Anvelopele de iarnă 2021: De când sunt obligatorii şi care sunt AMENZILE
Primele ninsori şi-au făcut deja apariţia la munte, iar prognozele ANM anunţă că vremea se răceşte şi aduce cu ea fenomene specifice sezonului rece.
Poliția Română anunță că a început sezonul anvelopelor de iarnă obligatorii și transmite că șoferii ale căror autovehicule nu sunt dotate cu astfel de pneuri pot primi amenzi de până la 2.900 de lei, precum și reținerea certificatului de înmatriculare. Deși nu există o dată de la care anvelopele de iarnă sunt obligatorii, acestea trebuie să fie mereu prezente atunci când circulați pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, indiferent de perioada anului.
Potrivit Codul Rutier, este interzisă circulaţia autovehiculelor pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acestea să fie dotate cu cauciucuri de iarnă. Este vorba despre OG 5 2011 sau ”Legea cauciucurilor de iarnă”, intrată în vigoare de la 1 noiembrie 2011.
Pentru a conduce regulamentar, schimbarea anvelopelor, din cele de vară în cele de iarnă, este esențială la sosirea sezonului rece și a zăpezii pe drumuri. „Legea cauciucurilor de iarnă” a intrat în vigoare în 2011, iar toți cei circulă pe drumuri publice acoperite de zăpadă, gheață sau polei sunt obligați să aibă anvelope de iarnă.
Sursa citată mai arată că anvelopele de iarnă se identifică ușor, datorită prezenței pe laterale a literelor M și S, sub forma: „M+S”, „M.S.”, „MS” sau „M&S”, fără a include în această categorie anvelopele marcate numai cu inscripţia ,,all seasons”.
Anvelopele de iarnă sunt construite din cauciuc special pentru a oferi o aderentă adecvată atunci când temperatura scade sub 7 grade sau carosabilul este acoperit de zăpadă, gheaţă ori polei.
RAR: Anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă 2021
Anvelopele de iarnă sunt construite din cauciuc special pentru a oferi o aderentă adecvată atunci când temperatura scade sub 7 grade sau carosabilul este acoperit de zăpadă, gheaţă ori polei.
Anvelopele all-season sau mixte nu sunt asimilate anvelopelor de iarnă, potrivit RAR. Denumirea de anvelopă all-season este o denumire comercială care nu defineşte cu exactitate tipul de anvelopă omologată pe timp de iarnă conform Ordonanţei OG 5 /2011. Singurul criteriu care certifică faptul că anvelopa este omologată şi legală este inscripţia literelor M şi S, sub formă: M+S, M.S. sau M&S, din nou conform Ordonanţei de Guvern nr. 5/2011.
„Menţionăm însă că din punct de vedere tehnic anvelopa all season nu este recomandată pentru utilizarea pe tot parcursul anului în ţări cu o climă că a României, acestea fiind destinate mai degrabă unor ţări cu o climă mai temperată”, precizează RAR.
Nerespectarea ordonanței de urgență nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice din Codul Rutier atrage însă contravenție, ce se încadrează în clasa a IV-a de amenzi. Șoferii riscă să rămână fără certificat de înmatriculare și amenzi între 1305 și 2.900 de lei (reamintim pe această cale că punctul de amendă s-a majorat la 145 de lei, de la 1 februarie 2019).
Sursa: dcbusiness.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Taxa pe boală revine: Toate concediile medicale vor fi taxate. Programul de guvernare elimină excepțiile de la plată în totalitate
Taxa pe boală revine: Toate concediile medicale vor fi taxate. Programul de guvernare elimină excepțiile de la plată în totalitate Taxa pe boală, așa cum a fost numită în 2024 obligativitatea de a plăti CASS pe anumite concedii medicale, revine prin noul program de guvernare 2025 – 2028, dar de data aceasta pentru toate certificatele, […]
Stresul examenelor și teama de eșec, determină tot mai mulți tineri să apeleze la psiholog
Stresul examenelor și teama de eșec, determină tot mai mulți tineri să apeleze la psiholog Sezonul examenelor aduce un val de stres printre tineri şi cozi tot mai mari la uşile psihologilor. Lipsa somnului, volumul mare de materie și teama de eșec îi afectează şi ajung să se confrunte cu anxietate, epuizare sau chiar atacuri […]
Program de guvernare: Cursuri de la 8 la 17 pentru elevi și dezvoltarea programului „Școală după școală”. Crește și norma didactică pentru profesori
Program de guvernare: Cursuri de la 8 la 17 pentru elevi și dezvoltarea programului „Școală după școală”. Crește și norma didactică pentru profesori Elevii din România ar putea sta 9 ore la școală, adică de la ora 8.00 până la 17.00. Ministerul Educației vrea să implementeze un sistem de tip școala de după școală, în […]