Amenda primită de la radarele e-Sigur 2025: Cum poate fi contestată. Trei modalități care te scapă de penalizare
Amenda primită de la radarele e-Sigur 2025: Cum poate fi contestată. Trei modalități care te scapă de penalizare
Radarul e-Sigur este un nou sistem de monitorizare a traficului, implemantat de Poliția Română în 2025. Radarele sunt fixe, iar amenzile primite de șoferi sunt trimise direct la domiciliile acestora.
Citește și: Radare fixe, cu cameră de filmat, montate pe zeci de drumuri din România: Vitezomanii vor primi amenda acasă. Lista aparatelor, din fiecare județ
Potrivit comisarului șef Bogdan Oproiu, director adjunct al Direcției Rutiere din cadrul IGPR, sistemul este deja funcțional pe autostrăzile A1 și A2, precum și pe DN 2 din județul Vrancea. În următorii ani, acesta va fi extins la nivel național.
Amenda este expediată la domiciliu, fără oprirea în trafic
Aceste radare, montate pe trepied, înregistrează automat toate vehiculele, astfel încât conducătorii auto care încalcă legea urmează să primească sancțiunile acasă, scrie bugetul.ro
O postare prezentă pe pagina de Facebook a Poliției Române oferă mai multe detalii despre modul de funcționare a noilor radare.
„Camerele mobile, amplasate pe marginea drumului, înregistrează activitatea din trafic în zona supravegheată. Înregistrările sunt trimise și analizate de polițiști. Abaterile sunt sancționate conform legii, după identificarea conducătorului auto. Amenda este expediată direct la domiciliu conducătorului auto, fără a fi necesară oprirea în trafic”.
Sistemul actual diferă mult de cel anterior, care prevedea ca polițiștii să opereze manual radarele, oprind șoferii care depășeau limita de viteză. În prezent, procesul implică mai multe etape: analiza imaginilor de către Poliție, identificarea proprietarului vehiculului, notificarea proprietarului pentru a declara cine conducea autoturismul, respectiv transmiterea amenzii prin poștă la adresa șoferului.
Proprietarul mașinii are la dispoziție 5 zile pentru a răspunde notificării primite. În egală măsură, Poliția are un termen de 6 luni de la înregistrarea abaterii pentru a transmite sancțiunea.
Plata, contestarea amenzilor și prescrierea amenzilor
Șoferilor le revin două opțiuni principale după primirea amenzii. Dacă optează pentru plată, contravenienții beneficiază de o reducere de 50%, cu condiția achitării în primele 15 zile de la primirea procesului verbal. Plata se poate efectua la Direcția de Taxe și Impozite Locale sau online, prin platforma Ghișeul.ro.
În cazul contestației, șoferii au tot 15 zile la dispoziție pentru a depune o plângere la judecătoria de domiciliu sau cea de pe raza localității unde a fost aplicată sancțiunea. Procedura implică plata unei taxe de timbru și depunerea unei contestații scrise, împreună cu documentele justificative.
De asemenea, există 3 situații în care amenzile se prescriu:
-Când sancțiunea e aplicată după 6 luni de la comiterea faptei
-Când procesul-verbal nu e comunicat în 2 luni de la aplicarea sancțiunii
-Când autoritățile nu demarează executarea silită în 5 ani de la 1 ianuarie a anului următor aplicării sancțiunii.
Sancțiuni pentru depășirea vitezei în 2025
În 2025, sancțiunile pentru depășirea vitezei variază în funcție de gravitatea abaterii, astfel:
-10-20 km/h peste limită: 2-3 puncte de amendă;
-21-30 km/h: 4-5 puncte;
-31-40 km/h: 6-8 puncte;
-41-50 km/h: 9-20 puncte;
-Peste 50 km/h: 9-20 puncte și suspendarea permisului pentru 90 de zile; – Peste 70 km/h: 9-20 puncte și suspendarea permisului pentru 120 de zile.
De amintit că valoarea unui punct de amendă în 2025 este de 202,5 lei, reprezentând circa 5% din salariul minim brut pe țară. Astfel, amenzile pot varia de la 405 lei până la peste 4.000 lei.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
România pe ultimul loc în UE, după durata vieții profesionale. Participarea femeilor pe piața muncii tot mai scăzută
România pe în coada clasamentului UE, după durata vieții profesionale. Participarea femeilor pe piața muncii tot mai scăzută În România, durata vieții profesionale a ajuns pe ultimul loc în Uniunea Europeană. Durata este de puțin peste 32 de ani, potrivit datelor Eurostat. Acum 20 de ani, ne situam în fruntea țărilor în care se muncea […]
La aproape 36 de ani de la Revoluția din 1989, tot mai mulți români, nostalgici după vremurile dictaturii ceaușiste. O fi fost mai bine, o fi fost mai rău…
La aproape 36 de ani de la Revoluția din 1989, tot mai mulți români, oftează după vremurile dictaturii ceaușiste. O fi fost mai bine, o fi fost mai rău… Aproape 36 de ani au trecut de scânteia care a aprins Revoluția din 1989, când românii au ieșit în stradă și au strigat „Libertate!”, „Jos comunismul! […]
Noi RADARE pe șoselele din România: Unde sunt amplasate și ce sancțiuni riscă șoferii vitezomani
Noi RADARE pe șoselele din România: Unde sunt amplasate și ce sancțiuni riscă șoferii vitezomani În urma unei acțiuni europene dedicate creșterii siguranței rutiere, Poliția Rutieră din România a intensificat controalele pe drumurile naționale prin amplasarea de noi radare. Ca parte a unei acțiuni europene dedicate creșterii siguranței rutiere, Campania „Roadpol-Speed”, derulată între 5 și […]