Autostrada Sebeş-Turda: Autorităţile au ”uitat” să exproprieze o parcelă de pe traseul lotului I, în Oarda de Sus

O bucată de pământ în suprafață de 797 metri pătrați din Oarda de Sus, situată chiar pe traseul lotului 1 al viitoarei autostrăzi Sebeș-Turda, nu se regăsește deloc pe anexa Hotărârii de Guvern 399 din 2014 care stabilește suprafețele expropriate.

De atunci și până acum proprietarul a făcut multe demersuri pentru a fi expropriat însă a fost ignorat în mod constant, iar situația nu s-a remediat în cei aproape 3 ani care s-au scurs de la publicarea hotărârii cu pricina. Semn că mai marii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu se împiedică de un ”ciot” de nici 800 de metri pătrați din Oarda de Sus, au amenajat pe proprietatea ”uitată” un drum tehnologic de acces (foto). Adică pe aici se plimbă zilnic, cu jeep-urile lor, șefi mari, șefi mici de la CNAIR sau ingineri ai constructorului italian Asociere Impresa Pizzarotti & C S.p.a – Pomponio Constructii S.R.L.

De altfel proprietarul parcelei cu pricina nu se opune exproprierii și chiar și-a dat acordul pentru amenajarea drumului tehnologic pe bucata lui de pământ, în semn de bunăvoință acesta fiind chiar de acord să-și mute de acolo stupina care cuprinde câţiva zeci de stupi. Nu a primit însă aceeași bunăvoință din partea reprezentanților CNAIR, care amână nejustificat punerea în drepturi a unui proprietar român de bună credință.

”Am fost în inspecție pe loturile 1, 2 și 3; am fost profund nemulțumit de ce am găsit pe lotul 1 și mâine aștept antreprenorul de pe lotul 1 la o întâlnire cu compania, la sediul ministerului, ca să ne spună exact ce planuri are, întrucât are o mobilizare destul de dezamăgitoare și progresul fizic este destul de lent. Să ne spună dacă mai vrea să mai lucreze pentru companie și pentru România în general, că în ritmul acesta nu vom mai tolera niciodată să avem astfel de întârzieri nejustificate din varii motive invocate de antreprenori. (…) Antreprenorul și-a asumat pe lotul 1 Sebeș – Turda că-l va finaliza, dacă nu mă înșel, undeva la sfârșitul primului semestru 2018, dar cu astfel de mobilizare, eu nu cred. Eu nu tolerez astfel de comportament”, declara la sfârșitul lunii aprilie ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, în urma unei vizite în teren.

Ce a uitat să spună domnul Cuc a fost însă că cea mai mare parte a întârzierilor este pricinuită de Statul Român și de subordonații domniei sale, care își prind urechile în listele cu exproprieri. La aceste gafe se adaugă și alte zeci de procese intentate de proprietari nemulțumiți fie de sumele primite, fie de modul cum au fost determinate suprafețele de expropriat. Cu un singur lucru putem fi însă de acord cu domnul ministru Cuc, și anume termenul de finalizare în vara anului viitor este cel puțin utopic.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...