Rămâi conectat

Curier Județean

Alba Iulia, în Programul Investițional de cale ferată multimodală din România: Ce orașe vor avea transport metropolitan până în 2024

Publicat

în

Alba Iulia, în Programul Investițional de cale ferată multimodală din România: Ce orașe vor avea transport metropolitan până în 2024

Cel puțin două orașe din România vor avea transport metropolitan până în 2024, urmând ca până în 2026 numărul lor să crească la 10, potrivit Programului Feroviar publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI). Autorii documentului prezintă ca exemplu de succes linia Gara de Nord – Aeroport Otopeni.

 

Elit - Gustul Desăvârșit

 

 

Trenul metropolitan reprezintă un sistem feroviar local sau regional de interes economic general în domeniul transportului public de călători care oferă un serviciu de transport în interiorul și în jurul marilor aglomerări urbane, utilizând linii de cale ferată convențională, linii de cale ferată dedicată, o combinație a acestora sau o combinație între linii de cale ferată și cele destinate vehiculelor de tramvai sau metrou.

Conform unei analize realizate de către UITP și UIC prezentate în raportul Regional And Suburban Railways – Market Analysis Update (Căile ferate regionale și suburbane – Actualizarea analizei pieței), numărul total de pasageri transportați în serviciu public de transport metropolitan reprezintă aproximativ 90% din numărul total de pasageri feroviari și 50% din numărul total de pasageri – km/an.

Așadar, trenul metropolitan combină beneficiile majore ale transportului urban cu metroul, cu avantajele trenului regional în zona suburbiilor, conducând evident la reducerea numărului de autoturisme și a mijloacelor de transport publice urbane și suburbane, contribuind la reducerea cantităților de gaze cu efect de seră produse în domeniul transporturilor.

Astfel, prin investițiile în dezvoltarea conceptului de transport cu trenul metropolitan în țara noastră, România se alătură viziunilor și noilor concepte promovate de către Comisia Europeană prin noua politică Green Deal, conform Strategiei de Mobilitate Sustenabilă și Inteligentă (SSM Strategy).

În Programul Investițional au fost analizate rețelele potențiale de cale ferată multimodală din România pentru a fi ierarhizate pentru finanțare. Astfel, au fost analizate:

• 42 de municipii;
• 144 de potențiale rute;
• 1440 km;
• 1280 de localități unice
• bazin de captare de 14 milioane de locuitori

Având în vedere investițiile în modernizarea infrastructurii și cele de achiziție și reînnoire de material rulant până în 2026 municipiile care pot beneficia de servicii feroviare sunt:

1. București (modernizările realizate București – Constanța și București – Predeal) – bazinul potențial de captare de 2,1 milioane de locuitori;
2. Constanța (modernizarea București – Constanța) – bazinul potențial de captare de 374.000 de locuitori;
3. Ploiești (modernizarea realizată București – Predeal) – bazinul potențial de captare de 334.000 de locuitori;
4. Brașov (modernizarea în curs Brașov – Sighișoara) – bazinul potențial de captare de 384.000 de locuitori;
5. Alba Iulia (modernizarea realizată Sighișoara – Simeria ) – bazinul potențial de captare de 136.000 de locuitori;
6. Deva (modernizarea în curs Simeria – km.614) – bazinul potențial de captare de 117.000 de locuitori;
7. Arad (modernizarea realizata km.614 – Curtici, și cea în curs Arad – Timișoara – Caransebeș) – bazinul potențial de captare de 203.000 de locuitori;

8. Timișoara (modernizarea în curs Arad – Timișoara – Caransebeș) – bazinul potențial de captare de 871.000 de locuitori;
9. Cluj Napoca (modernizarea în curs Cluj Napoca – Oradea – Ep. Bihor) – bazinul potențial de captare de 370.000 de locuitori;
10. Oradea (modernizarea în curs Cluj-Napoca – Oradea – Ep. Bihor) – bazinul potențial de captare de 246.000 de locuitori;

România propune pentru prima dată un serviciu de tren metropolitan în jurul marilor orașe, similar cu cel din Europa Centrală și de Vest, pe mai multe tipuri de intervenție, care să contribuie la descongestionarea rețelelor rutiere și să contribuie semnificativ la reducere amprentei de carbon:
a) achiziția de material rulant dedicat serviciului metropolitan și de navetă,
b) crearea de noi puncte de oprire în zonele de convergență socio-economică
c) introducere unor orare de tren adaptate nevoilor de conectivitatea ale pasagerilor
d) introducerea unui sistem de taxare unitar, atractiv

Pentru moment o singură rută se înscrie în caracteristicile prezentate mai sus și care deja începe să-si arate beneficiile în ceea ce privește mobilitatea pasagerilor. Astfel, conexiunea feroviară București – Parc Mogoșoaia – Aeroport Henri Coandă prezintă o creștere a numărului de pasageri atât pe întreaga distanță cât și între stația intermediară Parc Mogoșoaia și București . Atractivitatea acestui serviciu a condus la introducerea a două automotoare care circulă cuplate pentru dublarea capacității de transport în perioadele de peak-hours.

sursa: economica.net


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Curier Județean

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Publicat

în

Echipamente IT în cadrul proiectului „a doua șansă pentru copiii și tineri din Alba”: Investiție de peste 70.000 de lei

Inspectoratul Școlar Județean Alba a lansat luni, 23 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, o licitație pentru achiziția de echipamente IT, care vor fi utilizate pentru buna desfășurare a activităților în cadrul proiectului „ADS pentru copiii și tinerii din Alba”, proiect cofinanțat din Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020.

Valoarea totală estimată a investiției este de 71.600 de lei, fără TVA.

Echipamentele IT care fac obiectul prezenței proceduri de achiziție sunt destinate pentru bună desfășurare a activității în cadrul proiectului: ”ADS pentru copiii și tinerii din Alba”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Echipamente IT:

Denumire produs component/ U.M/ Necesar UM/ Preț unitar maxim estimat, fără TVA (lei)/ Valoare totală maxim estimată, fără TVA(lei)

  • Videoproiector – Buc. – 12 – 1.800 – 21.600
  • Multifuncționala – Buc. – 5 – 10.000 – 50000

Specificații tehnice minimale:

Videoproiectoare – Videoproiector WXGA, suportă Full HD 1080p„ 3500 lumeni, contrast 16000:1, lampa 6000 ore, VGA, Component, HDMI, USB, Telecomanda

Multifuncționala – Dimensiune A3, duplex, viteză max 26ppm A4, rezoluție printare 1200x1200dpi, alimentare hârtie 250 coli + 250 coli, 1 tavă multifuncționala de 100 de coli, limbaje de printare PCL 5e, PCL 6, PostScript 3 Emulation, native PDF printing v1.4, volum de printare, Ciclu de lucru maxim (pagini/luna) 50000, Volum recomandat de printare (pagini/luna)8000 interfața: Interfața 1 x Wireless 802.11 b/g/n Air Prinț Mopria Copiere față-verso automat


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Publicat

în

ITM Alba: Amenzi de peste 9.000 de lei și zeci de avertismente, în perioada 16 – 20 mai 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii

Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2022, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea zilnică  a  inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 16.05. -20.05.2022, în  activitatea de control, sunt redate mai jos.

Elit - Gustul Desăvârșit

În domeniul relaţiilor de muncă:

Total unităţi controlate:  40

Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 491

                  Din care – femei :   225

Număr deficienţe constatate:    109

          Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 9

          Din care      :  –  5 avertismente;

                                –  4 amenzi in cuantum de 5.300 lei.

      Principalele deficienţe constatate în controale :

  • Contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
  • nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
  • dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
  • nu a fost întocmită programarea concediilor de odihnă pentru anul 2022;

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:

Nr. total unităţi controlate:    22

Număr deficienţe constatate:  40

Număr de măsuri dispuse  :     40

Angajatori sancționați:            22

Nr. sancţiuni aplicate: –    40

  • 39 avertismente;
  • 1 amenda in cuantum de 4.000 lei;

           Nr.evenimente in curs de cercetare :     2

Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1

 Principalele deficienţe stabilite în controale :

  • Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
  • Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
  • Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Curier Județean

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Publicat

în

Bugetare participativă la Aiud: Cum funcționează, cine poate trimite propuneri și câte proiecte vor fi finanțate

Peste câteva va fi lansată prima ediție a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud. Bugetarea participativă este un proces derulat de Primăria Municipiului Aiud, prin care ideile şi iniţiativele comunităţii se transformă în realitate. Cetățenii se implică direct în formularea deciziilor privind priorităţile de cheltuire a unei părți din bugetul local.

Cum funcționează?

– Primăria alocă un buget
– Cetățenii propun proiecte
– Cetățenii votează pe site proiectele
– Cele mai votate propuneri vor fi implementate începând cu anul 2023.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cine poate trimite propuneri de proiecte?

Pot participa la procesul de bugetare participativă cetăţenii care locuiesc în Municipiul Aiud şi au vârsta de cel puţin 16 ani. Cei care doresc să participe trebuie să se înscrie în platforma bugetării participative aiud.decide.direct.

Câte proiecte vor fi finanțate?

Bugetul acestei ediții (ediție pilot) a procesului de bugetare participativă din municipiul Aiud este de 80.000 RON (inclusiv TVA). În funcție de bugetul propus al proiectelor câștigătoare, pot fi finanțare două sau mai multe proiecte.

Care este suma maximă alocată unui proiect?

Fiecare propunere trebuie să aibă un cost total de cel mult 40.000 RON (inclusiv TVA).

Care este calendarul?

– 1 iunie – 29 iulie – cetățenii depun proiecte
– 1 august – 15 septembrie – noi analizăm
– 16 septembrie – 31 octombrie – cetățenii votează
– 2023 – noi implementăm


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare