Rămâi conectat

Curier Județean

ANAF propune introducerea unui certificat fiscal pentru tranzacțiile imobiliare: Cum va schimba procedura de vânzare – cumpărare a proprietăților

Bera Larisa

Publicat

în

ANAF propune introducerea unui certificat fiscal pentru tranzacțiile imobiliare: Cum va schimba procedura de vânzare – cumpărare a proprietăților

Ministerul Finanțelor a propus, într-un proiect aflat în dezbatere publică, implementarea unei măsuri menite să asigure colectarea eficientă a taxelor. Astfel, persoanele care vând sau cumpără imobile, inclusiv locuințe, terenuri sau clădiri, vor trebui să obțină un certificat de atestare fiscală de la ANAF.

Citește și: ANAF nu va mai pune poprire pe salariile, pensiile sau indemnizațiile speciale, virate direct în conturile bancare: Poprirea se va face doar la angajator

Această măsură are scopul de a preveni riscurile legate de colectarea creanțelor bugetare prin condiționarea tranzacțiilor imobiliare de achitarea tuturor obligațiilor fiscale restante de către vânzător.

Înainte de încheierea unei tranzacții imobiliare, vânzătorul va trebui să obțină un certificat de atestare fiscală care să demonstreze că nu are obligații fiscale restante.

Notarul va verifica existența dovezii plății datoriilor în contul indicat de ANAF înainte de autentificarea actului de înstrăinare. În cazul în care datoriile sunt confirmate, notarul va informa ANAF prin mijloace electronice despre transferul dreptului de proprietate.

Dacă persoana care transferă dreptul de proprietate are datorii, ANAF va include în certificatul de atestare fiscală informații despre obligațiile restante și va menționa contul în care se virează suma necesară pentru achitarea acestora.

„În funcție de comportamentul fiscal al persoanei careia i s-a transferat dreptul de proprietate asupra bunului, organul fiscal central poate dispune măsuri asigurătorii sau instituie sechestru executoriu, în cazul în care aceasta nu achită obligațiile fiscale/bugetare restante în termen de 15 zile de la comunicarea somației.

În situația în care se încheie contract de donație, trasferul dreptului de proprietate se realizează cu condiția ca donatorul să nu înregistreze obligații fiscale/bugetare restante conform certificatului de atestare fiscală emis de organul fiscal central.

Notarul verifică, înainte de autentificarea actului de înstrăinare a dreptului de proprietate, existența dovezii plății datoriilor în contul indicat de ANAF, până la concurența prețului de înstrăinare sau a obligațiilor fiscale/bugetare restante cuprinse în certificatul de atestare fiscală, după caz.
În cazul în care persoana căreia i se transferă dreptul de proprietate înregistrează datorii restante cuprinse în certificatul de atestare fiscală, notarul public transmite organului fiscal central, prin mijloace electronice de comunicare, o copie a titlului de proprietate încheiat ca urmare a transferului dreptului de proprietate.

În cazul în care în certificatul de atestare fiscală emis pe numele proprietarului sunt cuprinse datorii, acesta va conține acordul organului fiscal central pentru înstrăinarea bunului cu menționarea contului în care se virează suma aferentă obligațiilor fiscale datorate de către proprietar”, se arată în proiectul aflat în dezbatere.

Prin această măsură, Ministerul Finanțelor dorește să protejeze bugetul de stat, asigurându-se că obligațiile fiscale sunt achitate înainte de finalizarea tranzacțiilor. În caz de neplată, ANAF poate lua măsuri asigurătorii sau poate institui sechestru executoriu. Cu toate acestea, proiectul nu vizează blocarea tranzacțiilor imobiliare, ci mai degrabă asigurarea că veniturile statului sunt recuperate într-un mod similar cu cel aplicat de creditorii privați.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Curier Județean

Curier Județean

Primăria Abrud va da în judecată Ministerul Investiţilor şi Proiectelor Europene: Motivul, anularea corecțiilor financiare de 10% din valoarea unui proiect

Ziarul Unirea

Publicat

în

Primăria Abrud va da în judecată Ministerul Investiţilor şi Proiectelor Europene: Motivul, anularea corecțiilor financiare de 10% din valoarea unui proiect Consiliul Local al orașului Abrud a aprobat în ultima ședință extraordinară, cu unanimitate de voturi, contractarea de servicii juridice de consultanţă, asistenţă şi reprezentare în justiţie, în vederea apărării intereselor orașului, precum și alocarea […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea