Asociația Pro Infrastructură despre autostrada A10 Sebeș-Turda: Atitudinea noului ministru este similară cu a predecesorului, Razvan Cuc
Asociația Pro Infrastructură despre autostrada A10 Sebeș-Turda: Atitudinea noului ministru este similară cu a predecesorului, Razvan Cuc
După vizita de vineri, 10.01.2020, a ministrului Transporturilor Lucian Bode și a șefului CNAIR Sorin Scarlat pe cele două loturi în execuție ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, Asociația Pro Infrastructură atrage atenția ca atitudinea noului ministru este similară cu a predecesorului Răzvan Cuc, în opinia lui vinovați par a fi doar antreprenorii care nu lucrează și nu își plătesc subcontractorii.
„Vineri, 10.01.2020, ministrul Transporturilor Lucian Bode și șeful CNAIR Sorin Scarlat s-au deplasat pe cele două loturi în execuție ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, discutând cu antreprenorii, subcontractorii și furnizorii acestora.
Din păcate, atitudinea noului ministru este similară cu a predecesorului Răzvan Cuc. Conform domnului Bode, statul român este un partener serios care se achită de toate responsabilitățile, plățile sunt la zi, revendicările constructorilor sunt în analiză (de ani de zile) sau nu pot fi plătite din diverse motive legislative. Vinovații par a fi doar antreprenorii care nu lucrează și nu își plătesc subcontractorii.
Am vorbit în repetate rânduri despre incompetența și lipsa de profesionalism din partea statului român care s-au translatat treptat și spre companiile private. Un principiu fundamental în economie este acela că dacă nu ești plătit de client, nu poți munci în parametri normali. Vorbim de diferențe între stadiul fizic și cel financiar ce trebuie plătite de CNAIR pe cele două tronsoane de ordinul zecilor de milioane de lei.
Scuzele CNAIR, că „nu s-au primit toate documentele”, că „trebuie o relație mai strânsă cu inginerul”, că „decizia DAB din 2017 nu este încă definitivă”, că „propunerea de modificare din iunie 2019 încă este în analiză”, sunt doar praf în ochi, o mască pusă în fața incompetenței și lipsei de asumare.
Să nu uităm că în 2019, la 5 ani de la debutul lucrărilor, „s-a descoperit” o groapă de gunoi pe o bretea a nodului rutier Alba Iulia Sud pe care abia acum CNAIR anunță că o va soluționa.
Oare de ce Aktor și Pizzarotti au un portofoliu de lucrări spectaculoase în alte state, iar în România tărăgănează cu anii bucăți de autostradă relativ simple, ducând la faliment subcontractori locali? Pentru că pot și li se permite. Pentru că sunt imaginea în oglindă a unui stat corupt, prost și iresponsabil, incapabil să gestioneze investiții de miliarde de euro”, au declarat cei de la Asociația Pro Infrastructură.
sursa: facebook – Asociația Pro Infrastructură
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
Problema ciorilor a revenit odată cu primăvara. Cine o rezolvă? Problema ciorilor din municipiul Aiud și din alte administrații locale nu este nouă, ea revine în fiecare iarnă și primăvară. Dacă te plimbi prin locurile în care mai există brazi, pini sau copaci mai înalți, ai parte de surprize neplăcute constând în disconforturi olfactive, sonore […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2025 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
Mesaje de Paste fericit. Urări, felicitări și SMS-uri pe care le poţi trimite celor dragi de Sfintele Pasti
-
Opinii - Comentariiacum 3 zile
SĂPTĂMÂNA LUMINATĂ. Ce nu ai voie să faci în săptămâna de după Paști. Tradiții și superstiții
-
Curier Județeanacum 3 zile
Obiceiuri în a doua zi de Paște: Tradiția stropitului fetelor de măritat ori a nevestelor este păstrata cu sfințenie în unele localități
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2024. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum 5 zile
Mesaje de Paște 2024. Cele mai frumoase texte cu URARI creștine pe care le poți trimite prin SMS cu ocazia sărbătorilor pascale