Adeverinţa de venit, cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală se pot obţine prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual
Adeverinţa de venit, cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală se pot obţine prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual
Adeverința de venit, cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală şi alte documente pot fi obținute prin intermediul serviciului electronic Spațiul Privat Virtual (SPV), canal de comunicare securizat în relaţia cu ANAF, pus la dispoziție gratuit, reamintește contribuabililor Administrația Județeană a Finanțelor Publice Alba. Documentele fiscale se pot solicita prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual, accesând secţiunea Solicitări/ Eliberare documente.
De asemenea, prin intermediul Spaţiului Privat Virtual persoanele fizice (salariați) pot verifica modul în care angajatorii le declară contribuţiile sociale, accesând în Spaţiul Privat Virtual secţiunea Solicitări/Informaţii și selectând la Tip document, D112Contrib. După transmiterea cererilor, documentele solicitate se primesc în secţiunea Mesaje din SPV, în format PDF având ataşată semnătura electronică digitală calificată a Ministerului Finanțelor și se deschid accesând PDF-ul din coloana Descărcare document.
Important: Ori de câte ori o instituţie sau autoritate publică trebuie să soluţioneze o cerere a unei persoane fizice sau juridice, iar pentru soluţionarea cererii legislaţia specifică prevede prezentarea unui certificat de atestare fiscală, a unei adeverinţe de venit sau a unui alt document cu privire la situaţia fiscală a persoanei în cauză, instituţia sau autoritatea publică are obligaţia să solicite certificatul de atestare fiscală, adeverinţa de venit sau documentul respectiv utilizand sistemul informatic PatrimVen, pus la dispozitie de ANAF. În acest caz, persoana fizică sau juridică NU mai are obligaţia depunerii certificatului, adeverinţei sau documentului. (Temei legal: art. 69 – Colaborarea dintre autorităţile publice, instituţiile publice sau de interes public din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscală, cu modificările și completările ulterioare).
Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual este recomandată tuturor contribuabililor fiind o modalitate care permite obţinerea documentelor fiscale, depunerea declaraţiilor, situaţiilor financiare, la orice oră şi zi a săptămânii, evitarea deplasării şi aglomeraţiei de la ghişeu şi primirea unui feed-back rapid cu privire la validitatea depunerii şi transmiterii tuturor documentelor. (M.I.)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Rabla pentru Termopane 2025: Ferestrele vechi, înlocuite cu bani de la stat, pentru eficiență energetică
Rabla pentru Termopane 2025: Ferestrele vechi, înlocuite cu bani de la stat, pentru eficiență energetică Mircea Fechet, ministrul Mediului, a anunțat joi, 24 aprilie 2025, că va finanța noul program Rabla pentru Termopane, prin Administrația Fondului pentru Mediu. Ministrul Mediului a declarat că bugetul administraţiei Fondului pentru Mediu a crescut, faţă de cel de anul […]
26-27 aprilie 2025 | COD GALBEN de furtuni în Alba și alte județe din țară. Averse torențiale, descărcări electrice, vijelii și grindină, până duminică dimineața
26-27 aprilie 2025 | COD GALBEN de furtuni în Alba și alte județe din țară. Averse torențiale, descărcări electrice, vijelii și grindină, până duminică dimineața Meteorologii ANM au emis vineri dimineața o nouă atenționare cod galben de furtuni valabilă în Alba și alte județe din țară, în intervalul 26 aprilie, ora 10.00 – 27 aprilie, […]
Rabla 2025: Înscrierile în program vor începe în a doua jumătate a lunii mai Înscrierile în programul Rabla 2025 vor începe în a doua jumătate a lunii mai, a anunțat Mircea Fechet, Ministrul Mediului. „După jumătatea lunii mai putem considera încheiat procesul de validare a dealerilor auto, moment în care cetățenii pot începe înscrierea în […]