Autostrada Sibiu-Piteşti: Au fost depuse ofertele pentru proiectarea și execuția primului tronson din cea mai așteptată autostradă din România. Valoarea estimată a proiectului, 765.838.999,48 RON fără TVA
Potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura, joi s-au depus ofertele pentru proiectarea și execuția primului tronson din cea mai așteptată autostradă din România, A1 Sibiu-Pitești.
Este vorba despre secțiunea 1, între Sibiu și Boița, lungă de 13,17 km. Sunt 9 oferte de la: Astaldi, Condotte, Construcții SA, Impresa Pizzarotti, Itinera, Porr, Tirrena Scavi, Trameco-Erbașu și UMB-Aktor. Valoarea estimată a proiectului este de 765.838.999,48 RON fără TVA. Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni execuție în teren și 60 de luni (5 ani) garanție.
Din păcate, vedem aceeași situație ca la A0-Sud: în ciuda faptului că pe lista de ofertanți există și companii foarte serioase și 100% capabile să ducă la bun sfârșit astfel de proiecte majore, avem și constructori care prezintă riscuri evidente, cu experiență redusă în execuția de autostrăzi și/sau cu situații financiare mult mai puțin solide în comparație cu marile companii din Europa.
Știați care este top 10 al celor mai mari companii de construcții din Europa? Pe lotul 1 avem Vinci (Franța), pe 2 este ACS (Spania), pe 3 avem Bouygues (Franța), apoi urmează Skanska (Suedia), Eiffage (Franța), Strabag (Austria), Balfour Beatty (UK), Ferrovial (Spania), KBG (Olanda) și NCC (Suedia). Nicio companie din top 10 nu este prezentă pe noile licitații de pe A1, A0 sau DX12 Craiova-Pitești. Strabag, singura prezentă în România, refuză să participe la aceste licitații din cauza OMT 600/2017!
Din cauza acestui ordin de ministru emis de Răzvan Cuc în mai 2017 (despre care am explicat ieri), de pe lista de ofertanți lipsesc câteva nume grele (Strabag, Max Boegl sau Geiger), iar companiile serioase foarte probabil licitează la o valoare foarte apropiată de costul estimat pentru a-și acoperi riscurile generate de acest ordin de ministru.
În plus, situația pentru A1 Sibiu-Pitești este neclară cu privire la emiterea acordului de mediu (AM). Chiar dacă mâine am avea un câștigător și un contract semnat, acesta nu s-ar putea apuca efectiv de treabă pentru că nu se poate emite AM, și implicit autorizație de construire, fără a avea studiul de fezabilitate (SF) gata pe tot traseul (contractul pentru actualizarea SF pentru secțiunile 2, 3, 4 și 6 a fost reziliat).
Simplu spus, aceste licitatii lansate nu înseamnă nimic dacă vor fi anulate ulterior sau dacă în urma lor vom avea desemnați constructori incapabili să-și acopere costurile și riscurile, ajungând la rezilierea contractelor, așa cum s-a întâmplat pe A3 Suplacu de Barcău-Borș (Corsan-Corviam, Spania) sau A7 Centura Bacău (Eko, Turcia).
Sursa: Asociaţia Pro Infrastructura
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
România, printre țările cu cele mai mici alocări bugetare din Europa pentru pensii, alocații și șomaj
România, printre țările cu cele mai mici alocări bugetare din Europa pentru pensii, alocații și șomaj România se află pe ultimele locuri din Uniunea Europeană (UE) în ceea ce privește alocarea cheltuielilor pentru protecție socială, arată Monitorul Social, proiect al Fundației Friedrich Ebert România. Datele oficiale cele mai recente din 2023 privind cheltuielile totale ale […]
Carduri de energie 2025 | Când vor putea accesa românii vulnerabili aplicația prin care primesc vouchere pentru factura la curent
Carduri de energie 2025 | Când vor putea accesa românii vulnerabili aplicația prin care primesc vouchere pentru factura la curent Ministrul Energiei a anunțat în urmă cu câteva zile la Digi24, când va fi funcțională aplicația pe care se pot înscrie consumatorii vulnerabili ca să primească vouchere pentru plata facturii la curent, în contextul expirării […]
Un nou val de disponibilizări lovește România: Un alt gigant IT anunță concedieri, după ce Amazon a anunțat recent plecarea a sute de angajați
Un nou val de disponibilizări lovește România: Un alt gigant IT anunță concedieri, după ce Amazon a anunțat recent plecarea a sute de angajați Un nou val de disponibilizări lovește sectorul IT, după ce Amazon a anunțat recent concedierea a sute de angajați din România. De această dată este vorba despre Microsoft, care pregătește o […]