 | Aproximativ 4 milioane de vârstnici nu își vor primi pensiile până de paște. Care este motivul În jur de 4 milioane de seniori nu vor primi pensiile până de paște sau doar după paște, datorită poștei române care va avea un program special în următoare minivacanță. Livrarea acestora va începe pe 2 […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 20 de ore
Ce nume se sărbătoresc de SFÂNTUL GHEORGHE 2024: Peste 900.000 de români își serbează onomastica în 23 aprilie
-
Opinii - Comentariiacum 21 de ore
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 18 ore
Legendele Sfântului Gheorghe. Cum l-a înfrânt pe balaur şi de ce nu este bine să dormim în această zi
-
Opinii - Comentariiacum 9 ore
Cui îi spunem „La mulți ani!” de Sfântul Gheorghe: Nume care se serbează în ziua Sfântului Mare Mucenic, purtătorul de biruință
-
Curier Județeanacum 15 ore
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2024: URARI și FELICITARI pentru cei dragi care își sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 23 de ore
Obiceiuri, tradiţii şi superstiţii de Sfântul Gheorghe, unul dintre cei mai venerați sfinți din calendarul ortodox