Rămâi conectat

Actualitate

Autostrada Sibiu-Piteşti: Au fost depuse ofertele pentru proiectarea și execuția primului tronson din cea mai așteptată autostradă din România. Valoarea estimată a proiectului, 765.838.999,48 RON fără TVA

Ziarul Unirea

Publicat

în

Potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura, joi s-au depus ofertele pentru proiectarea și execuția primului tronson din cea mai așteptată autostradă din România, A1 Sibiu-Pitești.

Este vorba despre secțiunea 1, între Sibiu și Boița, lungă de 13,17 km. Sunt 9 oferte de la: Astaldi, Condotte, Construcții SA, Impresa Pizzarotti, Itinera, Porr, Tirrena Scavi, Trameco-Erbașu și UMB-Aktor. Valoarea estimată a proiectului este de 765.838.999,48 RON fără TVA. Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni execuție în teren și 60 de luni (5 ani) garanție.

Din păcate, vedem aceeași situație ca la A0-Sud: în ciuda faptului că pe lista de ofertanți există și companii foarte serioase și 100% capabile să ducă la bun sfârșit astfel de proiecte majore, avem și constructori care prezintă riscuri evidente, cu experiență redusă în execuția de autostrăzi și/sau cu situații financiare mult mai puțin solide în comparație cu marile companii din Europa.

Citește și:  Autostrada Sebeş-Turda, lotul 3: CNAIR ar putea anunţa la sfârşitul lunii inaugurarea celui celui mai avansat proiect de autostradă din România

Știați care este top 10 al celor mai mari companii de construcții din Europa? Pe lotul 1 avem Vinci (Franța), pe 2 este ACS (Spania), pe 3 avem Bouygues (Franța), apoi urmează Skanska (Suedia), Eiffage (Franța), Strabag (Austria), Balfour Beatty (UK), Ferrovial (Spania), KBG (Olanda) și NCC (Suedia). Nicio companie din top 10 nu este prezentă pe noile licitații de pe A1, A0 sau DX12 Craiova-Pitești. Strabag, singura prezentă în România, refuză să participe la aceste licitații din cauza OMT 600/2017!

Din cauza acestui ordin de ministru emis de Răzvan Cuc în mai 2017 (despre care am explicat ieri), de pe lista de ofertanți lipsesc câteva nume grele (Strabag, Max Boegl sau Geiger), iar companiile serioase foarte probabil licitează la o valoare foarte apropiată de costul estimat pentru a-și acoperi riscurile generate de acest ordin de ministru.

În plus, situația pentru A1 Sibiu-Pitești este neclară cu privire la emiterea acordului de mediu (AM). Chiar dacă mâine am avea un câștigător și un contract semnat, acesta nu s-ar putea apuca efectiv de treabă pentru că nu se poate emite AM, și implicit autorizație de construire, fără a avea studiul de fezabilitate (SF) gata pe tot traseul (contractul pentru actualizarea SF pentru secțiunile 2, 3, 4 și 6 a fost reziliat).

Simplu spus, aceste licitatii lansate nu înseamnă nimic dacă vor fi anulate ulterior sau dacă în urma lor vom avea desemnați constructori incapabili să-și acopere costurile și riscurile, ajungând la rezilierea contractelor, așa cum s-a întâmplat pe A3 Suplacu de Barcău-Borș (Corsan-Corviam, Spania) sau A7 Centura Bacău (Eko, Turcia).

Sursa: Asociaţia Pro Infrastructura


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

România în Air Schengen și Schengen maritim din 31 martie. Ce se schimbă de duminică la controale și cum vor călători copiii minori

Ziarul Unirea

Publicat

în

România în Air Schengen și Schengen maritim din 31 martie. Ce se schimbă de duminică la controale și cum vor călători copiii minori România intră în spaţiul Schengen cu frontierele aeriene (Air Schengen) și maritime începând de duminică, 31 martie. Secretarul de stat în Ministerul de Interne, chestorul Bogdan Despescu, a explicat ce înseamnă acest […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea