Ştirea zilei
6 cazuri noi de COVID-19, în județul Alba, duminică, 5 septembrie: Incidența actualizată și cazurile active pe localități
6 cazuri noi de COVID-19, în județul Alba, duminică, 5 septembrie: Incidența actualizată și cazurile active pe localități
La nivelul județului Alba, duminică, 5 septembrie, s-au înregistrat 6 cazuri noi de infectare cu Sars-Cov-2, potrivit datelor transmise de DSP Alba.
Astfel, numărul total al cazurilor înregistrate ajunge la 21.586 de persoane confirmate, 20.717 persoane vindecate, 715 decese.
Vineri, in Alba au fost prelucrate in total 332 de probe (118 la DSP si 214 la SJU). Numarul total de teste efectuate până în prezent în județ a ajuns la 249780.
Localitățile din care provin cele 6 cazuri de coronavirus:
Cugir- 1 caz
Alba Iulia- 5 cazuri
Lista cazurilor active de COVID-19 și INCIDENȚA LOCALITĂȚILOR din județul Alba
LOCALITATE/ POPULAȚIE/ CAZURI LA 1000 DE LOCUITORI IN ULTIMELE 14 ZILE/ CAZURI CONFIRMATE IN ULTIMELE 14 ZILE
IGHIU 4927 7059 2.41 17
CENADE 3761 1027 1.95 2
VADU MOŢILOR 8229 1307 1.53 2
ARIEŞENI 2381 1566 1.28 2
ORAŞ OCNA MUREŞ 1794 13903 0.94 13
HOPÂRTA 4703 1164 0.86 1
RĂDEŞTI 6547 1281 0.78 1
AVRAM IANCU 2577 1454 0.69 1
CERGĂU 3805 1636 0.61 1
CIUGUD 1071 3263 0.61 2
MIRĂSLĂU 5755 1976 0.51 1
CRĂCIUNELU DE JOS 4188 2144 0.47 1
MUNICIPIUL AIUD 1213 25276 0.44 11
MUNICIPIUL BLAJ 1348 20697 0.43 9
MUNICIPIUL ALBA IULIA 1017 76355 0.42 32
ORAŞ TEIUŞ 8096 7212 0.42 3
ŞPRING 7945 2574 0.39 1
METEŞ 5577 2814 0.36 1
SÂNTIMBRU 7384 3021 0.33 1
VALEA LUNGĂ 8354 3146 0.32 1
MIHALŢ 5700 3220 0.31 1
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 2915 3793 0.26 1
UNIREA 8158 4893 0.20 1
ORAŞ CUGIR 1696 25623 0.16 4
ORAŞ CÂMPENI 1455 7245 0.14 1
ORAŞ ZLATNA 1936 7855 0.13 1
MUNICIPIUL SEBEŞ 1874 32902 0.06 2
ALBAC 2130 1960 0.00 0
ALMAŞU MARE 2309 1213 0.00 0
BERGHIN 2988 1912 0.00 0
BISTRA 3039 4548 0.00 0
BLANDIANA 3397 896 0.00 0
BUCERDEA GRÂNOASĂ 9026 2268 0.00 0
BUCIUM 3459 1404 0.00 0
CÂLNIC 4106 1978 0.00 0
CERU-BĂCĂINŢI 3841 245 0.00 0
CETATEA DE BALTĂ 3958 3071 0.00 0
CIURULEASA 4008 1161 0.00 0
CRICĂU 4142 1984 0.00 0
CUT 9019 1266 0.00 0
DAIA ROMÂNĂ 4240 3137 0.00 0
DOŞTAT 4268 1020 0.00 0
FĂRĂU 4302 1489 0.00 0
GALDA DE JOS 4366 4438 0.00 0
GÂRBOVA 4482 2159 0.00 0
GÂRDA DE SUS 4525 1503 0.00 0
HOREA 4767 1926 0.00 0
ÎNTREGALDE 4981 560 0.00 0
JIDVEI 5103 5323 0.00 0
LIVEZILE 5167 1174 0.00 0
LOPADEA NOUĂ 5210 2535 0.00 0
LUNCA MUREŞULUI 5309 2574 0.00 0
LUPŞA 5336 2908 0.00 0
MOGOŞ 5826 761 0.00 0
NOŞLAC 6048 1816 0.00 0
OCOLIŞ 6119 532 0.00 0
OHABA 6164 619 0.00 0
ORAŞ ABRUD 1151 5203 0.00 0
PIANU 6217 3589 0.00 0
POIANA VADULUI 6271 1052 0.00 0
PONOR 6397 597 0.00 0
POŞAGA 6468 946 0.00 0
RÂMEŢ 6627 507 0.00 0
RIMETEA 6592 1000 0.00 0
ROŞIA DE SECAŞ 6930 1600 0.00 0
ROŞIA MONTANĂ 6761 2749 0.00 0
SĂLCIUA 6976 1420 0.00 0
SĂLIŞTEA 7044 2337 0.00 0
SÂNCEL 7348 2597 0.00 0
SĂSCIORI 7099 6513 0.00 0
SCĂRIŞOARA 7197 1533 0.00 0
ŞIBOT 7810 2377 0.00 0
SOHODOL 7446 1666 0.00 0
ŞONA 7865 4360 0.00 0
STREMŢ 7767 2431 0.00 0
ŞUGAG 8014 2865 0.00 0
VIDRA 8425 1542 0.00 0
VINŢU DE JOS 8826 5535 0.00 0
Ştirea zilei
Nereguli depistate de Curtea de Conturi în mai multe UAT-uri din Alba: Drepturi salariale nelegale, decontări nejustificate sau lucrări supraevaluate
Nereguli depistate de Curtea de Conturi în mai multe UAT-uri din Alba: Drepturi salariale nelegale, decontări nejustificate sau lucrări supraevaluate
Din rapoartele Camerei de Conturi Alba realizate în urma misiunilor de audit derulate în cursul anului 2022 au rezultat mai multe nereguli și abateri la mai multe unităţi administrative-teritoriale din Alba.
Cele mai semnificative abateri care au generat prejudicii au fost identificate în zona cheltuielilor de personal, a cheltuielilor de capital și a cheltuielilor cu bunuri și prestări de servicii, fiind determinate, în principal, de nerespectarea prevederilor legale privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor, precum și de utilizarea necorespunzătoare a fondurilor bugetare.
În cazul celor 24 de misiuni de audit realizate de Camera de Conturi Alba în anul 2022, la nivelul unităților administrativ-teritoriale incluse în programul anual de activitate, evaluarea abaterilor constatate se prezintă, astfel:
Total abateri constatate în sumă de 7.033 mii lei, din care:
– Total prejudicii – în sumă de 2.176 mii lei, din care recuperate operativ – 874 mii lei;
– Total venituri suplimentare – în sumă de 252 mii lei, din care încasate operativ – 26
mii lei;
– Total abateri financiar-contabile – în sumă de 4.605 mii lei.
Au fost identificate abateri privind nerespectarea prevederilor legale ce reglementează stabilirea drepturilor salariale ale personalului din cadrul entităților auditate, în valoare totală de 9 mii lei, din care s-a recuperat operativ suma de 6 mii lei, de natura:
– drepturi salariale, indemnizații achitate delegatului sătesc, care au fost acordate pentru ședințe la care acesta nu a participat, abatere identificată în cazul: U.A.T.C. Poșaga.
– drepturi salariale (indemnizație participare la concurs) acordate și achitate peste nivelul prevăzut de actele normative în vigoare, respectiv peste nivelul indemnizației lunare a funcției de viceprimar, abatere identificată în cazul: U.A.T.C. Șpring;
– drepturi salariale, spor pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri europene nerambursabile, în cazul persoanelor care ocupă funcții de demnitate publică, în condițiile în care entitatea auditată nu a mai derulat asemenea proiecte în perioada respectivă, abatere identificată în cazul: U.A.T.C. Lopadea Nouă.
Abateri privind efectuarea şi decontarea nejustificată din bugetul local a unor cheltuieli în valoare totală de 829 mii lei, din care s-a recuperat operativ suma de 2 mii lei care nu au legătură cu activitatea desfăşurată de entităţile verificate, privind:
– plata unor servicii de colectare şi transport deşeuri menajere, prestate de operatorul de salubritate în interesul altor persoane beneficiare de pe raza comunei, fără ca entitatea verificată să ia măsura recuperării contravalorii acestor cheltuieli, abatere identificată la U.A.T.C: Bistra, Gârbova, Lupşa, Mirăslău, Săliştea şi Spring.
– plata nejustificată din bugetul local al U.A.T.C. Bistra a unor daune compensatorii, penalităţi de întârziere, cheltuieli de executare şi onorariu executor judecătoresc, rezultate din nepunerea în executare a unor sentinţe judecătoreşti irevocabile, fără ca entitatea verificată să dispună măsuri de recuperare a acestor sume de la persoanele responsabile pentru nepunerea în aplicare a acestor sentinţe.
– plata nejustificată din bugetul local al U.A.T.C. Rimetea a unor amenzi, penalităţi de întârziere pentru achitarea cu întârziere a unor facturi de prestări servicii, despăgubiri, dobândă legală penalizatoare, precum şi a unor cheltuieli de judecată, fără ca entitatea verificată să dispună măsuri de recuperare a acestor sume de la persoanele responsabile.
– decontarea nejustificată a contravalorii pieselor de schimb şi a serviciilor de reparaţii auto, ca urmare a unui accident pe drumul public, constatat de către organele de poliţie, fără ca entitatea verificată să ia măsura recuperării acestor cheltuieli de la persoanele responsabile, abatere identificată la U.A.T.C. Poiana Vadului;
– păgubirea bugetului entităţii auditate, prin neacordarea unei atenţii deosebite asupra integrităţii bunurilor patrimoniu, cu un număr de 4 obiecte de inventar (1 laptop şi 3 tablete), care nu au fost identificate faptic la inspecţia pe teren şi fără ca ordonatorul de credite să dispună măsuri pentru recuperarea contravalorii acestor bunuri de la persoanele responsabile, abatere identificată la Şcoala Gimnazială Ohaba – ordonator terţiar de credite subordonat U.A.T.C. Ohaba;
Aspecte deficitare privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor materiale, în valoare totală de 353 mii lei, din care s-a recuperat operativ, suma de 196 mii lei, respectiv:
– acceptarea la plată şi decontarea unor servicii supraveghere şi cercetare arheologică, peste nivelul prevăzut în contractul încheiat cu prestatorul de servicii, abatere identificată la Muzeul Naţional al Unirii Alba Iulia – ordonator terţiar de credite subordonat U.A.T.J. Alba.
– acceptarea la plată şi decontarea unor situaţii de lucrări supradimensionate, nereale, majorate nejustificat cu valoarea unor lucrări neexecutate, situaţie identificată în urma inspecţiilor efectuate de persoanele desemnate de entitatea verificată împreună cu echipa de audit, abatere identificată în următoarele cazuri: la Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Alba Iulia – ordonator terţiar de credite subordonat U.A.T.M. Alba Iulia; la U.A.T.M. Blaj, la U.A.T.C. Poiana Vadului.
– acceptarea la plată şi trecerea direct pe cheltuieli a unor consumuri de carburant pentru utilajul – buldoexcavator din dotarea entităţii, în condiţiile în care consumurile de combustibil nu sunt justificate cu documente legal întocmite, abatere identificată la U.A.T.C. Poiana Vadului.
– acceptarea la plată şi decontarea unor servicii care în fapt nu au fost prestate (eutanasiere câini şi incinerare), abatere identificată la U.A.T.M. Sebeş şi la U.A.T.C. Lunca Mureşului.
– acceptarea la plată şi decontarea unor cheltuielile cu naveta cadrelor didactice, peste nivelul prevăzut de lege, abatere identificată la Şcoala Gimnazială Ohaba – ordonator terţiar de credite subordonat U.A.T.C. Ohaba.
Aspecte deficitare privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor de investiţii, în sumă totală de 985 mii lei, din care s-a recuperat operativ, suma de 670 mii lei, referitoare la:
– acceptarea la plată şi decontarea unor situaţii de lucrări supradimensionate, nereale, majorate nejustificat cu valoarea unor lucrări neexecutate, situaţii identificate în urma inspecţiilor efectuate de persoanele desemnate de entitatea verificată împreună cu echipele de audit, în sumă de 233 mii lei, din care s-a recuperat suma de 185 mii lei, abateri identificate la: Liceul Teologic Greco-Catolic „Sfântul Vasile cel Mare’’ Blaj -ordonator terţiar de credite subordonat U.A.T.M. Blaj, U.A.T.M. Blaj, U.A.T.M. Sebeş, U.A.T.O. Câmpeni, U.A.T.C. Bistra, U.A.T.C. Cergău, U.A.T.C. Lunca Mureşului, U.A.T.C. Lupşa, U.A.T.C. Mirăslău, U.A.T.C. Poşaga, U.A.T.C. Sălciua şi U.A.T.C. Vadu Moţilor.
– acceptarea la plată şi decontarea unor situaţii de lucrări supradimensionate, nereale, care fie conţin articole de cheltuieli la care s-a renunţat, fie lucrări care sunt în afara devizului ofertă, anexă la contractul de lucrări, în sumă de 126 mii lei, din care s-a recuperat suma de 25 mii lei, abatere identificată la U.A.T.M. Sebeş şi la U.A.T.C. Poiana Vadului.
– acceptarea la plată şi decontarea efectivă a unor situaţii de lucrări supraevaluate, prin: actualizarea profitului, a unei părţi din manoperă, sau a restului de executat, după caz, contrar prevederilor legale în domeniu, precum şi situaţii de lucrări supraevaluate, care conţin articole de cheltuieli a căror preţuri unitare sunt peste nivelul celor prevăzute în propunerea financiară, anexă la contractele de lucrări încheiate, în sumă de 516 mii lei, din care s-a recuperat suma de 350 mii lei, abateri identificate în cazul: U.A.T.J. Alba, U.A.T.M. Blaj, U.A.T.C. Cergău, U.A.T.C. Crăciunelu de Jos, U.A.T.C. Doştat, U.A.T.C. Lunca Mureşului, U.A.T.C. Mirăslău, U.A.T.C. Poiana Vadului, U.A.T.C. Poşaga, U.A.T.C. Şpring, U.A.T.C. Valea Lungă şi U.A.T.C. Vadu Moţilor.
– acordarea unui avans în sumă de 96 mii lei către executantul lucrărilor unui obiectiv de investiţii, fără ca entitatea verificată să urmărească justificarea acestuia la finele anului 2021, la care s-au calculat accesorii în sumă de 14 mii lei. Abaterea a fost remediată operativ, prin recuperarea integrală a prejudiciului stabilit, precum şi a accesoriilor, abatere identificată la U.A.T.C Vadu Moţilor.
Aspecte deficitare privind obligaţiile şi creanţele statului şi ale U.A.T., în valoare totală de 3 mii lei, din care s-a virat operativ la buget suma de 3 mii lei, reprezentând: taxe de participare la licitaţie, sume recuperate şi nevirate bugetului local (ajutor încălzire acordat nelegal), precum şi sume încasate în anii precedenţi fără a exista debit (suprasolviri), a căror vechime a depăşit termenul legal până la care contribuabilii aveau dreptul să solicite restituirea sau compensarea acestor sume, abatere identificată la U.A.T.C. Gârbova.
Aspecte deficitare privind activitatea de concesionare sau închiriere a bunurilor din domeniul public şi privat a unităţilor administrativ-teritoriale, în sumă totală de 34 mii lei, din care s-a virat operativ la buget local suma de 20 mii lei.
S-au reţinut, în acest context, următoarele aspecte:
– nu s-a stabilit la nivelul real, nu s-a înregistrat şi nu s-a urmărit spre încasare, veniturile din închirieri şi concesiuni cuvenite bugetelor locale în baza contractelor de închiriere/concesiune a bunurilor din domeniul public sau privat al U.A.T., încheiate de către autorităţile publice locale cu terţe persoane, abatere identificată în cazul: U.A.T.C. Doştat;
– nu s-a stabilit, nu s-a înregistrat şi nu s-a urmărit spre încasare penalităţile de întârziere, cuvenite bugetului local pentru neîncasarea la data scadentă a chiriei, în cazul a unui număr de 9 contracte de contracte de închiriere (pajişti/păşuni) din domeniul public al comunei, abatere identificată la U.A.T.C. Spring;
– nu s-a stabilit, nu s-a înregistrat şi nu s-a urmărit spre încasare penalităţile de întârziere, cuvenite bugetului local pentru neîncasarea la data scadentă a chiriei/redevenţei, datorate în cazul a două persoane juridice care au ieşit din insolvenţă, abatere identificată la U.A.T.M. Alba Iulia;
– nu s-a stabilit, nu s-a înregistrat şi nu s-a urmărit spre încasare, redevenţa datorată de operatorul economic care exploatează bunuri proprietate publică a unităţii administrativ-teritoriale pentru furnizarea/prestarea serviciilor de utilităţi publice, abatere identificată la U.A.T.C. Sălciua.
Cauzele care au determinat producerea abaterilor constatate, sunt determinate de: necunoaşterea în totalitate a legislaţiei ce reglementează închirierea/concesionarea bunurilor proprietate publică sau privată a U.A.T., de către conducerea entităţilor şi de către personalul cu atribuţii în domeniu; neimplicarea ordonatorului principal de credite în stabilirea persoanelor cu atribuţii clare pe linia stabilirii şi urmăririi contractelor ce au ca şi obiect închirieri şi concesiuni de bunuri proprietatea publică sau privată a U.A.T., precum şi ineficienţa sistemului de control intern managerial.
Ştirea zilei
VIDEO| CRIMA care a îngrozit Alba: Tăcere „de mormânt” în cazul bărbatului care i-a curmat viața propriului fiu de UN an, iar apoi s-a sinucis
VIDEO| CRIMA care a îngrozit Alba: Tăcere „de mormânt” în cazul bărbatului care i-a luat viața fiului de UN an, iar apoi s-a sinucis
Cercetările continuă privind cazul șocant de la Alba Iulia, unde un tânăr de 27 de ani s-a sinucis după ce și-a ucis propriul copil în vârstă de doar un an.
Întrebarea care stă pe buzele tuturor este ”De ce nu a intervenit poliția mai repede?”, asemănând cazul de la Alba Iulia cu cel de la Caracal, unde polițiștii au așteptat ore întregi înainte de a acționa. Din punctul de vedere al autorităților locale, intervenția s-a desfășurat în normele legii.
Când mama micuțului a sunat la numărul de urgență 112, în jurul orei 01:15, femeia nu ar fi spus cu exactitate faptul că viața copilului său se află în pericol iminent, polițiștii intervenind abia după aproximativ 3 ore. Surse ale ziarulunirea.ro spun că femeia ar fi primit o serie de mesaje de la tatăl copilului, din care aceasta a dedus că ceva rău urmează să se întâmple copilului.
Surse din cadrul IPJ Alba susțin faptul că la momentul în care echipajele au ajuns la locul crimei, nu exista nicio certitudine cum că bărbatul s-ar afla măcar în apartamentul indicat de mama copilului, unde cei doi au locuit împreună în chirie.
”Nu știm, nu răspundem”
Reprezentanții serviciului de Ambulanță Alba nu au putut furniza informații noi despre caz, întrucât ”presa știe mai multe decât ei”.
”Serviciul de Ambulanță a fost solicitat de către echipajul de poliție prezent la fața locului și s-a deplasat un echipaj cu un medic. Din păcate, la momentul ajungerii ambulanței, nu s-a mai putut face nimic, declarându-se astfel decesul”, a declarat Străjan Simona, director medical, Serviciul de Ambulanță Alba.
”Un băiat liniștit, dar în suferință”
Vecinii bărbatului susțin că acesta tot timpul a fost o fire mai timidă. Câțiva dintre ei spun că l-au mai zărit pe acesta în cartier, plimbându-se cu cel mic. În ultima vreme, totuși, acesta nu a mai fost văzut împreună cu copilul.
”Era liniștit, retras, nu era foarte comunicativ. Cred că era un om care suferea. Nu a dat absolut nimic de bănuit. Nu am crezut că ar putea fi în stare de așa ceva. Cred că despărțirea de mama celui mic a avut un mare impact asupra sa și asta l-a împins spre gestul necugetat pe care l-a făcut. Îmi pare extrem de rău de îngerașul acela de copil.”, a delcarat o doamnă, vecină cu bărbatul de 27 de ani.
Ştirea zilei
Un nou capitol în epopeea Transalpinei de Apuseni: Contestația pentru un contract de 23 de MILIOANE de euro, RESPINSĂ de CNSC
Un nou capitol în epopeea Transalpinei de Apuseni: Contestația pentru un contract de 23 de MILIOANE de euro, RESPINSĂ de CNSC
Contestația unuia dintre cei patru participanți la procedura de achiziție publică referitor la continuarea lucrărilor pe lotul II al DJ 107I, cunoscut ca și Transalpina de Apuseni, a fost respinsă de către CNSC.
Decizia CNSC a fost anunțată de vicepreședintele CJ Alba, Marius Hațegan. ”Lotul 2 are constructor și vom semna în cel mai scurt timp contractul de execuție a lucrărilor”, a transmis reprezentantul instituției.
Lotul 2 al DJ 107 I are 36,5 km, pornind din Ponor, trecând prin Mogoș și Bucium, până la intersecția cu DN 74. Comisia de licitația a desemnat drept câștigător firma Elis Pavaje SRL Petrești, care execută lucrărilor și pe lotul 1, între Aiud și Ponor. Contestația a fost formulată de asocierea Far Foundation SRL – Drumserv – Nomis 2003 SRL. CJ Alba poate semna contractual, chiar dacă reprzentanții asocierii decid să conteste în justiție decizia CNSC.
Elis Pavaje a avut o ofertă de 116,1 milioane de lei (circa 23 de milioane de euro), față de valoarea estimată de 122,3 mlioane de lei, fără TVA. Stadiul fizic de realizare a investiției pe lotul 2 este de 27%. În total, drumul județean are aproape 80 de kilometric, fiind împărțit în două loturi.
Consiliul Județean Alba a decis, anul trecut, să rezilieze contractele inițiale ca urmare a incapacității fostului antreprenor de a finaliza investiția după ce Societatea de Construcții Napoca SA Cluj-Napoca a intrat în insolvență și nu a mai reușit să ofere o garanţie de bună execuţie, în cuantum de 10% din valoarea contractului. Societatea din Cluj-Napoca a deschis două procese în justiție, prin care contestă deciziile CJ Alba privind rezilierea celor două contracte.
Execuţia lucrărilor pentru restul rămas de executat pentru lucrările de modernizare a drumului judeţean DJ1071, constă în: refacerea structurii rutiere, modernizarea și consolidarea ei; asigurarea scurgerii apelor prin execuţia de şanţuri de pamant, şanţuri betonate, rigole ranforsate, rigole carosabile, podeţe tubulare, separatoare de hiodrocarburi pentru epurarea apelor pluviale; lucrări de consolidare a terasamentelor prin execuţia de ziduri de sprijin, consolidarea si execuţia de poduri noi; asigurarea siguranţei circulaţiei (indicatoare, marcaje, parapeti metalici,etc.); lucrări de amenajare a terenului. Proiectul este finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional.
Firma Elis Pavaje a preluat contractul și pe lotul 1, între Aiud și Ponor, pe o distanță de circa 40 de kilometri. Acest sector va fi finalizat până la sfârșitul anului 2023.
-
Opinii - Comentariiacum 15 ore
27 martie 1918, UNIREA Basarabiei cu România
-
Actualitateacum 8 ore
Cum îţi dai seama dacă produsele cumpărate conţin insecte. Ce trebuie să scrie pe etichetă
-
Ştirea zileiacum o oră
DEFINITIVAT 2023: Modele de SUBIECTE și BAREME pe discipline, publicate de Ministerul Educației
-
Actualitateacum 10 ore
Avocat, în cazul copilului ucis de către tată: Polițiștii nu aveau nevoie de acordul proprietarului pentru a forța intrarea în apartament
-
Ştirea zileiacum 24 de ore
Când ar fi fost ucis băiețelul de numai un an de către tatăl sinucigaș: Ce spun criminaliștii în cazul crimei odioase din Alba Iulia
-
Ştirea zileiacum 22 de ore
Cauzele accidentului de avion de la Vurpăr. Raportul final AIAS: Pilotul a apreciat incorect condițiile meteo