Rămâi conectat

Actualitate

Autostrada Sibiu-Piteşti: Au fost depuse ofertele pentru proiectarea și execuția primului tronson din cea mai așteptată autostradă din România. Valoarea estimată a proiectului, 765.838.999,48 RON fără TVA

Publicat

în

Potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura, joi s-au depus ofertele pentru proiectarea și execuția primului tronson din cea mai așteptată autostradă din România, A1 Sibiu-Pitești.

Este vorba despre secțiunea 1, între Sibiu și Boița, lungă de 13,17 km. Sunt 9 oferte de la: Astaldi, Condotte, Construcții SA, Impresa Pizzarotti, Itinera, Porr, Tirrena Scavi, Trameco-Erbașu și UMB-Aktor. Valoarea estimată a proiectului este de 765.838.999,48 RON fără TVA. Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni execuție în teren și 60 de luni (5 ani) garanție.

Din păcate, vedem aceeași situație ca la A0-Sud: în ciuda faptului că pe lista de ofertanți există și companii foarte serioase și 100% capabile să ducă la bun sfârșit astfel de proiecte majore, avem și constructori care prezintă riscuri evidente, cu experiență redusă în execuția de autostrăzi și/sau cu situații financiare mult mai puțin solide în comparație cu marile companii din Europa.

Citește și:  Autostrada Sebeş-Turda, lotul 3: CNAIR ar putea anunţa la sfârşitul lunii inaugurarea celui celui mai avansat proiect de autostradă din România

Știați care este top 10 al celor mai mari companii de construcții din Europa? Pe lotul 1 avem Vinci (Franța), pe 2 este ACS (Spania), pe 3 avem Bouygues (Franța), apoi urmează Skanska (Suedia), Eiffage (Franța), Strabag (Austria), Balfour Beatty (UK), Ferrovial (Spania), KBG (Olanda) și NCC (Suedia). Nicio companie din top 10 nu este prezentă pe noile licitații de pe A1, A0 sau DX12 Craiova-Pitești. Strabag, singura prezentă în România, refuză să participe la aceste licitații din cauza OMT 600/2017!

Din cauza acestui ordin de ministru emis de Răzvan Cuc în mai 2017 (despre care am explicat ieri), de pe lista de ofertanți lipsesc câteva nume grele (Strabag, Max Boegl sau Geiger), iar companiile serioase foarte probabil licitează la o valoare foarte apropiată de costul estimat pentru a-și acoperi riscurile generate de acest ordin de ministru.

În plus, situația pentru A1 Sibiu-Pitești este neclară cu privire la emiterea acordului de mediu (AM). Chiar dacă mâine am avea un câștigător și un contract semnat, acesta nu s-ar putea apuca efectiv de treabă pentru că nu se poate emite AM, și implicit autorizație de construire, fără a avea studiul de fezabilitate (SF) gata pe tot traseul (contractul pentru actualizarea SF pentru secțiunile 2, 3, 4 și 6 a fost reziliat).

Simplu spus, aceste licitatii lansate nu înseamnă nimic dacă vor fi anulate ulterior sau dacă în urma lor vom avea desemnați constructori incapabili să-și acopere costurile și riscurile, ajungând la rezilierea contractelor, așa cum s-a întâmplat pe A3 Suplacu de Barcău-Borș (Corsan-Corviam, Spania) sau A7 Centura Bacău (Eko, Turcia).

Sursa: Asociaţia Pro Infrastructura

Publicitate
Publicitate

Actualitate

Accident în lanț pe Autostrada Soarelui. Patru autovehicule implicate în tamponare, o persoană a fost rănită grav

Publicat

în

Accident în lanț pe Autostrada Soarelui. Patru autovehicule implicate în tamponare, o persoană a fost rănită grav

Un grav accident în lanţ a avut loc luni dimineaţă pe Autostrada Soarelui. Patru autovehicule au fost implicate în tamponare, iar o persoană a fost rănită grav.

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că pe Autostrada Soarelui este aglomeraţie pe tronsonul Drajna Feteşti, pe sensul de mers către litoral.

În zona kilometrului 103+500, pe sensul către litoral, a avut loc o tamponare în care au fost implicate patru autoturisme. Autovehiculele au fost scoase pe banda de urgenţă. Conform primelor informaţii, patru maşini au fost distruse şi 10 persoane au fost implicate în incident. Autovehiculele implicate în coliziune au fost scoase pe banda de urgenţă. Traficul pe tronsonul Drajna Feteşti, pe sensul de mers către litoral, este restricţionat.

Accident în lanț pe Autostrada Soarelui, fotografie cu caracter ilustrativ. Arhiva ZiarulUnirea.ro

Având în vedere faptul că şi în această dimineaţă traficul rutier pe Autostrada Soarelui este foarte intens către litoral, Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române recomandă conducătorilor auto să respecte următoarele reguli, pentru a preveni producearea accidentelor rutiere:

-să păstreze în mers o distanţă corespunzătoare, care să le permită să oprească în condiţii de siguranţă;

-să respecte limitele legale de viteză;

-să folosească luminile de întâlnire;

-să se asigure şi să semnalizeze când schimbă banda de circulaţie; -să pună în funcţiune luminile de avarie când încheie o coloană care opreşte sau încetineşte brusc;

-să acorde prioritate la ieşirea din spaţiile de servicii;

-să nu circule sau să oprească pe banda de urgenţă, exceptând cazurile justificate;

-în cazul în care observă, la plecare, că numărul de autovehicule aflate în trafic este foarte mare, să aştepte până ce intensitatea circulaţiei mai scade.

Publicitate

 

Citește mai mult

Actualitate

Aventura unui motociclist sloven rămas în pană pe Transfăgărășan: a primit alertă de urși și n-a înțeles o iotă din mesajul în română

Publicat

în

Aventura unui motociclist sloven rămas în pană pe Transfăgărășan: a primit alertă de urși și n-a înțeles o iotă din mesajul în română

Un tânăr din Slovenia a avut parte de emoții la traversarea cu motocicleta a pasului Transfăgărășan. Turistul, rămas în pană cu motocicleta, a primit alertă de urși și n-a înțeles o iotă din mesajul în română.

Turistul sloven, unul dintre numeroșii străini care parcurg în această perioadă celebra trecătoare montană din România, s-a trezit cu un pneu spart la motocicletă în apropierea barajului Vidraru, rămânând blocat într-o curbă.

La scurt timp a primit pe telefon un mesaj prin Ro-Alert care-l avertiza cu privire la prezența unor urși în zonă.

Neștiind limba română, motociclistul sloven a apelat la singurul prieten român pe care-l cunoștea, un tânăr din București.

Aflând că sunt urși în apropiere, turistul a întrebat ce-ar putea face.

Mama prietenului român, profesoară de profesie, a găsit soluția care să-l scoată din încurcătură pe motociclist.

A apelat la ajutorul administratorilor unei tabere pentru copii din comuna Arefu, localizată la baza Transfăgărășanului, cu care colaborează prin prisma profesiei.

„O camionetă cu patru flăcăi și încă o mașină cu doi în spate au pornit spre tânărul străin. În nici jumătate de oră a fost încărcat și adus în siguranță, cu tot cu motocicletă, la pensiunea care găzduiește tabăra”, povestește profesoara într-o postare pe Facebook.

Ulterior, tănărul motociclist a apelat la asigurare pentru repararea defecțiunii la vehicul.

sursa: newsbv.ro

Publicitate
Citește mai mult

Actualitate

Patronii de pe litoral dau vina pe români că nu vor să le muncească, în vârf de sezon. „Dăm bani, dăm cazare, dăm masă”

Publicat

în

În miezul sezonului, când litoralul este plin, patronii din industria ospitalității caută cu disperare angajați. Mulți lucrează cot la cot cu subalternii, dar nici așa nu reușesc să acopere lipsa.

La ultima bursă organizată de Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă cele mai multe oferte au fost din acest domeniu, însă nu au stârnit interesul.

Bărbatul din imagini administrează o terasă în Eforie Nord. Are 10 angajați, dar îi mai trebuie cel puțin cinci.

”Virgil Negru, manager terasă Eforie: Dăm bani, dăm cazare, dăm masă.
Reporter: Cât este un salariu?

Virgil Negru: Începe de la 2.500 de lei pentru un necalificat și ajunge la până la 7.000- 8.000 pentru un bucătar calificat”.

Mihai, angajat: ”Din acest salariu mă distrez, îmi strâng ceva bănuți și cu restul îmi mai fac și eu necesitățile”.

Înainte de criza sanitară, pe litoral era nevoie de aproximativ 80.000 de angajați pentru ca industria ospitalității să funcționeze. Acum, o treime din posturi nu sunt ocupate, spun patronatele.

Din cele peste 500 de oferte de la ultima bursă a locurilor de muncă din Constanța, 400 au fost de la hoteluri și restaurante.

Persoanele care își căutau de muncă, certate de AJOFM că nu vor să lucreze în turism

Dar cei care s-au prezentat, majoritatea pensionari sau persoane trecute de 50 de ani, au căutat altceva.

”- Lucrează dumneata, nu vrei! Am 55 spre 57 de ani … trebuie să mă pensionez…
– Dacă vreți să vă asigurați existența…
– Vă invit pe dumneavoastră să lucrezi ca și camerist.
– Nu se închide sezonul peste o lună?”.

Publicitate

Multe oferte au fost pentru posturi permanente, plătite cel puțin cu salariul mediu pe economie.

”Reporter: Văd că până acum aveți o singură înscriere pe 25 de locuri.
Manuela Cuturamanu, reprezentantul unui hotel: Sunt convinsă că vor veni și alte persoane”.

”Mărioara Manole, reprezentantul unui hotel: Așteptam șomerii să se angajeze.
Reporter: Și aveți succes?
Mărioara Manole: Nu prea, lumea nu mai vrea să mai muncească cum muncea înainte”.

Organizațiile din turism susțin că foștii angajați s-au reorientat. Unii au plecat în alte țări, unde sezonul este mai lung și salariile – chiar și de patru ori mai mari.

Raluca Turcan, ministrul Muncii: ”Mai gravă decât nivelul ratei șomajului este fluctuația forței de muncă, pentru că noi venim cu oferte de locuri de muncă, însă în același timp nu există o stabilitate a celor care își găsesc de muncă, cei care își găsesc un loc de muncă să rămână și să-și păstreze locul de muncă”.

Potrivit hotelierilor, un angajat necalificat primește, în medie, un salariu de 2.500 de lei, iar unul cu experiență, cel puțin dublu.

Sursa: stirileprotv.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare