AJPIS Alba: Informații legate de concediul şi indemnizaţia de creştere a copilului 2016. Cine, când și unde trebuie să depună cerere, de la 1 iulie
Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba a transmis informatii importante și simplificate, pe înțelesul tuturor, pentru persoanele aflate în concediu pentru creșterea copilului sau care beneficiază de stimulentul de inserție și cărora le sunt aplicabile modificările legislative în domeniu.
Astfel, potrivit AJPIS Alba, persoanele care se află în plată și care au optat iniţial pentru concediul de creştere a copilului şi plata indemnizaţiei lunare până la împlinirea de către copil a vârstei de 1 an şi care:
A) Se află în concediu de creştere a copilului şi plata indemnizaţiei şi doresc rămânerea în concediu şi plata indemnizaţiei (prelungire) până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, trebuie să depună următoarele documente, după data de 01 iulie 2016, la AJPIS Alba:
– cerere pentru prelungirea/ reluarea concediului de creştere a copilului şi a plăţii indemnizaţiei lunare (cererea se depune cu cel puţin 30 zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 1 an, altfel spus, copilul trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 0-11 luni la data de 01 iulie 2016);
– acte doveditoare privind suspendarea activităţii până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap eliberate de către angajator sau de entităţile asimilate acestuia şi care au furnizat actele la stabilirea iniţială a dreptului;
B) Se află în concediu de creştere a copilului şi plata indemnizaţiei şi doresc intrarea în stimulentul de insertie până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap, trebuie să depună următoarele documente, după data de 01 iulie 2016, la sediul Primariei:
– cerere pentru acordarea stimulentului de inserţie (cererea se depune cu cel puţin 30 zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 1 an, altfel spus, copilul trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 0-11 luni la data de 01 iulie 2016)
Acte doveditoare privind reluarea activității;
C) Se află în plata stimulentului de inserţie şi doresc reluarea concediului şi a plăţii indemnizaţiei lunare, până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap,trebuie să depună următoarele documente, după data de 01 iulie 2016, la AJPIS Alba:
– cerere pentru prelungirea/ reluarea concediului de creştere a copilului şi a plăţii indemnizaţiei lunare(cererea se depune oricând înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani);
– acte doveditoare privind suspendarea activităţii până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap eliberate de către angajator sau de entităţile asimilate acestuia şi care au furnizat actele la stabilirea iniţială a dreptului;
D) se află în plata stimulentului de inserţieşi doresc continuarea plăţii stimulentului de inserţie (prelungire) până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap:
NU TREBUIE SĂ DEPUNĂ NICIUN DOCUMENT, prelungirea se face automat, de către sistemul informatic;
E)se află în concediu fără plată şi doresc reluarea concediului şi a plăţii indemnizaţiei lunare,până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, trebuie să depună următoarele documente, după data de 01 iulie 2016, la AJPIS Alba:
– cerere pentru prelungirea/ reluarea concediului de creştere a copilului şi a plăţii indemnizaţiei lunare;
– acte doveditoare privind suspendarea activităţii până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap eliberate de către angajator sau de entităţile asimilate acestuia şi care au furnizat actele la stabilirea iniţială a dreptului;
Persoanele care se află în plată și care au optat iniţial pentru concediul de creştere a copilului şi plata indemnizaţiei lunare până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani şi care:
A) se află în concediu de creştere a copilului şi plata indemnizaţiei şi doresc rămânerea în concediu şi plata indemnizaţiei până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani:
– NU TREBUIE SĂ DEPUNĂ NICIUN DOCUMENT, modificarea cuantumului indemnizaţiei lunare aferente se realizează din oficiu, pe baza documentelor care au stat la baza acordării dreptului
B) se află în concediu de creştere a copilului şi plata indemnizaţiei şi doresc intrarea în stimulentul de insertie până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap, trebuie să depună următoarele documente, după data de 01 iulie 2016, la sediul Primariei:
– cerere pentru acordarea stimulentului de inserţie, în situaţia în care persoana îndreptăţită realizează venituri supuse impozitului cu cel puţin 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap;
– acte doveditoare privind reluarea activităţii;
C) se află în plata stimulentului de inserţie și doresc reluarea concediului şi a plăţii indemnizaţiei lunare, până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani trebuie să depună următoarele documente, după data de 01 iulie 2016, la AJPIS Alba:
– cerere pentru prelungirea/ reluarea concediului de creştere a copilului şi a plăţii indemnizaţiei lunare;
– acte doveditoare privind suspendarea activităţii până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap eliberate de către angajator sau de entitățile asimilate acestuia şi care au furnizat actele la stabilirea inițială a dreptului;
D) se află în plata stimulentului de inserţie şi doresc continuarea plăţii stimulentului de inserţie (prelungire) până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap:
– NU TREBUIE SĂ DEPUNĂ NICIUN DOCUMENT, prelungirea se face automat, de către sistemul informatic.
Cererile şi actele doveditoare se transmit la AJPIS Alba care a plătit dreptul:
– prin e-mail la adresa [email protected], în format scanat sau prin poştă cu specificaţia pe plic ”prelungire/reluare drepturi ICC” la adresa Alba-Iulia, str. Nicolae Titulescu, nr.10B sau direct la sediul/ghişeul Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba;
PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL: Luni şi Miercuri: 8.30-18.00; Marţi, Joi şi Vineri: 8.30-16.00.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Curier Județean
FOTO | Elevii militari din Alba Iulia, ași la sport: Ce rezultate au obținut la „Semimaratonul Eroilor Invictus” 2025 de la Bistrița
Elevii militari din Alba Iulia, ași la sport: Ce rezultate au obținut la „Semimaratonul Eroilor Invictus” 2025 de la Bistrița 27 de elevi ai Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia au luat startul, sâmbătă, 31 mai 2025, la „Semimaratonul Eroilor Invictus” desfășurat la Bistrița. Competiția dedicată curajului, memoriei și unității s-a aflat în acest […]
Reabilitare și renovare energetică a dispensarului medical din Râmeț: Proiectul a trecut de evaluarea Agenției de Mediu
Reabilitare și renovare energetică a dispensarului medical din Râmeț: Proiectul a trecut de evaluarea Agenției de Mediu Primăria Râmeț a trecut de evaluarea Agenției Naționale pentru Mediu și Arii Protejate (ANMAP) aviz de mediu pentru un proiect care vizează reabilitarea și renovarea energetică a dispensarului medical uman din Râmeț. ANMAP a luat decizia etapei de […]
Înființarea unor sisteme de alimentare cu apă și canalizare în comuna Almașu Mare: Contractele de finanțare prin Programul „Anghel Saligny” au fost semnate
Înființarea unor sisteme de alimentare cu apă și canalizare în comuna Almașu Mare: Contractele de finanțare prin Programul „Anghel Saligny” au fost semnate Ministerul Dezvoltării a anunțat, marți, 3 iunie 2025, că au fost semnate 11 noi contracte de finanţare, prin Programul Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”. Contractele sunt în valoare totală de 135, 5 […]