Rămâi conectat

Actualitate

Anul școlar 2021-2022: Regulile pentru deschiderea și funcționarea școlilor. Ce trebuie să știe elevii, părinții și profesorii

Publicat

în

Anul școlar 2021-2022: Regulile pentru deschiderea și funcționarea școlilor. Ce trebuie să știe elevii, părinții și profesorii

Luni, 13 septembrie, începe noul an școlar. Până la 6 la mie rată de infectare, toate creşele, grădiniţele şi şcolile funcţionează cu prezenţă fizică, iar după depăşirea acestui prag, rămân deschise doar creşele şi grădiniţele şi toţi elevii trec în online, cu excepţia învăţământului special.

În eventualitatea apariţiei unui caz de Covid-19 într-o clasă, în cazul celor de până la clasa a 6-a, copiii trec în online 14 zile, cu posibilitatea testării la 8 zile şi a reîntoarcerii la cursuri, dacă testele sunt negative, iar în cazul celor din clasele mai mari, copiii vaccinaţi sau care au trecut prin boală pot continua să înveţe faţă în faţă.

Purtarea măştii în curţile şi în aer liber aferente şcoli nu e mai obligatorie, cu excepţia festivităţii de deschidere a şcolii.

Electrica Furnizare Discount

Măsurile de prevenţie se menţin: distanţarea fizică, aerisirea spaţiilor închise în şcoală, locurile de luat masa, sălile de sport, purtarea măştii în interior.

Festivităţile de deschidere a anului şcolar vor fi limitate la o oră şi jumătate.

PRINCIPALELE PREVEDERI ALE ORDINULUI COMUN PRIVIND ÎNCEPEREA ANULUI ŞCOLAR

– Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ propune ISJ/ISMB aplicarea scenariului de organizare şi desfăşurare a cursurilor în unitatea de învăţământ, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenţei cumulate la nivelul localităţii, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori, după cum urmează:
Scenariul 1 Participarea zilnică cu prezenţă fizică a tuturor antepreşcolarilor, preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie Incidenţa cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 6/1000 de locuitori
Scenariul 2 a)Participarea zilnică cu prezenţă fizică în unităţile de învăţământ a tuturor antepreşcolarilor, preşcolarilor şi a elevilor din învăţământul special, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţieb)Participarea zilnică, în sistem on line a tuturor elevilor, cu excepţia celor din învăţământul special Incidenţa cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 6/1000 până la instituirea stării de carantină la nivelul localităţii

Citește și: Structura ANULUI ȘCOLAR 2021-2022. Când începe școala și când au elevii vacanță

În situaţii justificate de infrastructură şi resursele existente, unităţile de învăţământ/unităţile conexe pot desfăşura activităţi didactice în sistem online cu aprobarea ISJ/ISMB.

– Înainte de data începerii cursurilor universitare, în funcţie de situaţia epidemiologică, de particularităţile locale, de infrastructura, de specificul programelor de studiu şi de resursele umane ale fiecărei instituţii de învăţământ superior în parte, conducerea acesteia, cu consultarea senatului universitar, stabileşte aplicarea unuia dintre scenariile de organizare şi desfăşurare a activităţilor didactice, după cum urmează:
Scenariul 1 Participarea fizică în instituţia de învăţământ superior a tuturor studenţilor/cursanţilor la toate activităţile didactice, conform programului de desfăşurare a acestora, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie, astfel încât să fie asigurată o distanţă de minimum 1 m2 /student pentru orele de curs/seminar
Scenariul 2 Participare in sistem mixt – prezenta fizica si online, in functie de specificul programelor de studiu, de infrastructura si de conditiile epidemiologice, conform procedurilor proprii fiecarei universitati.
Scenariul 3 Participarea tuturor studenţilor/cursanţilor la activităţi didactice online

– La nivelul localităţilor unde este instituită măsura carantinei zonale nu sunt permise activităţile care impun prezenţa fizică a antepreşcolarilor, preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ. În această situaţie, activitatea didactică pentru preşcolari şi elevi se desfăşoară exclusiv online, cu excepţia activităţilor de terapie pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale din învăţământul special şi special integrat, care se desfăşoară cu prezenţa fizică în unitatea de învăţământ. Activităţile de terapie pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale sunt permise indiferent de scenariul în care se află localitatea sau unitatea de învăţământ, inclusiv în carantină.

– Este permisă organizarea simulărilor examenelor naţionale, evaluărilor naţionale şi a examenelor pentru anii terminali, cu prezenţa fizică, în unităţile de învăţământ din localităţile în care nu este declarată starea de carantină la nivelul localităţii, sub condiţia asigurării stricte a normelor de prevenire a îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, respectiv distanţare corectă, igienizarea mâinilor şi purtarea obligatorie a măştii.

– Este permisă organizarea orelor remediale, cu prezenţă fizică, în unităţile de învăţământ, dacă la nivelul localităţii nu este o incidenţă a ratei de infectare mai mare de 6/1000.

– Personalul didactic/nedidactic şi personalul didactic auxiliar implicat în procesul de învăţământ în unităţile de învăţământ special are obligaţia să poarte mască în permanenţă în cancelarie, în timpul deplasării în incinta unităţii de învăţământ şi în timpul pauzelor , precum şi în sălile de clasă, cu excepţia situaţiilor în care procesul specific de predare/învăţare/recuperare impune un contact vizual complet, caz în care vor putea folosi viziere. În cazul elevilor din învăţământul special, masca de protecţie are caracter de recomandare adaptată specificului procesului educaţional, şi nu reprezintă o obligaţie.

– Sunt permise festivităţile de deschidere a anului şcolar/universitar, organizate doar în exterior, cu purtarea obligatorie a maştii de protectie şi fără ca durata acestora să depăşească 1,5 ore.

– Este permisă desfăşurarea orelor de educaţie fizică în săli de sport/spaţii interioare, fără obligativitatea purtării măştii de protecţie, în condiţiile în care rata de incidenţă cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mică de 2/1000. La o rată de incidenţă mai mare de 2/1000, orele de educaţie fizică se pot desfăşura doar în spaţii deschise, fără obligativitatea purtării măştii de protecţie. Prin excepţie, preşcolarii nu au obligaţia purtării măştii de protecţie în timpul orelor de educaţie fizică, indiferent de rata de infectare.

– Pentru pregătirea unităţilor de învăţământ/ conexe/instituţiilor de învăţământ, conducerile acestora au în vedere următoarele aspecte:

a) organizarea şi întreţinerea spaţiilor astfel încât să se asigure distanţarea de minim 1 metru. În situaţia în care acest lucru nu se poate realiza, se va asigura distanţarea maxim posibilă, inclusiv prin amplasarea optimă a mobilierului şcolar;

b) stabilirea circuitelor funcţionale;

c) organizarea spaţiilor de recreere;

d) evaluarea necesarului de resurse umane;

e) asigurarea materialelor de curăţenie, igienă şi dezinfecţie;

f) asigurarea permanentă a unui stoc de rezervă de materiale de protecţie pentru elevi/studenţi şi personal.

– Înainte de reluarea cursurilor, fiecare unitate de învăţământ preuniversitar/ conexă/instituţie de învăţământ stabileşte spaţiile care pot fi folosite în procesul de învăţământ, precum şi spaţiul necesar ce va fi utilizat pentru izolarea temporară a cazurilor suspecte de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2, identificate de cadrul medical din unitatea de învăţământ preuniversitar/conexă/instituţia de învăţământ sau persoana desemnată de conducerea unităţii/instituţiei.

– Preşcolarii/Elevii cu vârstă mai mică de 12 de ani, care fac parte dintr-o grupă de risc, respectiv cei diagnosticaţi cu boli respiratorii cronice severe, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat tip I, boli inflamatorii, boli imune/autoimune, boli rare, boli ereditare de metabolism, dizabilităţi, tratament imunosupresiv sau alte afecţiuni cronice, cu avizul şi recomandările specifice ale medicului curant şi cu acordul scris al părinţilor, pot fi scutiţi de prezenţa fizică în şcoală.

Elevii cu vârsta de peste 12 ani, care fac parte dintr-o grupă de risc, respectiv sunt diagnosticaţi cu afecţiuni asociate cu imunodepresie moderată sau severă (transplant, afecţiuni oncologice în tratament imunosupresor, imunodeficienţe primare sau dobândite, alte tipuri de tratamente imunosupresoare) cu avizul şi recomandările specifice ale medicului curant şi cu acordul scris al părinţilor pot fi scutiţi de prezenţa fizică în şcoală, chiar dacă sunt vaccinaţi cu schema completă.

Pentru această categorie de preşcolarii/elevi, conducerile unităţilor de învăţământ vor identifica, după caz, soluţii pentru asigurarea procesului educaţional, inclusiv online.

– Suspendarea cursurilor cu prezenţă fizică în unităţile de învăţământ preuniversitar/conexe se dispune pentru o perioada de 14 zile la apariţia unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învăţământ antepreşcolar/preşcolar sau clasă de învăţământ primar, gimnazial, liceal, profesional şi postliceal.

În situaţia în care în aceeaşi sală cursurile sunt organizate în schimburi, se vor suspenda doar cursurile cu prezenţă fizică pentru clasa în care a fost confirmat cazul de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2.

Elevii din schimbul următor continuă cursurile cu prezenţă fizică după o dezinfectare prealabilă a sălii de clasă.

Cursurile pentru grupa/clasa suspendată se pot relua cu prezenţă fizică începand cu a 8-a zi de la data confirmării cazului pozitiv, pentru elevii care se testează şi rezultatul este negativ.

Testarea elevilor se realizează în a 8- a zi de la data confirmării cazului pozitiv de către cadrul medical din unitatea de învăţământ sau, acolo unde nu este posibil, de către o echipă mobilă din cadrul DSPJ/DSPMB. Până la efectuarea testului, elevii continuă activitatea didactică în regim online. Elevii care nu se prezintă la testare reiau cursurile cu prezenţă fizică dupa 14 zile de la suspendarea acestora.

Prin excepţie, elevii claselor VII- XII/XIII, vaccinati împotriva virusului SARS-CoV-2, pentru care au trecut cel puţin 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare precum şi elevii care au fost confirmati pozitiv pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile dar pentru care au trecut mai mult de 14 zile de la data testului pozitiv, pot continua cursurile cu prezenţa fizică.

– La apariţia cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, acestea au obligaţia de a anunţa conducerea unităţii de învăţământ care va informa DSP/DSPMB. DSP/DSPMB, în urma anchetei epidemiologice, va stabili care sunt contacţii direcţi ai acestora şi va decide împreună cu conducerea unităţii de învăţământ dacă se impune suspendarea activităţilor didactice la nivelul grupei/clasei sau unităţii de învăţământ. Măsura suspendării este dispusă prin hotărârea comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă/Comitetului Municipiului Bucureşti, la propunerea conducerii unităţii de învăţământ/instituţiei conexe, cu avizul ISJ/ISMB şi al DSP/DSPMB.

– Nu se vor prezenta la cursuri în unitatea de învăţământ/instituţia de învăţământ:

a) cei confirmaţi cu infecţie cu SARS-CoV-2, aflaţi în perioada de izolare la domiciliu;

b) cei care sunt declaraţi contacţi directi cu o persoană infectată cu SARS-CoV-2 şi se află în carantină la domiciliu/carantină instituţionalizată.

c) cei care au fost testaţi şi asteaptă rezultatele sau locuiesc cu o persoană care a fost testată şi care asteaptă rezultatele.

Publicitate

Actualitate

O treime dintre angajaţii români nu sunt mulţumiţi de salariul primit. Jumătate nu au curajul să ceară măriri salariale. STUDIU

Publicat

în

O treime dintre angajaţii români nu sunt mulţumiţi de salariul primit. Jumătate nu au curajul să ceară măriri salariale. STUDIU

Aproximativ 32% dintre angajaţii români nu sunt mulţumiţi de salariul pe care îl primesc. Mai mult, jumătate dintre angajaţi încă nu au curajul să ceară măriri salariale (49%). Cu toate acestea, studiul Hays România arată că rata de succes a solicitării unei măriri salariale este de 25%, ceea ce înseamnă că angajatorii conştientizează importanţa retenţiei angajaţilor şi impactul pe care îl poate avea asupra continuităţii afacerii.

În ceea ce priveşte viitorul, studiul citat arată o discrepanţă între aşteptările angajaţilor şi planurile angajatorilor. Deşi ambele categorii se aşteaptă la aproximativ acelaşi procent de creştere a salariilor la următoarea revizuire (3% – 6%), valoarea măririlor este sub nivelul aşteptărilor angajaţilor. Angajaţii consideră că performanţa lor individuală nu este apreciată şi ar trebui să fie plătiţi mai mult pentru eforturile lor – 43% dintre angajaţi consideră că creşterea lor ar trebui să fie de aproximativ 11% – 20%.

În acest an au avut loc schimbări majore pe piaţa muncii. Dacă la începutul anului scepticismul domina în cazul investitorilor, multe procese de angajare erau suspendate, iar angajaţii erau reticienţi cu privire la schimbarea locului de muncă, lucrurile s-au schimbat radical în a doua jumătate a anului, cred reprezentanţii Hays România.

Electrica Furnizare Discount

”În România, ca în multe alte locaţii din întreaga lume, angajatorii şi angajaţii compensează acum timpul petrecut în aşteptare, timp care a fost marcat de reticenţă în angajări masive în cazul companiilor şi reticienţă în schimbarea locului de muncă, în cazul angajaţilor. Marea majoritate a profesioniştilor chestionaţi (88%) se declară acum deschişi să ia în considerare noi oportunităţi de angajare (procentajul incluzând atât candidaţii activi, cât şi pasivi), alimentat de un apetit neîmplinit pentru majorări salariale. Mai mult, nouă din zece angajatori chestionaţi au declarat că angajează în acest moment, iar mai mult de jumătate dintre aceştia se aşteaptă ca volumul de angajări să crească în anul următor”, afirmă Timur Makhmutov, director general al Hays România.

În 2021, abilităţile tehnice, operaţionale şi manageriale sunt cele mai căutate, dar sunt şi cele mai dificil de găsit pe piaţă, alături de competenţele IT. Comparativ cu anul precedent, există modificări majore: abilităţile operaţionale sunt mai căutate acum, iar abilităţile de vânzare sunt critice în anumite domenii. Dacă anul trecut găsirea persoanelor cu o atitudine corectă şi abilităţi manageriale avansate a fost o provocare pentru angajatori, abilităţile operaţionale şi de vânzări sunt mult mai dificil de găsit pe o piaţă în care procesele de automatizare şi comerţul electronic sunt în plină expansiune.

Competenţele cele mai dorite de angajatori sunt: munca în echipă, adaptabilitatea, rezolvarea problemelor, comunicarea şi o mentalitate orientată spre creştere şi dezvoltare.

În ceea ce priveşte modul de lucru, angajatorii şi angajaţii sunt de acord: ambii preferă un model de lucru hibrid de acum înainte. Angajaţii au declarat că munca de acasă a condus la o productivitate mai mare (53%) sau nu a afectat nivelul acesteia (32%). Pentru ei, divizarea optimă între munca de acasă şi cea de la birou este de două zile la birou şi trei zile de acasă. În ceea ce priveşte cea mai bună structură de lucru hibridă, angajatorii favorizează săptămâna de lucru „3-2-2” – trei zile de la birou, două zile de la distanţă şi două zile libere.

Studiul Hays România are la bază un eşantion de 350 de angajaţi şi angajatori, iar datele au fost obţinute ca urmare a proceselor de recrutare desfăşurate de Hays România în 2021 şi opiniile experţilor din industrie.

Sursa: mediafax.ro

Citește mai mult

Actualitate

Nelu Tătaru: „Acest val 4 ne-a determinat să ne trezim, să arătăm şi să privim realitatea aşa cum este ea”

Publicat

în

Nelu Tătaru: „Acest val 4 ne-a determinat să ne trezim, să arătăm şi să privim realitatea aşa cum este ea”

Nelu Tătaru, fostul ministru al Sănătății, a declarat în cursul zilei de miercuri faptul că valul patru al pandemiei „ne-a determinat să ne trezim” și să observăm realitatea dură. Fostul ministru consideră că nu este nevoie de populism în astfel de momente, portofoliul de la Sănătate având nevoie de un profesionist, „nu doar de un politician”.

”Nu putem defila cu aceleaşi arme ca în 2020, când încercam să aflăm ceva despre pandemie. Acum cunoaştem şi avem la îndemână ceva ce nu exista atunci, sens în care observăm că vaccinarea este de bun augur. Păstrând acest ritm şi respectând măsurile, ne vom aşeza pe un platou al infectărilor şi, astfel, sperăm să putem avea parte de sărbători liniştite de iarnă.”, a scris, miercuri, pe Facebook, Nelu Tătaru.

Electrica Furnizare Discount

Fostul ministru al Sănătăţii a afirmat că ”acest val 4 ne-a determinat să ne trezim, să arătăm şi să privim realitatea aşa cum este ea: dură, nedistorsionată şi necontaminată de persoane cu păreri neavizate”.

”Joaca de-a populismul nu îşi are locul, mai ales atunci când este vorba despre viaţă şi moarte. Din păcate, în ultimul timp, tot mai des, a devenit ”o joacă” ce implică prea mulţi oameni nevinovaţi şi creduli. Cei care acum câteva săptămâni apostrofau că vrem să luăm măsuri să evităm atâta suferinţă şi pierderi de vieţi omeneşti…vor fi tot cei care vor apostrofa că nu am făcut ce trebuia făcut”, a mai scris Nelu Tătaru.

Acesta consideră că, în acest moment avem instrumente de care să ne folosim, dar trebuie să apelăm la ele: vaccin, mască de protecţie, distanţare socială, dezinfectant.

Nelu Tătaru face apel la toţi cei care nu se simt bine să contacteze medicul de familie şi să ia împreună cu acesta decizia corectă.

”Pandemia nu se tranşează în spitale. Spitalul ar trebui să fie ultima verigă la care se apelează, astfel încât să nu mai existe supraaglomerare şi oameni care aşteaptă o şansă la viaţă. Trebuie să avem mai multă grijă la cauză, iar apoi să tratăm efectul”, a mai afirmat fostul ministru al Sănătăţii.

Acesta consideră că portofoliul de la Sănătate are nevoie de un profesionist.

”Sănătatea are nevoie de un profesionist, nu doar de un politician, mai ales acum, când suntem în plină criză sanitară, când numărăm morţii, când privim neputincioşi imaginile tragice cu întreg corpul medical epuizat, cu familii care-şi pierd părinţii şi copii care rămân orfani…”, a mai scris Tătaru.

Discuţia vine în contextul în care ministrul desemnat Nicolae Ciucă încearcă să stabilească lista miniştrilor, dar, mai ales, să asigure o majoritate pentru învestirea Guvernului.

Sursa: stiripesurse.ro

Citește mai mult

Actualitate

Impunerea certificatului verde pentru accesul în unele locuri ar constitui o infracțiuni. Declarațiile unui consilier superior în Parlamentul European

Publicat

în

Impunerea certificatului verde pentru accesul în unele locuri ar constitui o infracțiuni. Declarațiile unui consilier superior în Parlamentul European

Un consilier superior în Parlamentul European a declarat faptul că impunerea certificatului verde pentru accesul în foarte multe locații ar constitui o infracțiune.

Marius Tudor, consilier superior în Parlamentul European, spune că, la nivelul Uniunii Europene, “certificatul verde NU a fost adoptat pentru condiționarea/limitarea accesului în instituții publice, mall-uri, restaurante, hoteluri, etc.”.

Electrica Furnizare Discount

Acest cerificat vizează doar “facilitarea liberei circulații în spațiul intra-european, transfrontalier, inclusiv pentru călătorii esențiale, cum ar fi transportul de medicamente”, explică oficialul european, care mai precizeză că Statul Român “comite o infracțiune și încalcă regulamentul (UE) 2021/953 al Parlamentului European și al Consiliului din 14 Iunie 2021 privind cadrul pentru eliberarea, verificarea și acceptarea certificatelor interoperabile de vaccinare, testare și vindecare de COVID – 19 (certificatul verde) pentru a facilita libera circulație pe durata pandemiei”.

Oficialul european dezvăluie și adevărata strategie de protecție a populației, pe care trebuiau s-o adopte incompetenții care ne conduc:

“Cred că toți trebuie să ne testăm periodic, vaccinați și nevaccinați, pe banii statului, căci slavă Domnului, am fi avut și încă mai avem cu ce achiziționa teste gratuite dacă oamenii politici scapă odată de furie și instalează un guvern funcțional care să ceară, prin Ministerul Sănătății, bani europeni pentru teste gratuite și să aducă tratament în țară. (…)

Sunt convins că România putea să facă și poate face mai mult și mai bine pentru cetățenii săi și pentru sănătatea publică, dacă alege calea corectă.

De exemplu, lași în mall un vaccinat care prezintă un certificat verde, dar pe care nu îl testezi și care ar fi pozitiv. În consecință supui riscului de infectare alte câteva sute de persoane aflate în mall, fie ele chiar vaccinate.

Soluția trebuie să includă și TESTAREA, nu doar vaccinarea, pentru că încă există milioane de români care nu pot sau nu vor să se vaccineze. Cu ei ce facem? De ei nu avem grijă?”.

Sursa: turdanews.net

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare