Rămâi conectat

Ştirea zilei

ANGAJĂRI la STAT: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 4 septembrie 2022. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS

Ziarul Unirea

Publicat

în

ANGAJĂRI la STAT: Posturi vacante în instituții din Alba, la data de 4 septembrie 2022. Calendarul examenelor și condițiile de înscriere la CONCURS

Mai multe instituţii publice din Alba anunță posturi vacante la data de 4 septembrie și organizează concursuri în următoarea perioadă. Pentru ocuparea posturilor, candidaţii trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

*Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” Abrud, cu sediul în Abrud, Str Republicii nr. 13, județul Alba, organizează, în data de 26.09.2022, ora 10.00, concurs pentru ocuparea funcției specifice Comitetului director, de director medical, conform O.M.S. nr. 954/2017 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătății publice nr. 284/2007 privind aprobarea metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcțiilor specifice comitetului director din spitalele publice.

Elit - Gustul Desăvârșit

Denumirea postului: director medical – funcție de conducere specifică comitetului director.

Condiții specifice de participare la concurs conform art. 3 alin. (3) pct. a) din O.M.S. nr. 954/2017:

  • sunt absolvenți de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină;
  • sunt confirmați cel puțin ca medic specialist;
  • au minimum 5 ani vechime în specialitatea respectivă.

Data, ora și locul de desfășurare a concursului:

  • Test-grilă/lucrare scrisă de verificare a cunoștințelor din legislația specifică postului în data de 26.09.2022, ora 10.00, la sediul instituției;
  • Susținerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului în data de 28.09.2022;
  • Interviul de selecție în data de 30.09.2022.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Spitalul Orășenesc „Dr. Alexandru Borza” din Abrud, Str. Republicii nr. 13, județul Alba, telefon 0258/780.614, interior 34.

*Primăria Municipiului Alba Iulia organizează concurs pentru ocuparea pe perioada nedeterminată a funcţiilor contractuale de execuţie, vacante, la Compartimentul relații internaționale, parteneriate și inovare urbană, după cum urmează:

  • Consilier, gradul I, pe perioadă nedeterminată, cod COR- 242201:
    • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe sociale, ramura de știință: științe juridice/științe administrative/sociologie/științe politice/științe economice.
    • Studii postuniversitare/master absolvite cu diplomă de master sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe sociale, ramura de știință: științe juridice/științe administrative/socioîogie/științe economice/științe politice – (S) specializarea în domeniul relațiilor internaționale sau al studiilor europene constituie un avantaj.
    • Experiență profesională în domeniul proiectelor cu finanțare nerambursabilă de minimum 5 ani (programe operaționale, precum POR, POCA, POCU, programe gestionate de Uniunea Europeană precum Urbact, Orizont Europa, Interreg Europe, Europa pentru Cetățeni , granturi norvegiene, granturi private etc.), dovedită prin contracte de muncă, adeverințe, fise de post, extrase REVISAL etc.
    • Perfecționări (specializări): competențe minimum în domeniile: manager proiecte, expert achiziții publice, evaluator proiecte, dovedite prin diplome/certificări atestate de autorități naționale responsabile.
    • Deține autorizație de traducător emisă de Ministerul Justiției sau Ministerul Culturii pentru cel puțin o limbă străină.
    • Cunoștințe de utilizare sistem de operare Windows, utilizare pachet MS Office – Word, Excel, PowerPoint; cunoștințe navigare web – nivel avansat, dovedite prin CV/diplome/probă scurtă la calculator.
    • Cunoaște cel puțin două limbi străine la nivel C2 – nivel dovedit prin atestate/diplome recunoscute la nivel internațional (ex: Cambridge. IELTS, TOEFL, DALE DELE, Goethe-Zertficat ); dovada stăpânirii unei a treia limbi străine constituie un avantaj.
    • Vechime în specialitate necesară: minimum 4 ani.
  • Consilier, gradul I, pe perioadă nedeterminată, cod COR – 242201:
    • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe sociale, ramura de știință: științe juridice/științe administrative/sociologie/științe politice/științe economice.
    • Studii postuniversitare/master absolvite cu diplomă de master sau echivalentă îin domeniul fundamental (DFI) științe sociale, ramura de știință (RSI); științe juridice/științe administrative/sociologie/științe politice/științe economice.
    • Experiență profesională în domeniul proiectelor cu finanțare nerambursabilă de minimum 5 ani (programe operaționale, precum POR, POCA, POCU, programe gestionate de Uniunea Europeană precum Urbact, Orizont Europa, Interreg Europe, Europa pentru Cetățeni , granturi norvegiene, granturi private etc.), dovedită prin contracte de muncă, adeverințe, fise de post, extrase REVISAL etc..
    • Perfecționări (specializări): competențe minimum în domeniile: manager proiecte, expert achiziții publice, dovedite prin diplome/certificări atestate de autorități naționale responsabile.
    • Cunoștințe de utilizare sistem de operare Windows, utilizare pachet MS Office – Word, Excel, PowerPoint: cunoștințe navigare web – nivel avansat, dovedite prin CV/diplome/probă scurtă la calculator.
    • Cunoaște cel puțin o limbă străină, nivel minimum B1 – dovedit prin atestate/diplome recunoscute la nivel internațional (ex: Cambridge, IELTS, TOEFL, DALF, DELF, Goethe-Zertficat ); dovada stăpânirii unei a doua limbi străine constituie un avantaj.
    • Vechime în specialitate necesară: minimum 4 ani.
  • Consilier, gradul I A, pe perioadă nedeterminată, cod COR-242201:
    • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe sociale, ramura de știință: științe juridice/științe administrative/sociologie/științe politice/științe economice.
    • Studii postuniversitare/master absolvite cu diplomă de master sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe sociale, ramura de știință (RSI): științe juridice/științe administrative/sociologie/științe politice/științe economice.
    • Experiență profesională în domeniul proiectelor cu finanțare nerambursabilă de minimum 7 ani (programe operaționale, precum POR, POCA, POCU, programe gestionate de Uniunea Europeană precum Urbact, Orizont Europa, Interreg Europe, Europa pentru Cetățeni , granturi norvegiene, granturi private etc ), dovedită prin contracte de munca, adeverințe, fise de post, extrase REVISAL etc.
    • Experiență profesională în domeniul financiar de minimum 10 ani, dovedită prin contracte de muncă, adeverințe, fișe de post etc.
    • Perfecționări (specializări): competențe minimum în domeniile: manager proiecte, expert achiziții publice, evaluator proiecte, expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene, auditor, dovedite prin diplome/certificări atestate de autorități naționale responsabile. Deținerea calității de expert contabil constituie un avantaj.
    • Cunoștințe de utilizare sistem de operare Windows, utilizare pachet MS Office – Word. Excel, PowerPoint; cunoștințe navigare web – nivel avansat, dovedite prin CV/diplome/probă scurtă la calculator.
    • Cunoaște cel puțin o limbă de circulație internațională, nivel avansat (de preferat limba engleză), dovedit prin contracte de muncă, adeverințe, CV, diplome , atestând desfășurarea de activități care necesitau cunoașterea limbii respective.
    • Vechime în specialitate necesară: minimum 7 ani.
  • Consilier, gradul I A, pe perioadă nedeterminată, cod COR-242201:
    • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe inginerești, ramura de știință inginerie civilă.
    • Studii postuniversitare/master absolvite cu diplomă de master sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe inginerești, ramura de știință (RSI) inginerie civilă.
    • Experiență profesională în domeniul proiectelor cu finanțare nerambursabilă de minimum 7 ani (programe operaționale, precum POR, POCA, POCU, programe gestionate de Uniunea Europeană precum Urbact, Orizont Europa, Interreg Europe, Europa pentru Cetățeni , granturi norvegiene, granturi private etc.), dovedită prin contracte de muncă, adeverințe, fișe de post, extrase Revisal etc.
    • Perfecționări (specializări): competențe minimum în domeniile: manager proiecte, expert achiziții publice, evaluator proiecte, expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene, dovedite prin diplome/certificări atestate de autorități naționale responsabile.
    • Cunoștințe de utilizare sistem de operare Windows, utilizare pachet MS Office – Word, Excel, PowerPoint; cunoștințe navigare web – nivel avansat, dovedite prin CV/diplome/probă scurtă la calculator.
    • Cunoaște cel puțin o limbă de circulație internațională, nivel avansat (de preferat limba engleză), dovedit prin contracte de muncă, adeverințe, CV, diplome , atestând desfășurarea de activități care necesitau cunoașterea limbii respective.
    • Vechime în specialitate necesară: minimum 7 ani.
  • Consilier, gradul I A, pe perioadă nedeterminată, cod COR-242201:
    • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe sociale, ramura de știință: (RSI): științe juridice/științe administrative/sociologie/științe politice/științe economice.
    • Studii postuniversitare/master absolvite cu diplomă de master sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe umaniste și arte.
    • Experiență profesională în domeniul proiectelor cu finanțare nerambursabilă de minimum 7 ani (programe operaționale, precum POR, POCA, POCU, programe gestionate de Uniunea Europeană precum Urbact, Orizont Europa, Interreg Europe, Europa pentru Cetățeni , granturi norvegiene, granturi private etc.), dovedită prin contracte de muncă, adeverințe, fise de post, extrase REVISAL etc.
    • Perfecționări (specializări): competențe minimum în domeniile: manager proiecte, evaluator proiecte, formator de formatori, expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene, dovedite prin diplome/certificări atestate de autorități naționale responsabile.
    • Cunoștințe de utilizare sistem de operare Windows, utilizare pachet MS Office – Word, Excel, PowerPoint; cunoștințe navigare web – nivel avansat, dovedite prin CV/diplome/probă scurtă la calculator.
    • Cunoaște cel puțin o limbă de circulație Internațională, nivel avansat (de preferat limba engleză), dovedit prin contracte de muncă, adeverințe ete., atestând desfășurarea de activități care necesită cunoașterea limbii respective.
    • Vechime în specialitate necesară: minimum 7 ani.
  • Consilier, gradul I A, pe perioadă nedeterminată, cod COR-242201:
    • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe inginerești, ramura de știință inginerie civilă.
    • Studii postuniversitare/master absolvite cu diplomă de master sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe inginerești, ramura de știință inginerie civilă.
    • Experiență profesională în domeniul proiectelor cu finanțare nerambursabilă de minimum 7 ani (programe operaționale, precum POR, POCA, POCU, programe gestionate de Uniunea Europeană precum Urbact, Orizont Europa, Interreg Europe, Europa pentru Cetățeni , granturi norvegiene, granturi private etc.), dovedită prin contracte de muncă, adeverințe, fise de post, extrase REVISALetc.
    • Perfecționări (specializări): competențe minimum în domeniile: manager proiecte, expert achiziții publice, evaluator proiecte, expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene, dovedite prin diplome/certificări atestate de autorități naționale responsabile.
    • Cunoștințe de utilizare sistem de operare Windows, utilizare pachet MS Office – Word, Excel, PowerPoint; cunoștințe navigare web – nivel avansat, dovedite prin CV/diplome/probă scurtă la calculator.
    • Cunoaște cel puțin o limbă de circulație internațională, nivel avansat (de preferat limba engleză), dovedit prin contracte de muncă, adeverințe, CV, diplome , atestând desfășurarea de activități care necesitau cunoașterea limbii respective.
    • Vechime în specialitate necesară: minimum 7 ani.
  • Consilier, gradul I A, pe perioadă nedeterminată, cod COR-242201:
    • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe sociale, ramura de știință: științe juridice/științe adminîstrative/sociologie/științe politice/științe economice.
    • Studii postuniversitare/master absolvite cu diplomă de master sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe umaniste și arte/științe sociale.
    • Experiență profesională în domeniul proiectelor cu finanțare nerambursabilă de minimum 7 ani (programe operaționale, precum POR, POCA, POCU, programe gestionate de Uniunea Europeană precum Urbact, Orizont Europa, Interreg Europe, Europa pentru Cetățeni , granturi norvegiene, granturi private etc.), dovedită prin contracte de muncă, adeverințe, fișe de post, extrase REVISAL etc.
    • Perfecționări (specializări): competențe minimum în domeniile: manager proiecte, expert achiziții publice, expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene, manager de inovare, dovedite prin diplome/certificări atestate de autorități naționale responsabile.
    • Cunoștințe de utilizare sistem de operare Windows, utilizare pachet MS Office – Word, Excel, PowerPoint; cunoștințe navigare web – nivel avansat, dovedite prin CV/diplome/probă scurtă la calculator.
    • Cunoaște cel puțin o limbă de circulație internațională, nivel avansat (de preferat limba engleză), dovedit prin contracte de muncă, adeverințe ete., atestând desfășurarea de activități care necesita cunoașterea limbii respective.
    • Vechime în specialitate necesară: minimum 7 ani.
  • Consilier, gradul I A, pe perioadă nedeterminată, cod COR-242201:
    • Studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe sociale, ramura de știință: științe juridice/științe administrative/sociologie/științe politice/științe economice.
    • Studii postuniversitare/master absolvite cu diplomă de master sau echivalentă în domeniul fundamental (DFI) științe sociale, ramura de știință: științe juridice/științe administrative/sodologie/științe politice/științe economice.
    • Experiență profesională în domeniul proiectelor cu finanțare nerâmbursabilă de minimum 7 ani (programe operaționale, precum POR, POCA, POCU, programe gestionate de Uniunea Europeană precum Urbact, Orizont Europa, Interreg Europe, Europa pentru Cetățeni , granturi norvegiene, granturi private etc.), dovedită prin contracte de muncă, adeverințe, fișe de post, extrase REVISAL etc.
    • Experiență profesională în proiecle/acțiuni/activități de cercetare, respectiv experiență în colaborări cu institute de cercetare/universități prin programe gestionate de Uniunea Europeană (Orizont Europa).
    • Perfecționări (specializări): competențe minimum în domeniile: manager proiecte, expert achiziții publice, evaluator proiecte, expert accesare fonduri structurale și de coeziune europene, formator de formatori, dovedite prin diplome/certificări atestate de autorități naționale responsabile.
    • Cunoștințe de utilizare sistem de operare Windows, utilizare pachet MS Office – Word, Excel, PowerPoint; cunoștințe navigare web – nivel avansat, dovedite prin CV/diplome/probă scurtă la calculator.
    • Cunoaște cel puțin o limbă de circulație internațională, nivel avansat (de preferat limba engleză) – dovedit prin contracte de muncă, adeverințe, CV, diplome , atestând desfășurarea de activități care necesitau cunoașterea limbii respective.
    • Vechime în specialitate necesară: minimum 7 ani.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 12 septembrie 2022, ora 15.00: perioada limită de depunere a dosarelor;
  • 22 septembrie 2022, ora 11.00 proba scrisă;
  • data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Primăria Municipiului Alba Iulia, Calea Moților nr. 5A , et. 2, telefon: 0372/586.473.

*Școala Gimnazială Șugag, Județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcţiei contractuale de execuţie, vacante, de secretar.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii superioare;
  • vechime în muncă: minimum 5 ani;
  • nu se solicită vechime în specialitatea studiilor absolvite;
  • certificat calificare profesională – secretar;
  • domiciliul stabil în comuna Șugag.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 16 septembrie 2022, ora 09.00: proba scrisă;
  • 16 septembrie 2022, ora 12.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Școala Gimnazială Șugag, cu sediul în comuna Șugag, str. Valea Frumoasei nr. 169, județul Alba, telefon 0745.323.268, fax 0258.746.105.

*Direcția de Asistență Socială Alba Iulia, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale de conducere,vacante, de șef centru la Serviciul programe și servicii sociale – Centrul de zi pentru consiliere și sprijin pentru părinți și copii „Sfânta Maria”.

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul: asistență socială
  • vechimea în specialitatea studiilor necesare: minimum 2 ani în domeniul serviciilor pentru proiecția copilului, conform Ordinului nr. 27/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 05 septembrie 2022, ora 16.00: termenul limită de depunere a dosarelor;
  • 13 septembrie 2022, ora 11.00: proba scrisă;
  • data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Direcția de Asistență Socială Alba Iulia, Bd. Republicii nr. 26, județul Alba, telefon: 0258/810.325.

*Spitalul Municipal Blaj, județul Alba, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcției contractuale, de execuție, vacante, de medic în cadrul Structurii de management al calității serviciilor de sănătate (SMC).

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:

  • sunt absolvenți de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în profil medicină;
  • să dețină la data încadrării avizul de liberă practică și un atestat de studii complementare în managementul serviciilor de sănătate eliberat de către Ministerul Sănătății; în cazul în care nu dețin acest atestat, au obligația de a-l obține în termen de maximum un an de la data încadrării în cadrul structurii de management al calității serviciilor de sănătate; sunt exceptați de la deținerea atestatului medicii specialiști sau primari confirmați în specialitatea sănătate publică și management;
  • nu necesită vechime în specialitatea studiilor.

Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 09 septembrie 2022, ora 14.00: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • 14 septembrie 2022, ora 09.00: proba scrisă;
  • 16 septembrie 2022, ora 09.00: proba interviu.

Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:
Spitalul Municipal Blaj, str. Poet Andrei Mureșanu nr. 16, jud. Alba, telefon 0258/710.941, int. 197.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

FOTO VIDEO| Somn URIAȘ prins pe Tăul Mare de la Roșia Montană, în urmă cu o lună: Lacul ar fi plin de asemenea „monștri”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Somn URIAȘ prins pe Tăul Mare de la Roșia Montană, în urmă cu o lună: Lacul ar fi plin de asemenea „monștri”

Lacul de acumulare piscicolă Tăul Mare din Roșia Montană nu dă doar bătăi de cap autorităților, ci aduce și bucurii pescarilor.

În urmă cu aproximativ o lună, un pescar a reușit să facă o captură de ținut minte, prinzând, la boboc de rață, un somn de 1.75 metri și aproximativ 43 de kilograme.

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit pescarului, în Tăul Mare din comuna Roșia Montană au fost observate și capturate exemplare de somn mult mai mari de-a lungul timpului.

Asemenea pești uriași au fost prinși anul acesta și pe râul Mureș, dar într-un număr mai mic în acest an, din cauza braconajului.

 


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Scandal pe piața energiei: Germania acuză SUA că vinde gaz la ”prețuri astronomice”

Culda Ionică

Publicat

în

Scandal pe piața energiei: Germania acuză SUA că vinde gaz la ”prețuri astronomice”

Ministrul Economiei, Robert Habeck, a reproşat miercuri, 5 octombrie, mai multor ţări, în primul rând SUA, că vând la preţuri foarte ridicate gazele care le înlocuiesc pe cele din Rusia, transmite AFP.

”Anumite ţări, chiar prietene, obţin adesea preţuri astronomice”, a declarat oficialul într-un interviu acordat ziarului regional Neue Osnabruecker Zeitung. ”Asta creează o problemă”, a apreciat el, adăugând că a cerut Comisiei Europene să ”discute” cu statele respective.

Elit - Gustul Desăvârșit

După ce a invadat Ucraina şi a fost sancţionată de Occident, Rusia a redus mai întâi semnificativ livrările de gaz către Germania, iar la începutul lui septembrie le-a sistat. Înainte de conflict, gazul rusesc reprezenta 55% din importuri.

Prin urmare, Berlinul a fost nevoit să îşi diversifice furnizorii şi a crescut considerabil volumul achiziţiilor de gaze naturale lichefiate (GNL), mult mai scumpe. La fel au procedat şi alte ţări europene, orientându-se în special către Statele Unite, iar ponderea GNL americane în importurile europene respective a crescut de la 28% anul trecut la 45% în prezent.

Habeck s-a referit deci în primul rând la furnizorii americani, reamintind că ”Statele Unite au făcut apel la noi când au explodat preţurile petrolului” şi apreciind că ”o astfel de solidaritate ar fi utilă şi pentru amortizarea preţurilor gazelor”.

În primăvară, când preţurile la petrol erau în creştere, Statele Unite au făcut apel la rezerva strategică naţională pentru a reduce presiunea asupra pieţelor, iar aliaţii lor din Agenţia Internaţională pentru Energie au sprijinit acest efort, menţionează AFP.

Germania cere, de asemenea, Uniunii Europene să îşi coordoneze achiziţiile de gaze, pentru a obţine preţuri mai scăzute. Ministrul citat a afirmat că UE trebuie ”să îşi pună în comun puterea pe piaţă şi să orchestreze un comportament de achiziţii inteligent şi sincronizat (…) astfel încât diferitele state din Uniune să nu liciteze unele împotriva altora”.

Berlinul a anunţat săptămâna trecută un plan de asistenţă în valoare de 200 de miliarde de euro pentru plafonarea preţului la gaze atât pentru populaţie, cât şi pentru economia germană. Iniţiativa a fost criticată de alte ţări europene, în special de Franţa şi Italia, care au acuzat Germania că acţionează de una singură.

Sursă: ziare.com


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

LIVE VIDEO| Alba Iulia, capitala fondurilor europene pentru o zi:  La Sala Unirii se semnează documentul care aduce României 31.5 miliarde euro nerambursabili

Ziarul Unirea

Publicat

în

LIVE VIDEO| Alba Iulia, capitala fondurilor europene pentru o zi:  La Sala Unirii se semnează documentul care aduce României 31.5 miliarde euro nerambursabili

Miercuri, 5 octombrie, Alba Iulia devine, pentru o zi, capitala fondurilor europene. La această oră are loc, în Sala Unirii, ceremonia de semnare a Acordului de Parteneriat 2021-2027 dintre România și Comisia Europeană.

Documentul oficial va fi semnat de Elisa Ferreira, Comisar European pentru Coeziune și Reforme și de Marcel Ioan Boloș, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, în prezența premierului român, Nicolae Ciucă și a altor invitați din țară și de peste hotare.

Elit - Gustul Desăvârșit

România va benefecia de fonduri europene în valoare de 45 de miliarde de euro, dintre care 31.5 de miliarde de euro fonduri nerambursabile. Banii vor fi investiți „în sănătate, în mediul de afaceri şi pentru un mediu mai curat.

Acordul de Parteneriat dintre Comisia Europeană și România acoperă finanțarea politicii de coeziune – care cuprinde Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European Plus și Fondul de Coeziune – alături de Fondul pentru Tranziție Justă și Fondul European pentru Afaceri Maritime, Pescuit și Acvacultură. Investițiile concrete din teritoriu vizează 8 programe regionale și 9 programe naționale, alocarea financiară nerambursabilă fiind de peste 31.5 miliarde euro.

Acordul de Parteneriat subliniază importanța tranziției verzi și digitale în toate aspectele vieții economico-sociale, susținând inclusiv dezvoltarea economiei românești pe baze competitive, inovatoare și orientate către export.

Practic, prin acest document se garantează faptul că resursele publice alocate de Uniunea Europeană vor contribui la dezvoltarea inovării, la implementarea unor servicii medicale și sociale performante, la asigurarea celor mai bune oportunități de educație și formare, dar și la crearea unui sistem de transport sigur și ecologic, toate acestea asigurând creșterea competitivității țării noastre și a calității vieții tuturor cetățenilor.

Importanța acestui document pentru dezvoltarea durabilă a României este covârșitoare. În acest context, beneficiind de Înaltul Patronaj al domnului Nicolae-Ionel Ciucă, Primul-Ministru al României, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, responsabil de implementarea politicii europene de coeziune în țara noastră, va organiza


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea