Rămâi conectat

Actualitate

Abonamente de telefonie: Condițiile prin care se poate denunţa unilateral contractul cu furnizorii, fără penalităţi

Ioana Oprean

Publicat

în

Abonamente de telefonie: Condițiile prin care se poate denunţa unilateral contractul cu furnizorii, fără penalităţi

În cursul zilei de luni, 11 septembrie, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a transmis că furnizorii de servicii de comunicaţii electronice pot modifica unilateral contractele încheiate cu utilizatorii finali, însă înţelegerea poate fi denunțată şi de aceştia din urmă, fără plata unor penalităţi, în cel mult 30 de zile de la notificare, dacă nu acceptă noile condiţii.

Potrivit unui comunicat de presă al arbitrului pieţei locale telecom, singurele situaţii în cazul modificării unilaterale a contractului în care utilizatorii finali, în mod excepţional, nu pot denunţa contractul fără penalităţi sau despăgubiri sunt: cele de natură pur administrativă şi care nu au niciun efect negativ asupra utilizatorului final (de exemplu modificări ale datelor de contact ale furnizorului); atunci când acestea sunt impuse prin efectul legii; când acestea sunt exclusiv în beneficiul utilizatorului final (cum ar fi includerea unor beneficii suplimentare în pachetul de servicii achiziţionat).

Apulum Agraria 2025

ANCOM precizează că a stabilit formatul şi modalităţile de transmitere a notificării privind intenţia modificării unilaterale a contractului. Astfel, notificarea trebuie să fie redactată cu caractere lizibile care sunt în contrast cu fondul documentului, textul trebuie să fie uşor de înţeles, iar titlul trebuie să fie sugestiv şi să evidenţieze caracterul unilateral al modificărilor propuse.

Documentul poate fi comunicat abonaţilor în format letric, prin scrisoare sau în format electronic, prin SMS, mesaj la adresa de poştă electronică sau prin contul de client, în acest din urmă caz, notificarea trebuind să fie însoţită de un SMS şi/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea acesteia.

„În cazul în care notificarea este comunicată utilizatorilor pe suport de hârtie, dimensiunea va fi cel puţin egală cu standardul A4, iar conţinutul va fi scris în mod obligatoriu cu caractere de cel puţin 12p. Notificarea trebuie să fie separată de orice alt document transmis. Pentru notificările transmise prin poşta electronică sau prin contul de client, fişierul electronic care conţine notificarea trebuie să fie separat de orice alt fişier electronic şi să poarte o denumire sugestivă.

În acelaşi timp, subiectul mesajului trimis prin intermediul poştei electronice sau al mesajului de avertizare cu privire la existenţa notificării în contul de client trebuie să reflecte, în mod clar, faptul că este vorba despre o modificare unilaterală a contractului. Atunci când notificarea comunicată utilizatorilor prin SMS conţine un link care face trimitere către un document de pe pagina de internet proprie a furnizorului, aceasta trebuie să respecte, cumulativ, următoarele cerinţe:

textul notificării trebuie să includă cel puţin informaţia referitoare la intenţia modificării unilaterale a contractului şi să indice principalele elemente care fac obiectul modificării; documentul la care face trimitere link-ul menţionat în SMS trebuie să fie un fişier cu extensia „.pdf” şi să fie datat şi validat prin semnătura electronică calificată a unui reprezentant al furnizorului. Acest document nu va putea fi modificat ulterior fără înştiinţarea abonatului şi va putea fi accesat/descărcat cel puţin pe durata de valabilitate a modificărilor propuse prin notificare”, notează sursa citată.

Autoritatea subliniază faptul că, în cazul serviciilor furnizate pe bază de abonament, la momentul încheierii contractului, utilizatorul optează, prin intermediul unei clauze contractuale, pentru transmiterea notificării în format letric sau electronic, dar opţiunea poate fi modificată prin acordul părţilor pe parcursul derulării contractului.

În privinţa denunţării unilaterale a contractului, furnizorul are obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor finali următoarele modalităţi: apel telefonic la numărul indicat în notificare, scrisoare transmisă la adresa indicată în notificare, o modalitate de contact în mediul online/electronic/digital indicată în notificare cu asigurarea şi transmiterea dovezii înregistrării solicitării, denunţare scrisă depusă în orice unitate în care furnizorul îşi desfăşoară activitatea în permanenţă sau în mod obişnuit, cerere de portare/transfer formulată în termen de 30 de zile de la data comunicării notificării.

Conform prevederilor legale, ANCOM poate lua măsuri în cazul în care furnizorii modifică puncte din contractele încheiate cu utilizatorii finali fără a transmite notificarea privind intenţia de a modifica unilateral contractul, dacă nu respectă condiţiile privind formatul şi conţinutul notificării sau dacă, în urma transmiterii acesteia, nu oferă utilizatorilor dreptul de a denunţa contractul, în condiţiile impuse de lege, informează AGERPRES

Sursa: bugetul.ro


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Studenții ies în stradă alături de profesori pe 8 septembrie 2025: „Educația este o investiție, nu o cheltuială”

Buzdugan Rebecca

Publicat

în

Studenții ies în stradă, alături de profesori, pe 8 septembrie: „Educația este o investiție, nu o simplă cheltuială” Alături de profesori, studenții ies și ei în stradă pe 8 septembrie pentru a protesta împotriva măsurilor de austeritate din educație. Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) îi cheamă pe tineri să participe la mitingul […]

Citește mai mult

Actualitate

25-31 august 2025 | 3.850 cazuri noi de persoane infectate în România cu SARS-CoV-2: S-au înregistrat 9 decese

Ioana Oprean

Publicat

în

25-31 august 2025 | 3.850 cazuri noi de persoane infectate în România cu SARS-CoV-2: S-au înregistrat 9 decese Un număr de 3.982 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2 (COVID-19) au fost înregistrate în perioada 25 – 31 august 2025, în creștere cu 3,4% față de săptămâna precedentă. Potrivit Institutului Național de Sănătate Publică, […]

Citește mai mult

Actualitate

Carduri de energie 2025 | Ministrul Energiei: Cardurile vor fi trimise beneficiarilor în septembrie

Ioana Oprean

Publicat

în

Carduri de energie 2025 | Ministrul Energiei: Cardurile vor fi trimise beneficiarilor în septembrie Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a declarat, marţi, 2 septembrie 2025, că persoanele vulnerabile cu venituri sub 1.950 lei vor primi voucher-ul în valoare de 50 lei, pentru plata facturii la energie, el arătând că platforma informatică a fost livrată la timp […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea