// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

18 euro pe an – Suma medie alocată de un român pentru asigurările de viaţă. Media Uniunii Europene este de 1.326 de euro

18 euro pe an este suma medie alocată de un român pentru asigurările de viaţă, în timp ce ţări precum Danemarca, Finlanda sau Luxemburg alocă peste 3.000 de euro anual, media Uniunii Europene fiind 1.326 de euro, arată studiul „Trăieşte Viitorul”, realizat de KPMG la solicitarea APPA şi prezentat marţi.

În prezent, ponderea asigurărilor de viaţă din România este de 20% din totalul pieţei de profil, comparativ cu media Uniunii Europene, care este de 60%, iar – dincolo de diferenţa veniturilor disponibile – una dintre cauzele acestei situaţii o reprezintă nivelul scăzut al educaţiei financiare a românilor, arată rezultatele studiului.

„În medie, noi, românii cheltuim 18 euro pe an, pe asigurări de viaţă. Tot în medie un cetăţean European cheltuieşte 3.000 de euro pe asigurări de viaţă, iar dacă vorbim de Cehia şi de Slovacia, ei cheltuiesc de 10 ori mai mult decât cheltuieşte sau alocă un român pentru asigurările de viaţă (180 de euro pe an)”, a precizat Tudor Grecu, Partener&Head of Insurance KPMG, în cadrul conferinţei de prezentare a studiului „Trăieşte viitorul”.

Studiul a fost realizat de KPMG la solicitarea Asociaţiei pentru Promovarea Asigurărilor (APPA), iar scopul campaniei este de informare şi educare privind resursele şi instrumentele de economisire puse la dispoziţia românilor pentru păstrarea aceluiaşi standard de viaţă la momentul pensionării şi în cazul întâmplării unor situaţii neprevăzute precum accident sau îmbolnăvire.

Specialiştii spun că iniţiativa este lansată în contextul în care îmbătrânirea populaţiei este un factor îngrijorător pentru viitorul financiar al românilor activi astăzi, iar veniturile consumatorilor sunt semnificativ afectate de evenimente majore atunci când intervin.

„La nivel european, România se plasează pe ultimele locuri în ceea ce priveşte nivelul de educaţie financiară. Doar 1 din 5 adulţi are o bună înţelegere a conceptelor financiare. Acesta este contextul în care am demarat proiectul Trăieşte Viitorul, cu obiectivul ambiţios de a contribui la schimbarea acestei realităţi, precum şi la îmbunătăţirea relaţiei pe care românii o au cu instrumentele de economisire pe termen lung, esenţiale pentru siguranţa lor financiară”, declară Alexandru Ciuncan, secretarul general al APPA.

Alexandru Ciuncan a mai precizat că din campanie face parte şi lansarea în luna iunie a unui portal informativ care va ajuta la creşterea educaţiei financiare a populaţiei din România şi va constitui o sursă eficientă şi usor accesibilă de informare cu privire la

Studiul realizat de KPMG mai arată că doar 19% din români economisesc pentru bătrâneţe, fapt deloc surprinzător având în vedere că 4 din 10 români nu deţin un cont bancar (conform datelor publicate recent de Banca Mondială).

„Studiul include exemplul ilustrativ al unei persoane care iese la pensie în 2048 şi care, în baza contribuţiilor plătite, se estimează că va obţine beneficii post pensionare de cca. 52% din salariul lunar dinainte de pensionare, din care 37% din pensia publică şi 15% din pensia de Pilon II. Rămâne astfel o diferenţă semnificativă până la nivelul de înlocuire a venitului de 70% recomandat de OCDE, ce va trebui acoperită prin economisire individuală”, a precizat Angela Manolache, Partener în cadrul KPMG.

„Pe lângă responsabilitatea fiecărei persoane de a se preocupa de propria siguranţă financiară, şi asigurătorilor – în calitatea lor de furnizori de produse de protecţie şi de economisire – le revine responsabilitatea de a face aceste produse accesibile pentru clienţi şi de a comunica transparent caracteristicile, riscurile, beneficiile şi costurile acestora. Reglementările emise recent la nivel european vin cu cerinţe noi în acest sens, dar şi campaniile de educaţie financiară cum este cea lansată astăzi au rolul lor foarte important în creşterea transparenţei şi informării consumatorilor”, a subliniat Tudor Grecul, Partener şi coordonator al departamentului Insurance în cadrul KPMG.

Sursa: zf.ro

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

loading...