Au început lucrările la segmentul de autostradă Vinţu de Jos – Miercurea Sibiului
Toţi românii aşteaptă cu sufletul la gură orice veste despre construcţia unei porţiuni cât de mici de autostradă. Dar cei mai nerăbdători dintre ei sunt, fără urmă de îndoială, locuitorii municipiului Sebeş, localitate care apare în studiile de trafic ale Ministerului Transporturilor drept „Gâtuirea Sebeş”. De ce? Din pricina celor aproximativ 40.000 de autovehicule care străbat zilnic urbea. Ei bine, vestea cea bună a venit: de o săptămână au început lucrările la segmentul de autostradă dintre Vinţu de Jos şi Miercurea Sibiului, parte a tronsonului Orăştie – Sibiu. Cu o lungime de 20 de kilometri, tronsonul respectiv va funcţiona şi ca centură de ocolire a municipiului Sebeş de către cei aflaţi în tranzit, ceea ce va aduce descongestionarea masivă a municipiului, eliminarea blocajelor de trafic şi implicit scurtarea timpului petrecut în trafic de către călători. Deocamdată se lucrează, a declarat deputatul PDL al Colegiului Sebeş-Blaj Clement Negruţ, la descărcarea de sarcină istorică a terenurilor pe care va fi construită autostrada şi din ceea ce s-a făcut până acum (precizăm că arheologii cam bănuiesc pe unde s-ar afla eventualele situri) nu s-au făcut descoperiri importante care să presupună conservarea in situ ceea ce ar duce la noi întârzieri în execuţia efectivă a autostrăzii. Lucrările de descărcare de sarcină istorică sunt executate de arheologii Muzeului Naţional al Unirii din Alba Iulia. Pe segmentul de autostradă Vinţu de Jos – Miercurea Sibiului vor exista două noduri; unul în zona dintre Sebeş şi Lancrăm pentru accesul de pe şi pe DN1 şi la Cunţa tot pentru accesul pe DN1. De asemenea, va fi prevăzută şi posibilitatea de a se crea încă un nod pentru „înţeparea” la autostradă a drumului expres Turda – Alba Iulia – Sebeş, un proiect la care nu s-a renunţat, dar a cărui realizare va intra în discuţie după anul 2013, an prevăzut pentru finalizarea autostrăzii.
Luni, constructorul – asocierea dintre Straco şi Studio Corona va solicita eliberarea de către Primăria municipiului Sebeş a certificatului de urbanism pentru organizarea de şantier. Aceasta va fi pe DN 1 între Alba Iulia şi Lancrăm peste drum de Romaqua. De asemenea, se pare că la mijlocul lunii octombrie va avea loc şi o inaugurare oficială a lucrărilor la acest segment, un eveniment la care vor fi prezenţi primul ministru Emil Boc, ministrul Transporturilor – Anca Boagiu, reprezentaţi ai constructorului şi ai consorţiului de consultanţă şi desigur oficialităţile din judeţele Alba şi Sibiu.
În prezent s-a luat legătura cu primăriile comunelor Cut, Şpring şi Câlnic precum şi cu cea a municipiului Sebeş pentru a-i mobiliza pe cetăţenii care au culturi pe terenurile pe care se va construi autostrada să-şi strângă cât mai repede recolta.
Anca DINICĂ
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
1 august 2025 | Se schimbă, din nou, tarifele de furnizare a energiei electrice. Care vor fi creșterile
1 august 2025 | Se schimbă, din nou, tarifele de furnizare a energiei electrice. Care vor fi creșterile Începând cu 1 august 2025, prețul la energia electrică va crește din nou. Cota de TVA pentru energia electrică crește de la 1 august, de la 19% la 21%, astfel că factura la curent, majorată după liberalizarea […]
”Statul a dat, statul a luat, statul fie lăudat” – Bogdan Glăvan, despre pensiile din România: Înghețarea pensiilor nu reprezintă o rezolvare a deficitului
”Statul a dat, statul a luat, statul fie lăudat” – Bogdan Glăvan, despre pensiile din România: Înghețarea pensiilor nu reprezintă o rezolvare a deficitului ”Statul a dat, statul a luat, statul fie lăudat”, spune Bogdan Glăvan, care este de părere că înghețarea pensiilor nu reprezintă o rezolvare a deficitului bugetar. ”5% rata inflației în 2024 […]
Căldura crește, trenurile încetinesc: Întârzieri mari ale trenurilor, datorate temperaturilor excesive la nivelul șielor
Căldura crește, trenurile încetinesc: Întârzieri mari ale trenurilor, datorate temperaturilor excesive la nivelul șielor Temperaturile caniculare prognozate, din această vară, a forțat Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA să aplice măsuri speciale pentru desfășurarea în condiții de siguranță a traficului feroviar. Astfel, în zonele unde temperatura la nivelul șinei atinge sau depășește 50 de […]