Apare Comitetul de monitorizare a reformei pensiilor: Ce atribuții va avea acesta
Apare Comitetul de monitorizare a reformei pensiilor: Ce atribuții va avea acesta
Ministrul Muncii, Marius Budăi, pregătește constituirea unui Comitet de monitorizare, după ce România și-a luat angajamentul, ca prin Planul Național de Redresare și Reziliență, să realizeze și o reformă a pensiilor.
Comitetul respectiv va monitoriza reforma sistemului public de pensii, așa cum a fost ea asumată prin PNRR. Un proiect de Ordin privind înființarea Comitetului de monitorizare a fost pus în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Muncii, la 24 decembrie.
Comitetul reprezintă o structură partenerială între Ministerul Muncii, condus de Marius Budăi, și Ministerul Finanțelor, în fruntea căruia se află ministrul Adrian Câciu.
El ar urma să fie alcătuit din următorii trei membri: ministrul Muncii și Solidarității Sociale, ministrul Finanțelor și președintele Casei Naționale de Pensii.
De asemenea, Comitetul va avea și invitați, pentru problematica sustenabilități financiare a sistemului de pensii, a pilonului 2 de pensii, respectiv pentru cea a indemnizațiilor/pensiilor de serviciu.
Citește și: Formulă calcul pensie 2022: Fiecare român poate afla ce pensie va avea. Cum se calculează pensia?
Astfel, vor putea fi invitați: președintele Camerei Deputaților și/sau Președintele Senatului, ministrul Justiției, ministrul Afacerilor Externe, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, președintele Consiliului Autorității pentru Supraveghere Financiară, președintele Curții de Conturi a României, președintele Consiliului Fiscal, dar și alți reprezentanți, după caz.
Ce atribuții va avea Comitetul de monitorizare a reformei pensiilor:
- Contribuie la elaborarea direcțiilor strategie și de programare a reformei sistemului de pensii;
- Asigură cadrul decizional și dezbatere pentru implementarea unei reforme a sistemului de pensii sustenabilă din punct de vedere financiar, care corectează inechitățile din cadrul sistemului public de pensii, consolidează principul contributivității și sporește gradul de adecvare al pensiilor minime;
- Monitorizează implementarea reformei sistemului de pensii și progresele înregistrate în îndeplinirea obiectivelor acesteia;
- Monitorizează și ex-post implementarea obiectivelor „Reformei sistemului public de pensii”;
- Analizează și/sau emite puncte de vedere cu privire la documentele de politică publică, și lucrările comisiei tehnice cu privire la implementarea obiectivelor din cadrul reformei sistemului public de pensii;
- Analizează, avizează și emite puncte de vedere cu privire la livrabilele furnizorului de asistență tehnică;
- Analizează și emite puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative ce vor duce la îndeplinire obiectivele asumate în cadrul reformei sistemului public de pensii;
- Coordonează și îndrumă comisia tehnică pentru realizarea documentațiilor tehnice necesare desfășurării activității comitetului și îndeplinirii scopului și rolului acestuia;
- Dezbate orice problemă care vizează evoluția și/sau implementarea „reformei sistemului public de pensii”;
- Avizează sintezele activității comitetului în vederea asigurării transparenței.
Art. 1. Dispoziții generale
(1) În scopul implementării și monitorizării „Reformei sistemului public de pensii” din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență al României, Componenta 8 – „Reforme fiscale și reforma sistemului public de pensii” se constituie Comitetul de monitorizare, însărcinat cu revizuirea, cu sprijinul furnizorului de asistență tehnică, a sistemului de pensii și a intervențiilor la nivel de politici în sistemul de pensii, organism fără personalitate juridică, denumit în continuare Comitet;
(2) Comitetul reprezintă o structură partenerială intre MMSS si MF , în calitate de instituții responsabile de implementarea Componentei C8 și monitorizarea acesteia, respectiv „Reforma fiscala si reforma sistemului public de pensii” din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, în raport de jaloanele , țintele si indicatori asumați prin PNRR și corelat cu activitatea furnizorului de asistență tehnică stabilită după îndeplinirea jalonului cu numărul secvențial nr. 211 din cadrul Anexei la Decizia de Implementare a Consiliului nr. 608/27.09.2021.
(3) Comitetul asistă Guvernul României, respectiv Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și Casa Națională de Pensii Publice în elaborarea și monitorizarea politicii în domeniul sistemului public de pensii.
(4) În vederea pregătirii lucrărilor, analizării documentelor de politică publică și livrabilelor furnizorului de asistență tehnică supuse dezbaterilor, analizelor, avizării și/sau emiterii punctelor de vedere comitetului se constituie o comisie tehnică din specialiști de la nivelul fiecărei instituții implicate.
Art. 2. Componența comitetului
(1) Comitetul este alcătuit din membrii și invitați, în funcție de obiectul dezbaterilor și documentelor discutate în cadrul reuniunilor acestuia.
(2) Comitetul este condus de ministrul muncii și solidarității sociale, care coordonează implementarea „Reformei sistemului public de pensii” din cadrul Planului Național de Redresare
(3) Comitetul este alcătuit din următorii membrii:
a) ministrul muncii și solidarității sociale
b) ministrul finanțelor
c) președintele Casei Naționale de Pensii
(4) În cadrul Comitetului pot fi invitați, în ceea ce privește problematica sustenabilități financiare a sistemului de pensii, pilonului 2 de pensii și indemnizațiilor/pensiilor de serviciu:
a) președintele Camerei Deputaților și/sau Președintele Senatului
b) ministrul justiției
c) ministrul afacerilor externe
d) ministrul transporturilor și infrastructurii
e) președintele Consiliului Autorității pentru Supraveghere Financiară
f) președintele Curții de Conturi a României
g) președintele Consiliului Fiscal
h) alți reprezentanți, după caz
(5) Comisia tehnică prevăzută la art. 1 alin. (4) poate fi completată cu alți reprezentanți din cadrul instituțiilor al căror reprezentat este invitat să participe în cadrul reuniunilor comitetului în conformitate cu art. 2 alin.(4) din prezentul ordin.
(6) Componența nominală a comisiei tehnice, precum și orice modificare adusă acesteia, se stabilește pe baza nominalizărilor făcute de fiecare entitate reprezentată în cadrul acesteia și se comunică secretariatului tehnic al comitetului.
(7) Comitetul și comisia tehnică prevăzută la alin. 3 sunt sprijinite în activitatea acestora de un secretariat tehnic, asigurat la nivelul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale prin intermediul reprezentanților Direcției de Asigurări Sociale
Art. 3. Atribuțiile comitetului
(1) Contribuie la elaborarea direcțiilor strategie și de programare a reformei sistemului de pensii
(2) Asigură cadrul decizional și dezbatere pentru implementarea unei reforme a sistemului de pensii sustenabilă din punct de vedere financiar, care corectează inechitățile din cadrul sistemului public de pensii, consolidează principul contributivității și sporește gradul de adecvare al pensiilor minime;
(3) Monitorizează implementarea reformei sistemului de pensii și progresele înregistrate în îndeplinirea obiectivelor acesteia;
(4) Monitorizează și ex-post implementarea obiectivelor „Reformei sistemului public de pensii”
(5) Analizează și/sau emite puncte de vedere cu privire la documentele de politică publică, și lucrările comisiei tehnice cu privire la implementarea obiectivelor din cadrul reformei sistemului public de pensii;
(6) Analizează, avizează și emite puncte de vedere cu privire la livrabilele furnizorului de asistență tehnică;
(7) Analizează și emite puncte de vedere cu privire la proiectele de acte normative ce vor duce la îndeplinire obiectivele asumate în cadrul reformei sistemului public de pensii;
(8) Coordonează și îndrumă comisia tehnică pentru realizarea documentațiilor tehnice necesare desfășurării activității comitetului și îndeplinirii scopului și rolului acestuia;
(9) Dezbate orice problemă care vizează evoluția și/sau implementarea „reformei sistemului public de pensii”;
(10) Avizează sintezele activității comitetului în vederea asigurării transparenței.
Art. 4. Atribuțiile Comisiei tehnice
(1) Sprijină comitetul în desfășurarea activităților și participă la reuniunile acestuia, ori de câte ori se impune;
(2) Se reunește în întâlniri tehnice pregătitoare și/sau de lucru pentru pregătirea documentațiilor tehnice necesare dezbaterilor în cadrul comitetului;
(3) Pregătește documentațiile tehnice: analize, avize, puncte de vedere referitoare la documentele de politică publică propuse de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și/sau Casa Națională de Pensii Publice;
(4) Pregătește documentațiile tehnice: analize, avize, puncte de vedere referitoare la documentele de politică publică, analizele prezentate și/sau livrabilele furnizate de furnizorul de asistență tehnică;
(5) Pregătește documentațiile tehnice: analize și puncte de vedere referitoare la proiectele de acte normative care transpun obiectivele asumate în cadrul reformei sistemului public de pensii
(6) Răspunde de realizarea sarcinilor și dispozițiilor comitetului;
(7) Pune la dispoziția comitetului analize și puncte de vedere cu privire la orice problemă care vizează evoluția și/sau implementarea „reformei sistemului public de pensii”;
Art. 5. Atribuțiile Secretariatul tehnic al comitetului și al comisiei tehnice denumit în continuare Secretariat
(1) Secretariatul funcționează în baza unei proceduri interne și are următoarele atribuții:
a) Ia măsurile necesare pentru asigurarea pregătirii logistice și pentru transmiterea invitațiilor de participare la reuniunile comitetului și/sau întâlnirile tehnice de pregătire și/sau de lucru ale comisiei tehnice;
b) Primește și, după caz, întocmește și integrează documentele ce fac obiectul dezbaterii în cadrul reuniunilor comitetului și/sau întâlnirilor tehnice de pregătire și/sau de lucru ale comisiei tehnice;
c) Asigură schimbul de informații referitor la activitatea comitetului/comisiei tehnice, între părțile implicate;
d) Primește și asigură soluționarea corespondenței legate de activitatea comitetului și/sau comisiei tehnice;
e) Întocmește sinteza deciziilor adoptate de comitet și minuta reuniunii și asigură transmiterea acestora tuturor părților implicate;
f) Asigură corespondența și informarea tuturor membrilor comitetului și comisiei tehnice cu privire la ordinea de zi, subiectele de discuție, elementele aflate în lucru și în general orice problemă ce ține de buna desfășurare a activității acestora;
g) Asigura arhivarea, în format electronic și letric, a tuturor documentelor referitoare la activitatea comitetului;
h) Asigură furnizarea informațiilor cu privire la activitatea comitetului, structurii responsabile din cadrul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale responsabile de implementarea și gestionarea componentelor și intervențiilor/măsurilor aferente componentelor aferente acestuia din cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență;
i) Pregătește sintezele privind activitatea comitetului în vederea asigurării transparenței.
Art. 6.Reuniuniunile comitetului și comisiei tehnice
(1) Comitetul se reunește cel puțin trimestrial pe perioada implementării reformei și ori de câte ori este necesar pe perioada de monitorizare ex-post.
(2) Comitetul se poate întruni în reuniuni extraordinare la inițiativa oricărui membru, la cererea Comisiei Europene sau ori de câte ori situația o impune pentru soluționarea problemelor deosebite identificate în implementarea „Reformei sistemului public de pensii”.
(3) În situația prevăzută la alin. (2), propunerea de organizare va fi transmisă, în scris, secretariatului, iar ministrul muncii și solidarității sociale va decide data convocării reuniunii, după consultarea membrilor Comitetului.
(4) Regulamentul privind organizarea și desfășurarea reuniunilor comitetului și al comisiei tehnice se aprobă în prima reuniune a Comitetului și Comisiei tehnice și se comunică tuturor factorilor implicați;
Art. 7. Dispoziții finale
(1) Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României
Sursa: bugetul.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Zeci de firme din Alba Iulia, solicită scăderea impozitului pe clădiri nerezidențiale. Petiție adresată primăriei
Zeci de firme din Alba Iulia, solicită scăderea impozitului pe clădiri nerezidențiale. Petiție adresată primăriei Luni, 18 noiembrie 2024, aproximativ 60 de firme din Alba Iulia au depus la primărie o petiție prin care cer scăderea impozitelor pe clădirile nerezidențiale, motivând că plătesc printre cele mai mari impozite locale din țară. Petiția a fost formulată […]
Secțiune Articole Similare
-
Sport4 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate4 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentarii13 ore ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
17 noiembrie: Ziua Internațională a Studenților. Cum a apărut această sărbătoare și când a fost fost celebrată pentru prima dată