Curier Județean
AJPIS Alba: Informații legate de concediul şi indemnizaţia de creştere a copilului 2016. Cine, când și unde trebuie să depună cerere, de la 1 iulie
Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Alba a transmis informatii importante și simplificate, pe înțelesul tuturor, pentru persoanele aflate în concediu pentru creșterea copilului sau care beneficiază de stimulentul de inserție și cărora le sunt aplicabile modificările legislative în domeniu.
Astfel, potrivit AJPIS Alba, persoanele care se află în plată și care au optat iniţial pentru concediul de creştere a copilului şi plata indemnizaţiei lunare până la împlinirea de către copil a vârstei de 1 an şi care:
A) Se află în concediu de creştere a copilului şi plata indemnizaţiei şi doresc rămânerea în concediu şi plata indemnizaţiei (prelungire) până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, trebuie să depună următoarele documente, după data de 01 iulie 2016, la AJPIS Alba:
– cerere pentru prelungirea/ reluarea concediului de creştere a copilului şi a plăţii indemnizaţiei lunare (cererea se depune cu cel puţin 30 zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 1 an, altfel spus, copilul trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 0-11 luni la data de 01 iulie 2016);
– acte doveditoare privind suspendarea activităţii până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap eliberate de către angajator sau de entităţile asimilate acestuia şi care au furnizat actele la stabilirea iniţială a dreptului;
B) Se află în concediu de creştere a copilului şi plata indemnizaţiei şi doresc intrarea în stimulentul de insertie până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap, trebuie să depună următoarele documente, după data de 01 iulie 2016, la sediul Primariei:
– cerere pentru acordarea stimulentului de inserţie (cererea se depune cu cel puţin 30 zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 1 an, altfel spus, copilul trebuie să aibă vârsta cuprinsă între 0-11 luni la data de 01 iulie 2016)
Acte doveditoare privind reluarea activității;
C) Se află în plata stimulentului de inserţie şi doresc reluarea concediului şi a plăţii indemnizaţiei lunare, până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap,trebuie să depună următoarele documente, după data de 01 iulie 2016, la AJPIS Alba:
– cerere pentru prelungirea/ reluarea concediului de creştere a copilului şi a plăţii indemnizaţiei lunare(cererea se depune oricând înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani);
– acte doveditoare privind suspendarea activităţii până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap eliberate de către angajator sau de entităţile asimilate acestuia şi care au furnizat actele la stabilirea iniţială a dreptului;
D) se află în plata stimulentului de inserţieşi doresc continuarea plăţii stimulentului de inserţie (prelungire) până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap:
NU TREBUIE SĂ DEPUNĂ NICIUN DOCUMENT, prelungirea se face automat, de către sistemul informatic;
E)se află în concediu fără plată şi doresc reluarea concediului şi a plăţii indemnizaţiei lunare,până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap, trebuie să depună următoarele documente, după data de 01 iulie 2016, la AJPIS Alba:
– cerere pentru prelungirea/ reluarea concediului de creştere a copilului şi a plăţii indemnizaţiei lunare;
– acte doveditoare privind suspendarea activităţii până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap eliberate de către angajator sau de entităţile asimilate acestuia şi care au furnizat actele la stabilirea iniţială a dreptului;
Persoanele care se află în plată și care au optat iniţial pentru concediul de creştere a copilului şi plata indemnizaţiei lunare până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani şi care:
A) se află în concediu de creştere a copilului şi plata indemnizaţiei şi doresc rămânerea în concediu şi plata indemnizaţiei până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani:
– NU TREBUIE SĂ DEPUNĂ NICIUN DOCUMENT, modificarea cuantumului indemnizaţiei lunare aferente se realizează din oficiu, pe baza documentelor care au stat la baza acordării dreptului
B) se află în concediu de creştere a copilului şi plata indemnizaţiei şi doresc intrarea în stimulentul de insertie până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap, trebuie să depună următoarele documente, după data de 01 iulie 2016, la sediul Primariei:
– cerere pentru acordarea stimulentului de inserţie, în situaţia în care persoana îndreptăţită realizează venituri supuse impozitului cu cel puţin 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap;
– acte doveditoare privind reluarea activităţii;
C) se află în plata stimulentului de inserţie și doresc reluarea concediului şi a plăţii indemnizaţiei lunare, până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani trebuie să depună următoarele documente, după data de 01 iulie 2016, la AJPIS Alba:
– cerere pentru prelungirea/ reluarea concediului de creştere a copilului şi a plăţii indemnizaţiei lunare;
– acte doveditoare privind suspendarea activităţii până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani, în cazul copilului cu handicap eliberate de către angajator sau de entitățile asimilate acestuia şi care au furnizat actele la stabilirea inițială a dreptului;
D) se află în plata stimulentului de inserţie şi doresc continuarea plăţii stimulentului de inserţie (prelungire) până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani, în cazul copilului cu handicap:
– NU TREBUIE SĂ DEPUNĂ NICIUN DOCUMENT, prelungirea se face automat, de către sistemul informatic.
Cererile şi actele doveditoare se transmit la AJPIS Alba care a plătit dreptul:
– prin e-mail la adresa [email protected], în format scanat sau prin poştă cu specificaţia pe plic ”prelungire/reluare drepturi ICC” la adresa Alba-Iulia, str. Nicolae Titulescu, nr.10B sau direct la sediul/ghişeul Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Alba;
PROGRAM DE LUCRU CU PUBLICUL: Luni şi Miercuri: 8.30-18.00; Marţi, Joi şi Vineri: 8.30-16.00.
Curier Județean
23 – 24 septembrie: Festivalul Național de Folk „Ziua de Mâine”, ediție cu sala plină în totalitate, în ambele seri de spectacole, la Palatul Cultural din Blaj
23 – 24 septembrie: Festivalul Național de Folk „Ziua de Mâine”, ediție cu sala plină în totalitate, în ambele seri de spectacole, la Palatul Cultural din Blaj
Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine” începe sâmbătă, 23 septembrie 2023, într-un nou format, ediția din acest an desfășurându-se, în ambele seri, cu sala plină. Ediția din 2023 a festivalului se desfășoară în perioada 23 – 24 septembrie la Palatul Cultural din Blaj, o locație premiată cu premiul „Europa Nostra” al Comisiei Europene (cea mai importantă distincție acordată în domeniul patrimoniului, obținută în urma lucrărilor de restaurare realizate de Consiliul Județean Alba și Primăria Municipiului Blaj).
Festivalul se bucură, și în acest an, de o cerere extrem de mare din partea publicul, astfel încât cele peste 360 de locuri disponibile în sală au fost rezervate în mai puțin de 3 zile. Datorită solicitărilor numeroase, organizatorii au suplimentat numărul de locuri până la 400, cu respectarea tuturor normelor de siguranță.
„Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine” este foarte apreciat de public, astfel încât, în doar trei zile, au fost ocupate toate locurile în sală, în ambele seri. Datorită numeroaselor solicitări, am suplimentat locurile până la 400, respectând însă toate normele de siguranță. Ne bucură aprecierea publicului și ne oferă încredere că a fost corectă decizia de a ieși din tipare cu acest festival și de a-l duce și în alte locații, la cât mai mulți oameni din județul Alba, pentru a asigura accesul la cultură. Mulțumim tuturor celor care ne sunt alături în proiectele culturale pe care le derulăm!” a spus Alexandru Pal, managerul Centrului de Cultură „Augustin Bena”.
Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine” revine, în perioada 23 – 24 septembrie 2023, cu un nou format, unic în cadrul evenimentelor similare din România. Astfel, începând din acest an, „Ziua de Mâine” devine un festival itinerant, care are atât scopul de a promova muzica folk, cât și de a asigura accesul la cultură unui public cât mai mare din județul Alba, în locații deosebite. Ediția din 2023 a festivalului se desfășoară la Palatul Cultural din Blaj, o locație premiată cu premiul „Europa Nostra” al Comisiei Europene.
Programul festivalului va cuprinde, în cele două seri, 23 și 24 septembrie, recitaluri susținute de unii dintre cei mai iubiți artiști folk din România, precum Mircea Vintilă, Emeric Imre, Cristian Buică, Puiu Ivanițchi, Vasile Șeicaru, Ducu Bertzi, Dinu Olărașu, Poesis și Marius Bațu, Ada Milea și Ștefan Mure, dar și Vali Șerban, inițiatorul Festivalului „Ziua de Mâine”.
În foaierul Palatului Cultural din Blaj va avea loc show-ul de caricatură „Râsul în grup” și expoziția tematică de caricatură cu titlul „La folk automat”, semnată de renumitul caricaturist Costel Pătrășcan.
De asemenea, în cadrul ediției din acest an a festivalului va avea loc și lansarea albumului „Viu”, realizat cu măiestrie de cantautorul Dinu Olărașu.
Festivalul Național de Muzică Folk „Ziua de Mâine” este organizat de Consiliul Județean Alba prin Centrul de Cultură „Augustin Bena”, în parteneriat, anul acesta, cu Primăria Municipiului Blaj și Palatul Cultural Blaj. Festivalul este, la fel ca multe alte evenimente culturale, o marcă înregistrată a Consiliului Județean Alba.
Curier Județean
Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice, celebrată în Municipiul Sebeș: Consiliul Local, vot pozitiv pentru organizarea evenimentului
Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice, celebrată în Municipiul Sebeș: Consiliul Local, vot pozitiv pentru organizarea evenimentului
În anul 2023, în Municipiul Sebeș este păstrată tradiția organizării unei petreceri cu ocazia Zilei Internaționale a Persoanelor Vârstnice, în data de 28 septembrie. Proiectul de hotărâre a trecut cu vot unanim pozitiv.
Ziua Internațională a Persoanelor Vârstnice este un prilej de a valida valoarea pe care persoanele vârstnice o au în viața noastră.
Vârsta a treia vine cu multe provocări, seniorii se confruntă atât cu griji materiale, dar și cu o mare durere sufletească care le afectează starea de sănătate: singurătatea.
În fiecare an, în Municipiul Sebeș, s-a sărbatorit ziua vârstnicilor, prin diferite activităti festive care marchează aceasta data.
Având în vedere faptul că data de 1 octombrie cade într-o duminică, pentru buna desfășurare a acestui eveniment propun modificarea datei organizării acestuia, joi în data de 28 septembrie, astfel vârstnicii, cărora li se adresează acest eveniment, nu vor fi expuși la oboseală
excesivă, urmând sfârșitul săptămânii, timp în care se vor putea odihni.
În organizarea acestui eveniment se va implica întreg Municipiul Sebeș și serviciile subordonate Consiliului Local Sebeș.
Curier Județean
”Nunta de Aur” la Alba Iulia: Majorarea bugetului pentru desfășurarea evenimentului dedicat persoanelor care împlinesc 50 de ani de căsătorie, pe masa consilierilor locali
”Nunta de Aur” la Alba Iulia: Majorarea bugetului pentru desfășurarea evenimentului dedicat persoanelor care împlinesc 50 de ani de căsătorie, pe masa consilierilor locali
Consilierii locali din Alba Iulia vor avea de aprobat în ședința din data de 27 septembrie un proiect care vizează modificarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Alba Iulia nr. 177/2023 privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea evenimentului „Nunta de Aur” dedicat persoanelor care împlinesc 50 de ani de căsătorie precum și alocarea sumelor aferente din bugetul local, capitolul „Asistență Socială”.
Prin aprobarea proiectului se prevede alocarea și cheltuirea anuală a sumei de până la 100.000 lei din bugetul local, capitolul Asistență Socială, pentru organizarea evenimentului „ Nunta de Aur”. Celelalte prevederi din Hotărârea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia nr. 177/2023 privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea evenimentului „ Nunta de Aur” dedicat persoanelor care împlinesc 50 de ani de căsătorie precum și alocarea sumelor aferente din bugetul local, capitolul „Asistență Socială” rămân neschimbate.
Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia și Primăria Municipiului Alba Iulia a organizat începând cu anul 2007 sărbătorirea cuplurilor care au împlinit 50 de ani de la căsătorie. Prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia nr.155/24.04.2018 s-a aprobat cheltuirea sumei de până la 50.000 lei din bugetul local, capitol Asistență Socială, pentru organizarea evenimentului de sărbătorire a cuplurilor care împlinesc 50 de ani de căsătorie și acordarea sumei de 400 lei/cuplu. Prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia nr. 177/2023 s-a aprobat Regulamentul pentru organizarea evenimentului „ Nunta de Aur” dedicat persoanelor care împlinesc 50 de ani de căsătorie precum și alocarea sumei de până la 75.000 lei /anual, din bugetul local, capitolul „Asistență Socială”.
Prin oferirea unei mese festive, cuplurile au ocazia să participă la activități de socializare. Anul acesta s-au înscris la eveniment 101 cupluri din care 88 cupluri au participat la masa festivă. De la organizarea evenimentului și până la această dată, există 8 cereri prin care se solicită acordarea sumei de 400 lei/cuplu, însă cererile nu au fost aprobate din motiv de lipsă fonduri, aprobate prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia.
Având în vedere creșterile prețurilor din ultima perioadă și numărul mare de solicitanți, cheltuielile pentru organizarea acestui eveniment nu se încadrează în suma aprobată prin Hotărârea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia nr. 177/2023. Sunt solicitanți care s-au înscris la eveniment, dar nu au participat la masa festivă, din motive de sănătate. Arătăm că sunt eligibili pentru acest eveniment și li se poate acorda suma de 400 lei/cuplu. Aceștia, conform regulamentului, pot participa la masa festivă în anul următor. De asemenea, sunt și alte cheltuieli care nu au fost acoperite din bugetul alocat organizării acestui eveniment (spre exemplu achiziția de flori, etc.).
-
Opinii - Comentariiacum 19 ore
EVALUARE NAŢIONALĂ 2023: Modele de SUBIECTE și BAREME, la română și matematică pentru elevii de clasa a 8-a din anii trecuți
-
Opinii - Comentariiacum 5 ore
23 septembrie: Zămislirea Sfântului Ioan Botezătorul, prorocit că fi mare înaintea Domnului, întrecându-i pe toţii sfinţii cu mărimea darului lui Dumnezeu
-
Ştirea zileiacum 21 de ore
UPDATE FOTO | ALERTĂ în Alba: Fata de 13 ani care a plecat de acasă, fără a comunica familiei sale locul unde pleacă, GĂSITĂ
-
Sportacum 19 ore
Viitorul Cluj – Metalurgistul Cugir 2-1 (1-1), „roș-albaștrii”, al doilea eșec la rând, după ce au deschis scorul
-
Sportacum 20 de ore
Gloria Bistrița – CSM Unirea Alba Iulia 6-1 (2-0)! Eșec rușinos pentru „alb-negri”, set încasat de trupa lui Gherman!!! Schimbați obiectivul!!!
-
Actualitateacum 18 ore
Echinocțiul de toamnă 2023: Toamna începe oficial. Zilele devin mai scurte, iar nopțile mai lungi