1 Decembrie 2019, la Alba Iulia: Organizarea activităților comerciale și a tarifelor de închiriere în cadrul evenimentului Festival de România®, pe masa consilierilor locali

1 Decembrie 2019, la Alba Iulia: Organizarea activităților comerciale și a tarifelor de închiriere în cadrul evenimentului Festival de România®, pe masa consilierilor locali

În 26 noiembrie, în ședința CL Alba Iulia, consilierii locali ai municipiului, vor avea de votat, pe lângă alte proiecte și proiectul de hotărâre privind organizarea evenimentului Festival de România®.

Municipiul Alba lulia reușește an de an să își afirme și confirme poziția de adevărat operator cultural, organizator de evenimente de talie națională.

Având în vedere numărul mare de participanți/vizitatori înregistrat de-a lungul edițiilor acestor evenimente și interesul extrem de crescut al comercianților care solicită autorizarea activităților de comerț/alimentație publică versus cheltuiala bugetară semnificativă pe care o are administrația locală în organizarea evenimentului Festival de România®, precum și costul de închiriere a domeniului public pentru activități de comerț și alimentație publică în cadrul evenimentelor considerăm oportună creșterea taxelor percepute de Primăria municipiului Alba lulia pentru acest gen de activități în timpul evenimentelor menționate anterior în Cetatea Alba Carolina.

Reglementarea juridică a proiectului de hotărâre o constituie prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 227/2015 – Codul Fiscal cu modificările și completările ulterioare.

Având în vedere cele de mai sus propunem stabilirea modalitatea de organizare a activităților comerciale și a tarifelor de închiriere în cadrul evenimentului Festival de România®:

a) activitățile comerciale se desfășoară în zona de eveniment (Piața Cetății Alba Carolina), Pietonala Mihai Viteazul și în Șanțurile Cetății;
b) activitățile comerciale vor fi diferențiate în: alimentație publică (prepararea alimentelor și produselor culinare și de cofetărie-patiserie, precum și vânzarea acestora populației în vederea consumului), băuturi (alcoolice, slab alcoolice, cocktail-uri, răcoritoare, apă, ș.a.), alte produse alimentare, produse artizanale, acțiuni de marketing/promovare produse sau servicii;
c) comercianții vor fi autorizați să deruleze activități comerciale conform celor definite mai sus, dar doar una din categoriile menționate per punct de vânzare;
d) nu se autorizează derularea de activități comerciale pe suprafețe mai mici de 9 mp;
e) amenajarea zonei de consum (terase, mese cu bănci și/sau scaune) se va face în concordanță cu zona de desfășurare a evenimentului, în condiții de securitate pentru utilizatori (bănci și mese în bună stare de utilizare), fără corturi/pavilioane colorate;
f) zona de consum va fi organizată în comun de comercianți, grupați pe zone de amplasare, care vor avea răspunderea păstrării curățeniei;
g) tarifarea activităților comerciale se va face strict pentru punctele de preparare și comercializare astfel:

alimentație publică (produse gătite la fața locului, pe grătar, plite sau friteuze):
1. suprafață ocupată între 9,00-50,00 mp pentru o singură locație = 2001ei/mp/zi
2. suprafață ocupată între 50,01-200,00 mp pentru o singură locație = 150 lei/mp/zi
3. peste 200,00 mp pentru o singură locație = 100 lei/mp/zi
– băuturi: 100 lei/mp/zi;
– alte produse alimentare: 100 lei/mp/zi
– produse artizanale: 100 lei/mp/zi
– acțiuni de marketing/promovare produse sau servicii: 3.000,00 lei/zi.

h) comercianții sunt obligați să asigure protejarea pavajului în zona de derulare a activităților comerciale;
i) derularea activităților comerciale va fi supravegheată de Poliția Locală Alba Iulia și angajați din cadrul Serviciului Administrarea Domeniului Public și Privat;
j) comercianții a căror activitate poate produce pătarea/murdărirea pavajului sunt obligați la constituirea unei garanții de în cuantum de 25% din suma reprezentând taxa plătită pentru închirierea terenului; la finalizarea evenimentului se va părăsi locația/ spațiul închiriat doar pe bază de proces verbal de constatare însoțit de fotografii elcovente realizate de Direcția Poliția Locală Alba Iulia; eliberearea/restituirea garanțiilor se va face de către Serviciul Administrarea Domeniului Public și Privat doar în baza procesului verbal întocmit de Poliția Locală Alba Iulia în cazul în care nu sunt consemnate distrugeri/murdărirea pavajului ș.a. care necesită lucrări de intervenție ulterioare;
k) excepție fac operatorii economici autorizați să deruleze activități comerciale și care au încheiate alte contracte cu Municipiul Alba Iulia.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...