Rămâi conectat

Actualitate

Accident grav la Ocna Mureş. Pieton indisciplinat și aflat sub influența alcoolului acroșat de un auto

Publicat

în

Luni după-amiază, L.C., de 67 de ani, din Ocna Mureş, în timp ce conducea un autoturism pe strada Crișan din Ocna Mureş, l-a surprins şi accidentat pe un bărbat, în vârstă de 71 de ani din Ocna Mureş, care se angajase în traversarea străzii prin loc nepermis şi fără să se asigure.

 

ambulantaPotrivit IPJ Alba, “atât conducătorul auto cât şi victima accidentului au fost testaţi cu aparatule etilotest, rezultatul fiind negativ pentru primul şi 0,41 mg/l alcool pur în aerul expirat pentru pieton.

Electrica Furnizare Discount

 

În urma accidentului, pietonul a suferit leziuni în zona bazinului şi a rămas internat în spitalul din Alba Iulia.”

Publicitate

Actualitate

MUNICIPIUL SEBEȘ| Ajutor pentru încălzirea locuinței în sezonul 2021-2022: Acte necesare și programul de depunere

Publicat

în

MUNICIPIUL SEBEȘ| Ajutor pentru încălzirea locuinței în sezonul 2021-2022: Acte necesare și programul de depunere

Primăria Municipiului Sebeș vă informează că începând cu data de 15 octombrie 2021, persoanele interesate pot prelua cerere / declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței pe perioada sezonului rece noiembrie 2021 – martie 2022 / suplimentul pentru energie. Modelele de formulare sunt disponibile la sediul Direcției Generale de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș, situat în cartierul Aleea Lac, nr. 12, telefon: 0258-730611, 731007.

La același sediu se vor depune și toate actele necesare pentru acordarea ajutorului de încălzire, de luni până joi, între orele 8.30-16.30, iar vineri între orele 08:30-14:00, termenul limită fiind data de 15 noiembrie 2021.

Electrica Furnizare Discount
Citește mai mult

Actualitate

Au început lucrările la podul mare din Sebeș: Circulația rutieră se efectuează pe un singur sens

Publicat

în

Au început lucrările la podul mare din Sebeș: Circulația rutieră se efectuează pe un singur sens

În cursul acestei dimineți a fost restricționat traficul rutier pe podul peste râul Sebeș, care se află în lucrări de reparații. Circulația rutieră este semaforizată și se desfășoară pe un singur sens. Lucrările la podul care unește strada Valea Frumoasei de strada Augustin Bena includ reabilitarea covorului asfaltic și aplicarea de dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație. Termenul estimat de finalizare a lucrărilor este de trei săptămâni. Contractul de lucrări este gestionat de SPAP Sebeș.

În ultima perioadă, în zona podului au fost realizate mai multe intervenții menite să îmbunătățească mobilitatea urbană: spart și transportat beton vechi (cca. 30 mc), cofrat și turnat beton nou (cca. 30 mc), confecționat și montat stâlpi noi de susținere (12 bucăți), demontat balustrade vechi (40 ml) și confecționarea unor noi balustrade, recondiționat și vopsit picioare balustrade vechi peste pod (192 ml), recondiționat și vopsit balustrade vechi peste pod (455 ml), recondiționat și vopsit grilaj din țeava (1388 ml).

Electrica Furnizare Discount

 

Citește mai mult

Actualitate

ALBA IULIA| Ajutor pentru încălzirea locuinței în sezonul 2021-2022: Condiții de acordare, acte necesare și programul de depunere

Publicat

în

ALBA IULIA| Ajutor pentru încălzirea locuinței în sezonul 2021-2022: Condiții de acordare, acte necesare și programul de depunere

Conform Legii 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, în funcție de sistemul de încălzire utilizat în locuință, categoriile de ajutoare pentru încălzire sunt:

1. ajutor pentru încălzirea locuinței cu energie termică în sistem centralizat;

2. ajutor pentru gaze naturale;

Electrica Furnizare Discount

3. ajutor pentru energie electrică;

4. ajutor pentru combustibili solizi și/sau petrolieri.

Venitul mediu net lunar până la care se acordă ajutorul pentru încălzire este de 1.386 lei/persoană, în cazul familiei, şi de 2.053 lei, în cazul persoanei singure, conform art. 7 alin. (2) din Legea 226/2021

Conform art. 7 din Legea 226/2021 ajutorul se acordă în funcţie de venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure, după caz, iar suma aferentă pentru compensarea procentuală se suportă din bugetul de stat, după cum urmează:

a) în proporţie de 100% din valoarea de referinţă, dar nu mai mult decât consumul facturat, în situaţia în care venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este de până la 200 lei;

b) în proporţie de 90%, în situaţia în care venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 200,1 lei şi 320 lei;

c) în proporţie de 80%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 320,1 lei şi 440 lei;

d) în proporţie de 70%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 440,1 lei şi 560 lei;

e) în proporţie de 60%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 560,1 lei şi 680 lei;

f) în proporţie de 50%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 680,1 lei şi 920 lei;

g) în proporţie de 40%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 920,1 lei şi 1.040 lei;

h) în proporţie de 30%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 1.040,1 lei şi 1.160 lei;

i) în proporţie de 20%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 1.160,1 lei şi 1.280 lei;

j) în proporţie de 10%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie este cuprins între 1.280,1 lei şi 1.386 lei;

k) în proporţie de 10%, în situaţia în care venitul net mediu lunar al persoanei singure este cuprins între 1.280,1 lei şi 2.053 lei.

Familiile și persoanele singure ale căror venituri sunt de până la valoarea prevăzută la art. 7 alin. (2) beneficiază lunar, inclusive în perioada sezonului rece, de un supliment pentru energie în sumă fixă, acordate în funcție de sursele de furnizare a energiei utilizate, în cuantum de:

30 lei/lună pentru consumul de energie electrică;

10 lei/lună pentru consumul de gaze naturale;

10 lei/lună pentru consumul de energie termică;

20 lei/lună pentru consumul de combustibili solizi și/sau petrolieri.

Începând cu data de 15 octombrie 2021 cererea-declarația pe propria răspundere se poate depune la sediul Direcției de Asistență Socială Alba Iulia situat pe Bld. Republicii nr. 26. Formularul de cerere și declarație pe propria răspundere se poate obține de la sediul Direcției de Asistență Socială Alba Iulia sau le pot descărca de pe site-ul Primăriei Municipiului Alba Iulia www.apulum.ro sau [url=http://www.directiadeasistentasocialaalbaiulia.ro]http://www.directiadeasistentasocialaalbaiulia.ro[/url].

Cererea însoțită de actele necesare pentru acordarea ajutorului pentru încălzire/stimulentului de energie se depune la sediul Direcției de Asistență Socială Alba Iulia de luni până joi, între orele 7:30 -15:30 și vineri, între orele 7:30-13:00.

Beneficiarii de alocatie pentru susținerea familiei și cei de venit minim garantat aflați în plată în luna octombrie 2021 sunt rugați să se prezinte la sediul Direcției de Asistență Socială Alba Iulia pentru a depune cererea și declarație pe propria răspundere pentru obținerea ajutorului pentru încălzirea locuinței.

ACTE NECESARE:

1.Acte de identitate – copii xerox CI/BI pentru toţi membrii familiei, care au acelaşi domiciliu ori reşedinţă la adresa la care se solicită ajutorul sau care locuiesc şi se gospodăresc împreună, sunt înscrişi în cartea de imobil şi sunt luaţi în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei. Pentru copiii sub 14 ani – certificate de naştere. Certificat de căsătorie – dacă este cazul;

2.Acte din care să rezulte calitatea titularului cererii faţă de locuinţa pentru care solicită ajutorul: copie contract de vânzare-cumpărare, contract cu clauză de întreţinere sau drept de abitaţie, extras de carte funciară; contract de închiriere, comodat, concesiune valabil la data depunerii cererii, împuternicire din partea proprietarului locuinţei sau a titularului contractului de închiriere, după caz;

3.Acte doveditoare privind TOATE veniturile nete lunare (venituri din activităţi independente, salariu şi alte drepturi salariale inclusiv contravaloarea tichetelor de masă, venituri din cedarea folosinţei bunurilor, venituri din investiţii, pensii, indemnizaţii, venituri din activităţi agricole, venituri din premii şi din jocuri de noroc, venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal şi al dezmembrămintelor acestuia, venituri obţinute din străinătate, depozite bancare, rentă viageră, alte venituri) realizate de către membrii familiei în luna anterioară solicitării dreptului conform Cap.5 din cererea şi declaraţia pe proprie răspundere;

4. Adeverinţă de la Administraţia Finanţelor Publice a Municipiului Alba Iulia sau cea de domiciliu(dacă este cazul) pentru toţi membrii majori ai familiei;

5.Adeverinţă de la Direcţia de venituri a primăriei de domiciliu/reşedinţă inclusiv în alte unităţi administrativ-teritoriale, pentru toţi membrii majori ai familiei;

6. Adeverinţă de la Registrul Agricol ( de la primăria de domiciliu/reşedinţă, inclusiv în alte unităţi administrativ-teritoriale), cu terenurile agricole şi animalele/păsări deţinute;

7.Adeverinţă de la Asociaţia de proprietari cu numărul şi numele persoanelor trecute la întreţinere;

8.Copie act doveditor pentru grad de dizabilitate;

9.Copie carte de identitate a autoturismului/motocicletei;

10.Hotărâre judecătorească definitivă şi executorie privind stabilirea cuantumului pensiei/alocaţiei de întreţinere;

11.Copie a unei facturi de furnizare a energiei electrice/gaze naturale.

Cererea se depune personal de titularul cererii. În situaţia în care titularul este persoană singură nedeplasabilă cererea este însoţită de act medical care să dovedească acest lucru.

Deţinerea unuia dintre bunurile menţionate mai jos conduce la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinţei:

Bunuri imobile:

1.Clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu şi a anexelor gospodăreşti.

2.Terenuri de împrejmuire a locuinţei şi curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1000 mp în zona urbană şi 2000 mp în zona rurală.Fac excepție terenurile din zonele colinare sau de munte care nu au potențial de valorificare prin vânzare/constucție/producție agricolă.

Bunuri mobile:

1.Autoturism/autoturisme şi/sau motocicletă/motociclete cu o vechime mai mică de 10 ani, cu excepţia celor adaptate pentru persoanele cu handicap ori destinate transportului acestora sau persoanelor dependente, precum şi pentru uzul persoanele aflate în zone greu accesibile.

2.Mai mult de un autoturism/motocicletă cu o vechime mai mare de 10 ani.

3.Autovehicule: autoutilitare, autocamioane de orice fel cu sau fără remorci, rulote, autobuze, microbuze.

4.Şalupe, bărci cu motor, scutere de apă, iahturi, cu excepţia bărcilor necesare pentru uzul persoanelor care locuiesc în Rezervaţia Biosferei „Delta Dunării”.

5.Utilaje agricole: tractor, combină autopropulsată.

6.Utilaje de prelucrare agricolă: presă de ulei, moară de cereale.

7.Utilaje de prelucrat lemnul: gater sau alte utilaje de prelucrat lemnul acţionate hidraulic, mecanic sau electric.

Nota: bunurile mobile să fie în stare de funcţionare.

Depozite bancare

1.Depozite bancare cu valoare de peste 3000 lei cu excepția dobânzii.

Terenuri/animale şi/sau păsări

1.Suprafeţe de teren, animale şi păsări a căror valoare netă de producţie anuală depăşeşte suma de 1000 euro pentru persoana singură, respectiv suma de 2500 euro pentru familie.

Titularii ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei au obligaţia să comunice orice modificare intervenită în situaţia din declaraţie (numărul membrilor familiei, modificarea veniturilor, a bunurilor etc) în termen de 5 zile de la data modificării prin depunerea unei noi cereri şi declaraţii pe proprie răspundere.

Pentru mai multe detalii accesați site-ul Primăriei Municipiului Alba Iulia www.apulum.ro: Documente online/Asistență socială/Acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare